Vandaag naar de gyn geweest en heb waarschijnlijk pcos. Hij zag vlekjes bij de eierstokken. Ik heb al een zoontje die zonder medische hulp is gekomen. Maar ook de eerste keer zwanger worden gebeurde na een jaar en had een heel onregelmatige cyclus. De dag dat ik een afspraak maakte bij de gyn bleek ik toen zwanger. Helaas deze keer dus niet... Ben nu ook meteen naar de gyn gestapt, omdat ik 7 maanden na de bevalling maar niet ongesteld werd en zit niet te wachten op de stress van vorige keer. Nu ben ik aan de provera (10 dagen ) en moet dan op dag 3 van mijn menstruatie aan de clomid. Ik heb voor 2 keer mee gekregen en verder helemaal geen nieuwe afspraak ofzo? Ik moet ook tempraturen. De gyn zei dat ik wel wat vruchtbaar slijm had en dat hij verwachte dat ik wel snel zwanger zou zijn. Klinkt goed natuurlijk, maar ik wil ook niet te veel er op hopen, want dan word het weer janken bij mij. Ik las ook bij anderen dat ze dan moesten komen om follikel (zoiets?) te meten ofzo. Ik hoop natuurlijk dat ik binnen 2 keer clomid zwanger ben, maar wat moet ik doen als dat niet zo is? En in 2 keer das toch wel heel snel? Graag jullie ervaringen? Het gesprek bij de gyn ging zo snel, dat ik het nog een beetje zie vliegen.
Hoi Isje, Ik heb ervaring met Clomid en provera. Paar keer provera gehad om mijn menstruatie op te wekken. Tijdens de maanden dat ik clomid heb gebruikt ging ik in het begin voor de follikelmetingen. Op een gegeven moment ook een paar maanden niet toen bleek dat de dosis bij mij zijn werk deed. Dan meten ze het groeiende eitje en kunnen ze het volgen totdat het springt. Een week na de eisprong ging ik dan bloedprikken om te kijken hoe hoog de progesteronwaarde was. Dan konden ze zeggen of de eisprong goed genoeg was. Helaas is Clomid geen garantie op een snelle zwangerschap. Clomid stimuleert de eisprong en met een een goede eisprong is er elke maand net zoveel kans op een zwangerschap als ieder ander. Veel succes de komende periode!
Hoi Isje, Ik heb ook ervaringen met Provera en Clomid. In september zat ik voor het eerst bij de gyn en die vertelde mij dat ik lichte vorm van PCO heb. Mijn ervaring: Door middel van Provera werd mijn menstruatie opgewekt. Ik moest 10 dagen elke dag 1 tablet slikken en begon al na 9 dagen licht te bloeden. Op dag 3 moest ik beginnen met Clomid en doorslikken tot en met dag 7. Ik kreeg 50 mg Clomid per dag. Vervolgens werd mijn cyclus in de gaten gehouden middels inwendige echo's, follikelmetingen. Daarbij zag de gyn dat ik precies op dag 14 een eisprong zou hebben gehad. Dit werd later ook door bloeduitslagen duidelijk, dat er een goede eisprong had plaatsgevonden. Uiteindelijk ben ik nooit meer ongesteld geworden want het is die eerste ronde direct raak geweest!! Inmiddels ben ik 27,5 week zwanger en in juni uitgerekend. Ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt gehad. Mij beurde het enorm op om positieve verhalen van meiden met Clomid te horen toen ik hieraan begon. Het is én blijft gewoon ontzettend spannend allemaal. Succes!
Ik heb ervaring met Clomid en Provera (en Primolut en Femara en...) Ik heb 9 maanden Clomid geslikt. Eerst 50mg, toen 100mg en het resultaat is vreselijk. Mijn baarmoederslijmvlies is ontzettend dun geworden en ik heb voor de tweede keer een flinke cyste. Ben overgestapt naar een ander zh en de gyn zei dat hij Clomid al lang niet meer voorschrijft vanwege de negatieve bijwerkingen (dun baarmoederslijmvlies, cystes, stemmingswisselingen etc.) Ik ben 20 febru voor het laatste ongi geweest. Toen Clomid geslikt en nu nog steeds niet ongi. Heb een Primolutkuur gehad en slik nu Provera. Er blijkt een cyste te zitten. Als ik nu niet ongi word, moet de cyste operatief verwijderd worden. Clomid? Nooit meer!
hier ook al jaren bekend met PCO, heb ruim 6-7 jaar geleden voor het eerst Provera gehad, en daarna heel wat cyclussen met Clomid gehad.... mijn oudste zoon is bijna 5,5 jaar en ik was zwanger in de 4e ronde Clomid(1e ronde 100MG)....daarna nooit meer een ongi gehad, dus ook weer aan de provera en uiteindelijk ook aan de Clomid. dit keer 18 maanden Clomid gebruikt, want ik reageerde er goed op(wel met 150-200MG) en hubbie's zaad was goed.... helaas geen nieuwe zwangerschap, nou ja....2x een VMK! uiteindelijk flink wat kilo's afgevallen en gestart met spuiten, en toen zwanger geraakt..... zoals de meiden hierboven al zeggen, Clomid zorgt niet voor een zwangerschap, het helpt een goeie eisprong te kijgen zodat je goeie kansen hebt, 20% per ronde! Ps. ik heb in de MMM alleen maar 2 ling zwangerschappen gehad....de 2 vmk waren 2lingen, en bij mijn 2 zoontjes ben ik bij ieder 1 vruchtje verloren....
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Natuurlijk hoopte ik op alleen maar positieve ervaringen, maar verwachte wel dat dat niet zo zou zijn. Heel veel succes en sterkte meiden! Maar wat ik zo raar vind is dat ik nu voor 2 maanden heb meegekregen en geen follikelmeting of nieuwe afspraak geplant ofzo. Zijn er meer meiden bij wie het zo ging. En als je dan niet zwanger bent? Bel je de gyn dan? Er is ook bloed geprikt, maar geen idee of ik daar wat van hoor. Ik heb al een zoontje, maar had heel weinig eisprongen en sinds ik 2 maanden geleden ben gestopt met bv gebeurd er helemaal niets. Heb trouwens verder geen overgewicht o.i.d.
Hallo Isje, ik ben net vorige maand begonnen met clomid. bij mij is pcos geconstanteerd en ik heb Primolut en Clomid gekregen. Vorige maand netjes mijn clomid geslikt en primolut achterwege gelaten omdat ik ongesteld was geworden. Mijn gyneacoloog heeft mij ook voor 2 maanden clomid mee gegeven maar nou las ik op andere forums dat de meeste vrouwen wel regelmatig naar zh gaan omdat de kans op meerlingen bestaat bij het gebruik van clomid. Ook ik zit met veel vragen... Ik ben 3 maart ongesteld geworden en vandaag is het alweer 4 april maar nog niet ongesteld. Ik hoop dat het heeft aangeslagen natuurlijk en dat ik ongesteld wordt en nog liever hoop ik op een zwangerschap natuurlijk.. Maar ik heb mijzelf ertoe aangezet om niet te denken dat ik overtijd ben omdat ik zwanger ben want anders wordt het weer een teleurstelling... De bijwerkingen vielen bij mij wel mee, misselijkheid af en toe, stemmingwisselingen en steken in mijn borsten. Ik ben nog niet bij de gyn geweest ( 21 april weer) en dan weet ik pas of het ook wat met mij baarmoederslijmvlies gedaan heeft Ik las dat je al een zoontje hebt, hoe oud is je zoontje nu? Ik hoop voor jou dat het aanslaat en dat je snel zwanger raakt! Groetjes, Am
Hai Ammie! Sorry voor mijn late reactie. Ik was maar ff van de site gebleven, want soms maak ik mezelf alleen maar nerveus met dat geinternet. Mijn zoontje is 7 maanden, ik ben er nu weer snel bij omdat ik wil voorkomen dat het weer zolang duurt. En hoop stiekem dat het natuurlijk wel snel gaat lukken. Ben vandaag begonnen met clomid, want werd na 10 dagen provera direct ongesteld! Echt spannend. Hoop dat het bij jou nu al aangeslagen heeft. Gewoon ff testen. Ik dwing mezelf soms ook om te wachten, maar word daar alleen maar nerveus van, dus dan maar wat nutteloze testen doen. Tempratuur jij ook? groetjes
hier ook 1 ronde provera gebruikt om mijn ongi op te wekken..... deze ronde gaat mijn 1e ronde worden met clomid. het baarmoederslijmvlies wordt er idd troebel van en gaat dus achteruit als je clomid slikt....nu is dat voor mij geebn probleem want k heb al troebel slijmvlies..... ben benieuwd hoe het me gaat bevallen want ga morgen beginnen met clomid....
Hallo meiden. Mijn naam is leonieke. September 2010 voor het laatste ongi geworden (onttrekkingsbloeding). Ivm grote kinderwens nu bij GYN. Ik heb PCO en heb enkele weken geledenclomid 50 gehad. Hier heb ik helaas niet op gereageerd. Nu Provera 10 dagen (zit nu op dag 3) Daarna Clomid 100. Hopelijk komt er snel een eitje vrij en wordt het snel bvrucht. Heeft iemand last van bijwerkingen gehad tijdens Provera en Clomid? Volgende week heb ik examens en het lijkt me flink balen als ik dan niet fit ben.... Allemaal veel succes en hopelijk kunnen we ervaringen delen! Liefs Leonieke
Hi meiden! Zou leuk zijn als we ervaringen kunnen blijven uitwisselen. Ik heb nu de tweede dag clomid geslikt en voel me net als anders tot nu toe. Heb ook van provera geen bijwerkingen gehad. Hebben jullie al een nieuwe afspraak bij de gyn gepland? Hopelijk zijn we snel allemaal zwanger! Ik vind het toch niet zo prettig die medicijnen, als ik al die bijwerkingen lees. Wat ik me eigenlijk afvraag. Als ik nu nog een keer een kindje mag krijgen en dan niet meer kinderen wil, moet je dan nog iets aan je psoc doen? Of ben ik dan gewoon lekker weinig ongesteld. Succes allemaal!
Ik zit in de eerste ronde met chlomid, ik moet er nog 2. Donderdag moet ik naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Ik heb tot nu toe weinig last van bijwerkingen ben alleen emotioneel wat labieler
Hallo meiden, Isje; Wat goed om te horen dat provera gewerkt heeft ! Ik hoop voor je dat clomid ook zijn vruchten afwerpt ! En ik vind het goed van je dat je niet wacht maar nu voor een tweede gaat. Ikzelf heb een zoontje van 4! Ik had gelijk erachteraan een tweede gewild maar mijn huisarts heeft te lang gewacht om mij een doorverwijsbrief te geven voor het zh. Op een gegeven moment ben ik naar een andere huisarts overgestapt en heb daar een doorverwijsbrief gekregen. Ik ben afgelopen donderdag vervroegd naar de gyn geweest omdat ik vreselijke pijn had in mijn onderbuik en dan met name aan de rechtse kant, ook had ik het gevoel alsof mijn onderbuik brandde! Toen ik bij de gyn kwam was het eerste wat hij zei : ik denk dat jij zwanger bent ! Nou ik was even sprakeloos... en later heeft die een inwendige echo gemaakt en toen zei die : nou ik zie geen bevruchte eicel toch maar niet zwanger.. Je kan je voorstellen dat ik vreselijk teleurgesteld was, want mijn hart had al een behoorlijke sprong gemaakt! Ik heb daarna zo gehuild, vreselijk vond ik het ! Ik ben nog steeds over tijd, nu dus alweer 7 dagen en nog steeds niet ongesteld. De gyn zag wel veel slijmvlies in de baarmoeder wat volgens hem wijst op een aankomende ongesteldheid.. maargoed vooralsnog dus niks ! Ik heb 18 april een vervolgafspraak en vanaf dan moet ik ook langs komen voor de folikkelmetingen. Ik temperatuur niet, wellicht dat ik dat vanaf volgende week moet doen. Heb jij al last van bijwerkingen van clomid? En hoeveel mg is die van jou ? Wanneer heb jij je vervolgafspraak? En wat betreft of je er nog iets aan moet doen als je pcos hebt en geen kinderen meer wilt zou ik niet weten. Maar ik denk dat je menstruatie zich op de een of andere manier zou moeten stabiliseren, dat dat beter is voor je. Leonieke; Succes met de provera en de clomid ! Ik heb wel bijwerkingen gehad van clomid, maar het viel me wel mee. Ik heb gespannen borsten (stekende pijn soms) misselijkheid en stemmingswisselingen. Ik wens iedereen heel veel succes en laten we hopen dat we snel zwanger zijn ! Groetejes, Ammie ( Ps, zou het leuk vinden als we elkaar op de hoogte blijven houden van de ontwikkelingen ))
Hallo meiden. Isje: Mijn GYN zei dat ik tot mijn eerste zwangerschap in ieder geval steeds clomid zal moeten gebruiken voor een eitje (als dit teminste gaat werken). Hij zei dat als er een eventuele zwangerschap zou plaatsvinden, dat ik daarna misschien uit mezelf wel eitjes zou laten groeien. Je hormonen krijgen zo een boost in een zwangerschap, dat het daarna misschien wel vanzelf gaat. Ik weet niet of je PCOS dan ook verleden tijd is. Melief: Ook ik ben emotioneel wat labiel. En af en toe een vreselijke opvlieger! Toch van deprovera? I don't no. Misschien maak ik mezelf gewoon gek... Idd heerlijk om zo eens te kunnen kletsen met mensen die in precies hetzelfde schuitje zitten... Nu maar lekker slapen! Liefs Leonieke
@Ammie. Heel raar maar ik heb dus helemaal geen vervolg afspraak staan. Ik werd naar huis gestuurd met 2 maanden clomid en 1 provera kuur en dat was het. Heb ook bloed geprikt in het ziekenhuis, maar geen idee wat de uitslag is. De huisarts kan daar niet inkijken. Het leek bijna of de gyn er vanuit ging dat ik zo zwanger zou zijn. Het ging allemaal zo snel, dat ik pas later met vragen kwam. Ik heb 50 g clomid en hij dacht dat dat wel zwaar genoeg zou zijn. @Leonieke. Bij mij ging de pcos dus niet over na de bevalling. Voor mijn zwangerschap was mijn cyclus ergens tussen de 4 en 7 weken, maar na de bevalling en 4 maanden borstvoeding bleef het stil. En na 9 weken wachten was ik het zat. Ik ben ook nog steeds pissig dat mijn huisarts me voor de eerste zwangerschap eerst een jaar liet proberen en maar vol bleef houden dat dat onregelmatige nog door de pil kwam. Na een jaar kwam ik bij een arts in opleiding en die verwees me door, omdat een hormoon wat hoog was. En toen ging ik googelen op dat hormoon en kwam er achter dat ik zwanger was. Bij het na gesprek met de gynocoloog (heb een keizersnede gehad) zei de gynocoloog dat dat echt nooit door de pil kon komen en dat ik daar gewoon wat voor had kunnen krijgen. Dus nu express een afspraak gemaakt bij een arts in opleiding en die ging toen overleggen met mijn gyn en zo gebeurd er nu tenminste wel wat. Mijn gyn zei ook dat het belachelijk is dat een arts gaat zeggen dat jij nog maar moet gaan wachten, zij kunnen niet beslissen over jou kinderwens. Laten we elkaar allemaal op de hoogte houden. Vind het trouwens ook lastig wanneer we nu moeten klussen, want geen idee hoe mijn cyclus nu gaat worden. Ik heb trouwens ook een hele lage temperatuur, vandaag zelfs maar 36.2. Ik vind dat tempen maar niks, dus ga straks ook met ovutesten beginnen. He wat een verhaal moest het ff kwijt en dat terwijl ik eigenlijk aan het werk ben. Succes meiden!
Hallo meiden, Als jullie het goed vinden kom ik mee kletsen...Ik ben Marjan, ik heb vorig jaar mei een zoontje gekregen, Koen. Hij is geboren op mn eigen verjaardag. Ik heb juist door mn zwangerschap pco over gehouden (kan dus blijkbaar ook). Na mn zwangerschap heb ik 3 mooie cyclussen gehad van 34 dagen, toen werdt het 68, toen 80 (en die ongi is gekomen door dat ik van de HA primolut heb gekregen), die keer daarop was 38 dagen en afgelopen keer 44 dagen. Ik ben zaterdag aan mn eerste ronde clomid begonnen, en zaterdag morgen krijg ik mn eerste FM meting. Ben heel benieuwd. Ik geloof niet dat ik last heb van stemmingswisselingen. (maar voor een eerlijk antwoord moet je misschien bij mn man zijn )
@Marjan, Gezellig dat je ook mee komt kletsen. Jij dus ook al een vervolgsafspraak bij de gyn voor follikelmeting. Toch vreemd dat ik dat niet heb. Fijn dat je ook geen bijwerkingen hebt van de clomid. Mijn zoontje is van augustus en heet Luca. Ik vind het moederschap fantastisch en wil er dus heel graag nog een kleine boef bij. Leuk dat we allemaal net zijn begonnen met de clomid, kunnen we elkaar op de hoogte houden. Nu ff afwachten en flink aan de klus en dan hopelijk allemaal snel zwanger. Spannend! Ik had dus al pcos voor de eerste zwangerschap en toch zonder hulp na een jaar zwanger. Dus alles is mogelijk!