Icsi augustus 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maan14, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Hier gister de menstruatie doorgebroken en gisteravond 1e decapeptyl gezet. Morgen uitgangsecho. We gaan er weer vol goede moed tegenaan :)
     
    LunaKyra, Maan14 en Mauzy82 vinden dit leuk.
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ahh wat goed !
    Succes met de spuiten,Op naar een goeie oogst.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier begonnen aan de pil. Ik hoop dat mijn lichaam zich rustig houd. Ik reageer altijd heftig op de pil en het ver ergt mijn klachten ook altijd van mijn chronische aandoeningen. Maar alles voor het goede doel.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Is de pil i.v.m. het lange protocol IVF? Ik doe zelf kort protocol dus weet niet zo goed hoe het werkt. Hoe voel je je?
     
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ze hadden een beste tijd er tussen kwa afspraken. Dus dan geven ze de pil zodat je bij de Intake meteen kan beginnen met de rest omdat je door de pil even geen eigen cyclus heb hoef je dan niet tot je menstruatie te wachten.

    Ik vind het nu wel spannend worden als we straks beginnen zijn. We gewoon al weer bijna 4 jaar bezig met het krijgen van een broertje of zusje. Hoop echt dat alles goed gaat met het traject straks.
     
  6. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ik doe ook geen acupunctuur.
    Extra vitamine neem ik wel in:
    VSM puur mama, visolie, q10, magnesium, vit. D, vit. C en extra B complex.
    Heb je de bloeduitslagen al binnen?
     
  7. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Hier zaterdag menstruatie doorgebroken en vandaag de uitgansgsecho gehad.
    Er liggen 15 follikels klaar en mag vanavond weer de eerste gonal zetten.
    Dat wordt weer duimen op een goede opbrengst!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Nee donderdag bloed geprikt en de uitslag is er met 2 tot 3 weken.
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Oh leuk lopen we gelijk. Hier ook zaterdag menstruatie begonnen en vanmiddag uitgangsecho gehad. Mooi baarmoederslijmvlies en mooie schone eierstokken (geen cystes oid). Lagen aan beide kanten follikels klaar, dus ook zojuist de 1e hormoonspuiten weer gezet. 3 vandaag... decapeptyl, Menopur en gonal-F :D

    En inderdaad, we gaan duimen voor een mega goede opbrengst voor beide! Heb je ook zondag (dag 9) de 1e follikelmeting?
     
  10. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Oh dat is ook toevallig dat we tegelijk lopen, super leuk! :D
    Hier zag het er ook goed uit, geen cystes en 15 follikels in totaal die klaar liggen om te gaan groeien.
    Ik heb zaterdag de 1e follikelmeting op dag 8 omdat ik nu voor het eerst 225 gonal f spuit en ze weten niet hoe snel dat gaat.
    Waarom spuit je 2 verschillende hormonen? Werkt dat beter?

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Dagje eerder dus. Spoot je een lagere dosis hiervoor?
    Ik spoot de 1e ICSI Gonal F 225, de 2e ICSI Menopur 225 en de 3e ICSI ook Menopur 225.
    Menopur zorgt voor een betere kwaliteit eicellen (ik ben net 40 geworden, dus gezien mijn leeftijd werkt dit vaak beter) en door Gonal F groeien er wat meer follikels.
    Uiteindleijk dus besloten om 225 Menopur te spuiten en 75 Gonal F te zetten. In het buitenland doen ze vaker een combi van deze twee. Heb hemel en aarde hier moeten bewegen, maar uiteindleijk gingen ze er in mee...... (het is tenslotte ook nog een zelf betaalde pogng). We hopen dus op net wat meer follikels dan dat we altijd hadden, maar door de Menopur wel van goede kwliteit.
     
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Kreeg geen meldingen sorry dames....

    Veel belovende berichten alvast lees ik !
    Hier nu bijna een midweek aan de deca en merk alweer van alles. Flinke reacties erop bah. Maar voor goed doel. Nu af tellen naar de 1e echo (20 aug)om te zien wat het kippenhok aan eitjes heeft :roflmao:

    Ik slik trouwens zwangerschap totaal en verder niets ;)
     
  13. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ja de eerste keer ivf 150 gonal f lang protocol. Tweede keer 187.5 gonal f kort protocol en nu bij de nieuwe kliniek hebben ze naar mijn amh waarde gekeken en aan de hand daarvan mag ik nu 225 gonal f spuiten, dit keer doen we icsi met lang protocol.
    Verder hadden wij met:
    Ivf 1: 9 follikels, 11 eicellen en 6 bevruchtingen 2 goede (A) embryo's.
    Ivf 2: 14 follikels, 8 eicellen en 3 bevruchtingen en 1 (B) matig embryo.
    Ben benieuwd of er nu meer goede embryo's over blijven.
    Super fijn dat je nu 2 hormonen mag spuiten, hopelijk zijn er veel goede embryo's.

    Hoe was jullie opbrengst bij vorige behandelingen?
     
  14. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ja erg hè! Ik merk ook vanalles maar vooral de opvliegers en de gedachten van zal het nu wel lukken vind ik zwaar.
    Oh spannend dan loop je bijna gelijk met ons, welke cyclusdag is dat voor jou?
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Jullie hadden op zich wel redelijk wat
    Follikels, maar uiteindelijk weinig embryo’s....
    Is je amh waarde wat lager?
    Je zou namelijk denken dat ze dan overstappen op Menopur, omdat dit betere kwaliteit eicellen geeft.

    Wat is het verschil tussen een lang of kort protocol? Ik denk dat wij kort protocol hebben.... 1e dag menstruatie decapeptyl en vanaf dag 3 Menopur en gonal f erbij. Punctie ligt rond dag 15-17.

    Onze 1e ICSI: 5 follikels, 3 eitjes, 1 embryo
    Onze 2e ICSI: 4 follikels, 1 eitje, geen embryo’s (helaas door de vakantie maar 11 dagen kunnen spuiten, dus te vroeg een punctie gehad).
    Onze 3e ICSI: 7 follikels, 5 eitjes, 2 embryo’s -> zwanger tweeling, missed abortion met 9,5 week

    En nu begonnen dan met de 4e ICSI.

    Afgelopen week bloed geprikt voor amh, progestoron, lh, etc, etc. Ben heel benieuwd naar de uitslag. Als amh echt te laag is en icsi 4 wordt niets stappen we over naar Gent.
     
  16. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik zou ook graag meeschrijven. Wij hebben 1e kind via ICSI gekregen en gaan nu beginnen aan nieuwe poging voor een 2e kindje. Geen cryo’s meer dus beginnen weer helemaal opnieuw.
    Hebben lang protocol, slik bijna 3 weken de pil nu en start de 22e met decapeptyl. En hopelijk 3 sept starten met Menopur. Heb van de pil al redelijk wat klachten, snel hoofdpijn en moe. Hopelijk vallen de bijwerkingen straks mee.

    Las ook verschil in dag van terugplaatsing. Wij gaan meedoen aan een studie en zullen loten voor dag 3 of dag 5 terugplaatsing. Ben benieuwd.

    Slik qua vitamines alleen multivitamine mama compleet.

    Aantal dus al aan stimuleren, jullie last van bijwerkingen?
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @LunaKyra : ik zou het zo niet weten welke cyclus dag dat is. Heb geen cyclus van mezelf dus alles is kunstmatig. Heb nu met de icsi wel een cyclus maar kan je even niet zeggen welke dag. Tis ook zwaar hor pfoeh hopelijk voor n goed doel haha

    @Punto : Welkom en fijn dat jullie voor een 2e wondertje gaan. Hopelijk snel raak. Hier ook last van bijwerkingen bah ! Moet je weer doorheen helaas. Zie t meeste op tegen de menopur stimulatie en de laatste week voor de punctie... Vorige keer voelde ik me al een wandelende ballon haha
     
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Welkom en leuk dat je ook mee schrijft!
    Wij zijn inderdaad al begonnen, afgelopen zaterdag de 1e decapeptyl en sinds maandag de menopur en gonal f erbij.
    Ik krijg van de deca spuitjes altijd hele kleine blauwe plekjes op mij buik.
    Verder heb ik weinig bijwerkingen van de hormonen, alleen hoe verder we komen hoe meer ene opgezezette buik ik krijg.

    Jullie ook heel veel succes met de nieuwe poging!
     
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Kramertje : "fijn" dat ik lees dat je ook blauwe plekjes hebt van de deca. Ik deze ronde ook. Schrok namelijk vanmorgen met opstaan. Zag op eens allemaal blauwe plekjes rond de injectie plaats. Ik spuit met de spuiten vanuit de ijskast. Ben aan t googlen geweest of t misschien ligt aan de "te" koude vloeistof. Of aan mijn prik handeling:roflmao: miss iets te grof bezig dit keer.
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Haha, ja ik heb ook allemaal kleine blauwe plekjes. Ik haal de deca zelfs 20 tot 30 minuten voordat ik prik uit de koelkast. Heb het vorige ronden weleens gehad, maar nu heb ik van ieder prikje bijna een blauw plekje. Geen idee waar het nou van komt.

    Hahaha , dat dacht ik dus ook, merk wel dat ik ze wat lastiger mijn huid in krijg en daardoor misschien wat groffer prik...:eek:
     

Deel Deze Pagina