Hoi allemaal! Ik heb even een korte samenvatting van de afgelopen 2,5 hieronder geschreven! Voel je niet verplicht om het te lezen, ik ben vooral benieuwd naar de antwoorden op vragen onderaan het verhaal . Ik ben hier 2 jaar geleden 1 jaar actief bezeig geweest, want ach wat ik had nog een hoop in 2015-2016! Maar ik werd niet zwanger. En “iedereen” om mee heen met wie ik een klein beetje contact had op de forum werd binnen dat jaartje zwanger. En “iedereen” om mij heen is binnen 2,5 jaar ondertussen al bezig voor de tweede of al zwanger van een tweede. Ik kon het echt even niet meer aan, ik kan wel zeggen dat ik in een “onbewuste” depressie terecht kwam. Natuurlijk weet ik dat er stellen zijn die veel langer bezig zijn! En natuurlijk krijg ik steeds naar mijn hoofd maar je bent nog zo jong! Maar dit is even dat ik mijn verhaal kwijt kan bij jullie en bedankt voor de jaren steun. Ik zelf vind namelijk dat ik ondertussen al 24 jaar ben en voor mij gevoel richting de oudere kant ga, had graag met 22 jaar wel een eerste kindje gewild. Ach wat een dromen had ik toch vroeger... Eindelijk. Na 2,5 jaar ben ik onderzocht. Een kijkonderzoek, wat al vreemd ging het vloeistof ging niet door dat kon iedereen zien de gynaecoloog pakte mijn schouder vast en ik moest tranen bedwingen. Duidelijk. Maar ik mocht nog niet te veel conclusies trekken en zou gebeld worden na het weekend, dit gebeurde niet dus ik belde de gynaecoloog zelf op en zij kwam met het nieuws niks aan de hand liep allemaal goed door! Nou beter nieuws kon niet! Ze hadden een nieuw spulletje gebruikt en dat kan je later pas bekijken ofzo. Bla Bla Bla. Weer wachten voordat wij eindelijk op gesprek mochten komen. Nou oké het verlossende woord jullie mogen beginnen met IUI! Klinkt misschien raar voor anderen maaaar wij zijn er blij mee dat we eindelijk verder worden geholpen! We worden serieus genomen. Vandaag informatie en recepten ophalen! Yes eindelijk het gaat eindelijk in werking! Lieve mevrouw geeft een samenvatting van onze doorgelopen stappen en benoemd het kijkonderzoek: “Linkereileider dicht en rechtereileider een vergrootte vat bla bla”. Shock! Wat? Huh? Zij schrikt ook, mijn vriend schrikt en WoW wat een klap in mijn gezicht. Wat ben ik boos! Zij hebben mij omdat ze “ach toch nog zo jong” vinden gewoon 2,5 jaar laten proberen! (Vriend is ondertussen 33 jaar) Natuurlijk bestaat er nog een kans om zwanger te worden! Gelukkig! Gelukkig! Ik lees ergere verhalen! Dus oké ik moet positief blijven, ik kan nog zwanger worden. Even erg kortsamengevat en erg bedankt als je het helemaal hebt gelezen! Eigenlijk is mijn vraag naar ervaringen van IUI? Ik mag gelijk beginnen met Gonal-F en Pregnyl, wat al fijn is dat komt al niet vaak voor begreep ik van andere dames. Hoe zijn jullie hier door heen gegaan? En is het gelukt? Het is zo onwerkelijk voor ons dat het straks misschien wel heel dichtbij komt! Bijna eng! De hoop was al aardig weg gevaagd en nu weer terug! Benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes, Rachel!
Wij zijn in maart met Iui begonnen. Ook met Gonal f en pregnyl. WT bevoel je eigenlijk met wT niet vaak voor komt? En de eerste ronde direct raak. Helaas is dit een miskraam geworden bij 10 weken. Nu middenin nr 4 alweer.
Wij zijn vorig jaar november begonnen met iui+hormonen. Bij de 2e poging waren we zwanger maar dit bleek helaas een bbz. Daarna nog 2 pogingen gehad maar toen was het semen heel erg achteruit gegaan dus doorverwezen voor icsi. Wij starten daar nu in de 2e poging. Ze laten je niet zomaar met iui starten als de kans te klein is om daarmee zwanger te raken. Belangrijkste advies wat ik van de accupunctuur kreeg heb vertrouwen in het advies en de kundigheid van de arts bij de behandeling. Bij ons had de arts aangegeven dat we 2x iui zouden proberen met hormonen, waren zelf nog niet toe aan direct een stap verder, mits het semen ongeveer gelijk bleef. Toen dat niet zo was hebben we een uitgebreid gesprek gehad en waren we ondertussen zelf ook op het punt dat we er open voor stonden om een stap verder te gaan. Heel veel succes!
Het ziekenhuis gaf dat bij ons aan, dat het niet vaak voor komt dat ze gelijk beginnen met hormonen bij de eerste drie pogingen. Wat snel al bij de eerste poging, alleen wat zwaar voor jullie dat het een miskraam is geworden . Zwaar geweest om daarna weer de stap door te zetten? Over hoe veel dagen mag je testen?
Ja, klopt daar heb je wel gelijk in natuurlijk. Maar het vertrouwen of eigenlijk de klik moet nog echt weer groeien. Ze heeft het wel even verpest bij mij, want het komt nu al een tijdje onkundig over. Wel fijn voor je dat er gelijk snel verder wordt gekeken naar de volgende mogelijkheden. Er is bij ons nu aangegeven dat als het niet lukt naar 4 pogingen we voorlichting krijgen over ivf en daarmee mogen beginnen naar 6 pogingen. En wat houdt de afkorting bbz in? Ook heel veel succes!
@rachel93 bbz is buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kan me wel voorstellen dat het vertrouwen terug moet groeien gezien je verhaal. Denk dat een klik met vertrouwen wel essentieel is wat dat betreft. Zou dat wel bespreekbaar maken, anders blijf je mogelijk (onbewust) met de vraag zitten of er nu wel echt goed gekeken en beoordeeld is.
Hallo dames, Ik ben een tijdje weg geweest van het forum. IUI nr 5 met hormonen is mislukt. IUI nr 6# komt er alweer aan en wij staan op de wahtlijst voor IVF/ICSI... Ben zo hopeloos en vraag mij nog steeds af wordt ik wel ooit moeder. Zo verdrietig ben ik
Hoi! Helaas erg herkenbaar, nu starten we met IUI en lees ik ook veel positieve verhalen! Maar gisteren ook weer emotioneel met idee dat het vast wel weer valse hoop is wat ik on zelf geef. Ik kijk vaak naar mijn vriend en zie hem gewoon echt al als vader, maar dat het gewoon niet wil lukken. Ik kan nu wel zeggen kom op laten we hoop houden en positief blijven! Maar ik vind dat we ook af en toe wel even ons rot mogen voelen! Ik zie dat jullie al een jaartje langer bezig zijn dan ons, maar het gevoel is herkenbaar dat elke maand je hoop weer een beetje verdwijnt. En ik heb ook vaak het gevoel dat ik er alleen voor sta gek genoeg, mijn vriend doet actief mee dat is het niet. Maar ik denk doordat het komt dat ik constant ondersteboven wordt gehaald in het ziekenhuis. Ik ben gisteren begonnen met de eerste Gonal-F prik en ik hoop dat het positieve uitkomsten voor ons biedt! En ik hoop ook echt nu dat je nu na 3e keer hormonen gebruiken zwanger wordt! Wanneer ga je voor de 6e inseminatie? Gelukkig bestaan er nog verdere behandelingen en heb ik in mijn omgeving positieve verhalen over icsi.
Hier ook direct gestart met hormonen maar ik heb andere gehad tijdens traject iui. Ook wij zijn direct gestart met hormoon spuiten al was erbij ons geen reden gevonden waardoor het niet mocht lukken. Helaas na 6 iui's geen enkele keer zwanger geweest, sorry geen goede ervaring voor je. Daarna gestart met ivf met gonal en pregnyl. Ik had alleen overstimulatie (te veel eicellen) ze dachten dat er 12 zaten moest ok op zondag de punctie (doen ze niet snel) tijdens de punctie waren het er geen 12 maar 44. Dus ervaring met de hormonen, die werkte bij mij goed, iets te goed
Ik zit in het iui traject, ik ben in afwachting of iui 5 gelukt is! Daarna nog 1 x iui en als ook die mislukt dan gaan we een stapje verder helaas. Dus tja helaas nog geen positieve ervaring voor je. Ik spuit ook gonal & ovitrelle, daarnaast om mijn lf fase te verlengen gebruik ik crinone.
@123laura bedankt voor je reactie! Alle ervaringen zijn natuurlijk welkom ook de mindere! Dat houd mij realistisch. Tijdens de IUI helemaal geen hormonen gehad? Maar ik zie dat het lukt is met IVF, nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Maar WoW 44 eitjes! Waar laat je dat allemaal haha, hoe veel plaatsten zij dan terug? @mama-van-marlinda bedankt voor je reactie! Jammer om te horen dat de behandelingen nog geen positieve uitkomst heeft gehad voor je, maar zoals ik hierboven benoem zijn de mindere ervaringen ook goed om te lezen. Je hebt ook gelijk vanaf het begin hormonen geprikt? En wat is ovitrelle? Ik voel mij echt nog zo onwetend over MMM.. Ondertussen de datum gehad voor de eerste echo, volgende week maandag. Ik ben benieuwd, bang dat ik ook te goed reageer op de hormonen haha. De max is bij ons op dit moment 3 eitjes.
Ik loop bij mck in leiderdorp en daar is ook max 3 eitjes, heb er deze ronde 2. Ovitrelle is om mijn eisprong in werking te zetten, puren hsg! Als je wilt kun je meeschrijven in een topic waar nog meer meiden waaronder ik bezig zijn met iui, dan tag ik je daarzo. Hoeveel eenheden ga je spuiten? Ik begon met 75 en spuit nu 100 inmiddels. En idd bij iui 1 meteen gestart met gonal-f.
Dank je wel. Vanaf begin hormonen gehad met iui ik heb alleen menopur en voortellen gehad ipv pregnyl Ja weet ook niet waar ze zaten haha. Artsen vonden het ook bizar, zien ze eigenlijk nauwelijk nog (was echt iets van vroeger) ik had met de iui al wel keer 9 eicellen gehad maar dit was echt heel veel. Ze plaatsten de eerste keren er maar 1 terug. Wel positief was dat ik echt nergens last van heb gehad qua bijwerkingen van de hormonen Hoop voor je dat het jullie snel gegund is
Ja dat is goed! Dan kan ik mee praten! Ik prik 900IE Gonal-F 75 per keer. Oké ik moet straks ook pregnyl prikken om de ovulatie op de te wekken. Ik zie het wel als ik getagd ben (Y)