icsi? Hoeveel overgewicht mag je hebben?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by s1986, Mar 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb wel eens gehoord dat je voor ivf en icsi niet te zwaar mag zijn is dit waar? En hoe berekenen ze dit? Ik heb zelf pco en blijf maar aankomen. Ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil en is er al 20 kilo aan. Het is niet dat ik me helemaal vol prop echt niet eet heeel normaal. Driemaal per dag en soms een chipie of koekje moet kunnen toch.
    Misschien word het icsi bij ons vandaar mn vraag

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Dit antwoord verschilt per ziekenhuis/kliniek.
    Ze zijn er die BMI 25 aanhouden, maar er zijn er ook die BMI 35 aanhouden.
    Het gaat altijd om je BMI in ieder geval.

Maar meis, ik neem aan dat ze jou al nagekeken hebben toch?
    Als ze je niet hadden willen helpen ivm je gewicht hadden ze je dat echt al wel gezegd hoor!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Nou het zijn triest als je niet wordt geholpen met een bmi van 25 want dat is volgens mij wat de meeste mensen hebben. Ik was niet dik maar ook niet dun en had bmi van 24

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Met een BMI van 26 heb je officieel overgewicht, dus vandaar de grens van 25.
    Er zijn er niet veel die die grens aanhouden hoor, maar je hebt ze wel!

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Nee ben daar nog niet nagekeken doen ze pas als ze een paar spermacellen vinden. Ik ga eens even zoeken hoe je je bmi kan berekenen. Bedankt

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Mn bmi is 24,2 dus het mag nog dan. Hebben jullie nog tips toevallig om niet aan te komen met pco? Of juist iets afvallen mag ook;)

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    tja afvallen met pco
    geen idee, heb zelf ook last ervan
    blijf hangen op het zelfde gewicht maakt niet uit wat ik doe :(

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Zag ergens dat als je pco hebt dat je veeeel meer insuline aanmaakt.Dus minder suiker zou dan goed zijn. Maarja gebruik al zo weinig. Ga daar toch proberen nog minder van te maken. En morgen ga ik als het droog is maar met de fiets naar mn werk. 8) Voor een goed doel denken we maar.

9. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

Feb 6, 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Ik heb ook PCO en ben net begonnen met de WeightWatchers. Ik heb niet veel overgewicht maar voelde me gewoon niet meer prettig in mijn lijf en zelf zonder hulp afvallen lukte moeilijk. Ik ben nu bijna twee weken bezig en ruim 1,5 kilo afgevallen. Zonder trek te hebben! Dus voor mij werkt het heel goed.

Succes!

10. sneeuwvlok82

Mar 8, 2009
    11
    0
    0
    Ik heb zelf een bmi van boven de 30, denk rond 32 en bij mij is er nooit een probleem over gemaakt of er iets van gezegd.

Ben wel voor eerste poging nog 10 kg afgevallen en nu voor tweede poging ook al weer 12 kg.

Share This Page