Slaagkans iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mokski, Apr 10, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female
    Hi iedereen!

Overal lees je dat iui maar ongv 15% slaagkans heeft. Maw ook niet meer dan op de natuurlijke weg.
    Wat ik me afvraag (en nergens antwoord op vind). Waarom is het maar 15%?
    Ze werken toch het zaad op, waardoor er toch enkel de beste overblijft. Ook weten in welk tijdverstek het ei springt en dat er een ei is. En hoe wordt hoger ingebracht‍♀️
    Dan zou je toch denken dat de slaagkans beduidend groter moeten liggen, niet?

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,029
    5,000
    113
    Female
    Ik weet niet waarom het slagingspercentage rond de 15% ligt. Het is wel een denkfout dat dat evenveel is als via natuurlijke weg. Dat is natuurlijk wél het geval als je goed vruchtbaar bent, maar als het langer duurt om zwanger te worden, is de kans groot dat je persoonlijke kansen lager liggen dan 15% per maand. IUI vergroot in dat geval wel je persoonlijke kans op een zwangerschap.

Ik ga ervanuit dat jijzelf gaat beginnen met UI? Veel succes! Hopelijk ben je snel zwanger!

3. Mokski

Mokski Actief lid

Apr 9, 2023
    305
    235
    43
    Female

Hja als je goed vruchtbaar bent spreken ze v 15%. Bij verminderde vruchtbaarheid ligt het inderdaad anders. Klopt helemaal wat je zegt zo het niet bekeken.

Wij zijn inderdaad met iui begonnen, na 9 maandjes proberen. Bij mijn vriend is alles tiptop in orde. Helaas heb ik een lage ovariële reserve, (bijna 39)
    De eerste poging zit er op, morgen bloedafname na de vervelende wachtweken.

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

Sep 28, 2021
    5,029
    5,000
    113
    Female
    @Mokski Spannende dag morgen! Hopelijk mooi nieuws!

Share This Page