Hallo dames ! Misschien een erg domme vraag, maar welk gevoel hebben jullie bij sporten na een iui? Ik heb het niet over de dag zelf, maar gewoon algemeen in de 2 weken die volgen. Zelf heb ik 2 vroege miskramen gehad toen we natuurlijk zwanger probeerden te worden, dus nu zit ik wel met een klein beetje angst om te sporten. Langs de andere kant voel ik mij dan weer slecht in mijn lichaam en dikker worden als ik niet sport... Mijn assistente van de gynaecoloog heeft gezegd dat dat geen kwaad kan zolang je je er maar goed bij voelt. Ik denk dat ik mij er misschien beter mentaal moet proberen over te zetten... Vanavond is er een pilates groepsles en nu twijfel ik weer 'meedoen of niet'? Wie is er blijven sporten na een IUI of hebben jullie gynaecologen hier iets over gezegd? Lieve groetjes
Tegen mij is gezegd dat als je lichaam het gewend is, je gewoon door kan blijven gaan met sporten. Zou persoonlijk niet iets 'nieuws' gaan proberen, bijv. gaan hardlopen terwijl je dit anders nooit doet. Zelf sport ik 3x in de week en blijf dit ook doen na de iui. Het geeft mij een goed gevoel en kan mijn hoofd ook wat leegmaken door te sporten. Als het voor jou niet goed voelt, niet doen, anders gewoon lekker bewegen.
Dankjewel voor je reactie !!! Ik volg geregeld groepslessen in de fitness wanneer ik tijd heb. Dus dat zijn steeds andere groepslessen. Dat kan u-bound zijn (op trampoline), bodypump (gewichten), partyrobics (dansen), BBB, yoga,... Soms kan het wel voorvallen dat ik eens 2 weken stil lig, dus ik weet niet echt of ik dan kan zeggen dat mijn lichaam 'gewend' is aan sporten. Hardlopen en U-bound wil ik zowieso niet meer doen na IUI, want ik merk dat er dan veel druk zit op mijn baarmoeder en daar voel ik mij absoluut niet goed bij !
Omdat je veel wisselt tussen de sporten, zou je kunnen overwegen de wat lichtere varianten te doen in de wachtweken? Zoals yoga? Dan weet je naar mijn mening zeker dat je niet een te zware variant doet
Ik zou als ik jou was variëren met sporten die je doet en idd voor de iets lichtere dingen kiezen evt (dus geen trampolinespringen). Hier na IUI (dag zelf) gewoon gaan hardlopen (voelde ik me later zo schuldig over in de rest van de wachtweken, maar zat zo in mn ritme dat het automatisme was) en nu zit er gewoon een 17 week grote baby in mn buik dus het kan wel gewoon
Ik denk dat ik mij er mentaal idd een beetje moet overzetten, want sporten geeft mij ook rust. Ik ben een echte stresskip Maar idd dan de lichtere sporten. Proficiat trouwens met je zwangerschap! Geniet ervan
Hier uiteindelijk via IVF zwanger geraakt. De terugplaatsing die uiteindelijk raak was ben ik een cursus hardlopen gaan doen. Deed ik voorheen niet. Weliswaar geen marathon meteen en beetje op het gemak. Buitensporig sporten lijkt me idd minder goed. Maar bewegen is goed voor de doorbloeding! Waarschijnlijk was die ronde raak omdat ik ook met medicatie begonnen was, maar kwaad kan het dus ook niet. Dus ik zou lekker gaan sporten, zeker als het ook voor ontspanning zorgt!
Jullie hebben mij al wat geruster kunnen stellen. Dankjewel dames !!! Hopelijk mag mijn wens voor een 1ste kindje nu snel uitkomen ❤
Ik snap je gevoel. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze elke keer expliciet je mag alles doen, dus ook sporten, alleen geen sauna of heet bad. Zelf vind ik vooral springen spannend, maar het schijnt allemaal niet zoveel uit te maken. Ik sport wel en doe het iets rustiger aan.
@Chitje waarom geen heet bad, weet je dat? Ik dacht dat een 'warm' bad juist goed was voor de doorbloeding , maar kan ernaast zitten natuurlijk
Denk dezelfde reden als geen sauna, namelijk oververhitting. In een heet bad kan je je warmte niet goed kwijt. Lauw mag wel, maar dat vind ik niet lekker. Een aangezien ze het elke keer zo expliciet zeggen, je mag alles inclusief sporten, maar dat niet zal het wel een reden hebben denk ik dan. Overigens mocht een vriendin van me die ook iui doet wel gewoon naar de sauna toen ze het navroeg bij het ziekenhuis waar zij behandeld wordt. Maar ik doe het dus maar niet allemaal hoewel zeker in de wachtweken soms een lekker bad zo fijn zou zijn als je je akeloa voelt. Maar ja...