Icsi en maar 2 eitjes

Discussie in 'MMM clubs' gestart door visje2007, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Lief visje, heel veel sterkte met mama. Ik denk ook aan jou in deze moeilijke periode.
    Xx

2. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hey lief visje,
    denk ook aan jou!
    veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    x

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Even snel Visje een knuf geven.... sterkte!
    Ik ben hier ook even wat minder omdat ik nog steeds niet weet wat ik nu moet... Volgende week in ieder geval gesprek met de gyn....

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Poema, heel veel succes met het gesprek.. jouw laatste poging is gelukkig eenmalig. Je hebt ervoor al laten zien dat er normaal wel bevruchtingen op treden dus dat moet wel iets rust geven. Is alleen aan jullie, gaan jullie voor poging 4, evt. met ICSI, dat is veiliger misschien.

Hier sinds gisteren ongsteld, oud bloed maar tenminste iets! Door dat ik de pil van Gent moest slikken was mijn lichaam echt weer helemaal ontregeld.. :( Vanavond de laatste spuit decapeptyl en vrijdag eerste fm!!!

5. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Hallo Meiden,

Mag ik ook meeschrijven in dit forum?

Even een kort voorstel-verhaaltje:

Manlief had bij de geboorte niet-ingedaalde teelballetjes, daarom nu onvruchtbaar. Door middel van PESA afgelopen januari zijn er 3 rietjes zaad ingevroren. Ik ben 29/3 gestart met de pil, 3/5 met Decapeptyl, 7/5 gestopt met de pil. Donderdag hebben we uitgangsecho in Nijmegen, dan hoor ik ook hoeveel Gonal F ik moet spuiten en die komt er dan bij elke dag naast de Decapeptyl en za 25/5 de 1e follikelmeting. Ws punctie rond 1/6.

Heel spannend allemaal! Maar ben momenteel vrij rustig en weinig last van de hormonen. Heb me eigenlijk het afgelopen jaar niet zo goed gevoeld als nu. Moet zeggen dat ik ook een zeer goed gevoel heb over de icsi/pesa, heel gevaarlijk, ik weet het! Afgelopen jaar veel slechte gevoelens gehad en die zijn allemaal uitgekomen. Bij de PESA was ik ook niet zenuwachtig en die is ook goed verlopen met 3 rietjes als resultaat! Dus hopen dat mijn gevoel me ook deze keer niet in de steek laat. Op naar een positieve test rond 17/6

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    welkom home2bmama! Waar zit jij? In nijmegen zeker?

Ik ga met je meeduimen, wij lopen bijna gelijk.. ik ben gestopt met de pil per 5-5, per 8-5 gestart met de decapeptyl en spuit sinds 10-5 150 ie Gonal F. A.s. vrijdag heb ik mijn eerste FM. Enige gekke is dat ik 5-5 stopte met de pil en pas sinds gisteren menstruatie had. Nu ben ik ook midden in mijn cyclus gestart met de pil (moest van de arts).

7. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Yep, zit idd in Nijmegen, en jij?

Ik ben 7/5 gestopt met de pil en ook pas gisteren menstruatie, dus zal wel normaal zijn dat het wat later is. Ben wel op de 1e menstruatiedag begonnen met de pil, dus daar zit het ook niet dat het later is, denk ik.

Heb jij het korte protocol dan, dat je zo snel met Gonal bent begonnen?

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wij wilde naar Nijmegen, maar lange wachttijd, toen naar het EMC gegaan, dramatische eerste poging en nu in Gent..

Ik moest 5-5 laatste pil nemen, 8-5 starten met deca en 10-5 met gonal.. en a.s. vrijdag 17-5 eerste FM, maar die doe ik hier. alleen de laatste moet ik weer terug naar Gent.
    Maar welk protocol dat dan is, korte? Overigens was ik halverwege mijn cyclus toen ik van de arts in Gent per direct moest starten met de pil!

9. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dag lieve poppetje en hope2bmama,
    Ik wens jullie allebei heel veel geluk ennnn dat het maar mag gaan lukken!
    Om even in te haken, ik denk dat jullie allebei het lange protocol doen gezien jullir verhalen (duurt ongeveer 1maand met prikken en punctie en tp) en korte is helft sneller..
    Hope2bmama, wij hadden ook pesa-icsi behandelingen. Mijn man heeft geen zaadleiders, maar gelukkig wel 11 rietjes.. Nu nog 5 over... Waaronder ook 1 zoontje! Dat ging direct in 1 keer goed.. Succes meis!

En poema, voor jou ook lastige tijd hè.. Dank je voor je lieve berichtje!
    Ik hoop dat jr misschien nog een keer kunt proberen........ik denk ook aan jou!

En lessie jij ook bedankt voor je lieve berichtje...
    Hopelijk voel je je goed!?
    En wie weet is mijn eskimootje net zo sterk als die van jou!! (hope so...)

Ik ben inmiddels nog niet ongesteld!! Anders morgen maar ff bellen....had dit weekend wel erge pijn onderin, dus had verwacht dat het door zou breken. Maar nee dus.
    Vandaag is mijn zoontje geopereerd, vanmorgen om half 7 al van huis. 8u was hij direct aan de beurt.. Bah wat zielig ook altijd die narcose :( ..
    Hij besefte al donders goed wat er ging gebeuren en was enorm verdrietig.
    Ook uit de narcose was hij verdrietig maar ook boos! Eenmaal op de kamer even aan m'n man gegeven en kon ik zelf even de emoties laten gaan hihi..;) pffff de ingreep is klein maar de narcose is waardeloos! Zo zielig!
    Uiteindelijk viel hij bij me in slaap op schoot: na'n half uur werd hij weer wakker en was ons vrolijke mannetje weer terug! Ijsje, drinken en koekje gehad en toen gauw naar huis!
    Nu ligt hij al ruim 2u te slapen, hij zal flink moe zijn van alles...

Nu mama ook even bijkomen van vandaag ;)
    Dus ook lkkr niks op de planning!

Knuff,
    Visje

10. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    visje ik hoop dat ook zo! denk dat het heel goed is dat het zo een sterke was girl, 10 celletjes! ik ga zo voor je duimen! lukt het nu een beetje om pauze te houden en even niet in de mmm te zitten? Denk wel goed voor je hoor! kun je uitgerust weer beginnen!
    ps zielig voor je zoontje! wel goed gegaan?

hope2bemamma welkom! zo'n goed gevoel zou ik zeker gewoon hebben! soms ploppen ze gewoon op, gewoon vasthouden! 25e je eerste echo, spannend!

poppetje! heb op ander topic gelezen dat er al 10 gespot waren en nog wat kleintjes! goed zeg, meer dan de vorige keer toch? :)
    toitoi

Poema sterkte he girl! heeft het gesprek met de gyn nog iets voor je betekent? Die nare mmm ook.. knuffel van hier!

Nou meiden mn duimen draaien voor jullie! hier gaat het nog goed, mn eetlust is echt minder en daar maak ik mij soms wel zorgen over, ik probeer er goed op te letten dat ik wel genoeg eet. Volgende week 10 weken echo (woensdag) ahh zo spannend.

Nou meiden X

11. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    lieve lessie,
    Week 10 alweer!!!
    Wat gaat de tijd toch snel....
    Ik duim voor een prachtige echo, hopelijk mag je hem op dvd mee! Mochten wij wel... Je mini mensje compleet...en met'n beetje geluk erg beweeglijk! Was ons ventje toen wel zo bijzonder!!!
    Geniet ervan lieverd!

En poema, hoe gaat het nu bij jou?

En de rest??
    Las bij lessie haar verhaal dat je al goed op weg bent poppetje?

Hier nog niet ongie... Dag 45 inmiddels...
    Maar hoefde me geen zorgen te maken volgens de arts.. Ben waarschijnlijk door beginnend zwangerschap een beetje ontregeld.
    K heb geen haast...laat m'n lichaam maar mooi herstellen en bijkomen van alles!

Dikke knuffel,
    Visje.

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hai dames,

Idd ik had 10 eitjes zichtbaar vorige week, maar zaten ook hele mini's bij. De arts in Zwijndrecht zei, als het groeit zullen er wel minder over zijn en zij dachten dat de dosis omhoog zou moeten. Gent wilde de dosis niet omhoog ivm evt overstimulatie en zegt dat er juist nog nieuwe bij kunnen komen.

En we luisteren braaf naar Gent!!

Vanmiddag wel weer benieuwd hoor.. hoe het groeit en bloeit, voel soms wel activiteit in mijn baarmoeder. Zo maf. Maar heb liever 5 goede eitjes met bevruchting dan 10 zonder bevruchting.

Overigens spuit ik nu al langer dan ik vorige keer gedaan heb. Volgens mijn normale cyclus zou ik dit weekend mijn eisprong moeten hebben.. Wordt vervolgd dus..

Lessie, hoe is het met je mini me in je buik???

En Visje, groot gelijk heb je dat je je lichaam de tijd geeft om weer bij te komen. Volgende tp wordt jullie brusje, dat gun ik je zo!!!

13. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi lieve poppetje!!
    Hoe is het gegaan vandaag!
    Kun je zien wat het verschilt per ziekenhuis he... Blijf het raar vinden hoor, maar Gent is qua technieken verder dan Nederland dus heb daar maar vertrouwen in hoor! Komt vast helemaal goed.
    En inderdaad, het gaat uiteindelijk allemaal om de kwaliteit, niet om de kwantiteit!!
    Ik duim voor je meis!
    Voel je je verder nog goed onder de hormonen?

Hier nog steeds niet ongesteld! Maar ziekenhuis verzekerde mij dat alles wel goed komt en ik gewoon mijn lichaam moet vertrouwen.
    Het is langere tijd natuurlijk behoorlijk in de war geschopt door alle behandelingen..
    Maar gezien mijn humeur duurt het vast niet erg lang meer ;)
    Heb al flink bonje gehad met mijn mannetje :( haha grrrrrrrrr....

En Lessie, laat je wel even weten hoe je echo is gegaan? :D

* knuff *
    Visje.

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik kan jullie zeggen dat ik enorm veel last deze poging heb van stemmingswisselingen, ook ik zeur en zeik tegen mijn man hoor, moeheid etc. Maar in een ander forum heeft een meisje dat van de decapeptyl. Die spuit ik al een week niet meer maar misschien nawerkingen????

Gezellig stel zijn we hier met al die hormonen :D Denk dat onze mannen ons wel op een hutje op de heide willen zetten joh ;)

Echo was raar, ze zag nu maar 8 eitjes en ze waren niet gegroeid sinds vrijdag, althans de grootste was nog steeds 11 dus waar die andere 2 zijn gebleven want vrijdag zag ze er nog 10?? En wat Gent nu wil qua dosis? Ze waren gisteren al weg dus bellen me vandaag :( Vrijdag de volgende echo, beetje teleurgesteld want was ingesteld dit weekend de punctie te hebben en dat zal dus pas volgende week zijn. Terwijl ik zoiets heb van: LAAT MAAR KOMEN.. En dan manlief die zegt, liever geduld en goed dan als vorige keer zo snel en niets bevrucht. Tja zit een kern van waarheid in maar laat ik nou net dat geduld even kwijt zijn!!!

15. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    heyy meiden,

@poppetje ik heb dat ook gehad na een week stimuleren dat er niet zoveel was gebeurd, na die week kwam het langzaam op gang, heb in totaal iets van 18 dagen gonal-f geprikt. Soms zien ze met de echo iets minder, misschien een follikel verstopt? maar heb ook gelezen dat ze soms ook minder in aantal worden. Bij mij schommelde het wat ze opschreven, bij de uitgangsecho 4 en daarna 2-3.. en uiteindelijk toch 6. Spannend meid, ben aan het duimen voor je!
    succes met geduldig zijn! luister maar naar je mannetje;)

veel liefs!

gisteren trouwens de echo gehad, en het gaat goed! hartje klopte stevig en hij was goed gegroeid :)

XX

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @hier echo gehad, nog niet veel meer gegroeid, baarmoederslijmvlies nog steeds te dun, wel 11 eitjes ongeveer te zien. Volgens de arts klopte de grootte van de eitjes wel met het baarmoederslijmvlies maar ben ik te vroeg begonnen met spuiten. Gonal f nu opgehoogd naar 300ie. Hopen dat die punctie volgende week eindelijk gepland kan worden. Eerst a.s. maandag weer een echo in Zwijndrecht. Ik hoop dat het met die hogere dosis maandag genoeg is gegroeid om de laatste echo in Gent te kunnen plannen.

17. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hey poppetje sterkte girl! wat een stress he.. ik hoop dat het allemaal de goede kant opgaat, ga voor je duimen. In ieder geval een verhoging van de dosis. succes en denk aan jou en op een mooie afloop. liefs

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vandaag de echo, 1 folikel was groot, de rest nog maar 10 dus nog langer stimuleren, baarmoederslijmvlies was wel gegroeid naar 4,9 dus ook nog niet dik genoeg voor een tp dus op dat punt klopte het plaatje wel weer.. om GEK van te worden. Ondanks mijn goede AMH en mijn lage FSH wil mijn lijf maar lastig gestimuleerd worden. Om gek van te worden. Als het goed is donderdag weer terug naar Zwijndrecht dus dan de punctie pas volgende week ben ik bang :(

19. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hi meiden,
    Hoe is het?
    Poppetje ik lees al mooie berichten vanuit jouw kant..tuurlijk wil je dat her sneller gaat maar uiteindelijk is het het wachten wel waard als je mooie embryo's ervoor terug krijgt, en helemaal als je zwanger raakt.. Zet'm op meis, houd vertrouwen!! Ik duim voor je...

En lessie wat fijn'n mooie 1e echo!
    Je bent nu al op het punt dat je het mag vertellen, bijna 12wk of niet?
    En dan heb je voor'n volgende ook weer 3 pogingen.
    Leuk!
    Wil je ook weten wat het wordt?
    En begin je het al te zien? Je buikje? Dat kwam bij mij al vrij snel!

Hier eindelijk ongesteld..dag 50 ofzo..
    Voel me er erg raar onder...ben blij ongesteld te zijn maar tegelijkertijd ook erg verdrietig....
    Nog 3 weekjes en aan even lkkro vakantie....zo aan toe!!

Knuffel
    Visje.

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Visje, ik snap dat je toe bent aan vakantie!!! Dat gevoel ken ik.. en geduld, tja mijn vriend zegt dat we dat moeten hebben, maar spuit van de week al drie weken. Begin het meer dan zat te worden :(

Deel Deze Pagina