ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussion in 'MMM clubs' started by Ddees70, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Wat een lieve reacties meiden! Fijn dat jullie er ook zo over denken en het begrijoen!

@sierra ja je hebt gelijk hoor! Al was hij de laatste man op aarde dan nog niet! Echt een vreselijke kerel! Heb er echt
    Genoeg verdriet van gehad! Mijn man was ook woest! Die zei vanmorgen ook toen we het hoorde .. Niks van aantrekken lekker laten gaan zij leven daar wij hier en we hebben niks met hun te maken ! Daar heeft hij ook gelijk in! Jij dus in aug trouwen wat ontzettend leuk! Waar willen jullie naartoe op vakantie met je honeymoon :)

@stiertje jij hebt deze gevoelens dus helaas ook nog wel eens ? Vreselijk he dat we daar niet vanaf komen! Aan de andere kant ben ik het ook met je eens dat we ons ook niet continue moeten laten kwetsen en mensen zomaar alles kunnen zeggen wat ze willen. ( wat schijnbaar dus heel normaal is?) .. Ik heb zon hekel aan dat soort lui! Bah ik walg ervan! Jij dus lekker al kunnen genieten van het voeren van je verjaardag? Leuk zeg! En je had lekker weer! Veel plezier vandaag bij het tuincentrum!

2. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi: Sow wat een lompe boer zeg!! Snap je gevoel heel goed! Ik had dat ook toen wij vrienden vertelde dat we zwanger waren, vertelde hun ook dat ze zwanger waren, ze was 10 weken verder dan mij... en ik gunde het haar echt heel erg, maar toch bleef die angst en jaloezie van wat als het bij mij mis gaat, dan wordt ik continue er mee geconfronteerd! Gelukkig is het bij ons allebei goed gegaan! En ik weet zeker dat jij over 29weken ook een mooi prachtig wondertje in je armen hebt!
    Maar wat sneeuwmees idd al zei, die onzekerheid blijft, ik leefde ook van echo naar echo, en van mijlpaal naar mijlpaal.. Gaat goed komen meis!

Dikke x

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: jammer dat zulke domme mensen het 'geluk' ook nog in de schoot geworpen krijgen. Zou mij ook enorm gekwetst voelen als iemand zo'n opmerking zou maken, ondanks dat het bij ons zelfs nog makkelijker is gegaan dan de meesten van jullie.
    Ik heb een tante waar ik eigenlijk geen contact mee had en die ik tegenkwam toen ik net een mislukte poging achter de rug had. Haar schoondochter was zwanger of net bevallen van hun tweede kindje. Toen zei ze tegen mij dat ik er ook nog maar eentje bij moest nemen, omdat het zo leuk was. Ja, als je er zo achteraan rent en het lukt nog niet en je hebt niet de zekerheid dat het ooit nog gaat lukken, zit je niet te wachten op een opmerking over een kindje erbij 'nemen'. Alsof je dat bij je boodschappen zo maar op het lijstje erbij kan zetten. Ben toen ook met de tranen terug in de auto naar huis gereden. Domme gans. Probeer, hoe moeilijk ook, er ver boven te staan. Jullie weten helaas wat er meer in de wereld te koop is en je hebt meer waardigheid en respect in je pink dan die vent in zijn hele lijf.
    @Sierra: goh, jij ook al een ziekenboeg en ook nog eens een witte test. Had het je graag anders gegund. Maar je hebt inderdaad wel een heel leuk vooruitzicht. En wie weet toch nog zwanger het huwelijk in. ;)
    @Stiertje: je had heerlijk weer voor je verjaardagsfeestje. Is vandaag helaas wel anders (tenminste hier in het midden van NL). Veel plezier bij het tuincentrum, al zal het er wel druk zijn.

Hier een saaie middag. De wasmachine draait vollop. De verjaardag hoef ik niet naar toe en het uitje voor vanavond is ook afgezegd. Onverwachts dus even 'niets' te doen.

4. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Siërra, sterkte. Bevestiging dat het niet gelukt is doet zo'n zeer.

Ollie, welkom en succes in Duitsland. Snap alleen je tekst niet dat er bij jullie beide weinig mis is en je onderschrift met verhoogd FSH. Dat is nl wel degelijk iets (erg) mis, maar je zit op de goede plek! DD is erg goed met vrouwen in het voorstadium van de overgang.

Ploon, idd precies die poging was raak. November was de vorige cryo tp. In december op vakantie, januari wintersport, februari voor mijn werk op reis. Ondanks dat het allemaal leuk is geniet je maar half. Die MMM zit zo in je hoofd. Dus in maart kreeg niemand mij mee, en heb geen moment getreurd. Hoe was de reactie van je familie?

Bbibi, ik kan hier ook zo slecht tegen! En dan beweren sommige halve garen nog dat als je 'natuurlijk' niet zwanger kan raken dat de natuur het zo wil. Nou ik vind dat moeder Natuur andere vaak van het padje is met al die mafketels die een kind krijgen. Heerlijke basis ook, zo'n relatie van een paar maanden.

Was wel mijn leerschool tijdens de MMM,heb van die half gare vrienden uit m'n leven geschreven, al kom je mensen via via nog wel tegen maar dan doe ik gewoon lekker ongeïnteresseerd en praat ik alleen met mensen die ik leuk vind. M'n assertiviteit is erop vooruit gegaan ( en of dat leuk is voor de omgeving???)

5. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @Bibi, ik heb er ook nog steeds moeite mee hoor als mensen zulke opmerkingen maken! En kan af en toe nog ontzettend jaloers zijn! Paar weken terug vertelde mijn nichtje dat ze zwanger is van 2e kindje, haar 1st kindje is nu 17 mnd dus best dicht op elkaar. Bij mijn vriend in de familie zijn we nu met 7 nichten "tegelijk" zwanger en aan mijn kant in de familie inmiddels alweer met 6 "tegelijk". Vind dat af en toe nog best confronterend want het lijkt bij iedereen zo vanzelfsprekend dat ze zwanger raken. Niet dat ik me nu zielig wilde voelen, maar het lijkt zo "normaal", terwijl wij er toch ruim 3 jaar mee bezig zijn geweest en het nodige te voorduren hebben gekregen.
    Maar als ik soms nog wat opmerkingen krijg zeg ik gewoon ook meteen waar het op staat hoor, dat heb ik wel geleerd, ik zet die mensen meteen "op hun plaats". Dan weten ze ook meteen dat ze zulke stomme opmerkingen gewoon voor zich moeten houden en ze niet zomaar alles kunnen zeggen!!

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Meiden wat "fijn" dat jullie me begrijpen. Al vind ik het natuurlijk nief leuk dat jullie dit ook mee hebben moeten maken! Wat zijn er toch veel lompe mensen in de wereld zeg! Man wat verschrikkelijk!'

Mona fijn dat bij jullie beide alles goed verlopen is! Kan me voorstellen dat als zij ook nog eens een stuk verder is/wS dat dat nog moeilijker is ja! Dan wordt de druk extra groot dat het goed moet blijven gaan! Pfff vind het echt verschrikkelijk! Ik wil die druk helemaal niet voelen :(
    Hoe gaatie met je manneke? Is hij al van zijn spruw af? En hoe voel jij je verder meid? X

@sneeumees oh verschrikkelijk idd zulke opmerkingen! Mijn oom en tante zeiden vorig jaar tegen mijn man en mij op familie deest waarom wij nog geen kindjes. "Namen"? Toen ik zei dat we hoopte ooit 1 kindje te krijgen ook wegens gezondheid vonden zij dat belachelijk! Je neemt toch niet "maar" 1 kind? Dat was egoistisch! En mijn ouders wilde ook vast veel meer kleinkinderen dan 1. Daarnaast maakte mijn oom de opmerkinf naar mijn man dat het allemaal maar "een koud kunstje" was er was niks moeilijks aan kinderen "maken!". Dit schoot bij mijn man zoooo verkeerd! Omdat hij natuulijk slecht zaad had en "dit kunstje " bij ons niet tot het gewenste resultaat had geleid! Echt wat een mensen bestaan er he? Verschrikkelijk gewoon :( volgende keer dat je je tante ziet kun je zeggen dat het gelukt is met boodschappen doen haha!

@klaasje goed dat je zo assertief bent geworden! Moet ook wel in de mmm! En die mensen links laten liggen probeer ik ook! Maar aan de andere kant wordt ik dan zo MEGA aggressief! Pfff en kan ik mn mond niet houden! Hopelijk zakt dat gevoel nog eens!

@mikka bij jullie in de omgeving dus ook al zon broed-festijn? Zo frustrerend he als je zo maar iedereen zwanger ziet worden! Tuurlijk ken je niet eenieders verhaal en hoe lang ze erover hebben gedaan maar toch lijkt het bij iedereen zo te lukken! Toen wij pas net een jaar bezig waren stond mijn teller zwangeren vrienden kenissen collegas al op 100 daarna ben ik gestopt met tellen omdat ik er niet meer tege kon! Verschrikkelijk gewoon! Hopelijk wordt dit gevoel bij jou ook minder zodra je bevallen bent :)

7. ollie85

ollie85 Lid

Jan 25, 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    #2187 ollie85, Apr 21, 2014
    Last edited: Apr 21, 2014
    Het is helaas zo dat er weinig nadenkende mensen zijn. De domme vragen blijven komen. Ik werk zelf met kinderen. Je houdt niet voor mogelijk wat mensen je na twee keer zien al vragen. "Heb je zelf kinderen?" Alsof dat hun een beeld geeft over mijn kwaliteiten omdat ik met kinderen om kan gaan wanneer ik geen moeder ben. Of de opmerking 'je weet niet wat je mist hoor' of juist 'jij bent er mooi vanaf als je werkdag om is'. Pfffff, zucht en tel tot 10!!!
    Of de opmerking je bent pas 29, je hebt nog alle tijd. ..

@klaasje: ik heb mijn onderschrift zo te zien nog niet aangepast. Eens kijken hoe dat moet. Bij de laatste bloedtest in DD was mijn fsh waarde maar 7. In nl had ik 14 en 11.

We hebben bloed, sperma en imuunonderzoek laten doen in dd. Toen ik na een week belde voor de uitslagen zei de assistente dat alle uitslagen van bloed en sperma prima waren en dr. K.issler voorstelt om Icsi met imsi te doen. We zouden afgelopen week de uitgangsecho hebben gedaan en dan het behandelplan bespreken. Helaas hebben we alles naar volgende maand moeten schuiven omdat mijn man voor het werk onverwacht weg moet.

Omdat we meteen icsi erg vreemd vinden (gezien de goede uitslagen) had ik afgelopen week een telefonisch consult aangevraagd met dr K.issler, maar helaas heeft hij me niet gebeld. Na twee dagen mailen en boos bellen belde hij eindelijk terug. Ik heb de telefoon niet gehoord, dus hij heeft ingesproken dat alle waardes goed waren en Icsi met imsi de grootste kans gaf, hij belt in het begin van de week terug.

Als ik de uitslagen van het imuunonderzoek bekijk is alles prima tot erg goed, maar wanneer ik de waardes vergelijk met de waardes uit het boek van dr. Beers blijkt toch dat ik de hoge aantallen B - lymphozyten en nat. Killercells heb...Dus nu weet ik niet van welke vergelijkingswaardes ik uit moet gaan (het boek of labor Benrath). De immunoloog van labor Benrath is ook nog eens op vakantie, dus voor zover nog steeds geen duidelijkheid. ...

En dat is waar we nu staan...

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    @Bbibi; pfff, wat een enorme flapdrol, zeg, die vent. Bah, wat denigrerend en kwetsend. Ik heb eigenlijk, ik ken hem natuurlijk niet, al medelijden met zijn aankomend kindje......
    Verder kunnen mensen inderdaad zo lomp zijn. Inderdaad eerst vragen ze of je kinderen hebt, dan vervolgens zeggen ze bij een negatief antwoord: wees blij, want kinderen hebben is niet altijd leuk. En dan noemen ze vervolgens allerlei negatieve kanten op van het hebben van kinderen.
    Ik kan daar echt giftig om worden. Het is zo kwetsend. Of ze zeggen: oh, je mag die van mij wel hebben, hoor! Bah.

@Stiertje; dat klinkt als een hele leuke verjaardagsfeest! En wat een genot, he, lekker buiten zitten in april!

@Sneeuwmees; hoe is het met je zoontje? Is hij nu weer wat opgeknapt? En jijzelf? Toch wel lekker dat je even een vrije dag had. Je hebt het zo druk met alles.

@Ollie; het klinkt inderdaad een beetje vreemd dat jullie direct voor ICSI/IMSI gaan. Dat is soms wel jammer van DD, dat je geen of weinig uitleg krijgt. Ik ga er vanuit dat zij er inderdaad echt wel gegronde redenen voor hebben.

@all; gisteren weer een leuke dag gehad. Uiteraard had mijn moeder weer kleertjes gekocht. Die hangen alweer in de kledingkast op de babykamer. Het muurtje voor onze toekomstige slaapkamer is behangen. En wij hebben mijn ouders meegenomen naar het ziekenhuis voor een intieme echo. Hihi. Mijn ouders vonden het echt heel erg leuk om te zien. Mijn man heeft ze ook nog even rondgeleid over zijn afdeling.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ollie ja verschrikkelijk he zulke opmerkingen! Mensen denken echt niet na :( en dan nog werken ook met kindjes! Vind je die confrontatie niet erg groot? Ben ook benieuwd naar de achterliggende gedachte als zaad goed is waarom dan icsi met imsi ( meteen het duurste?) waarom niet ivf? Of net als wat ik had icsi + picsi ( picsi is veel goedkooer dan imsi)... Vreemd zou het toch eens navragen!

@tassie wat doet jou man als werk? En wat leuk zeg met de familie echo kijken! Lijkt me heerlijk! En vooral omdat je man het kan maken! Nog beter hihi .. En dus weer wat ter aanvulling gekregen op de kinderkamer? Leuk hoor meid!

Hier toch erg zenuwachtig voor vrijdag ! Borsten zijn volledig gekrompen buik lijkt eerder kleiner dan voller.. En voel totaal geen steekjes prikjes niks meer! Maak me toch zorgen :(
    Nog 3 verschrikkelijke dagen/nachtjes...

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ollie: ik zou ook graag de uitleg van dr. K. willen weten waarvoor hij, als alles goed is, voor deze combi kiest. Jammer dat het nog niet gelukt is hem persoonlijk te spreken. De volgende keer maar het volume van de telefoon op knoerd hard zetten.;)
    En ook nog eens niet verder kunnen wat betreft de waardes van je immunologisch onderzoek vanwege vakantie. Frustrerend, lijkt me. Ik wist overigens niet dat het fsh zo kon verschillen per keer. In DD hebben ze dat bij mij niet nog een keer geprikt. Ik had in NL 10,1 bij de laatste keer en dr. S. was daar erg kritisch over, want het moest van hem het liefst onder de 7 zijn. Dus dat is mooi dat het bij jou in DD in ieder geval 7 was.
    En vreselijk die opmerkingen. Denk dat we een mooi boekwerk kunnen vullen met domme en kwetsende opmerkingen.
    Hoop dat DD je dat geluk mag brengen, zodat je straks niet alleen met kinderen werkt, maar ook eigen 'ervaringsdeskundige' bent, zodat je al die mensen met domme opmerkingen gelijk de mond kan snoeren.
    @Tassie: jullie weer een privé-voorstelling gehad...hihi? Wat een luxe als je man zoiets kan. Maar goed dat die van mij dat niet kon, want die eerste weken was ik zo gespannen, dat ik hem waarschijnlijk dagelijks om een echo had gesmeekt. Gaan jullie de babykamer nu ook roze maken of houden jullie het neutraal?
    @Bbibi: jij weer de echo-stress, meid? Ik moet zeggen dat ik aan het begin van de zwangerschap nog niet echt vollere borsten had, maar juist veel zachtere. De omvang is pas later flink toegenomen. En de eerste week is je vollere buik voornamelijk een darmenbuikje. Dat wordt later inderdaad minder, waardoor het kan voorkomen dat je buik ineens kleiner lijkt dan ervoor, terwijl je al wel langer zwanger bent.

Hier is mijn zoontje weer aardig aan het opknappen en heeft vanmorgen zelfs weer wat gegeten. We gaan nu alsnog vanmiddag naar het pannenkoekenrestaurant met die kennissen. Hopelijk blijft hij zich ook goed voelen de komende uren, want meestal stort hij later op de dag in. We shall see.
    Zometeen even boodschappen doen. Moet zelf nodig op zoek naar schoenen. Had tijdens mijn zwangerschap goedkope schoenen gekocht met elastiek, omdat ik vocht begon vast te houden.
    4 weken voor de bevalling ben ik zelfs daaruit geknapt, omdat mijn voeten op ontploffen stonden. Ik heb toen een paar goedkope leren slippers gekocht om in ieder geval de laatste weken vol te kunnen maken. Heb nu de schoenen weer aan van voor mijn zwangerschap, maar vorige week bleek de hele zool los te hangen.:(

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    @Bbibi; och, meid, dat verschrikkelijke wachten op de volgende echo is echt zenuwslopend. Je haalt je de gekste en naarste dingen in het hoofd. Althans dat deed ik. Ik had ook elke keer het idee en de angst dat er niets meer te zien zou zijn op de echo. Vreselijk. Ik bof ontzettend dat mijn man röntgenlaborant is en dat wij dus bij twijfel en/of angsten (en gisteren voor de fun) een echo kunnen maken.
    Ik hoop voor jou dat de dagen weer snel voorbij gaan. Ik vind het echt heel erg voor je dat je je zo naar en gespannen voelt, elke keer weer.
    Ik hoop dat jij jullie kindje ook snel mag gaan voelen. Dat geeft echt veel meer vertrouwen en zekerheid. Heb je eigenlijk al gedacht aan een Angelsound (Doppler) om thuis naar het hartje te kunnen luisteren?
    Volgens mij heeft Sneeuwmees ook zo'n apparaat (gehad).

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tassie: ik had inderdaad een angelsound geleend van een vriendin. Goed dat je het even noemt, want die moet ik natuurlijk nog teruggeven.:). Was ik al weer bijna vergeten.:) Ik was er vroeger altijd erg op tegen om zo'n apparaat te gebruiken, omdat het ook stress kan opleveren. Maar moet zeggen dat dat apparaat me er echt doorheen gesleept heeft. Dus Bbibi, dat zou voor jou ook een oplossing kunnen zijn (en ze zijn helemaal niet zo duur). Heb zelfs later in de zwangerschap als ik me even van alles in de kop zat te halen als ik wat minder voelde, nog wel eens even geluisterd.

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    Hihi, Sneeuwmees, graag gedaan, hoor! Weet je 'm nog te liggen? Hoe gaat het trouwens vandaag met je zoontjes? Is de oudste alweer wat opgeknapt? En heeft je jongste nog nergens last van? Dat lijkt mij ook zo eng met een klein baby'tje, dat hij/zij ziek wordt.
    Onze pleegzoon werd met 7 maanden erg ziek. Het RS-virus. Verder bleek dat er in de familie astma voorkwam, wat dus nooit aan ons was meegedeeld. Erg stom van Bureau Jeugdzorg, want ze wisten dat wij toen 5 katten in huis hadden. Lekker handig!! Hij is eigenlijk de resterende maanden ziek gebleven. Erg hoge koorts, benauwd met piepen en kreunen. De kinderarts zei dat het absoluut niets te maken had met het feit dat wij katten hadden. Het was namelijk geen allergie, maar hij dacht ook heel erg sterk aan astma. Maar ja, dan nog, plaats je geen kind met familiair voorkomende longaandoeningen in een gezin met huisdieren.
    Goh, al die medicijnen die wij moesten toedienen. Hij had ook zo'n puffer met voorzetkamer, 5-6 keer per dag. Pfff. Als ik er aan terugdenk. Wat een spanningen en zorgen. Zijn ouders en voogd vonden het allemaal maar wat overdreven. Ziek of niet, tijdens bezoekregelingen moest ook hij meekomen, want ze hadden immers 2 kinderen.........Belachelijk.
    Sorry, hoor, ik ben er nog kwaad om hoe er met de kinderen én met ons is omgegaan toen.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @angelsound! Hier ook in huis van mijn vriendin! Maar een keer geprobeerd rond de 9 weken maar hoorde niets na lang zoeken nog niet ! Mijn baarmoeder is gekanteld en mijn placenta ligt voor dus de kans dat ik hem hoor is nihil.. Ik voelde me vrij gestresst merkte ik terwijk ik daarna gewoon een mooie echo kreeg! Daarnaast zijn de meningen verdeeld over de veiligheid en de stralingen ervan! Vandaar mijn twijfel... :(

@sneeuwmess fijn dat het beter gaat met je kleine manneke! Vandaag dus alsnog lekker pannenkoeken eten! Is je man ook vrij vandaag ?

@ tassie wat geweldig zeg het beroep van je man! Lijkt me heerlijk daf je zo vaak kunt kijken ! :) en ja die stress iedere keer van mij is niet goed! Ik hoop zelf dat het als het vrijdag goed is minder wordt! Dan passeer ik toch de 12 weken en voelt toch als een wat veiligere One waar ik dan inga! Zover ben ik nu nog niet! Overmorgen ben ik 12 weken. ( donderdag) en dan vrijdag ochtend echo! Duimen jullie dan weer mee?

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

May 23, 2011
    3,333
    689
    113
    Utrecht
    Hihi, natuurlijk duim ik met je mee!! 12 Weken is toch echt een belangrijke mijlpaal, hoor, Bbibi! Ik hoop uiteraard dat jullie kindje helemaal goedgekeurd gaat worden. En ik hoop ook, mits jullie dat willen, dat het geslacht van jullie kindje te zien is. Dat hij/zij in een goede positie ligt zodat het goed te zien is. Spannend, meid!
    Wat de Angelsound betreft, ik was er al een beetje "bang" voor dat het bij jou wat lastiger is aangezien je baarmoeder wat naar achteren gekanteld ligt. En of het vervelend voor de baby is, tja, ik had daar wel iets over gehoord. Dat ze "last" kunnen hebben van de geluidsgolven die door de Doppler gemaakt worden.

16. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben even druk geweest, ik heb wel meegelezen, maar zal niet op iedereen kunnen reageren.

Ollie, welkom hier.

Bibi, weer in de stress zie ik wel.
    Ik heb idd wel eens gelezen dat je buik weer kleiner kan worden door je darmen, en daarna echt begint te groeien door de baby.

Sneewmees, wat vervelend dat je zoontje nog niet helemaal fit is.
    Hopelijk gaat het vandaag goed.

Ik heb vanochtend mijn werk afgebeld, ik had hoofdpijn en was verder niet lekker.
    Mijn eten kwam gelijk weer omhoog.
    Ik ben weer lekker in bed gekropen en heb tot een uur of 12 geslapen. Nu voel ik me weer wat beter. Voorzichtig eet ik wat crackers en dat voelt nu wel goed.
    Donderdagavond komt er iemand langs van MvM.
    Vandaag nog maar rustig aan. Morgen heb ik al vrij, en om 11 uur bij de vk.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bbibi: het klopt dat de meningen over de angelsound verdeeld zijn. Daarom was ik er ook wat terughoudend in en zelfs als ik hem gebruikte was het gelijk het hartje opsporen even aanluisteren en het apparaat weer uit. Maar je moet zeker niet doen waar je je niet goed bij voelt. Hoop dat deze week de laatste keer is dat je je zo in de stress zit te werken door een echo en door de onzekerheid. Beloof je dat als deze echo goed is en je bent de 12 wkn door dat je echt gaat genieten. Die overige 28 wkn zijn zo voorbij, hoor en worden qua comfort er vaak niet beter op.;)
    @Knorretje: is het morgen de eerste keer dat je naar de vk moet? Krijg je weer een echo? Goed dat je je werk afgebeld hebt en dat je je door wat bij te slapen beter voelt.
    @Tassie: slordig hoe ze bij de pleegzorg omgaan met het plaatsen van kinderen. Je zou toch verwachten dat ze juist daar zouden weten hoe en wat om te gaan met gevoelens en welzijn van kinderen. Horen jullie nog wel eens hoe het nu met jullie pleegkindjes gaat?

Hier terug van de schoenenjacht, maar nog niet geslaagd. Dus nog even doorbikkelen met een kapotte zool. We gaan nu naar het pannenkoekenrestaurant. Moet me nog even opladen, want vind het wel spannend met ons zoontje. Het zal wel, net als thuis betekenen, dat ik met een kind op de arm met een hand mijn eten naar binnen moet zien te werken.

18. Knorretje 85

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneewmees, dat klinkt als een uitdaging vanmiddag in het pannenkoekrestaurant.
    Ik krijg morgen niet een echo. Ik woon in een kleine stad met allemaal kleine dorpjes er omheen. De vk praktijk heeft op verschillende dagen spreekuur bij 3 verschillende huisartsen. Vandaar dat ze geen echo-apparatuur hebben.
    Voor een echo moet ik dan naar een echocentrum een stad verderop.
    Wel lastig, maar ja... ik heb weinig keus.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Knorretje sorry als je het al eens verteld had maar mocht jij over naar een vlos ipv gynae? Jij was toch ook door icsi zwanger?
    Idd weer stress ! :(

Tassie ja 12'weken is toch echt een hele mijlpaal! Dus blijf het spannend vinden! En daarna natuurlijk de 20wkn of dat het kindje wel gezond is! Al maak ik me daar iets minder zorgen over! Want ook als het niet gezond is gaan wij ervoor! Het enige wat ik hoop is het niet een bepaald trisome heeft waardoor het niet oevensvatbaar is! De rest is welkom al hoop je uiteraard het liefst dat het natuurlijk niets mankeerd! Wilde jij nou in het zkh of thuis bevallen trouwens!?

Sneeumees ja ga het proberen hihi.. Ik moet van mijzelf dan wel meer gaan genieten als het goed is! Vandaag ook met mam over gehad ! Die vind ook dat ik het gewoon moet vertellen tegen iedereen! Zij denkt dat ik er dan veel meer van kan genieten! Ik ben zo bang als ik het vertel dat het dan meteen misgaat! Maar zij zegt ook tja dan kan je het pas vertellen als je gaat bevallen.. Tja daar heeft ze gelijk in.. Dus denk als alles goed is vrijdag ik het toch maar langzaam aan ga vertellen tegen iedereen! En wat spulletjes ga kopen in de hoop dat ik het wat meer ga beseffen en vertrouwen krijg!
    Jij dus helaas niet geslaagd voor schoenen :( en nu dus op kapotte schoenen naar het pannenkoekenhuis? Pff vervelend! Ben benieiwd hoe het gaat met de 2 kindjes! Hopelijk kun je zelf ook een beetje genieten ! Smakelijk!

20. Knorretje 85

Nov 21, 2010
    1,268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, ik ben idd zwanger door icsi. Vorige week ben ik bij de gyn geweest, echo gehad, hartje gezien en gehoord. Ze heeft nog een aantal dingen in de computer gezet, en dat was het wel. Toen werd mij dus ook verteld dat ik niet meer neer de gyn hoefde maar een afspraak moest gaan maken bij de vk.
    Ik was zelf ook heel verbaasd hoor. Mijn dossier is wel doorgestuurd naar de vk dus ze weten van de situatie af. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan morgen.

Ik begrijp je angst om het te vertellen. Ik wil het dolgraag vertellen maar niet voor ik 12 weken ben. Net alsof het ongeluk brengt als je het te vroeg verteld, en daarom misgaat. Dat lees ik bij jou ook wel terug. Op naar een mooie echo zou ik zeggen en dat echt genieten.

Share This Page