ICSI en dus geen duphaston/clomid combi

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lila2002, May 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lila2002

lila2002 Lid

Feb 27, 2007
    7
    0
    0
    Randstad Amsterdam
    Ik snap er niks meer van en ben danig depri. :( :cry:
    Ik weet al een aantal jaren dat ik PCOS heb. Dankzij adoptie ben ik moeder geworden. Maar nu is de enige kans voor een tweede enkel nog maar biologisch. Nu is mijn huidige man getest en zijn zaad is niet goed genoeg vinden ze in het Z-huis. Zelfs als ik een cyclus had waar je de klok op gelijk kon zetten dan zouden ze nog ICSI voor stellen.
    Maar ik dacht later ( ja als je weer op weg bent naar huis denk je plots . gvd ik had nog dit,gvd ik had nog dat... :( ) als mijn cyclus super toppie was en ik was super vruchtbaar zeg maar............dan was er natuurlijk de kans geweest dat ik gewoon al lang zwanger was geworden en dan hadden we nooit geweten dat het zaad van me hubby niet goed genoeg was. ( en ja ben dus ook helemaal de waarden vergeten te vragen, was helemaal uit het veld geslagen).
    En ondertussen zit ik dus nog steeds met mijn PCOS. Ik ben niet ongi, dus ook geen ei. laatste keer was ...........vorig jaar ergens in de zomervakantie...........en ja heb dus een keer in februarie een kuurtje Duphaston gehad om een bloeding op te wekken omdat ze dus een inwendige echo gingen maken tijdens ongi, om te kijken hoe het met de eieren staat,.........helemaal niet zo een kralenkrans te zien trouwens...?)
    Maar ik ben nu boos, ik wil mijn cyclus gereguleerd hebben. Hebben we toch ook een kleine kans mee. Ja ik wil gewoon elke kans, hoe klein ook benutten. maar nee,,, ze willen dus eerst mijn man verder onderzoeken en dan weer dit en dan weer dat. Lijkt wel alsof ze alles superlangzaam doen zodat ze volgend jaar tegen me kunnen zeggen. Nou we hebben alles onderzocht en jullie zouden dit of dat kunnen doen maar helaas je bent nu te oud.
    WAnt dat is dus aan de hand.
    Ik heb geen wachttijd meer, dit is het, ik moet alle kansen benutten die ik maar kan krijgen want ik heb nog zeg anderhalf a 2 jaar hooguit. voordat ik (ook zelf) gewoon moet zeggen, het is over en uit.

ik ben zo boos nu.
    heb woensdag een afspraak met mijn H-arts. Ik vraag me nu af of die me niet gewoon Duphaston en Clomid zou kunnen voorschrijven.
    Dan doen we tenminste iets.
    Niet geschoten is altijd mis.

Maar kan dit of moet ik me gewoon neerleggen bij het feit dat ' wel meer dan de helft zwemmers' toch niet genoeg is voor zo een kans?
    en kan ik van de huisarts eisen dat ie me helpt?
    terwijl ze er in het ziekenhuis dus niet over willen hebben en dus enkel voor de ICSI willen gaan?

Oh en mijn man had/heeft aldoor best moeite om potje te vullen. werd er laatst tegen hem gezegd dat dit dus de laatste keer is.
    ( hij moet voor nog een onderzoek dus weer potje vullen)
    ik denk 'LAATSTE KEER' HOEZO LAATSTE KEER?

mag eenman geen moeite hebben met vullen?
    grrrrrrrrrr :evil: rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

iemand?

2. lila2002

lila2002 Lid

Feb 27, 2007
    7
    0
    0
    Randstad Amsterdam
    Nou dan zelf maar weer met een update.
    Was het helemaal niet eens met de doktoren in het Ziekenhuis dat mijn cyclus niet geregeld ging worden.
    ( ik ben wil gewoon elke kans pakken die er is, ook al is ie maar 1 %, niet geschoten is altijd mis ......toch :D )
    Ben langs geweest in het ziekenhuis en heb dit kenbaar gemaakt.
    Ondertussen hebben we ook nog aanbod van iemand die wel donor (zaad) wil leveren. ( word alleen weer lastig aangezien diegene niet om de hoek woont. maar goed dat is van latere zorg.

Nu moet mijn man nog voor wat onderzoeken. Ik moet nog een keer bloed laten prikken ( alweer!?)
    en hopelijk krijgen we dan de 26ste te horen of we dus medicijnen krijgen voor reguleren van mijn cyclus.
    Heb het hele net afgezocht naar een inseminatiesetje, want wil ook proberen om zelf ( als mijn cylclus loopt) gewoon met hubby's zaadjes te gaan werken. Misschien door ze zelf dus hoog in te brengen.
    Baat het niet dan schaad het niet, nietwaar.

Zijn er nog meer mensen hier die ook met zelfinseminatie werken? eventueel met donor?
    En mijn huisarts zei dat als het ziekenhuis niet mee wil werken aan reguleren van cyclus ze daar wel een goede reden voor hebben, maar als ik dan toch niet tevreden was ze me misschien voor second opinion naar Leiden ? kon sturen.
    Wie weet meer van deze kliniek. HA kon even niet op de naam komen, maar zei dat we dat dan later wel zouden uitzoeken.

En zijn hier nog leeftijd genoten, die dus ook naar de laatste tikken van de klok zitten te luisteren.
    Nu kan het nog, maar ook de angst van als het niet lukt, kan het niet meer.

groetjes

Lila

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hey Lila,

Ik heb je topic helemaal nooit gezien. Lekker lullig want zo denk je heeft iemand het wel gelezen.

Iniedergeval ook als is de kans zoals je zegt klein, het is echt het proberen waard. Ik heb hier zoveel wondertjes langs zien komen! Volgens mij is alleen Belle bezig met een zaaddonor. Wellicht dat je het op de ivf site kan proberen, daar zijn er wel meer meiden met donors bezig.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes,
    Elvira

4. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Hoi Lila

Zie je topic voor het eerst. Schaam schaam....

Wat een toestand zeg. Hebben ze je FSH getest? Ik heb van mijn gyn begrepen dat een te hoog FSH en je leeftijd meespeelt bij wel of geen IVF/ICSI.

Niet bij de pakken neer zitten! Second opion altijd goed!

Share This Page