Gelukkig kun je vandaag al terecht! Ja bloedprikken sowieso en kijken hoeveel vocht er in je buik zit. Je kunt eventueel een infuus krijgen met vocht ter voorkoming van trombose.
@Ly009 goed besluit en wat fijn. @Sharona92, ken je van andere topics. Wat spannend allemaal. Aankomen kan door vocht maar is niet "normaal". Hoeveel drink je en hoe is je ontlasting? Als dat allemaal normaal is zou ik zeker even bellen. Je prikt nog geen hormonen voor je follikels, decapeptyl legt je normale cyclus plat, OHSS zou je nu nog niet kunnen hebben.
Haay, Ja ben ondertussen een oude rot hier, haha. Ik zit ook totaal niet te denken aan overstimulatie, want ik word alsnog niet gestimuleerd, dat begint morgen pas. Ik ben nu meer aan het drinken, want ik ga er wel vanuit dat het vocht is. In de bijsluiter van de decapepthyl staat ook gewichtstoename, maar in drie dagen tijd 1,5 kilo. Dan kan je me rollen na de punctie. Ik volg nu ook een dieet koolhydraatbeperkt om te zorgen dat ik zeker niet te veel aankom door die hormonen, maar als het zoveel is, ga ik dat nooit compenseren.
Ik kreeg echt vreetbuien van decapeptyl. Was van de eerste 2 IVF trajcten 15 KG aangekomen. Dat is er inmiddels weer af. Nu kan ik er beter mee om gaan en signaleren en daar op in spelen. KHA/ KHB heb ik nu ook 2 maanden gedaan, door omstandigheden komt er nu een beetje de klad in. Ga volgende week weer verder, ik laat het maar even voor wat het is. Merk niet dat de kilo's er aan vliegen als ik maar op blijf letten. Was zeker 5 kg of meer kwijt dus nu in totaal +/- 20 kg. Ik denk dat ik zo heftig reageerde omdat ik al jaren geen hormonen heb gebruikt of gehad. Mijn lijf wist zich er echt geen raad mee, met de combinatie gedachte "ik ben toch zo zwanger" dus die kilo's gaan er daarna wel af.
Ja klopt Asil. Mocht zelfs paar nachtjes in het ziekenhuis ervoor blijven omdat mijn bloedwaardes net op de grens zaten. Heb na 2 weken bedrust geluk gehad dat het vocht ver weg is nu. Ik moet nog even wat pagina's bijlezen
@Ly009 heeft tekenen van OHSS, ze mag vandaag naar het ZH. Heb je getagged omwille van jouw recente ervaring. Hoop dat je wat op geknapt bent en de zwangerschap nog steeds goed gaat.
Jeetje, ik hou men hart vast! Die vreetbuien heb ik dan (nog) niet. Gingen die kilo's er snel af? Ik zit al op te randje van een goede / slechte bmi voor IVF. Als waarschuwing kreeg ik al mee dat als de eerste poging niet lukt. Ik eerst gewicht kwijt moet raken eer we aan een volgende poging mogen beginnen.
Ja op zich wel, januari 2019 begonnen, langzaam aan gepakt maar was in 2 maanden al 8 kg kwijt. De rest ging vanzelf.
Ben zojuist bij de arts geweest. Nog steeds veel vocht in mijn buik en mijn eierstokken zijn ook nog steeds iets vergroot, maar nog geen reden voor opname. Pas als ik benauwdheidsklachten krijg zal ik worden opgenomen. Ook hebben ze bloedgeprikt en daarvan krijg ik de uitslag morgen.
Mega spannend @Ly009, ik duim voor goede bloedwaarden! Hier geen ervaring met aankomen na decapeptyl/behandeling in het algemeen, wel veel aangekomen tijdens m'n zwangerschap en daar een trage schildklier aan overgehouden waardoor het afvallen heel lastig is. Zo rot! Ik eet gezond, beweeg veel maar het gaat er maar mondjesmaat af.
Een update: mijn bloeduitslag is goed. Er is geen sprake van verdikking of iets dergelijks. Ik moet zeggen dat als ik vandaag vergelijk met de afgelopen paar dagen het opzich ook iets beter gaat. Hopelijk ben ik er snel vanaf
Wat fijn dat je minder buikpijn hebt! Hoe voel je je verder? Nog last van kwaaltjes. Heb je het al aan anderen verteld of wacht je op de echo? ❤️
Ik heb nog steeds last van een hele opgezette buik en nog wat steken in mijn buik en zij. Verder wel oke en ik probeer goed te drinken We hebben het alleen aan onze ouders verteld tot nu toe. Goede vrienden wil ik het na de echo vertellen en alle andere vanaf week 12 waarschijnlijk (mocht alles goed gaan natuurlijk!). Hoe is het met jou? Nog getest?
Ik heb helaas een biochemische zwangerschap…. Gister ongesteld geworden, heb ontzettend veel krampen en lage rugpijn, de buikpijn straalt ook uit naar mijn benen.. heb gister de hele dag gehuild.. ben gebroken het had niet zo mogen zijn… onze Emmy heeft weer losgelaten. Ik houd dan maar in mijn achterhoofd dat er iets mis was met het embryootje, dat mijn lichaam het daarom afgestoten heeft.. Ik moet maandag alsnog bloed prikken van de fertiliteit. Ik hoop dat het gauw maandag is dan kan ik het een beetje achter me laten.. en verder kijken. We hebben nog 3 cryo’s dus ik hoop dat 1 daarvan een plakkertje mag worden ❤️
Achh jeetje meis!!! Wat ontzettend sneu!! Heel heftig hoor! Heel veel beterschap en sterkte gewenst. Ja inderdaad hopelijk kan je het snel achter je laten want mentaal is dit natuurlijk super heftig allemaal! Wel fijn dat je nog 3 cryo’s hebt en hopelijk zul je nog een goede afloop krijgen! Ik denk aan je hoor! Dikke knuffel
Dankjewel ❤️ Hoe voel je je? krijg je al kwaaltjes en kun je het al een beetje geloven, of wacht je voornamelijk op de echo. Xx
Ik heb helemaal geen last van kwaaltjes eigenlijk. Alleen nog steken in mijn buik van de overstimulatie. Maar dat wordt al minder ik ben nog wel aan het testen elke dag.. er is toch een bepaalde onzekerheid aanwezig. Kan niet wachten op de echo! Hoe gaat het met jou? Als je er niet over wilt praten is het ook goed. ❤️