Icsi augustus 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maan14, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja wellicht komt dat van litteken weefsel van vorige rondes/spuiten. Dat zie je bij insuline ook wel. Dat er een soort litteken weefsel ontstaat en je dan wat harder moet duwen met de naald. En dat kneust de haarvaatjes dan weer. Dus wel verklaarbaar maar pijnlijk haha
     
  2. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Ik zag dat op mijn verpakking deca staat dat het een week buiten de koelkast houdbaar is. Dus dacht, dan haal ik het er de dag van tevoren uit dan is het niet zo koud.
    Heb net 6 weken trombosespuitjes nodig gehad na een operatie en heb daar enorme blauwe plekken van opgelopen. Zie nog steeds een blauwe waas zitten dus hopelijk vallen de spuiten straks mee.
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Dat is wel een goeie ja, dat er wellicht wat littekenweefsel is. Na bijna 4 pogingen al aardig wat prikken gezet natuurlijk.
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ja klopt inderdaad. Ik haal zelf de deca een halfuurtje voordat ik de prik zet uit de koelkast en dat is voldoende. Spuitje is dan niet meer koud en voel de vloeistof ook bijna niet meer.

    Ohh ik heb die trombosespuitjes ook weleens gehad.... vreselijke dingen en die vloeistof deed zo enorm pijn. Daarbij valt het deca prikje in jet niets .... hahahaha
     
  5. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Ja follikels waren idd wel redelijk voldoende alleen van alle bevruchtingen waren er voornamelijk kwaliteit C embryo's waardoor ik die niet mee tel.

    Mijn amh waarde was de laatste keer 2.6 en voorheen in 2015 1.3 en 2016 2.5.
    De kwaliteit van mijn eicellen konden ze voorheen met ivf niks over zeggen misschien dat ze dat met icsi wel kunnen beoordelen.

    Verschil met lang en kort protocol is dat je met lang protocol al 7 dagen voor je menstruatie met triptofem of decapeptyl start en langer moet spuiten.
    Bij mij had dat meer effect en daarom nu ook weer voor lang protocol gekozen.

    Ik twijfel ook of we mocht deze poging niet lukken we toch nog naar Gent zullen gaan, hopelijk is dat voor ons allemaal niet nodig!
     
  6. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Wij hebben de 1e icsi gedaan op decapeptyl en menopur en pregnyl en ondersteuning utro.
    Er lagen toen 13 eicellen klaar 11 goeie geoogst 4 bevrucht. 1 niet goed is meteen afgevallen. 1 verse tp en 2. cryo's. Waarvan 1 rake zwangerschap van helaas 5 weken.

    Dit keer doen we ook weer het lange protocol zoals hierboven. En wellicht ergens pregnyl ondersteuning ipv utro. Om Ens te proberen.
     
    LunaKyra vindt dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Dames heeft iemand van jullie toevallig ervaring met het slikken van aspirine ter bevordering van de innesteling..?
     
  8. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ikke niet sorry.
    Wel eens gelezen maar verder niet. Zou niet weten wat en hoe de werking daarop in mekaar zit.
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Het wordt vooral veelal in Dusseldorf en Gent voorgeschreven las ik. Maar wil er eerst het e.e.a. over weten voordat ik zoiets zou gaan slikken.
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Hebben jullie in de stimulatiefase weleens wat bruinig slijm (echt heeeeel weinig) gehad met afvegen? Zit nu op dag 7 en heb 7 dagen deca en 5 dagen Menopur en gonal f gespoten en sinds net wat lichte buikkramp en wat bruinig slijm bij het afvegen. Herkenbaar of enig idee waar dit ineens vandaag nooit? Met vorige pogingen nooit wat gehad namelijk.
     
  11. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Het lange protocol werkte hier ook beter.
    Pregnyl ondersteuning lijkt mij ook fijner, heb je dat zelf voorgesteld of het ziekenhuis/kliniek?
     
  12. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Geen ervaring mee, wel veel over gelezen.
    Bij mij is anti stolling getest en niks uitgekomen waardoor ik het niet nodig heb.
    Ik heb ook even getwijfeld maar omdat ik wel 2 keer eerder zwanger ben geweest zonder durf ik het niet aan.
    De gynaecoloog zei wel dat het geen kwaad kon mocht ik het willen proberen.
     
  13. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Nee niet eerder gehad, misschien nog een restje menstruatie?
    Anders even de fertiliteisafdeling bellen als je het niet vertrouwd.
    Hoe gaat het nu?
     
  14. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben vanochtend een echo gehad.
    Ze groeien goed volgens schema.
    Er zijn 10 grotere follikels van rond de 10-11 mm en 5 kleiner dan 10 mm. Woensdag mogen we terug komen voor een echo en kijken of ze nog groter zijn geworden. Dus nog even door broeden :)
    Bms was 5 mm, dat vond ik zelf wel aan de dunne kant maar heb ik niet meer gevraagd.
    Ik zit vandaag op dag 8 en stimulatiedag 6. Hoe was dat bij jullie?
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik vanmorgen ook een follikelmeting gehad. 7 follikels van rond de 9 a 10mm en nog een paar kleintjes. Bms was bij mij ook pas 4-5 mm en nog dun. Ik heb nu 6 dagen gestimuleerd. Ook woensdag weer terug voor een nieuwe meting.
     
    Mauzy82 en LunaKyra vinden dit leuk.
  16. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Super!! Nu nog lekker doorgroeien.
    Fijn om te horen dat jou bsm hetzelfde is, ik denk dat het dan wel normaal is voor dag 8, ik kon het alleen van eerdere pogingen niet terug vinden.
    Leuk dat we nu allebei woensdag mogen, vind het wel weer spannend :D
    Heb je last van bijwerkingen?
    Ik ben de laatste dagen erg moe en heb honger of ben misselijk.
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Dat klinkt zich goed aan !
    Hopelijk zijn ze woensdag weer een heel stuk groter ;)

    Hier morgenvroeg de 1e echo :eek: kijken hoeveel eitjes er klaar liggen.
     
    LunaKyra vindt dit leuk.
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Onze fertiliteitsarts gaf aan dat het normaal is dat het nu nog relatief dun is. Normaliter heb ik altijd een goede dikte van het bms dus ga er vanuit dat dit nu ook gewoon zo zal zijn.

    Ja spannend he, vint het allemaal altijd weer spannender worden als je eenmaal de metingen weer krijgt. Krijg ook alweer lichte zenuw kriebel als ik aan de punctie denk.... Heb er toch a 3 gehad maar toch.

    Heb je zelf al een idee wanneer je de punctie zal hebben? Als ik kijk naar de vorige pogingen qua stimulatie denk ik dat onze punctie begin volgende week zal zijn. Ik stimuleer meestal zo rond de 13 dagen.

    Ik heb ook last van bijwerkingen, maar voornamelijk hoofdpijn van de decapeptyl en lage rugpijn. Honger herken ik ook wel.

    Op naar een goede 2e follikelmeting aankomende woensdag :p
     
    LunaKyra vindt dit leuk.
  19. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Altijd weer spannend!! Hoelaat mag je morgen..?
     
  20. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    8.45 gelukkig. Dus mooi op tijd.
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina