Hallo allemaal, Ik had een vraagje. Sinds vorige week woensdag ben ik triptofem aan het prikken en sinds vrijdag Gonal-F er bij. Ook moet ik natuurlijk folium zuur slikken vanaf de eerste prikdag wat ik ook trouw doe. Alleen vraag ik me af of ik er ook nog multivitamines bij mag slikken. Ik heb het tot nu toe nog niet gedaan omdat ik bang ben dat het kwaad kan. Het Foliumzuur dat ik slik is van Davitamon mama plus met visolie er in. Heeft iemand tips of ervaringen er mee?
Je moet oppassen dat je niet teveel vitamine c binnenkrijgt en dat je afweersysteem te goed is... Ik slik foliumzuur, vitamine d en omega 3. Je schijnt ook zwanger worden tabletjes te hebben, maar ik weet niet van welk merk.
In principe zou in die davitamon alles zitten wat nodig is en hoef je dus niks bij te slikken. Ik slikte tijdens mijn behandeling de zwangerschapsmultivitaminen vh kruidvat merk. Verder slikte ik 2 tarwekiemolie, een vit. E en B 12. Van de tarwekiemolie wordt gezegd dat het de innesteling bevorderd. Verder bevat het veel vit. E, wat een antioxidant is. De B 12 ben ik gaan slikken omdat veel vrouwen daar schijnbaar een tekort aan hebben, wat de zwangerschapskansen zou beinvloeden. Maar voor mij was dit gewoon zodat ik het idee had dat ik zelf iets deed. Zo at ik ook ineens een stuk beter mijn fruit. 😊
Dat zijn inderdaad de 3 belangrijkste! In Duitsland krijg je een hele waslijst mee, daar staat dit op; Vitamine B6 (ADH) Vitamine B12 (ADH) Foliumzuur (400 microgram) Vitamine C (50 milligram) Vitamine D3 (2000 IE) (dat is 1000% van de ADH, écht heel veel dus!) Vitamine E (250 milligram) Selenium (als sporenelement) Omega3 (1000 milligram) Nu kun je in principe ook een multivitaminetablet pakken natuurlijk, maar waarschijnlijk moet je daarnaast dan (volgens dit lijstje tenminste) wel extra vitamine D en Omega 3 slikken.
Ik slikte toen ik zwanger werd iets van Kruidvat eigen merk. Zwanger worden ofzo heet het. Zit foliumzuur in en extra vitamines etc. Toen ik zwanger was slikte ik 2 x per week een visolie pil.
Ik slik ook multivitamines met foliumzuur. Heb ook niks gehoord dat die niet goed zouden zijn moet ik eerlijk zeggen... Maar ja, bij mij tot nu toe ook nog geen resultaat...
Even off topic. Wat jammer zeg. Ik vroeg me al af hoe het bij je gegaan was. Succes met de behandeling in ieder geval.
Ik slikte tijdens pogingen alleen maar multivitaminen voor dames die zwanger willen worden. Daar zat het foliumzuur al in. Succes met je poging!