Oh wat goed! 2 eicellen, daar moet toch zeker wel een emmy uit komen. Je ziet maar dat aantallen niet altijd iets zegt. De vorige ICSI hadden we 5 eicellen en ook 5 emmy's, een 100% score. Vandaar dat deze uitkomst bij ons wat tegenviel, had op meer gehoopt. Een spannende tijd voor ons beide. Hou je zeker op de hoogte! Jij mij ook? Ik duim voor je voor donderdag.
Oja keetje ik kan me je teleurstelling helemaal voorstellen hoor. Ik had de eerste twee keer ook 100% score en toen de derde keer met lege handen. Ben ik even goed ziek van geweest. Nu doen we voor het eerst ICSI dus stiekem hoop ik eigenlijk wel op een emmy... Want er is bij ons even medische reden om ICSI te doen... Maar goed, door de derde keer ben ik wel sceptisch en weet ik inmiddels dat elk stapje in het proces goed moet gaan. Altijd weer spannend hè, na een terugplaatsing... Eerste week gaat altijd nog wel, maar die tweede week.... Poeh! Sterkte! Heb je veel afleiding? Hier leef ik erg naar donderdag toe. Ben als de dood voor dat telefoongesprek, ook omdat vriend in het buitenland is en ik dus alleen ben... En de laatste keer was dat zo'n domper...
Mwah niet echt veel afleiding. Ga morgen weer werken, maar het is erg rustig op kantoor dus dat schiet ook niet echt op. Ik leef met je mee meid. Heb je wel iemand anders die je gelijk kunt bellen donderdag? Is slopend als je het ook nog eens alleen moet doen.
Kan gelukkig mijn vriend wel direct bellen dus dat scheelt. Hoelang ben jij in totaal thuis geweest? Ben van plan om deze hele week rustig aan te doen...
Ik ben in totaal 4 dagen thuis geweest. En in die dagen ook echt niks gedaan. Onze fa had eigenlijk gezegd dat ik een week niet moest gaan werken, maar ja, toen ik dat vertelde op m'n werk was m'n baas not amused. Gisteren waren we dicht vanwege carnaval, dus vandaar vandaag maar weer aan de slag. Maar ik merk wel dat het veel van me vergt. Kun je echt donderdag pas bellen om te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden? Niet eerder? Want wanneer zou je dan de tp hebben?
Ja, ik word donderdag tussen 10 en 11 gebeld. Als er dan een tp is, is dat gelijk ook donderdagmiddag.... Ojeee, je baas werkt dus niet echt mee? Bij mij gelukkig wel. Blijf de hele week thuis... Doe ook echt niks, beetje hangen, tv kijken en op de ipad. Lekker relaxed. Stel dat ik een tp heb, dan ga ik volgende week weer gewoon werken. Is ook goede afleiding...
Ben gebeld. Helaas slecht nieuws: er zijn geen embryo's ontstaan... Ik snap er echt helemaal niks van... Hoe kan dat nou met ICSI?
Drankje. Het is heel onwerkelijk ofzo. Had er al wel de hele tijd rekening mee gehouden dat ditmkon gebeuren... Maar het blijft een stom abrupt einde van een hele lange reis...
Oh nee! Oh poema, wat erg!! Ik begrijp ook niet goed hoe dat kan hoor. Wij hadden de vorige keer 5 emmy's uit 5 eitjes en nu maar 6 emmy's uit 17 eitjes. Er is geen pijl op te trekken. Gaat het een beetje met je?
Dinsdagochtend netjes gaan werken. En toen.... heb ik een slecht-nieuws-gesprek gehad. Ik moet op zoek naar een andere baan...
Ik snap er ook echt helemaal niets van... Dacht dat ik met ICSI wel goed zou zitten omdat er in principe bij ons niets aan de hand is. Ik denk dat het voornamelijk mijn leeftijd is... Ik heb al steeds erg weinig eicellen en ze zijn gewoon oud, dus slechtere kwaliteit. Hoe ik me voel weet ik niet echt. Ik heb gelukkig al een prachtige dochter waar we zielsgelukkig mee zijn. Dat verzacht veel. Het besef dat er nooit meer eentje bijkomt moet nog een beetje komen denk ik. Ik weet het niet... Het is heel gek. Net of ik het allemaal gedroomd heb en alles niet echt gebeurd is...
Geef het de tijd Poema. Het is niet niks hoor. Moet even een plekje krijgen. Veel sterkte meid! En als je je verhaal kwijt wilt, dan bericht je me maar hè!
Hoi meiden, Mag ik met jullie meeschrijven in deze moeilijke tijden? Zit zelf in de wachtweken van aller aller allerlaatste ICSI.