Hallo allemaal, Sinds vrijdag ben ik begonnen aan de menopur, van de meeste hier hoorde ik dat zodra de menopur naast de decapeptyl kwam de bijwerkingen minder werden? Ook hoorde ik van vrijwel iedereen dat de menopur veel prettiger prikken was? Mijn ervaring is helaas totaal anders, de menopur prik doet onwijs pijn de prikplek bloed elke x me buik is nu zo gevoelig blijkbaar dat ook de decapeptyl prik plek gisteren bloedden (zetten deze na de menopur vandaag andersom en nergens last van) Zijn er meer dames die deze ervaring hebben? ik vraag me af of het normaal is? en of het blijft of dat het minder word zeg maar.. Eigenlijk gewoon opzoek naar gelijkenissen want mijn ervaring past dus niet in de verhalen die ik lees en hoor..
Ik vond de menopur niet erg vervelend met prikken. Heb een paar keer bloed gehad. Het inspuiten van de vloeistof was niet altijd even prettig. Met het andere middel heb ik geen ervaring want wij doen OI. Dus ik kan je niet echt helpen. Ik heb hopelijk deze week nog ervaring met prikken met een prikpen!
Ik prik vanaf de eerste iui menopur, en heb er weinig last van. Het brandt soms een beetje maar ik vind het goed te doen. Probeer anders eens het langzamer in te spuiten?
Spuit je de menopur en de deca aan de zelfde kant? ( ik kreeg het advies om de deca bijv links in je buik te spuiten en de deca rechts) Het kan zijn dat je een adertje raakt en dat veroorzaakt het bloeden. De pijn herken ik niet. Als je je zorgen maakt dan zou ik contact opnemen met de ivf poli. Op internet lees je van alles en dat kan je juist onrustiger maken. Succes
Ik ben begonnen met menopur, door heftige reactie ( overstimulatie ) over gegaan naar Gonal ( prikpen) deze vind ik zelf veel fijner Good luck
Hoi Xprincess, ik vind de decapeptyl qua prikken vervelender dan de Menopur. Ze zijn beide niet echt prettig, maar wat moet, dat moet! Kiezen op elkaar en prikken is mijn motto! Hihi... Hoeveel Menopur spuit je? Ik heb 150 IE, dus 1 ampul vloeistof en 2 potjes Menopur. Ik spuit echt heel rustig... Wanneer heb je je eerste follikel meting? Ik mag volgende week dinsdag!
GonalF is zeker fijner!!! Hoef je niks te mengen, ideaal! Vriendjelief maakt as we speak, de Menopur injectie weer klaar! Dat is net zo ideaal, haha!!
Ik vind de gonal het fijnst. De menopur vind ik heel goed te doen. Ik prik ook cetrotide. Deze vind ik minder tof. Maar ik ervaar totaal geen pijnof irritatie bij Menopur. Sorry dat ik je dus niet kan helpen!
Hier ook nooit moeite gehad met Menopur, tenzij je inderdaad een adertje of bloedvaatje raakt. Wat ik altijd deed, was een stukje huid vastpakken, knijpen en de naald dan op het meest lichte stukje huid zetten. Dat werkte meestal wel, meestal raakte ik dan niets. Misschien kun je dat nog proberen? Ik vond Menopur trouwens echt heel fijn Dat klaarmaken elke dag, gaf mij het gevoel dat ik er zelf 'iets voor kon doen'.
Vandaag echo gehad, viel me eigenlijk tegen. 2 van 11 en 1 van 10 en dan nog 5 kleineren.. Vanmiddag bellen voor bloed uitslagen en waarschijnlijk de dosis omhoog
Hallo Ik start zaterdag met mijn eerste ivf/pgd behandeling. En dus ook met menopur. Spuiten jullie zelf of laten jullie dit doen door een verpleegkundige? Ik kijk heel erg uit naar de start van de behandeling maar ben toch wel een beetje zenuwachtig. Spannend!!
Hoi Isa, spannend zeg! Ik heb aankomend weekend mijn eerste punctie voor IVF. Wat is pgd ook alweer? Ik prik zelf! Is goed te doen hoor! Je hebt prik instructie gehad toch?
Hey, Pgd is pre genetische diagnose, omdat ik een erfelijke aandoening heb worden de embryo 'tjes voor terugplaatsen onderzocht. Ik heb een dvd meegekregen met alles over de behandeling. Ik zal hem nog een keertje herbekijken tegen zaterdag. Zaterdagochtend eerste bloedprik en dan zaterdagavond eerste menopur, dus ik vermoed dat ik dan ook wel nog wat meer informatie zal krijgen.
Och jemig, spannend zeg! Knap ook dat dat kan! Er bestaat ook een Menopur app trouwens! Succes morgen met je eerste injectie!
De injectie is super vlot gegaan, samen met mijn vriend de spuit klaargemaakt en dan zonder aarzelen geprikt. zelfs beginnen lachen dat het zo vlot ging. Zorgen gemaakt om niks. Hopenlijk blijft het zo vlot gaan! Hoe ging het bij jou vandaag Amy?
Hoi Isa, sorry voor mijn late reactie, ik heb je bericht vast over het hoofd gezien! Punctie is achter de rug en mag morgenochtend bellen of er een Emmy is ontstaan voor ons, als dat zo is, dan is de terugplaatsing morgenmiddag! Wanneer heb jij je eerste echo? Kom je anders op dit forum mee kletsen? Daar zijn we zowat allemaal net begonnen met IVF of ICSI. http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/558815-ivf-start-januari-2015-punctie-februari-2015-a-28.html#post18237885