Icsi en maar 2 eitjes

Discussie in 'MMM clubs' gestart door visje2007, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ach lessie...jij ook niet:(
    Ja dan gingen we precies gelijk op, ik had ook op 13dec de tp! Alleen ik moest dan tot vrijdag 28dec utrogestan inbrengen en dan die morgen zelf testen. Ons zh doet geen bloedtesten, tenzij er twijfel is zoals bij mijn vorige miskraam. In principe moest dan de zw-test voldoende zijn...
    Maar ik vloei echt steeds meer..echt zo confronterend en verdrietig.. Heb de hele dag in m'n uppie gejankt en boos geweest op alles.. Even de emotie laten gaan vanuit m'n tenen! Ben nu erg leeg en 't voelt haast alsof 't traject niet is geweest..zo'n abrupt einde an je droom is gewoon onwerkelijk!!
    Maar helaas wel de waarheid...
    Nu hoop vestigen op 2013, en dan met m'n nieuwe verzekering nog 2 pogingen.
    Maar toch voelt deze mislukte poging heel gek, ben niet eens zwanger geweest met 2 van die prachtige embryo's...

Hoeveel had jij er terug geplaatst gekregen? En heb je nog cryo's?
    Jij ook sterkte meis # met idd die fijne kerstdagen en oud & nieuw voor de boeg pfffff##
    Dikke knuffel

2. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Sterkte gewenst visje!!Laat je tranen maar lopen meid, niks geen verdriet opkroppen laat je maar helemaal gaan!!Dikke knuffff

3. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Ohh ik vind het ook echt erg voor jou.. laat idd maar lopen hoor die tranen.. wat een wanhoop soms he..

Het is bij mij ergens nog niet echt aangekomen. Het zkh geeft aan dat het echt niet kan en dat ik kan stoppen met utrogestan.. (ondanks dat ik echt geen hoop heb vind dat toch wel moeilijk om te stoppen met utr..).

Nou knuffel van hier!

sterkte girl ook met de feestdagen.. lieefs

(er was er een mooie teruggeplaatst en 3 cryo's in 2 rietjes in de vriezer)

4. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hey meiden wat balen zeg!! Een grote knuf van mij, hopelijk toch nog een redelijke kerst...... Duim voor een mooi 2013, hou vol, het moet gewoon lukken!!

5. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ja happy, hopelijk brengt 2013 meer geluk..
    2012 is'n jaar om snel achter ons te laten..
    Naast ons traject wat veel verdriet geeft, hebben we mijn schoonvader moeten weg brengen in april..is mijn moeder ongeneeslijk ziek verklaard met non-hotskin..
    Ik vraag me wel eens af hoeveel verdriet'n mens aan kan..ons emmertje begint zo aardig vol te raken! Maar toch zou ik graag verder willen in ons traject...anderen verklaren me wel eens voor gek..maar ik wil zo graag dat mijn moeder nog'n zwangerschap van mij mag mee maken en het liefste ook nog kan genieten van ons kindje... Dat moet mijn schoonvader al missen!!
    Het leven is soms zo oneerlijk!!! :(

6. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Oh ja lieve meiden...
    Fijne kerst...
    Voel de liefde van de mensen om je heen en probeer daaruit positieve energie uit te halen om weer verder te kunnen met onze wens...moeder worden van'n prachtig wondertje.........
    Ik heb al zo vaak gedroomd van mezelf met'n dikke buik... 'N kinderkamer gevuld met'n heerlijk minimensje van ons 2.
    Dat is mijn grootste wens....
    Laat die dan in vervulling gaan in 2013!!
    Ik heb er alles voor over....
    Dikke knuffel,
    Visje

7. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief visje,
    Wat heb jij een pittige tijd..
    Ik duim van harte voor je mee dat 2013 jouw wensen mogen uitkomen! Ook voor de andere mmm meiden die al zon pittige traject gehad hebben. Veel sterkte
    Liefs

8. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Dank je morgaine...
    Blijkbaar zijn wij vrouwen best'n sterk ras, we kunnen best veel aan...
    Al moeten we wel de ruimte krijgen om te ventileren en daarom is deze forum ook zo fijn!
    Ondanks we elkaar niet echt kennen, elkaar steunen in deze zware periodes!!
    Super!
    Bedankt ook voor alle andere meiden,
    Liefs visje xxxx

9. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    jeetje visje je hebt echt slecht nieuws erbij gekregen.. veel liefs van hier.

Wens jullie ook allemaal het beste en dat onze dromen in 2013 mogen uitkomen. Zo'n forum is best fijn :)

10. Alexandra75

27 dec 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik val een beetje binnen in jullie samenzijn, ik zocht en vond jullie op zoek naar een beetje troost. Allereerst wil ik zeggen hoe rot ik t vind dat jullie pogingen zijn mislukt (visje, lessie); wat verdrietig allemaal!
    Ik ben als ik zo rond kijk op fora 'pas' 1 3/4 jaar bezig. Na 9 maanden tevergeefs proberen (ik was toen 36jr) werd op mijn aandringen pap4cin3 (bmhk) gevonden, waaraan ik 2x ben geopereerd. Vervolgens een lsparoscopie/HSG verplicht voor IUI. Die 1e poging verprutst door het zkhs, uitgeweken naar België voor 1e ICSI. Na al deze MMM konden we onze ogen bijna niet geloven! Na 11 maanden ziekenhuis in en uit: zwanger! Helaas bleef 2012 hard en genadeloos: bij 9wkn kwam een einde aan de zwangerschap met een curetage eind november.
    Ik probeer de afgelopen 4 weken er het beste van te maken, probeer vrolijk te zijn en te genieten van wat we WEL hebben. Toch viel de 1e menstruatie me zo zwaar dat ik even niet meer weet hoe ik me moet opladen voor verse poging 2 (wij hadden te weinig eitjes voor cryo). Een tijdje wachten is voor mij geen optie (inmiddels 37,5); ik word van de verplichte 2 maanden bijkomen al dood ongelukkig. Wat doen jullie om dat wanhopige gevoel weer weg te werken? Ik las ooit: je mag de moed laten zakken maar de hoop nooit opgeven. En op dit moment ben ik helaas wél de wanhoop nabij. (Sorry meiden die wel zo dapper zijn geweest al zoveel meer pogingen te ondernemen dat ik zo snel opgeef; respect voor jullie!!)
    Ik duim voor een vruchtbaar 2013 voor iedereen!!

11. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Hoi alexandra,
    Allereerst wat erg dat ook jij'n miskraam mee hebt moeten maken, ik heb hetzelfde gehad in mijn 1e poging! Precies ook bij 9wk ben ik het verloren en kwam ook nog eens niet alles mee waardoor ik curettage tabletten moest inbrengen. Vreselijk, het heeft 1 mnd gekost om weer "schoon"te zijn.
    Opzich vond ik het ook niks dat ik daarna weer opnieuw moest wachten op'n ongesteldheid, wilde direct het liefst door. Maar achteraf gezien heb ik zo waardig "afscheid"kunnen nemen van dit wondertje, het.plekje gegeven in onze tuin (heb't namelijk in mijn ondergoed opgevangen) en zo iets beter de 2e ronde in kon.

Maar dat deze zo snel strandde in'n menstruatie vond ik ook erg vreselijk!! Alle moeite voor niks.. Alle pijn en spanning voor niks.. Zo voelt het...
    En officieel mocht ik vandaag testen..slik.

Ja joh, ik moet nu mezelf ook weer opladen voor de 3e ronde....
    Moet 2 januari weer secretariaat bellen.. Moet dus ook nog wachten, dat voelt ook heel dubbel!

Dus ja, die wanhoop ken ik erg goed...
    Heel erg goed...
    Ik heb zo'n vreselijke sterke drang om zwanger te willen zijn..
    Ben vreselijk jaloers op meiden die trots vertellen dat zij er bijna geen moeite voor hebben hoeven doen. Die zeggen dat het "niet gepland"hebben..
    Die al rond lopen met'n dikke buik..
    Ik kan mezelf soms niet uitstaan hoe vreselijk jaloers en wanhopig ik ben.

Maar probeer net als jij te genieten van dingen die we wél hebben...maar mijn onderbewustzijn blijft maar schreeuwen om moeder te worden!!
    Ik ben soms één brok emotie en soms weer 'n vrouw die niet meer kan voelen /huilen en zichzelf zijn...
    Het enige wat ik er voor mezelf aan kan doen is met m'n vriendinnen praten, leuke dingen doen..ontspannen.. Gedachtes zo nu en dan verzetten.
    Samen met m'n mannetje veel praten, knuffelen en samen zijn... Want je wordt zo geleefd in 'n behandelingsperiode dat het belangrijk is om dicht bij elkaar te blijven staan, jezelf in acht te nemen!!

Lucht je hart meis, blijf niet te lang met kwellende gevoelens rondlopen.. Wie weet kunnen anderen ze nog iets relativeren want ook kunnen je gevoelens met je op de loop gaan en ze iets vergroten dan ze daadwerkelijk zijn.

Liefs,
    Visje.

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hallo dames

even in het kort mijzelf voorstellen. Ik ben 35 jaar en manlief 32. We zijn al drie jaar ruim bezig zonder resultaat. Na veel onderzoeken bleek manlief heel wat minder zwemmers te hebben waardoor ICSI voor ons de enige optie is.

Nu dus gestart via het EMC rotterdam.
    Vandaag echo gehad, zag nu 4 grote folikels en 2 kleintjes, de kleintjes waren rond de 11 nu, die met geluk nog groter kunnen worden. Morgen weer een echo en dan maandag of dinsdag de punctie waarschijnlijk.. Uiteraard had ik gehoopt op meer eitjes maar beter 4 mooie dan 8 slechte zullen we dan maar denken. Bovendien zegt mijn nuchtere mannetje dan ook: we hebben maar 1 plakkerd nodig :) Maar toch als ik dan anderen horen, die hebben allemaal 8-12 folikels, dan denk ik.. waarom wij zo weinig. Kan er tussen je eerste poging en tweede poging een stijging in het aantal folikels zitten wat rijpt? Hoop uiteraard dat poging 1 lukt maar toch..

13. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    #53 lessie, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Hi

@poppetje Ik had ongeveer dezelfde aantal follikels, bij mij duurde de stimulatie een tijdje, eerst leek het erop dat ik minder follikels zou hebben (uiteindelijk 5). Spannend zeg dat je binnenkort de punctie hebt. Ik vond het toch wel meevallen maar dat kwam ook door de verdoving en het kalmeringsmiddel.

Ben zelf 34 jaar en dit mn 1e ivf. Heb zelf ook in de rats gezeten omdat het aantal follikels niet zo hoog was, 1 groeide bij mij veel sneller dan de anderen waardoor het spannend bleef of een punctie ervan zou komen. Ik wist niet dat de eerste fase ook zo spannend zou kunnen zijn.. Dat maakt dit hele traject continu heel spannend.

Ik hoop dat de kleintjes (follikels) gaan meegroeien!!

@Alexandria dat lijkt mij wel moeilijk hoor na zoveel weken.. sterkte meid. Wel sterk hoor dat je toch weer verder gaat. Het is een pittig traject, zeker na wat je nu hebt meegemaakt. Wellicht dat we rond dezelfde tijd starten.

Ik wacht nu zelf op mn ongesteldheid.. die blijft maar uit, daarna een cyclus wachten en mag ik mij weer opgeven bij het zkh.. Maar waarsch is er weer plek na 2 cycli. Misschien ga ik een vakantie boeken om de tijd door te komen en voor de broodnodige vitamine D.. Want dat zonnetje laat zich maar niet zien..

liefs

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @lessie, vandaag weer een echo gehad, ze zagen er nu 8, waarvan een aantal rond de 14/15. Maandag de punctie dus ze hebben nog 2 dagen om bij de groeien. De grootste is nu al 19,5!!!

de hele fase is spannend idd. Aan mij ligt het niet, baarmoederslijmvlies is goed en verwacht ook niet dat de kwaliteit slecht is. Nu spannend of manlief zijn zaad goed genoeg is dat het mooie embryo's worden. Hij heeft weinig zaad, maar als het slecht had geweest qua kwaliteit hadden ze dat toch in het ziekenhuis wel al gezien en gezegd? Hij heeft 50000 zwemmers, ok is weinig, maar heb maar 8 sterke nodig ;)

En wachten is kut, is het niet zo dat je automatisch iedere cycli zo mag instromen? Dat zou ik wel prettiger vinden. Achter elkaar doorgaan.. Dit is je eerste IVF, ook je eerste kindje of dat niet?

x

15. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo poppetje,

ik had bij onze icsi poging maar 1 follikel en daar is wel mooi mijn zoontje uitgeboren!! Had een eerdere ivf poging met 6 follikles maar geen bevruchting! Deus het aantal follikels zegt niks!

succes

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Daar hou ik me dan maar aan vast. Van die 8 eitjes moet er toch wel 1 embryo komen? Bij ons is het via ICSI dus dan worden ze sowieso bevrucht, dan de vraag of ze mooi willen ontwikkkelen..

17. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Ja 8 follikels klinkt goed, dat had ik ook.. Al zegt het niet dat je dan ook 8 eitjes hebt hoor, dat is altijd afwachten..
    En je zegt dat ze sowieso bevrucht gaan worden maar dat is niet helemaal zo..de bevruchting begint pas bij de celdeling en dat gebeurd niet standaard.
    Mandag dus punctie, spannend zeg! Heb je dan 2dgn daarna kans op tp?
    Spannend, voor jullie helemaal of het'n gelukkig nieuwjaar gaat worden hihi!
    Ik hoop snel ook weer te kunnen beginnen..
    X succes!

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Als er een tp is, vindt door plaats op donderdag. Weet dat het niet perse embryos hoeven te worden maar met icsi scheelt het dat de zaadjes niet zelf erin hoeven te zwemmen. Hoe dan ook blijft het spannend of de cellen gaan delen. De arts zei dat er maar een klein percentage is bij wie dat niet gebeurd. Althans dat er bij niets een embryo ontstaat, allemaal zou mooi zijn maar vooral geluk zijn.

19. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    @poppetje, wat goed zeg! spannend hoor. ben benieuwd hoe het verder gaat!

Wanda wow wat mooi zeg, en met 1 follikel, dat geeft hoop :)
    Happy wilde jou ook nog feliciteren! echt superfijn voor je en dank voor je steun.

Deze ivf is voor ons eerste kindje. Bij mij zijn beide eileiders dicht.. Bedenk nu eigenlijk dat ik in een icsi topic zit.. hoop dat jullie dit niet erg vinden?

lfs

20. visje2007

visje2007 Bekend lid

19 jan 2009
    702
    1
    0
    Nee hoor lessie, niet erg! DE hormoon behandeling is hetzelfde!
    Wat erg van jou dat de eileiders verstopt zitten..
    Wanneer ga je met ivf beginnen?
    Sterke!
    X

Deel Deze Pagina