Hier ook even nog snel: loontje nogmaals heeeeeeeeel veel succes gewenst! Zet m weer op dat je maar met pasen lekker moeder van 2 kindjes bent toitoitoi
@Loontje: heel veel succes straks. Hopelijk kun je nog wat slapen. @Ddees: fijn dat er een datum staat voor je man's operatie. Inderdaad maar alles stap voor stap bekijken. Vervelend van je cyclus. Je zou met de huisarts eens kunnen overleggen of je een kuur primolut kan krijgen waarmee je een menstruatie kunt opwekken. Maar snap dat je je energie nu eerst op je man richt. @Lets: ik had dat ook altijd heel erg. Vol goede moed steeds het nieuwe jaar in en dan inderdaad dat teleurstellende gevoel dat je dit jaar geen kindje gaat krijgen. Maar zwanger worden in 2014 kan ook heel prettig zijn en is nog steeds mogelijk. @Arie: goed dat je weer gewerkt hebt, al was dat voornamelijk zittend. Hopelijk een redelijk pijnloos weekend voor je. @Lamaris: wist niet dat het amh zo sterk kon schommelen. Bij mij hadden ze het in december geprikt in NL en toen was het 0,1. In april hebben ze het in DD nog een keer geprikt ivm mijn intake en toen was het 0,34. Ik had wel eens gehoord dat ze in NL het bloed vaker even laten staan voordat ze het onderzoeken en dat daardoor bepaalde stoffen naar beneden zakken en je amh lager uitvalt. Of dat zo is weet ik niet. Ik vond het wel typisch dat ik een paar maanden later ook een hoger amh had in DD dan in NL. Mijn man is inmiddels weer aardig aan de beterende hand. Nu mijn zoontje nog. Die heeft nog steeds 39 koorts en als hij zelf vraagt om naar bed te gaan, wil dat wat zeggen. Voor hem dus waarschijnlijk een hele vroege en hele lange paasvakantie.
@Loontje; heel veel succes vandaag!!! @Ddees; fijn dat jullie de 2 data hebben voor de staaroperaties van je man. Wel spannend overigens. Hoe staat je man er tegenover, is hij erg zenuwachtig. Het lijkt mij zelf namelijk best een eng idee dat ze aan je oog opereren. En, ik kan mij goed voorstellen dat de "rest" even op een laag pitje staat voor jullie beiden. Heel veel succes en sterkte met alles!!! @Sneeuwmees; jee, je zoontje heeft het dus echt goed te pakken. Krijgt hij nog wel wat eten en drinken naar binnen? Je hebt het er echt maar druk mee. Gelukkig is je man weer wat hersteld. Blijft hij wel thuis de komende dagen? Oh ja, wat ik je ook wilde vragen is hoe het nu met je bekken/heupen/rug gaat? @Lets; het is zo herkenbaar, meid, elk jaar zeggen, dat dit jullie jaar wordt. En vreselijk hard is het wanneer je weer eens beseft dat het weer/nog niet gelukt is en dat je de hoop weer een jaar moet opschuiven. Ik hoop en duim voor je dat nu je inderdaad begint op een andere dag je heel veel succes hebt en dat je straks ook een positieve test in handen hebt. Ik hoop en duim met jullie mee!!! @ego; gisteren alweer een bleeeeeehhhhh dag gehad. 's Morgens bijna achter de computer flauwgevallen. Ik had maar gebeld met het ziekenhuis met de vraag of ik misschien eerder en uitgebreid bloed moest/kon laten prikken. Natuurlijk werd ik tig keer doorverbonden zonder dat er tijd werd genomen om naar mijn vraag te luisteren of mij vragen te stellen. Voor ik het wist werd ik met de SEH doorverbonden. Tja, dat vond ik echt zeer overdreven. Maar goed, het uiteindelijke antwoord was dat er op dit moment niets aan te doen is en dat ik het beste Floradix kan gebruiken. Dit heb ik dan uiteindelijk toch maar besteld. Mijn volgende controleafspraak heb ik 5 mei. Ik zing het nog maar even uit. Mijn moeder kwam 's middags onverwacht langs, ze had wat gekocht voor de baby. Hihi, ik wist al wel dat zij zich helemaal zou uitleven. Ik zag er natuurlijk niet echt fraai uit en het huis ook niet waar ik mij zeer voor schaamde. Uiteindelijk is ze maar iets van 15 minuutjes gebleven. Toen ze weg was, kreeg ik een giga huilbui, omdat ik bang was dat ik haar had weggejaagd met mijn ongezelligheid....... Gelukkig is mijn man deze 4 dagen thuis. Ik voel me soms gewoon zo alleen. Ik kan ook niet altijd even goed voor mijzelf zorgen en ben dan toch wel wat afhankelijk van anderen. Hihi, en eigenwijs als ik ben zal ik nooit iemand bellen om hulp......
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Het is nog zo onwerkelijk. Zo uit het niets eigenlijk. Vanochtend gaf de Clearblue echt 2-3 weken aan. En de KV-test was duidelijk. Maar voel niets.... Nergens last van. Geen zere borsten, niet moe, niets. Dat maakt me dan weer wat onzeker. Lamaris, aangezien ik in NL niet zwanger bleef (werd wel zwanger) zijn we naar DD gegaan. Ik heb 2 ma gehad voor onze dochter. En toen ik zwanger was van haar had ik een afspraak in DD staan. Deze dus afgezegd. Maar zodra we voor een 2e wilden gaan, heb ik direct een afspraak gemaakt weer. Helaas wel weer een MA gehad (maar dat was voor de afspraak). En nu lopen we 7 maanden in DD. Wat een onzekerheid voor je. Maar je hebt nog eitjes. Het is nog niet op! Dus er is nog hoop. Ik hoop het zo voor je. Heel veel succes! Ddees, wat onwijs vervelend dat je lichaam van slag is. Is misschien een bezoekje aan de gyn een idee? Gewoon om te kijken hoe het ervoor staat? Bbibi, hoe voel jij je? Last van zw.kwaaltjes? En een heel gelukkig mens? En wat heb jij vaak echo's trouwens? Wat super. Of was jij het waarvan de man de mogelijkheid had deze echo's op het werk te maken (sorry weet ik niet meer)? Arie, gaat het vandaag al ietsje beter met je? Wat onwijs vervelend zeg. Moet je vandaag weer werken? Haha Knorretje, op je man's verjaardag. Zou leuk zijn. Ach, de data zijn allemaal niet ideaal, maar dat maakt ons helemaal niets uit! Lets, dat is inderdaad hard om daar weer achter te komen. Dan wordt 2015 jullie jaar! Enne... donderdag is nu gewoon je 1e cd. En dat moet dan maar geluk brengen Viel het mee op kraamvisite te gaan? Loontje, denk aan je! Sneeuwmees, jeetje wat een ziekenboeg thuis. Hopelijk kunnen ze met Pasen gewoon eieren zoeken. Och jeetje Tassie, het zit jou niet mee zeg. Tuurlijk ben je zo blij dat je zwanger bent, maar als je je zo voelt zoals jij dan zijn 9 maanden echt lang. Keb met je te doen. En... je moeder zal het vast begrijpen. Ze is je moeder Maarre... je moet echt wel om hulp vragen hoor. Moet je leren, maar voor jou is dit nu wel erg belangrijk. Je bent te slap om zelf alles te kunnen. En anderen staan met alle liefde voor je klaar. Echt doen hoor! Allemaal een heel gezellig Paasweekend gewenst!
Ploon, wat heel erg lief van jou!!! Hulp vragen is ook echt een leerpuntje voor mij. Maar, jeetje, meid, wat vreselijk om te lezen dat "jouw probleem" dus eigenlijk het zwanger blijven is. Poeh, laat je maar goed onderzoeken/controleren, hoor! Wat lijkt mij dat superslopend. De blijheid van een zwangerschap wordt toch wel erg overschaduwd door de angst dat het (weer) mis kan gaan. Bah, meis, helaas is er nooit zekerheid, maar wat gun ik je mooie echo's en een Kerstbaby!!!
Loontje!! Heel veel sterkte vandaag. Hoop dat je een mooi paaskindje krijgt (liefst een goede vrijdagkindje natuurlijk). Zelf ben ik op 2e paasdag geboren Toen bij mij de vliezen gebroken waren (spontaan), ging het snel. Ploon: wauw, dat is nog eens goed nieuws! Gefeliciteerd meid. Knorretje: jaa, een banner! Ddees: fijn, een datum voor de operatie. En daarna letterlijk en figuurlijk weer vooruit kijken. Tassie: wat naar zeg, dat je je nog steeds zo belabberd voelt. Hulp vragen is ook niet echt mijn ding ('ik dop m'n eigen boontjes wel!'), maar op het eind van m'n zwangerschap en natuurlijk na de ks heb ik het wel gedaan. En dan is het toch ook wel heel fijn als iemand je even helpt om het huis aan kant te maken. Gewoon doen hoor! Lamaris: ik blijf hopen voor jou, dat het toch binnenkort zal lukken. Je bent in DD wel aan het goede adres met een laag AMH.
Succes Loontje!! Wat spannend dit zo, het lijkt wel een liveblog @Ploon, gefeliciteerd! Wat een verassing zeg voor je, ik hoop op een voorbeeldige zwangerschap! @Ddees, zo logisch dat je hoofd niet naar reageren staat. Maar er wordt hier op het forum veel aan jou gedacht! Sterkte met de drukte rondom je mans operaties. @Lets heel veel succes met deze poging!! Hier nog steeds rustig aan het afwachten. Gisteren even een mindere dag, zat weer in mijn 'het gaat toch nooit lukken' bubbel. Maar vandaag weer wat blijer opgestaan. Zwaai naar allemaal!
@Sierra: die wachtweken zijn ook wel echt het allermoeilijkst aan de hele MMM, vind ik. Vooral de 2e week vond ik altijd killing. Hopelijk heb je genoeg afleiding om er heel af en toe even niet aan te hoeven denken. @ego: heb voor de liefhebbers ff 2 foto's van ons meiske in m'n album gezet. En ja, zo'n live bevallingsblog lijkt me wel weer wat. Was laatst ook leuk Ik blijf de hele dag een beetje kijken hoor.
@Loontje: you go girl! We leven met je mee! @Tassie: wat vervelend dat je je maar zo slecht blijft voelen. Herken het wel van mijn bekken klachten dat je sterk belemmerd bent in je doen en laten en dat je afhankelijk bent van anderen, omdat je niet alles zelf kan. En als er een ding is wat ik ook niet kan is het hulp vragen of iets uit handen geven. Ik vraag mijn man wel eens 1 of 2 keer wat, maar als het dan nog niet gebeurd is, kon ik me ook zo 'eenzaam' voelen, omdat hulp vragen al een hele stap voor mij is, maar om hulp smeken doe ik echt niet. Dus vaak deed ik alsnog zelf (en kreeg ik weer op mijn donder van mijn man). Zo kreeg ik ook zoveel last met het lange staan bij het strijken en over een strijkmand deed ik soms uren, omdat ik steeds weer even ging zitten. Mijn moeder had al meerdere keren gezegd dat zij de strijkwas wilde doen, maar dan was ik eigenwijs. Tot mijn vader een keer letterlijk gewoon de strijkmand opgehaald heeft. Sindsdien strijkt ze dus voor mij (zelfs nu nog nadat mijn zoontje geboren is). Mijn bekkenklachten waren direct na de bevalling over. Heel apart, als je dag in dag uit zoveel pijn hebt gehad en dat je kindje geboren is, en de pijn weg is. Ik heb nog wel last van mijn rechterheup, maar heb daar ook lichte artrose in. Het lijkt wel of die af en toe op slot zit. Dus daar wil ik binnenkort nog wel een keer voor naar de fysio, voor het erger vast gaat zitten. Maar ik mag niet klagen en doe alles weer. @Sierra: fijn dat je vandaag in je positieve vibe zit. Het testen komt nu wel snel dichterbij, of niet? Hier dan zelf uiteindelijk ook onderuit gegaan en geveld door de buikgriep. We houden elkaar lekker in evenwicht hier. Mijn man is weer een beetje opgekrabbeld en nu kan ik dus in de lappenmand. Wel lastig als je bv geeft, dat je dan hoe dan ook je kindje moet voeden. Heb nog geen grote voorraad in de vriezer. Ik had vandaag ook een afspraak bij de ha voor de spruw van mijn zoontje en heb mijn man er maar even heen gestuurd (geïnstrueerd met alle ins en outs door mij). Ik had woensdag al gebeld en kon vandaag pas terecht. Als ik nu weer zou afzeggen zit je al gelijk weer op volgende week dinsdag of woensdag ivm de feestdagen. Mijn oudste zoontje is nog flink verkouden, maar had geen koorts meer. Hij is nu aan het kijken hoeveel bladzijdes er in een krant zitten en stalt die over de hele bank uit. Nou ja, vandaag mag alles, want moeders heeft even geen puf om opvoedkundig bezig te zijn.
Wat een mooie foto's Stiertje!! Wat groeit ze hard, zeg. @Sneeuwmees; och, het zat er dik in, he, dat ook jij ziek zou worden. Hihi, en als ik het zo lees, zijn wij met z'n allen lekker eigenwijs en koppig om hulp te vragen. Echte vrouwen! Mijn ouders hebben al een paar dagen bij ons in huis klusjes gedaan. Ik voelde mij knap beschamend, hoor. Want ik zat op de bank en zag en hoorde hun maar zwoegen. Vreselijk. Ik ga zo maar even naar boven mijzelf aankleden, zit nu nog in mijn pyjama en ochtendjas. Schaam, schaam. Trouwens, wel fijn voor je dat het met je bekken weer wat beter gaat, met als uitzondering uiteraard je artrose-heup. Sterkte en beterschap vandaag, Sneeuwmees. Ik ben benieuwd wanneer we weer een update krijgen van Loontje, zo tussen de bedrijven door.
Oehhhh spannens loontje! Nog zon lice bevalling net als bij mona! Hihi leuk ! En spannend tegelijk! We denken vandaag aan je! Waar is je kleine man? Bij opa en oma? Succes!'n Stiertje alvast proficiat! Sierra hoe gaatie op hef wachtbankje? Ga je echt niet al zondag een testje doen met pasen! Sneeuwmees balen dat jij nu ook al zo bedoerd bent ;( beterschap! Goed dat je je man festuurd hebt naar de dok' Tassie lijkt mij idd vervelend dat je ouders nu voor jullie aan de gang zijn ! Je man is hele dagen werken neem ik aan? Pfff lastig! Hier gaat het ook allemaal langzamer maar meer Omdat ik niet goed veel "durf" te doen! Lichamelijk zou ik alles nog kunnen dus nu maar een tandje minder! Dat wil wel zeggen dT als mijn man nu thuis komt hij me vaak moet mee heloen met wasje ophangen bed opdekken enz! Maar opzich geen gemopper! Nu hij weet dat ik zwanger ben! Toch wennen normaal doet mijn man echt niets in huis! Dus valt hem nu ook wel tegen! Maar het is niet anders! De grote dingen blijf ik doen net als poetsen zelf en de badkamer enzo allemaal ! Dus hij mag nog niet klagen hihi. En maandag heeft mn moeder wel mee geholpen met mijn grote boodschappen doen! Maar dat was ook meer voor de gezelligheid omdat we lekker nog naar wat winkels gingen ( rokjes kopen in maar M/L voor de groeiende buik) en lekker koffie gingen drinken! Hihi hopelijk voel je je gauw beter meid! @ ploon nee mona had zon man! En tassie geloof ik ook! Was het maar zon feest! Mijn man heeft een kantoorbaan dis geen apparaten daar! Ik heb het geluk dat ik in het zkh loop en ze daar heel meegaand zijn en dat ik in DD liep waardoor ik dus daar ook echos kreeg! Daarnaast inmiddels 2x een pretecho laten doen! Vind ik wel de moeite! Mijn man en ik wensen maar een kindje! Dus willen we alles eruit halen wat erin zit en mag deze zwangerschap alles kosten vinden we! Zo ga ik ook al vanaf het begin wekelijks naar accupuntuur a 50 iedere week die ik niet vergoed krijg! Maar kleurentherapie schijnt heel goed voor je ongeboren kindje te zijn! Dus vonden mijn man en ik het wel nodig en goed dat ik wekelijks Zou gaan! Dus ga iedere vrijdag avond! Heerlijk ontspannen! Fijn dat de test mooi oploopt meid! Dit wordt vast een blijverdje! Ohja hier al 11 weken lang geen kwaaltjes! Denk steeds daf ik niet meer zwanger ben! Niet misselijk gekrompen norsten ipv groeiende, nog geen buik ( leek van wel maar is weer Weg dus darmen?) niet meer koe kan alles weer eten, voel geen steekjes geen prikjes geen teken van leven in biik maar toch wordt ik steeds verrast met een mooie echo dus het zegt niks meid!
Hahaha wat een spelfouten weer sorry! Ploon ik bedoelde geen groeiende borsten ipv norsten En niet meer moe ipv koe! Whahaha melkkoe maar Zo ver is het nog niet hihihi