hallo dames, 22 februari mag ik eindelijk starten met IVF. Ik moet enkel donderdag nog een hysteroscopie laten doen. De gynaecoloog verwacht er niks van, maar dit is een standaard procedure voor de IVF. Nu ben ik zoooo zenuwachtig ! Ik heb ooit een HSG onderzoek laten doen en heb toen gezworen dat nooit nog te laten doen. Ik vrees dat een hysteroscopie nog pijnlijker is. Ik krijg een plaatselijke verdoving in mijn baarmoeder, maar ik ben bang dat eens ze het water in mijn baarmoeder spuiten, de pijn toch gaat doorkomen. Algemene narcose vind ik nog erger want ik heb ooit een slechte ervaring gehad met narcose en ben dus voorstander van plaatselijke verdoving. Wat niet wegneemt dat ik zou wenen van angst voor het onderzoek. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb een hysteroscopie gehad, maar wel een paar maanden na een bevalling... Ik moest vantevoren naproxen en paracetamol nemen. Ik was ook zenuwachtig!! Ik heb uiteindelijk helemaal niets gevoeld, behalve van het warme water wat weer uit me stroomde. Geen pijn dus. Sterkte!
Ook gehad met slechts een pijnstiller vooraf en helemaal niks gevoeld! HSG was bij mij ook pijnloos, overigens. Maar ik snap je stress van tevoren want die had ik ook best wel... In de meeste gevallen valt het reuze mee, moet je maar denken!
Ik heb in juli ook een hysteroscopie gehad en had me ook voorbereid op een pijnlijk onderzoek maar ik heb nagenoeg niks gevoeld! Succes!
Ik heb heb het ook gehad en was ook heel erg bang en zenuwachtig. Ik kreeg pijnstillers van te voren. Maar het viel echt heel erg mee. Ik denk dat een HSG pijnlijker is. Ik hoop voor jou dat het ook meevalt.
Bij het HSG heb ik zelf ook veel pijn gehad, tranen liepen ook over mijn wangen... Hysteroscopie hebben ze bij mij onder de narcose gedaan, omdat ik tegelijkertijd ook een laparascopie had... Hopelijk valt het mee, maar de reacties van andere dames hier zijn wel positief! Veel succes gewenst! En niet teveel stressen vooraf hoor, dat doet er geen deugd aan!