Icsi en maar 2 eitjes

Discussion in 'MMM clubs' started by visje2007, Dec 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lessie

lessie Actief lid

Dec 3, 2012
    279
    0
    16
    NULL
    poppetje ik denk aan jou vandaag.. veel veel liefs

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    poppetje ook ik denk aan je... heel veel sterkte...

3. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Pfff wat zal het een heftige dag zijn..
    Verschrikkelijk!
    Xxx visje

4. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

Jun 20, 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Dag Meiden,

Hoe is het met jullie? En in het bijzonder met jou, Poppetje?

Dikke knuffel voor allen xxx

5. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Poppetje: geen woorden, heb wat traantjes weggepinkt toen ik je vreselijke nieuws last, wilde toch even reageren... Zal je ook nog een pb sturen, want las al dat je dit topic begrijpelijk verlaten hebt. Wat is dit ontzettend oneerlijk, zo blij met de zwangerschap die ook nog goed gaat en er dan achter komen dat je kindje waarschijnlijk zwaar gehandicapt ter wereld gaat komen. Wat een verschrikkelijk moeilijke en dappere beslissing om deze zwangerschap te beëindigen! Wat zal het moeilijk geweest zijn om te bevallen van een niet levensvatbaar kindje, hebben jullie goed afscheid kunnen nemen van Mia? Wel ontzettend mooi dat jullie haar een naan hebben gegeven, Mia zal trots op jullie zijn! Ik snap dat je zo snel mogelijk weer door wilt en dit vreselijke verdriet niet wilt voelen, maar geef jezelf wel goed de tijd om dit te verwerken, dit kan je niet zomaar achter je laten.Eerst dit verwerken en dan vol goede moed weer op voor een nieuwe poging, ik weet zeker dat Mia jullie gaat helpen bij krijgen van een nieuwe kans! Heel veel sterkte en als je wilt praten dan mag je me altijd een pb sturen. Ik denk aan je...

@visje: voor jou ook een moeilijke tijd meis, lijkt me erg moeilijk om definitief afscheid te nemen van iets dat je zo graag wilt! Mag ik vragen waarom het definitief is? Is er echt geen kans meer op een spontane zwangerschap? Sorry als ik het gemist heb, maar vraag het maar gewoon. En als je het niet wilt vertellen dan is het natuurlijk ook goed, doe wat voor jou goed voelt. Pak jullie kleine maar goed vast en wees dankbaar voor hem/haar, het is echt een heel groot wonder! Ook jij mag me natuurlijk altijd een pb sturen als je wilt praten, vind het echt heel erg voor je, heel veel sterkte!

@all: hier staan we alweer een tijd stil, heb weer een vroege miskraam gehad (o wat deed dat weer pijn, maar was er al zo bang voor) en nu in de tweede eigen ronde na de miskraam. Hebben bloedonderzoeken gedaan vanwege de miskramen, maar kan nog wel 2 maanden duren voordat we daar de uitslag van krijgen en vaak komt er ook niks uit. Hopelijk de volgende ronde aan IVF 2 beginnen. De kans dat het deze ronde spontaan lukt is zo klein dat ik eigenlijk al wel weet dat het niet gaat lukken, maar dat ieniemini beetje hoop blijft er altijd...

Vind het zo oneerlijk dat het maar niet wil lukken, waarom is het ons niet gewoon gegund??? Zijn pas geleden nog weer op kraambezoek geweest van vrienden en iemand anders is een paar maanden geleden bevallen van haar tweede kindje, gun het ze echt wel, maar wanneer zijn wij eens aan de beurt????? Ben vaak zo bang dat het nooit zal lukken en wat dan? Ik weet dat we dan nog zouden kunnen adopteren, maar het is zo anders dan een kindje van ons zelf. Ik wil zo graag moeder worden, anderen zeggen dat ik een geboren moeder ben, waarom mag het dan niet lukken??? Hoeveel teleurstellingen moet ik kan ik nog verwerken, weet niet hoe lang ik dit nog volhoud... "Gelukkig" heb ik nog een vriendin/kennisje bij wie het ook niet lukt, hebben veel steun aan elkaar. Hoop zo dat er een dag komt dat we allebei geweldig nieuws hebben en dat het nog goed komt voor ons, maar ben vaak zo bang van niet (voor ons dan)...

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dank je dames.. Verlaat het hier niet..wij zullen in 2014 opnieuw verder gaan maar moet eerst vreselijk herstellen.. Lichamelijk gaat het goed, geestelijk niet.. Mis Mia ieder moment van de dag.. Ze was zo mooi en compleet, heb haar een leven bespaard waarin zij nooit zelfstandig kon leven maar heb met haar een stuk van mezelf verloren.. Voel me incompleet..

7. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @Poppetje: dat geestelijk herstellen is echt super belangrijk, geef jezelf daar echt de tijd voor! Leef ontzettend met je mee meis, heel veel sterkte!

8. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

Jun 20, 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Ik heb er echt geen woorden voor, Poppetje! Echt verschrikkelijk!
    Dikke knuffel voor jou!

9. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Dag meiden,
    Ik ben hier niet meer zoveel te vinden... Heb tijd nodig om dit te verwerken..
    Het voelt na 1, 5 jaar knokken voor een brusje raar om niet meer te mogen knokken.. Geen hoop meer te hebben... afscheid te moeten nemen :(
    Het is best een "gat' waar je in terecht komt en vooral als ik hier op deze pagina ben waar iedereen nog knokt voor iets...
    En nee suzannelilian- wij kunnen niet op een natuurlijke manier zwanger worden; mijn mannetje heeft geen zaadleiders.. Hij heeft dus een pesa operatie gehad en zaad in de vriezer. Hebben nog wel 4 rietjes over maar wordt niks meer vergoed. En umcg wil sowieso ons niet meer helpen omdat ze zeggen dat zij niets meer kunnen.

Meiden voor jullie allen duim Ik uiteraard dat 2014 een vruchtbaar jaar mag worden. .

In het bijzonder voor poppetje maar met jou houd ik sowieso contact♥

Lessie en ik zullen hier minder te zien zijn.
    Onze zwanger clubje heeft helaas niet zo mogen zijn maar desondanks zijn we wel goede vriendinnetjes geworden! ! Kusjes voor jullie! !

Xx visje

10. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @visje: jullie kunnen ook niet nog 1 of meerdere pogingen zelf betalen en ergens anders verder gaan? Snap dat je niet meer in dit topic kan blijven, maar voel me echt niet zo bevoorrecht dat ik na ruim 4,5 jaar knokken voor de eerste nog iets heb om voor te knokken. Heb er niet zoveel hoop meer op dat het nog goed komt. Jij bent al moeder, ik moet nog maar afwachten of ik het ooit zal worden... Ondanks dat wil ik je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat je het een plekje kunt geven, snap dat het heel moeilijk is ook iets op te geven dat je zo graag wilt.

11. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Susannelilian, je leest m'n bericht verkeerd denk ik.
    Ik noem niemand bevoorrecht om hier te zijn, integendeel.. Het is een ramp om in de MMM te zitten voor een kinderwens!
    Alleen kan IK , ondanks ik moeder ben geworden door ook een lange icsi weg, nu in mijn onbegrepen verdriet niet datgene geven qua steun en confrontaties dat ik er daarom voor kies om me teug te trekken.
    Ik snap je angst om ooit nog eens moeder te mogen worden juist heel goed. Maar jij kan niet begrijpen hoe het voelt om nooit meer een brusje te mogen ontvangen in ons gezin.
    Dat stukje verdriet is, wat je misschien ooit nog begrijpt en dan niet in de zin dat jullie dat ook moeten meemaken...

Nogmaals Ik hoop echt dat jullie ook ouders mogen worden, dat gun ik iedereen! Alleen moet je niet onderschatten wat het verdriet in ons geval is....

En om op de behandelingen terug te komen.... nee wij gaan niet zelf betalen omdat we simpelweg niet het geld ervoor hebben om het te bekostigen en ook niet omdat ik nog een complete hormoonbehandeling niet zou trekken.

Jullie heel veel succes en dat jullie droom uit mag komen.

12. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @visje: het was meer dat stukje dat wij nog iets hebben om voor te knokken, maar waar wij voor knokken heb jij al, namelijk een eerste kindje. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde, dat deed me toch wel pijn. Je bedoelde het vast niet zo, maar besef dat je daar mensen pijn mee kan doen. Ik gun jou echt een tweede, maar mezelf ook een eerste. Wat balen zeg dat jullie je niet nog een behandeling kunnen veroorloven en dat je niet nog een compleet hormoontraject trekt snap ik heel goed, het is ontzettend zwaar en wordt door veel mensen onderschat. Jij ook heel veel sterkte en als je toch nog weer een keer mee wilt kletsen dan ben je natuurlijk altijd meer dan welkom!

13. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Lieve susan.. het knokken vat je dan idd ook verkeerd op want het knokken voor een eerste of een tweede is precies gelijk... Ik ben me juist altijd bewust van wat en hoe ik iets beredeneer. Want immers-Ik héb nu niets meer om voor te knokken. En ondanks dat jouw kinderwens -wat vreselijk verdrietig is- nog niet is vervuld.. Je bént nog steeds aan het vechten en hopelijk wordt jullie wens heel binnenkort toch eens vervuld! Snap je nu hoe ik het schrijf en bedoel.
    Er is hier niemand op de MMM die hier kwetsend wil overkomen naar iemand want een ieder die zó moet vechten voor en kindje /wat vreselijk oneerlijk is/ weet als geen ander hoe groot de wens is om een kindje te mogen krijgen. Anders gingen we deze strijd niet eens aan.....

14. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    We zullen zien of onze wens nog uit gaat komen en of ons knokken resultaat gaat hebben.

Voor jou/jullie is het heel verdrietig dat jullie nooit meer een tweede zullen krijgen, hopelijk kunnen jullie er ooit vrede mee hebben en genieten van wat jullie wel hebben, een heel groot wonder. En doordat het kindje is geboren uit ICSI zul je dat als geen ander beseffen.

15. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

Jun 20, 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Hallo Poppetje, Visje, Lessie en alle anderen

Hoe is het met jullie? Dit topic staat al behoorlijk lang stil.
    Even weer omhoog schoppen! hiihi

Ik zit vol spanning te wachten op menstruatie. Ik hoop dat ik vandaag of morgen ongesteld wordt, dan kan ik nog een cryo tp in december doen.
    Aanmelding kan namelijk alleen bij menstruatie vòòr 6 december.

Wil zòòò graag nog een poging doen in 2013, maar ben bang dat het januari zal worden.:(

16. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    @hope@Bmama: zal voor je duimen dat je nog op tijd ongesteld wordt! Wanneer was je eisprong?

Hier zit ik inmiddels op 7 dpo, hopelijk kan ik dan over 1 a 1,5 week beginnen met IVF 2 (theoretisch kan ik straks zwanger zijn, maar weet dat de kans op een spontane zwangerschap vrijwel nihil is, dus maak me geen illusies). Weet alleen niet tot welke datum het dit jaar nog kan. Hoop niet dat we dan weer een ronde moeten wachten. Deze was ook al zo lang (40 dagen)...

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dames.. laat 2014 ons een mooi jaar brengen..

Suzannelillian, wij gaan nu in theorie ook voor een brusje. al hebben wij geen levend kindje in huis.. Maar het verdriet om het gemis wat je gezin incompleet maakt is voor ons hetzelfde. De wens voor een tweede levend kindje weten we niet hoe dat is.. dat weten we pas als we er zelf voorstaan.

We moeten al onze energie voor ons doel gebruiken, of dat nu kindje 1 is of kindje 5. Een wens is een wens.. enige is dat wij gewoon enorm veel last hebben van de hormonen door de MMM! Die wens ik geen mens toe.. :(

18. Susannelilian

Jun 12, 2011
    3,780
    1
    0
    Die hormonen gieren inderdaad door m'n lichaam, word er gek van!

Wij zijn vandaag begonnen met IVF 2, vanaf vandaag moet ik weer elke dag gonal-f gaan spuiten. Dat vind ik nog niet zo erg, dat spuiten heb ik geen moeite mee, het is de punctie waar ik zo tegenop zie. De punctie was vorige keer echt een hel, bij de tweede eierstok ging ik bijna onderuit. Moest ook lang herstellen, gelukkig zagen de gyns die erbij waren het aankomen. Zal dit keer ook om meer pijnstilling vragen, wat mij betreft spuiten ze me plat. Als ik die pijn van de vorige keer maar niet weer hoef de voelen. Er liggen ook alweer minimaal 50 eiblaasjes klaar, met hopelijk veel eitjes! Dat zou de pijn een beetje verzachten. Moet zaterdag voor de eerste echo, hopelijk zijn er dan al flink wat eitjes verder gegroeid. En dan over een week of 2 de punctie, gelukkig gaat mijn vriend dan mee en zal hij daarna goed voor me zorgen.

Pffff, wisten we maar of het zin had allemaal...

19. visje2007

visje2007 Bekend lid

Jan 19, 2009
    702
    1
    0
    Hope2be wat spannend! Ben je al ongesteld?
    Hopelijk lukt het nog in december! !
    Ik duim voor je.

En voor jou ook spannend susanne.. Het komt vast allemaal goed met de punctie. . Blijf je doel voor ogen zien! Je hebt kansen en elke kans is er weer één! ! Succes met de spuiten!

Poppetje het moet Hoe dan ook goed komen voor jullie in 2014!!
    Ik zal knetterhard duimen ♥♡♥
    Gelukkig hebben we veel contact ;) Ik denk aan je meis....

Met mij gaat het nog niet echt lekker. Maar heb veel steun van m'n vriendin die trouwens zelf net zwanger heeft getest-ook de tweede. . Haar andere zoontje idd net zo oud als de mijne-.. ook loop ik bij de psych. En verder zal dit altijd en pijnlijke plek in m'n hart blijven :( een gemis.. En mis ik des ter meer mijn miskramen. .
    De kerst komt nu. . Vind en vond ik altijd ook al een emotionele periode. . Ben nu bezig met het "gezellig"in huis te maken. Aan de ene kant geniet ik ervan maar aan de andere kant doet het me pijn en maakt het me verdrietig. Het maakt een hoop emoties in me los.. Ons verdriet. . Het gemis van m'n schoonvader. . Alles komt tegelijk binnen qua emoties... :( ★☆★

Knuffel xxxxxx

20. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Och Visje... ik denk aan je. Voor zover je er wat aan hebt... Sterkte deze periode... Ik ben ook geen fan van kerst...

Share This Page