** Miepie's start in de MMM **

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Miepie80, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Heb een beetje zitten twijfelen of ik ook een topic zou openen... wij staan nog helemaal aan het begin van - hopelijk niet te lang - MMM-traject en na het lezen van sommige onderwerpen hier lijkt het bij ons allemaal nog wel mee te vallen. Maar ik vind het toch wel prettig het hier - ook voor mezelf - allemaal een beetje bij te houden en van me af te typen. Dus hier ons verhaal:
    Na 13 rondes zelf proberen (redelijk regelmatige cyclus, positieve ovu-testen) hebben we toch maar een bezoekje gebracht aan de huisarts. Mijn tempkaartjes zagen er goed uit, dus eerst zaadonderzoek... en daar bleek weinig positiefs uit te komen :(.
    Huisarts had zelf volgens mij geen idee waar alle resultaten voor stonden :-?, maar het kwam er op neer dat hij eruit op kon maken dat waar meer dan 20 moest staan bij de aantallen er minder dan 1 stond (kortom, er zijn per ml minder dan 1 miljoen zaadjes gevonden). Of het er 0 of 950.000 waren kon hij niet zeggen :-?.

Overmorgen een 2e zaadonderzoek, nu in het ziekenhuis en een doorverwijzing naar de uroloog voor verder onderzoek. Ik hoop dat we binnenkort wat positiever nieuws gaan krijgen...

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes met zwanger worden
    hopelijk raken jullie met behulp van de mmm snel zwanger ;)

3. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    hoi!
    dat was een beetje net zoals bij ons dus
    ook tempratuurkaartjes van mij waren goed en had ook posi ovutesten
    na een zaadonderzoek bleek mijn man 2.7 miljoen zaadjes per ml te hebben
    en bij een tweede ondersoek maar 1.6
    daarvan is dan ook nog maar een paar procent bruikbaar

niet echt heel erg fijn nieuws natuurlijk
    wij zijn ondertussen begonnen met onze eerste icsi poging
    ben nu aan het spuiten
    ik hoop voor jullie dat alle onderzoekn en hulp lekker snel komt en dat je positief een evt behandeling in kunt gaan

succes!

4. wolly

wolly Niet meer actief

Hoi Miepje.

Goed van je dat je een eigen topic hebt geopend.

Heel veel succes in de MMM ik hoop voor je dat je snel zwanger raakt dmv hulp.

Ik hoop dat het 2de onderzoek van de zwemmers beter zal zijn.

Liefs wolly :)

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Miepie, jij hield toch eerst altijd die NOD lijsten bij of vergis ik me nu?
    Iig veel succes bij de uroloog! En tja die huisartsen moeten zich soms er niet te veel mee bemoeien maar veilig doorverwijzen!

Succes!

Liefs Nikkie

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Bedankt allemaal :)
    Nikkie, was ik idd ja... op het moment wat minder actief op het NOD-forum ;)

7. hey meissie
    ook hier!? :( ik heb hier ook vandaag een topic geopent!
    dus ook al spreek ik je onderhand dagelijk bij t smeptopic...
    heel veel suc6 vrijdag! en hopelijk valt t mee! jullie hebben er iig veel aan gedaan en je mannetje slikt zich wezeloos aan de tabletten dus er zal vast wel verbetering zijn!
    Dikke knuff

8. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    En helaas nog een nieuw topic. Aardig wat nieuwe meiden met topics erbij. Iniedergeval welkom.
    Ik hoop dat al jullie uitslagen goed zullen zijn.
    Heel veel succes alvast.

Groetjes,
    Elvira

9. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    He miepie,

Balen zeg dat je hier ook een topic moet openen, maar ik wil je ff zeggen dat ik heel hard voor je blijf duimen! Ik hoop dat je toch snel zwanger bent!

Dikke knuffel!

10. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Goed van je hoor...even je eigen "archief" opstellen.. ;)
    **hierbij ook een vette dikke knuff** Wel heel vervelend dat jullie beeb zo'n lange levertijd heeft :rolleyes:

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    heel veel succes in de mmm, en hoop dat de 2e uitslag wat beter zal zijn!

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Dank je... morgen naar het zh, hopelijk ergens volgende week de uitslag.

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Grrr, belde vanmorgen om na te vragen van-tot hoe laat we terecht konden, blijkt dat we een afspraak hadden moeten maken :-?. Heeft de HA niks over gezegd en staat ook niet op het formulier. Aangezien ze maar 2 dagen per week zaadonderzoek doen en maar 3 per dag, kunnen we pas over 4 weken terecht :(. Baal flink....

14. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Kan me voorstellen dat je flink baalt!

Hopelijk gaan de weken heel snel en weten jullie snel waar jullie staan... spijtig genoeg bestaat het grootste deel van de tijd in de MMM uit wachten, wachten en nog eens wachten.

Heel veel succes alvast!

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ooww balen! Moet je nog 4 weken wachten ppfff..! Dat wachten is zo slopend! Het is idd wat Marisha zet, de MMM bestaat voornamelijk uit; wachten, wachten en nog eens wachten.......!

Succes meid!

Liefs Nikkie

16. bapsie

bapsie Niet meer actief

Heej miepie,

volgende je verhaal al in het smep topic maar goed dat je nu ook je eigen topic hebt geopend!
    succes met het zaadonderzoek, hoop dat deze beter uitvald :) en ze er iets aan kunnen doen!

groetjes baspie

17. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    nou ja zeg!
    ok dat het niet kan, dat kan gebeuren
    maar dan 4 weken wachten!

18. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ja, vind het ook erg lang :-? Ze doen alleen op di en do zaadonderzoeken en dan max 3 per dag. Beetje suf.
    Inmiddels met het andere ziekenhuis gebeld (iets verder weg, maar ok), daar konden we over 1 1/2 week (maar dan is mijn man op zakenreis) of over 3 weken terecht. Is in elk geval een weekje eerder, maar toch nog 3 weken wachten :(. Zal er maar aan moeten wennen denk ik ;)

Vond het ook zo rot voor mijn man... die zag er al tegenop (vindt het heel naar zo in een potje) en dan ook nog 4 dagen onthouding... en dan horen dat het niet kan :-?

19. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    tja dat wachten is echt heel vervelend

en wat betreft voor je mannetje
    de mijne vond het de eerste keer ook erg vervelend
    maar het went zegt hij

liefs anna

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Pfft, een week voorbij pas :-?
    Begin steeds meer bewondering te krijgen voor al die meiden die elke keer zó lang moeten wachten op de volgende stap!

Heel dubbel gevoel deze ronde (wel blijven tempen en ovu-testen gebruikt); je blijft stiekem toch hopen, maar de kans dat het spontaan raak gaat zijn lijkt nou zo klein... dan liever ook maar gelijk door de MMM in.

Share This Page