Icsi augustus 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maan14, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Pff ik zat net te berekenen en mijn volgende cyclus valt in de week dat ik vakantie heb, heb iknet de poli gebeld heb ik de verpleegkundige aan de lijn gehad, die zegt dood leuk ja mw je moet maar wachten, ik zei ik wacht al 2 jaar, het wordt onderand wel tijd dat er iets aan gedaan wordt! Ik zei ik voel me echt een nummer bij jullie, geen enkel begrip en medeleven. Zegt ze ja er zijn mensen die 3 of 4 jaar lang bezig zijn, dit is het protocol we moeten die AMH waarde hebben anders kunnen we niet starten. Zo heeft de arts het ook met u besproken dat je dan wrs de volgende cyclus gaat beginnen. Pff ik zei ik had juist voor deze protocol gekozen omdat dit sneller zou zijn zogenaamd?! Ik zei ik wil door de arts terug gebeld worden. Nou die belt zo terug, maar ver8 niet dat nog iets gaat doen pffff ben zo klaaar met het ziekenhuis nu al!!!!!!! Altijd ellendeee gewoon, eerste die stomme intakes en gesprekken voor niks geweest, alle informatie wist ik al en dan wordt de eerste keer niet op AMH geprikt pas 3 weken later pfff shoooot me ik ben zo boooooooooooooooooos



    Ligt het nou echt aan mij ???? :cry:
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    He meis ik snap dat het allemaal heel oneerlijk voelt. Maar de ziekenhuizen doen zelf deze bloedanalyses niet. Er zijn dacht ik 2 laboratoriums in Nederland waar dit gedaan wordt en daarom duurt de uitslag minimaal 3 weken. De artsen snappen echt wel heel goed hoe jij je voelt hoor, maar in sommige gevallen, zoals hierbij zijn zij weer afhankelijk van anderen. Probeer je gedachten een beetje te verzetten. Het wordt mooi weer van het weekend, ga wat leuks doen, zoek wat afleiding. Geloof me voordat je het weet kan je beginnen. Kop op, laat je niet uit het veld slaan.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Balen is dat he, je hebt er gewoon zo geen vat op.... Hoe is het nu, bruin verlies al gestopt?
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Gezien mijn leeftijd kreeg ik direct de een na hoogste dosis (225) zonder eerst voor AMH waarde te hoeven prikken. Laatste poging opgehoogd naar hoogste dosis binnen Nederland, 300 eenheden. Maar een vriendin van mij is een stuk jonger en zij moest ook eerst bloedprikken voor AMH waarde zodat ze met een juiste dosis konden beginnen. Een poging kost wel ruim € 3.500,- / € 4.000,- per keer (wij zitten al in de zelf betaalde), dus ze zullen vaak niet zomaar wat gaan lopen aanklooien. Daarvoor is het te kostbaar en zonde van jouw poging.
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Meis probeer een beetje rustig te blijven, want hier schiet je uiteindelijk zelf ook niks mee op, alleen maar dat je meer gefrustreerd raakt.

    Bij welk ziekenhuis zit je?
    Bij ons heb je ook eerst een intake met de gynaecoloog, daarna allemaal onderzoeken (zaad, bloedprikken, etc.). Dan weer een gesprek met de gynaecoloog, dan met de fertiliteitsarts voor inlichting. Wij zijn hiermee in juni 2017 begonnen en de 1e poging was in oktober 2017. Heeft dus ook ruim 4 maanden geduurd. Ook omdat er net een cyclus tussen zat waarbij ik op vakantie was. Ik denk dat het overal redelijkerwijs zo gaat helaas. Als je een bepaalde wens hebt, kan het je niet snel genoeg gaan, dat begrijp ik als geen ander.
     
  6. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    @Mauzy82 poeh toch nog spannend allemaal. Zie wel een duidelijker streepje op de test maar snap dat het bruinverlies weer wat hoop doet wegvloeien. Utro beïnvloed natuurlijk ook best wat.

    @Sara190 Frustrerend allemaal, snap dat je daar gek van wordt. Ik weet uit ervaring wel dat je heel vaak tegen zulke dingen aanloopt eenmaal in de mmm. Ook met verplichte stops wegens feestdagen/vakantie/wachtlijst etc. Was er maar iets waardoor je weet dat het uiteindelijk wel gaat lukken, dat zou zo fijn zijn.
     
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hier sinds vanavond vol ongi geworden met krampen. Dus helaas zat het niet goed wat we al wisten uiteraard.
    Rot is het toch...
     
  8. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Maar een amh bepaling word niet in elk ziekenhuis gedaan voor ivf/icsi. Bij mij is dit ook niet bepaald voor onze icsi maar omdat mijn moeder en oma vervroegd in de overgang gegaan zijn.
     
  9. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat super rot zeg!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  10. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja beetje wel ja
    Maar had er al rekening mee gehouden,dat helpt wel. We hebben nog een cryo. Eerst alle hoop daarop. En dan gooien wij tot volgend jaar eerst de handdoek in de ring.
     
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Een hele dikke knuffel!!
     
  12. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Oh @Mauzy82 wat ontzettend balen zeg :(:(
    Dikke knuffel!
     
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ohhh wat ontzettend klote :cry::cry:

    Dikke knuffel meis❤️
     
  14. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier vanacht ongesteld geworden. Vandaag dus dag 1 en vanaf morgen beginnen met spuiten! Zo blij dat we eindelijk echt gaan starten.
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Dat klopt, dat zeg ik ook. Bij mij hebben ze dit ook niet gedaan voordat we met ivf icsi begonnen. Gezien mijn leeftijd kreeg ik direct de hoogste dosering. Op eigen verzoek is 6 weken gleden mijn amh geprikt en deze bleek (gelukkig) beter dan verwacht. Echter weet ik van een vriendin welke op de fertiliteitsafdeling werkt in het ziekenhuis dat ze het hier in het ziekenhuis bij een leeftijd tussen de 30 en 37 wel standaard doen of als er aanleiding toe is. Dit omdat het zonde is om een poging weg te gooien als er onjuiste eenheden wordt gespoten wat niet genoeg oplevert. Je hebt tenslotte maar 3 betaalde pogingen.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Spannend, heel veel succes deze ronde :thumup:
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Yeah top dat jullie mogen starten meid
    Op naar een goeie oogst ;)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  18. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ja vind het ook super spannend om weer een hysteroscopie te krijgen, vind het maar een naar onderzoek.
    Heb voorheen een hycosy gehad en vond dat heel vervelend toen, doe dan liever een punctie maar ja het moet wel gebeuren voordat we verder gaan.
    We gaan nadat we het onderzoek hebben gehad een beslissing maken of we nog een poging bij hen doen of toch naar het buitenland gaan.
     
  19. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb toen een hycosy gehad en ze zeggen dat het op een hysteroscopie lijkt, ik vond dat toen een heel vervelend onderzoek en doe liever een punctie.
    Ik hoop dat het mee valt dit keer.
    Verder hebben we nog geen beslissing gemaakt dat doen we na de uitslag.
    Vind het wel lastig..
     
  20. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Lijkt me toch wel een hele lastige beslissing, in het eigen zh blijven of naar buitenland. Hebben jullie er al bepaald gevoel bij ?

    @Kramertje : Hoe gaat het meid ? Alles goed met de beebje(s) ?

    @Maan14 : Ben je vandaag begonnen of morgen ? Ben t even kwijt sorry...

    @Punto hoe is het bij jou?

    Wij hebben vandaag besproken samen hoe verder. Dit was de 2 IVF/icsi we hebben nog 1 cryo uit deze ronde en moeten dan onze laatste ronde aanspreken voordat het boek dicht gaat/moet. Dit kwam mij vandaag in eens in t gevoel hoe snel de kansen eigenlijk voorbij vliegen.
    Wij hebben besloten deze cryo nog te laten doen en mocht deze gaan plakken is het goed zo niet stoppen wij voorlopig met de mmm en zullen pas ergens volgend jaar verder gaan met onze laatste punctie ronde ooit. Heel bewust over gesproken. We hebben al een paar keer op het schommel randje gezeten van wel of niet zwanger en toch ongi worden en of een vmk bij 5 weken. Dus ja gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten. Vandaar ook ons besluit. Nu ga k er van uit dat deze cryo gewoon blijft plakken. Stuur namelijk bij de tp een flesje seconde lijm mee :roflmao:
     

Deel Deze Pagina