Weet je ook waardoor het komt dat je geen cryos had? Ben je al wat ouder, of was er iets anders..? Het is niet gebruikelijk om geen cryos te hebben toch?! Wat fantastisch dat het bij jullie zo goed is afgelopen! Wij duimen verder.
Wat bizar dat jullie zo weinig cryos hadden! Weten ze daar niet de oorzaak van? Ben je ouder of was het onverklaarbaar? En de stap van iui naar icsi snap ik nog niet helemaal. Als er genoeg zaad is voor iui dan zou ivf logischer zijn toch..? Ik hoop zo voor jullie dat dit wondertje goed door groeid bij jullie!
Ze noemen het pech.. Ik ben nu 28, bij icsi 1 was ik 25, man 23. Dus leeftijd kan het echt niet zijn. Icsi 1 hadden we maar 1 embryo. De rear was allemaal te slecht om in te vriezen. Met icsi 2 hadden ze net FASE opgestart, wat inhield dat ze alle embryos invriezen die eruit komen. In ons geval 1 verse embryo tp (zwanger maar miskraam) en 1 mega slechte embryo van 2 cellen na 4 dagen. Die bleef dus ook niet hangen. Wat we wel anders deden voor icsi 3, biologisch eten en natuurlijke voedingssupplementen. Mn man zn zaad ging er als een gek op vooruit en ik had ineens 6 embryos van goede kwaliteit. 2 perfecte werden teruggeplaatst, daaruit kwam mijn zoon. Nog 4 in de vriezer waarvan ze er in maart 3 hebben moeten ontdooien voor er een goed doordeelde, en die groeit nu in mn buik en arriveert over enkele weken in ons gezin ♡ Mij mankeerde sowieso niks. Mn man is ernstig laag vruchtbaar. Dus ja wat het was.. pech?
Oh en gebruikelijk. Vaak hoor je wel dat mensen cryos hebben. Ook de verzekering gaat daar vanuit in de berekening hoeveel pogingen er vergoed worden. Zij gaan uit van minstens 3 tp's. Ik had er met icsi 1, 1. Met icsi 2, 2 en met icsi 3 ook 2. Nu nog 1 cryo in de vriezer.
Dan hebben jullie wel heel veel pech gehad..?! Denk je dat biologisch eten geholpen heeft? Bedoel, lang niet iedereen eet hier biologisch toch? wat voor supplementen zijn jullie gaan slikken? Fijn dat jullie kleine zo goed groeit en jullie gezinnetje bijna werkelijkheid wordt
Precies, zonder cryos zijn je kansen wel een heel stuk kleiner.. maar goed, uiteindelijk is het bij jullie dus ook gelukt
Ja ik vond het best veel pech.. we schoten ook zo hard door de pogingen heen dat ik na mn miskraam de kracht even verloor. En ik denk het wel ja. Mijn man zn zaad ging binnen twee maand gebruik van 0.1 milj. Amper bewegelijke cellen naar 0.4 goed bewegelijke cellen. En meer volume ml wat hij ejaculeerde. Ik zweer dat het heeft geholpen. Wij aten alles wat dierlijk en groente en fruit bio. Ik slik (doe het nog) new care of solgar multivitamine. En mn man heb ik aan de zink en selenium (solgar) gezet. Dankjewel! Tis een rijkdom hoor. Ik had nooit gedacht dit mee te maken.
Ik dacht ook dat het ongebruikelijke was om geen cryo’s te hebben. Maar de kennissen in mijn omgeving hebben allemaal ook wel een aantal pogingen gehad zonder cryo’s en soms zelfs waar er geen verse tp kon doorgaan. Dus denk dat het toch wel vaak voorkomt. Ik zag onze kansen zo wel slinken, op deze manier zouden onze terugbetaalde pogingen (6) binnen een half jaar al op zijn. De oorzaak weten ze niet... wij zijn voor deze poging overgestapt naar jette in de hoop meer geluk te hebben maar weer geen cryo’s... echter wel nu 6w zwanger van de verse tp. Wij hadden wel altijd een stuk of 8 bevruchte embryo’s. Sinds we ze laten doorgroeien tot dag 8 valt op dat ze tot dag 3 allemaal heel goed blijven en op dag 5 bijna allemaal afvallen. Volgens de arts gebeurd er tot dag 3 enkel celdeling en daarna pas specifieke celdeling en is het gewoon de natuur. Wij bekijken het zo... ze hadden telkens na dag 3 kunnen terug zetten om dan telkens een mislukte poging te hebben. Nu blijven we daarvan gespaard en zijn we zeker dat er echt enkel een goed embryo wordt terug geplaatst na 5 dagen. Bij ivf brengen ze de zaadcel tot aan de eicel en moet de zaadcel de eicel zelf binnengaan. Bij icsi wordt dit in het labo gedaan. Bij ons was bij de eerste poging icsi nodig en dan blijven ze dat blijkbaar doen. Vrienden van ons hadden slechter zaad en deden ivf en hadden vaak niks over. Dan icsi gedaan bij het laatste poging en cryo’s over en zwanger.. Zoals hierboven al benoemt... ik geloof ook dat het voedingspatroon wel kan helpen. Wij aten al wel gezond maar sinds mijn man bv veel minder bewerkt vlees eet, veel bewuster en gezonder eet en meer sport zien we wel resultaat. Zelf ben ik lactose intolerant en merk ik dat ik minder kwaaltjes heb als il geen gluten eet. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik daar allemaal super hard op gelet en ook meer bio gegeten en eerste poging lukte. Na het verlies van ons zoontje kon ik dat niet meer opbrengen en hebben we veel pogingen gehad. Uiteindelijk toch terug wat meer gaan letten op het mijden van melk en nu is het gelukt...
Wat vervelend dat jullie steeds geen cryos kregen. Ben benieuwd hoe dat bij ons gaat! Biologisch eten vind ik nog wel erg prijzig en vraag mij gewoon erg af of dat helpt... Gezond eten doen we altijd al, iig groente en fruit. Naar de multi vitamine en vitamine c wil ik nu ook selenium en zink, foliumzuur en omega3, 6 en 9 ofzo voor mijn vriend kopen. Hopelijk helpt dat wat! Ik eet al jaren glutenvrij en lactosevrij, dus dat kan het probleem niet zijn
Kan mij goed voorstellen dat het je allemaal teveel werd . Dat is een mooie vooruitgang, zeker de beweeglijkheid! Zou er voor tekenen! Ik wil nu extra vitamine pillen voor mijn vriend kopen bij kruidvat, lees berichtje hierboven. Hopelijk helpt het.
Hoi! Ik zou echt de maand van je bruiloft overslaan met de behandeling. Ik vond het emotioneel al heel zwaar, had veel last van de groeiende eitjes. Ik liep op het laatst krom van de buikpijn! Mijn gezicht zat onder de pukkels en ik was echt niet mezelf. Zo ontzettend zonde om straks niet op je gemak te voelen bij zo'n prachtige dag! Ook na de punctie was ik een aantal dagen niet in staat om te werken. Ik zou het risico niet willen nemen...
Dat klinkt niet prettig... ik was sowieso niet van plan om de maand van de punctie in de maand van onze bruiloftte plannen. Vroeg mij alleen af hoe dat de maanden er omheen is en wat je wel tijdens die maand kunt doen. Maar zo te lezen zijn die maanden buiten de punctie wel goed te doen, en de maand van de punctie is zo te lezen afwachten. Jij hebt zo te lezen best veel terugplaatsingen gehad! Is dat gemiddeld? Wel super fijn te lezen dat het ook bij jullie gelukt is.
Dan nog zou ik gewoon lekker eerst voor je bruiloft gaan meid. Als je kunstmatige cyclus krijgt met veel hormonen duurt alles bij elkaar ongeveer 8 tot 10 weken . Ik zou die periode dan gewoon gebruiken met de focus op de behandeling want het is allemaal zo spannend en als de behandeling niet slaagt weet je ook niet hoe je er emotioneel op gaat reageren ... maar dat is mijn ervaring natuurlijk. Wellicht ervaar jij straks alles anders dat kan ook he... Ik zou niet weten wat gemiddeld is met terugplaatsingen...ik vond het persoonlijk lang en veel toen we erin zaten. Maar dat is mijn ervaring...weet ook niet of ik deze weg nog zou willen gaan voor een tweede nu we ons wondertje hebben. Blijf positief en probeer lekker te genieten van het plannen van de bruiloft!!
Kan mij voorstellen dat je het lang vond duren! Gelukkig heb je er niet super veel hormoonstimulatie voor nodig gehad. Ik lees in de informatie die we hebben gekregen eigenlijk alleen over een 4 weken traject... dus ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het ook maar 4 weken duurt...? Dit zou in principe nog voor de bruiloft kunnen. Denk dat ik dat ook prettiger vind, want de bruiloft zelf maakt mij wel weer vrolijk.
ik heb helaas behoorlijk wat hormonen in mijn lijf gekregen tijdens de behandelingen. Ik hoop het dat het allemaal voor je zo gaat lopen en je het in 4 weken rond krijgt met geslaagde uitkomst uiteraard ! veel plezier met de bruiloft voorbereidingen en heel veel sterkte met het traject!