iui vooronderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Paint, 4 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Hallo meiden,

Waarschijnlijk gaan wij ook aan iui beginnen.
    We hebben al zaadcontrole gehad en daaruit bleek dat het te traag was en iui het volgende stadium.
    Nu heb ik al aardig wat over de iui kunnen vinden, alleen niet over de vooronderzoeken.
    Ik kom toch wel vaak de hsg controle tegen, en alle neg ervaringen. (krijg er nu al de kriebels van) Hebben ( degene die al onder iui behandeling zijn of zijn geweest ) jullie allemaal van te voren een hsg onderzoek gehad?
    Is dat een standaard onderzoek?
    Of zijn er ook meiden die geen hsg onderzoek hebben gehad en ook een iui behandeling hebben ondergaan?
    Hoop wat van jullie ervaringen te horen. ;)

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    hoihoi

Dat verschilt per ziekenhuis.Wij hebben eerst 3 keer iui gedaan en daarna een hsg.Maar sommige ziekenhuizen doen eerst een hsg.Dat hoor je vanzelf wel.
    Maar dat stelt niet veel voor hoor.Het kapje wat ze op je baarmoedermond zetten is even vervelend,maar als ze dan gaan doorspuiten verdwijnt dat gevoel.

Succes.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb zelfs HSG gehad en laparoscopie voor we mogen beginnen met iui. Suc6

gr vruchtje

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi,

Ik heb afgelopen dinsdag een HSG gehad en moet je eerlijk zeggen dat ondanks mijn pijngrens nogal hoog zit ik het een Hel vond. Zo pijnlijk deed het bij mij, maar 15min later was het vervelende pijn al weg dmv pijnstillers. Ik ging van het slechtste uit maar toch niet goed genoeg, de uitslag was goed alles was doorgangkelijk gelukkig.

Wij gaan in Mei beginnen met IUI.

Wens je veel suc6 meid.

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dit topic lees ik even mee, aangezien ik komende ronde ook start met IUI. Ik krijg nog de bespreking over het IUI gebeuren. ALs ik iets meer weet, laat ik het je weten!

6. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Alvast allemaal bedankt he meiden. Jullie succes met zwanger worden. ;)
    Ik hoop dat er nog meer ervaringen worden vermeld. :D

7. Zuster Suus

Zuster Suus Actief lid

25 aug 2007
    359
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Brabant
    He meiden,

Ik heb na de 4e IUI een laparoscopie gehad. Dit doen ze onder volledige narcose, dus daar voel je niets van.
    Ik had twee hechtingen in mijn navel en één hechting net boven mijn schaambeen. De eerste twee dagen had ik wat last van de lucht die ze tijdens het onderzoek in je buik spuiten. Deze lucht stijgt op en voel je onder je schouderbladen. Ik vond het zelf niet pijnlijk, maar je voelt het wel. Gewoon rustig aan doen en als je gaat liggen voel je er niets meer van.

Succes meiden, hoop voor jullie op een goed en snel resultaat.

8. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Wij gaan ook het IUI traject in. Eerst krijg ik een laparoscopie en daar gaan ze kijken of mijn eileiders doorgankelijk zijn. De arts spuit gelijk een soort olie (lipiodol) door de eileiders, dat schijnt de vruchtbaarheid te bevorderen.
    Daarna (als die eileiders goed zijn tenminste....) gaan we over op IUI. De spuiten en zo heb ik allemaal al in huis, maar het zal wel pas mei/juni worden, denk ik. Ons probleem zit erin dat mijn vriend z'n zwemmers niet door mijn slijm kunnen zwemmen. Ook zijn er bij hem testen gedaan, een aantal waren niet goed, de laatsten veel beter. Hij is gestopt (nou ja, af en toe zondigt ie een glas..maar dat mag!) met alcohol en slikt nu foliumzuur, en een combinatie van selenicum-zink. Dat helpt dus echt!
    Ik zal me ook met dit tophic gaan 'bemoeien' volgens mij zijn er meerdere die net met IUI starten, en een beetje steun kunnen we allemaal goed gebruiken, toch?!

9. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij moesten een HSG doen voor we met IUI mochten starten maar dit verschilt idd van ziekenhuis tot ziekenhuis. Sommigen krijgen deze pas na enkele (mislukte) pogingen.

Ik wil jullie alvast een hart onder de riem steken. Wij zaten in de MMM wegens het verminderde zaad van mijn man en zie het resultaat! Succes met jullie pogingen en hopelijk zijn jullie snel zwanger!

Deel Deze Pagina