Hallo, ik wil graag weten of jullie al ervaringen hebben voor ICSI in het buitenland(Gent/ Düsseldorf...)?? ik ga over paar weken weer voor 3e poging tp eerste ICSI in Utrecht.wil graag weten of de behandelmethode in buitenland anders is dan hier? ik heb nog 3 cryo's over... :I of ikmoet de hele behandling vanaf beging(punctie) in buitenland doen of kan alleen tp ook? gr
Normaal moet dan een hele nieuwe behandeling. Hier voor beiden kindjes in UZ Brussel geweest ( enkel Achmea heeft hier een contract mee in NL) En dat was echt een super zh.
@one of kind, dankjevoor je reactie! had je daarvoor ook in NL geprobeerd? was de methode anders?! en hoe vaak had je tp gehad totdat het raakte?
Ik ben in het UZ in Gent geweest. Daar heb ik twee terugplaatsingen gekregen en van beide terugplaatsingen raakte ik zwanger. Eerste keer een miskraam en nu gaat het goed. Beide waren cryo's. Ik moet er wel bij zeggen dat ze in Gent pas de embryo's op dag 5 hadden ingevroren en bij de ontdooiing wachten ze daarna nog 1 dag. Ziet alles er dan goed uit en is de embryo weer verder gaan delen, dan krijg je een terugplaatsing. Dus dan zijn de embryo's 6 dagen oud. (Al vrij sterk dus, al wil dat misschien niet altijd iets zeggen.)
Ik woonde toen nog in België. Heb wel ook in ZOL Genk gelopen. Maar UZ brussel is zoals Esther al schreef HET zh van België
Afhankelijk van je probleem zou ik voor de een of de ander kiezen. Zelf ben ik vanwege herhaalde miskramen naar Gent gegaan, naar prof. de Sutter. Zij is de absolute autoriteit op dat gebied. Ik zou zelf niet alleen de tp willen, maar juist de stimulatie. Omdat tijdens de stimulatie, de punctie en het opkweken van de embryo's al zoveel gedaan wordt. Verder doen ze in België véél meer onderzoeken dan in NL.
Idd weet niet wat bij jullie het probleem is... Maar wij hebben dankzij UZ Brussel onze dochter En ik raad het aan iedereeeeeen aan om naar daar te gaan!!! Wij hadden professor Devos. Maar dat maakt niet veel uit. En aangezien wij toch op een uurtje van Brussel wonen, deed ik alle bloedtesten en echo's bij een medisch centrum uit de buurt, zij stuurden via fax de resultaten door, en Brussel belde in de namiddag om te zeggen wat ik moest doen. Dus niet onnodig over en weer rijden. Weet nu niet hoe het juist zit met de medicijnen, wij moesten die niet betalen, kregen die mee, werd geregeld met de ziekenkas. Maar een ander (buitenlands, Arabisch? ) koppel moest wel alles meteen betalen. Mss eens navragen. Veel succes!
Ivf 1 en 2 in Eindhoven gedaan Ivf 3 gaan we in uz Gent doen op aanraden van mijn gyn in Eindhoven. Hij raadde Düsseldorf af en was heel erg te spreken over Gent en Brussel. Brussel is qua reistijd niet te doen en Gent is 1 uur en 45 min. Alle onderzoeken zijn in Gent, ook de punctie en de tp en de laatste echo voor de tp. De tussenliggende echo's mag ik in Eindhoven doen vanwege de lange afstand. Omdat het poging 3 is krijg ik de medicijnen vergoed. En ongeveer 2000 euro vergoed voor de ivf. Wat erop neerkomt dat je afhankelijk van welke onderzoeken je krijgt 2000 tot 3000 euro zelf mee betaald. Wel moet alles voorgeschoten worden en zodra je de eindfactuur krijgt kan je deze indienen bij de zorgverzekeraar. Ik ben alleen nog op intake geweest, bloed geprikt, echo gehad, medische dossier opgestuurd. In oktober terug voor volgende afspraak
Dat wist ik nog niet eens! Bedankt om me vandaag weer wat slimmer te maken Ja ik weet niet van waar ze kwamen, maar hoe dan ook ze moesten medicijnen betalen
Wij zijn ook naar g.ent geweest en daar helaas totaal niet positief over. Het is misschien niet wat je wilt horen, maar persoonlijk wou ik dat we ipv g.ent naar brussel hadden gegaan. Wij hebben g.ent als heel commercieel ervaren, maar wellicht heeft dat aan de arts gelegen. Als ik jou was zou ik meerdere intake gesprekken plannen en op je gevoel af gaan!
Hier na mislukte 2 Icsi behandelingen in het AMC over gegaan naar Dusseldorf!! En daar werden we zwanger van onze dochter die inmiddels 7 mnd is. Heb het hele traject in Dusseldorf als mens ervaren en niet zoals in het AMC als nummer!! We hebben nu nog 5 cryo's over! Het is verstandig om eerst uit te zoeken wat je wel en niet vergoed krijgt van je huidige verzekering. Anders kan je nog weleens voor hoge kosten komen te staan!! Succes meis!!!
Hier ook overgestapt naar Dusseldorf, hadden we dst maar eerder gedaan. Idd wat al eerder gezegd is de behandelingen hier als mens ervaren, er wordt naar je geluisterd. Plus de technieken zijn veel beter en er wordt meer naar de persoonlijke situatie en problematiek gekeken. Kan her een ieder aanraden