Het verhaal in het kort: 4 ivf pogingen in totaal gehad met steeds tussen de 6 en 12 follikels en eicellen. Zijn 2 kindjes uit ontstaan en geboren. Nu een nieuwe poging (5e in totaal dus) voor een derde kindje. 8 follikels maar er zaten maar 4 eicellen in? Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ook kwam ik erg langzaam op gang met stimuleren deze keer. Uiteindelijk zijn er 2 embryo's ontstaan waarvan 1 tp die is mislukt en de anders is niet goed genoeg om in te vriezen. Nu is mijn vraag of iemand zoiets heeft meegemaakt en of ophoging van medicatie zou kunnen helpen. 225eh ipv 150 menopur. Ga het ook aan de arts vragen natuurlijk over 2 weken maar ben gewoon benieuwd.
Wij ook voor een derde kindje bezig. (ook 2 kindjes via ICSI al) Denk als er ruimte is voor ophogen dit zeker nog kan helpen. Hier bij punctie 1 en punctie 2 de eerste 2 jongens en bij punctie 3 was het stimuleren duidelijker moeilijker. Denk ook ene stukje leeftijd/ouder worden. Ben nu bezig voor punctie 4.
Dank voor je reactie. Ik dacht ook dat leeftijd meespeelde maar deden ze wat lacherig over. Ben ook zeker niet oud (begin 30) maar eerste ivf poging was ik 25. Maar zie bij jou 18 tp staan. Jeetje, aan de ene kant denk ik wat fijn zo veel kansen. Maar tegelijk dan ook veel. Teleurstellingen. Ik heb na 5 puncties nu 9 tp gehad in totaal. Wel 2 kindjes uit voort gekomen waar ik super blij mee ben. Maar wens voor de derde blijft.. Heel veel succes in jullie traject!
Hoi, Ook wij zijn terug begonnen voor een 3e kindje. Bij onze allereerste poging werd de hoeveelheid menopur ook opgehoogd omdat het te traag ging. Uit die poging is ons zoontje ontstaan. Nu krijg ik telkens het maximum. Bij de eerste 2 pogingen telkens een mooie opbrengst tussen 10 en 12 rijpe eicellen. Bij punctie 3 plots maar 3 eicellen, terwijl er bij de verschillende echo's vooraf duidelijk veel meer blaasjes van een goede grootte te zien waren. Toen hadden we tragere embryogroei: geen verse terugplaatsing en 2 cryo's. Wat toch wel veel was gezien het aantal eicellen. Eén is niet blijven plakken en de andere is niet goed ontdooid. Bij icsi 4 had ik meer eicellen, maar ook weer geen verse terugplaatsing en maar 1 cryo. Ook volgens mijn dokter speelt de leeftijd een grote rol. (Maar als je pas in de 30 bent lijkt me dat wat vroeg.) Soms is het ook niet te verklaren. Ik ken iemand die de eerste 2 rondes zo goed als geen opbrengst had en nu heeft ze een schattige tweeling rondlopen. Het is heel onvoorspelbaar heb ik al gemerkt. Hopelijk kan de dokter jou een duidelijk antwoord geven.