Icsi augustus 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maan14, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Spannend al die metingen al. Herinneringen komen hier nu ook langzaam terug als ik dat zo lees over bms enz. Maar ben wel heel veel vergeten ook merk ik.

    Geen ervaring met aspirine in elk geval. En las ook iets over licht bloedverlies, weet ik zo ook niet meer.

    Voor mij alweer even geleden nu dus. Wij hebben vorige keer eerst ICSI in eigen cyclus gedaan, 6x. Werd geteld als 1 normale poging. Daarmee 3 terugplaatsing gehad en 1 missed abortion. Stimuleerde toen minimaal, alleen ondersteunen van natuurlijk eisprong.
    Daarna normale protocol gehad met ook menopur en decapeptyl. Bij punctie toen 5 eicellen, 1 verse terugplaatsing en 2 cryos. Laatste terugplaatsing was toen raak.

    Nu dus donderdag starten met deca en dan 3 september met menopur als de echo goed is. Kan me niet snel genoeg gaan ineens haha.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Leuk en spannend ook weer voor jou!
    Jullie hebben nu 1 kindje uit een ICSI poging begrijp ik?

    ICSI in eigen cyclus...? Hoe werkt dat dan?
     
  3. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Ja klopt inderdaad, 1 kind van 20 maanden nu.

    Ze volgen dan je eigen natuurlijke cyclus. Ik begon vaak op dag 7 met echo en dan vanaf 14 mm follikel moest ik spuiten. Dacht kleine hoeveelheid gonal-f en cetrotide. Dan kunnen ze de groei iets sturen. En bij 20 mm werd de punctie gepland, pregnyl spuiten en dan dus punctie van dat ene follikel. Vaak daarna ter ondersteuning nog pregnyl spuiten 3x. Veel minder hormonen gebruik je dan, alleen soms wel dagelijks voor echo. Kan ook alleen als je zelf een goede, regelmatige cyclus hebt en jonger dan 34 bent dacht ik. Ook alleen UMCG doet/deed dit denk ik. Weet niet of ze t nu nog doen ook, wilden dit sowieso nu niet omdat het allemaal veel minder gepland kan dan een normale ICSI. En dat is met oppas etc nu niet handig.
     
  4. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Fijn om te horen dat de arts het ook een normale dikte vindt. Voorheen heb ik ook altijd een goede dikte gehad maar omdat ik het niet terug kon vinden maakte ik me een beetje zorgen, gelukkig heb je die bij mij weg genomen :thumup:

    Ja vind het ook heel spannend allemaal terwijl ik mezelf had voorgenomen om niet te gaan stressen omdat ik nu wel weet hoe het allemaal een beetje werkt..:rolleyes:

    Vorige keren was het aantal stimulatiedagen 10 en 11 dagen.
    Mocht dat weer zo zijn dan kom ik uit op donderdag of vrijdag en dan punctie waarschijnlijk zaterdag of zondag, ben heel benieuwd.
    Op naar weer mooie metingen woensdag!
     
  5. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
  6. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Hier alles goed. Ben vroeg opgestaan voor een vroege 1e echo straks :rolleyes: ben benieuwd wat we gaan aantreffen in het kippenhok:roflmao: en zal menopur gaan krijgen. Dus vermoed de punctie over een kleine 2 weken. Het zal me eens benieuwen.

    Oow spannend voor jou :p de punctie in de buurt :D yes! Weer een stapje verder in het proces :)
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  8. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    6 eitjes waren nu zichtbaar. T was beetje gokken daar de darmen kermis hadden :roflmao: over 10 dagen terug. En maximale IE menopur.

    Here we go !!!
     
    LunaKyra vindt dit leuk.
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Ja was bij mij ook even zoeken hoor door de darmen :eek:
    Maar goed meis. Hoeveel menopur ga je spuiten, 225?
     
  10. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja volgens mij idd 225 IE.
    Volle lading dus haha
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Ja die spuit ik ook.
    Morgenochtend om 08:45 hebben wij weer de 2e meting, ben heel benieuwd :)
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ohhh spannend ! Hopelijk een mooi aantal en groei :)
     
  13. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Veel succes vandaag @Kramertje :thumup:

    Hier vandaag eerste spuit menopur gezet. De spits er van af :rolleyes:
     
    Punto vindt dit leuk.
  14. Punto

    Punto Actief lid

    9 jan 2013
    438
    381
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd @Kramertje en @LunaKyra En jij dus ook officieel van start @Mauzy82 Ik begin dus morgen met decapeptyl.
    Zag ook jouw draadje over TOF, wij hebben die vraag ook gekregen en doen mee aan onderzoek. Vond het wel lastige keus maar ze weten dus niet wat beste is dus we zien het wel. Je kan je altijd nog terugtrekken ook.
     
    LunaKyra vindt dit leuk.
  15. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja precies daar zaten wij ook een beetje mee. Wij doen ook mee. En zien het wel. En daarbij kun je altijd stoppen idd.
     
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Nou net terug uit het ziekenhuis. Waar er zondag nog 7 mooie follikels lagen, groeien er nu maar 3 door (deze zijn 12, 12 en 14 mm) en de andere 4 zijn pas rond de 9mm. Bms was bijna 8mm en zag er goed uit.

    Vrijdag om 08:15 terug om te kijken hoe het ervoor staat.
    Hebben wel al aangegeven dat als de kleinere niet doorgroeien we geen punctie gaan doen en de poging afblazen. Hebben vorig jaar bij 4 follikels de poging wel door laten gaan met als resultaat 1 eicel en geen bevruchting, dus dat risico gaan we nu niet lopen, ook omdat het een zelf betaalde poging is. Willen dan voorstellen om een ecsape IUI te doen, hebben tenminste nog een klein kansje.

    Zo de eerste is gezet, het begin is er weer! Ik ga duimen voor een mooie opbrengst!:thumup:
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.778
    5.545
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Net terug uit het ziekenhuis. Waar er zondag nog 7 mooie follikels lagen, groeien er nu maar 3 door (deze zijn 12, 12 en 14 mm) en de andere 4 zijn pas rond de 9mm. Bms was bijna 8mm en zag er goed uit.

    Vrijdag om 08:15 terug om te kijken hoe het ervoor staat.
    Hebben wel al aangegeven dat als de kleinere niet doorgroeien we geen punctie gaan doen en de poging afblazen. Hebben vorig jaar bij 4 follikels de poging wel door laten gaan met als resultaat 1 eicel en geen bevruchting, dus dat risico gaan we nu niet lopen, ook omdat het een zelf betaalde poging is. Willen dan voorstellen om een ecsape IUI te doen, hebben tenminste nog een klein kansje.

    Tiop, jij vandaag de eerste stap met de Deca, veel succes en ik ga duimen voor een mooie score!:thumup:
     
  18. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Super, ik duim voor een mooie groei!
    Wat is de maximale dosering? Is dat 300?
     
  19. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Oh ook weer spannend punto, succes met spuiten!

    Hier vandaag de 2e meting gehad, het baarmoederslijmvlies is gelukkig nu 8 mm.
    Verder waren er in totaal 18 follikels te zien waarvan er 15 tussen de 11 en 19 zitten.
    De andere 3 waren 10 of kleiner en verwacht ook niet dat die mee doen.
    Zaterdag terug voor de 3e meting en maandag staat waarschijnlijk de punctie gepland werd er al gezegd.
    Ben benieuwd:)
     
  20. LunaKyra

    LunaKyra Actief lid

    20 sep 2015
    219
    125
    43
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje wat een ***nieuws, ik hoop dat de andere toch nog allemaal mee gaan doen, zou zonde zijn als je voor niks hebt moeten spuiten.
    Ik ga heel hard voor je duimen!
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina