Ploon, ik had al voor de posi test zere tepels. De rest van mijn borsten voelen niet anders. Ik heb ook wel vaak even gevoeld om te testen of ze nog gevoelig waren. Klinkt stom als je het zo leest, maar ja.... je wilt toch een bevestiging. Toch lees ik hier en daar dat er best wel vrouwen zijn die helemaal niets voelen en een goede gezonde zwangerschap hebben. Nog even volhouden tot de echo, en ja.... dat duurt lang.
Hou het ff kort dames! Mijn off-day duurt vast nog tot vrijdag morgen Dees knuffel meissie! Fijn dat je man volgende week geholpen wordt ! Hopelijk valt de ingreep hem mee! X Knorretje nou opzich fijn toch over naar vk en zeker ju je daar dan nog een extra echo krijgt! Top geregeld meid! En morgen dus mvm ? Spannend! Succes! Tassie jij een drukke vermoeiende dag gehad dus? Leuk dat je even het huis uit bent geweest! Nu ff lekker bijkomen me je man! Stiertje lekker dagje gehad dus? Heerlijk genoeten van het weer? Fijn hoor! Lets idd een lompe boer ! Echt ik kan er maar niet overuit! Het blijft knagen ... Ik gun het ze zo niet! Nouja correctie haar wel maar hem niet! Alleen is zij zon "geit" die niks ervan durft te zeggen tegen haar vent! Als mijne zon opmerking zou maken kreeg hij een slag om zijn oren jij dus alweer aan het spuiten? Hoe gaatie? @ ploon uhhh hier dus! Maar weer helaas niet of ik ( nog) een goed voorbeeld ben! Heb totaal 3x overgegeven maar dat komt door bepaalde medicatie van mij... Dat moest ik ook geregeld Toen ik niet zwanger was! Geen zere borsten, geen dikkere borsten niks! Mijn borsten waren gelijk als Voor de zwangerschap maar lijken nu opeens zdlfs te krimpen! Gek toch! Maar je voroge zwangerschap dis ook weinig kwaaltjes? Nou wie weet meid! Wanneer had je eerste echo? Sneeumees lekker optijd naar bed vandaag? @hier aftellen.. Duimen jullie vrijdah ochtend 11.15 weer mee ik heb besloten als het wel goed is ( wat ik niet geloof) dat ik onder behandeling ga van een medisch psych ! Deze angst en onzekerheid beinvloed mijn dagelijks leven zo erg dat als echt blijkt dat het wel goed zit ik daar echt aan moet gaan werken van mijzelf.. Duimen jullie dat ik naar de psycholoog mag
Goedemorgen Bbibi. Meid, het klinkt gek, maar ik duim met al wat ik kan dat je naar de psych kan!! Ik denk dat het heel goed is voor je om hulp te vragen aan een professional. Je verdient het om echt te gaan en te kunnen genieten van deze zwangerschap! Ik hoop dan ook dat je morgenochtend je baby weer ziet en dat hij/zij goed gegroeid is en zich gewoon lekker vermaakt in je buik. Ik hoop dat vandaag snel voorbij gaat. Even een knuffel van mij!!
@stiertje: sorry te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd! @knorretje: fijn dat je bij de verloskundige een extra echo krijgt. Dat wachten van echo tot echo kan zo lang duren! @bibbi: Verschrikkelijk irritant zulke mensen die het allemaal beter lijken te weten. Je bent nog jong, wie weet komt het toch nog een keertje spontaan, je moet er niet zo bezig mee zijn..... gruwelijk irritant vind ik al die opmerkingen. @tassie: Fijn dat je je thuis in ieder geval al wat beter voelt. Wie weet dat het straks buitenshuis langzaam maar zeker ook wat beter gaat. @ddees: sterkte met de operatie van je man volgende week. @ploon: ik kreeg rond 9 - 10 weken volgens mij pas voor het eerst last van mijn borsten. @siërra: wat ongelofelijk k**** dat het niet gelukt is. Ben je nu ook al echt ongesteld geworden. Toen het toch ineens twee embryo's bleken te zijn had ik echt goede hoop voor je. Hier: Vandaag cyclusdag 23, nog steeds geen positieve ovulatietest, volgende week gaan we 8 dagen op vakantie. Vandaag was eigenlijk de laatste dag dat een positieve test goed uitkwam voor de terugplaatsing. We wilden eigenlijk graag alle drie onze dag 1 embryo's in de embryoscoop laten ontwikkelen. Nu twijfel ik of ik deze maand dan maar moet overslaan. Of toch ovulatietesten blijven doen en dan korter of niet in de embryoscoop. Of als ik toch deze maand wacht. Wat zou ik dan de volgende maand doen wel of niet in natuurlijke cyclus of toch ondersteuning met progynova? Iemand ervaring? Normaal kan ik elke maand mijn ovulatie vastleggen met een ovulatietest en voel ik zelfs mijn ovulatie. Nu omdat ik het zo graag wil of zo? heb ik vanaf dag 13 elke dag wel eventjes het ovulatiegevoel wat dan later weer weg is. Maar weer eventjes een baaldag omdat het nu nog steeds (langer) wachten is...
@Bbibi: gefeliciteerd met je 12 weken mijlpaal!!! Een bijzondere grens! En ook ik vind het goed van je dat je hulp gaat zoeken. Als de angst zoveel impact heeft, zoals bij jou, dan is het zeker goed daar hulp voor te zoeken en je daarin te begeleiden. Hopelijk kun je snel terecht. Nog maar een dagje en nachtje en dan mag je weer naar je kleine uk kijken. @Fireangel: wat balen dat je lichaam net nu niet meewerkt, net nu je er inderdaad zo op zit te wachten. Kun je niet ergens vandaag nog een echo regelen of bloed laten prikken (weet niet of daar iets in te zien is) om te zien of de eisprong er wel aan zit te komen. Dan kun je afhankelijk daarvan een besluit nemen of je evt. toch een maand moet wachten. Eventueel kunnen ze ook AH doen op de embryo's, mocht de embryoscope niet meer lukken (of misschien maar 3 dagen erin, als dat zou kunnen). Balen als alles net anders loopt, net nu je bijna op vakantie gaat.
Heb net maar een mailtje naar DD (I.rma) gestuurd. Ben bang dat als ik bel ik weer zit te janken aan de telefoon. Ik wil niet wachten en het liefst deze cyclus nog een terugplaatsing (als onze cryo's goed ontdooien). Aan de andere kant wil ik wel een zo hoog mogelijke slagingskans. Als dat is dat onze embryo's 5 dagen in de embryoscoop moeten dan moeten we maar een maand wachten. Liever dat dan weer hormonen te moeten spuiten/punctie etc. Maar heb nu dus hun advies gevraagd. Maakt het uit qua slagingskans embryoscoop of niet, natuurlijke cyclus of ondersteunde cyclus etc. Hoop dat ze snel antwoord geven. Bij ons vielen elke keer op dag 4 nog een hoop embryo's af (blijkbaar de dag dat de zaadkwaliteit er echt toe gaat doen).
Fireangel, wat ontzettend rot voor je. Net nu werkt je cyclus niet mee. Ik hoop dat je snel een reactie krijgt uit DD waar je wat mee kunt. Bij jou is het wel anders dan mij, maar ik kreeg een embryo teruggeplaatst op dag 3 (verse) met AH. Ik had er ook maar één, vandaar die keuze om 'm niet in de embryoscope te doen. Heel veel sterkte vandaag met wachten op een berichtje uit DD!! Knuffel.
Hoi dames, Ik heb even een vraagje aan jullie... Vandaag hebben we te horen gekregen dat mijn man een TESE behandeling moet ondergaan en daarna ICSI, nu zijn wij doorverwezen naar Nijmegen. Maar moeten waarschijnlijk nog 3/4maand wachten tot we daar terecht kunnen Hoe ging t allemaal bij jullie in Düsseldorf?? Konden jullie daar gauw terecht en zijn ze daar ook goed?! Want onze gyn was er noet zo tevreden over dus jah dacht ik ga t even hier vragen hoe jullie ervaringen er mee zijn?! Alvast bedankt!! Groetjes Rabia
@Rabia: ik ben zelf erg te spreken over DD. Omdat ze daar echt naar de persoon kijken ipv de standaard protocollen op je los laten. De wachttijden zullen helaas niet korter zijn. Eerder langer. Een intake gesprek heeft al een wachttijd van vaak een maand of vijf. Als je redelijk goed Duits spreekt kun je vaak al wel sneller terecht bij een Duitse arts. Volgens mij doen ze de Tese behandelingen niet In DD zelf, maar in samenwerking met een kliniek in Muhlheim als ik me niet vergis. Overigens hebben ze in DD ook aanvullende technieken als aanvulling op ICSI als het zaad niet optimaal is. Je kan altijd bellen voor een afspraak alvast. Afbellen kan altijd nog. @Fireangel: knuffel, meid. Het is zo oneerlijk als je zo lang wacht en je ei je in de steek laat. Hopelijk heb je snel antwoord uit DD. Je zou inderdaad voor AH kunnen kiezen. Ze hoeven dan ook niet alle 3 ontdooid te worden.
@sneeuwmees dankjewel!! Ik ga t zeker ff over hebben met m'n man!!! We zitten ook nog dat mocht t hier te lang duren dat we mss in okt. Of in dec. Naar Istanbul gaan?! Maar op zich mogen we niet klagen zijn zelf dan wel al 4/5 jaar bezig maar zijn in jan. Dit jaar naar de dokter gestapt en is alles op zich wel redelijk snel gegaan dus jah...we zullen gewoon geduld moeten hebben!! Hoe moeilijk ook!!
@Rabia: geduld is inderdaad een kenmerk als je in de mmm zit. Op zich is de wachttijd voordat je in DD kan komen wel lang, maar kun je na de intake wel gelijk door. Denk dat het ook goed is je verzekering even goed te checken. Want of je uiteindelijk voor Istanbul of DD kiest, het verschilt nog wel eens per maatschappij wat ze vergoeden in het buitenland. Mocht je nog meer willen weten dan roep je maar. Voldoende ervaringsdeskundigen hier (helaas). Hier een beetje buikpijn, net of ik ongesteld ga worden. Wel balen, want heb ruim 5 weken gevloeid en was net een paar dagen maandverband-vrij en kan ik straks weer van voor af aan beginnen. Maar even afwachten.
@Rabia, wij zijn ruim 2 jaar onder behandeling geweest in Nijmegen en in september 2013 overgestapt naar DD en zie mijn onderschrift!! Wij waren zo klaar met Nijmegen, werd ons zelfs verteld dat we moesten gaan nadenken over eiceldonatie of adoptie omdat de stimulatie tijdens de ivf behandeling niet goed verliep, ik reageerde bijna niet op de medicatie waardoor ik maar 1/2 follikels had. Wij zijn daar zo onder druk gezet dat we er echt een hele erge nare nasmaak van hebben en er nooit meer terug gaan!! Maar dat is natuurlijk ieder voor zich en iedere situatie is verschillend. Het personeel in nijmegen is wel echt TOP!! Wij hadden wel "moeite" met de gynaecologen omdat die gewoon echt niet naar ons wilde luisteren en alles volgens protocol moeten doen. DD is inderdaad lange wachttijd tot een 1ste gesprek maar daarna kan het snel gaan. Wij hadden in september ons gesprek, 31 oktober de punctie, 5 november een terugplaatsing en ben nu 27 weken zwanger!!! Ik zou zeggen, als jullie in Nijmegen toch moeten wachten, ga dan ook voor de intake in DD. Maar goed, dit is onze ervaring, iedereen is verschillend en er zijn natuurlijk ook een hoop positieve berichten uit Nijmegen. @Ego, hier gaat goed, gisteren weer controle gehad en alles gaat goed. Nu 20 mei een groeiecho om te kijken of ukkie goed groeit maar ik ga ervan uit dat hij/zij het goed doet daarbinnen. Ben alleen wel echt moe, slapen gaat minder en dat begin je overdag toch wel te merken. Vandaag lekker vrije dag dus rustig aan. Maar ik ben ook nooit ziek geweest, geen gevoelige borsten of wat dan ook dus dames het hoeft niet te zijn dat als je dat niet voelt het niet goed zit!!! (zeg ik die ook wel 10 x per dag voelde ).
Sierra, volgens mij had ik nog helemaal niet op je gereageerd! Sorry...wat jammer dat het niet gelukt is.... Hoeveelste poging was dit nu voor jullie? Dikke knuffel! Fireangel, heb je al reactie op je mail...zwaar irritant als je lichaam niet mee wil werken! Vanmiddag follikelmeting gehad. Rechts 6 van ong 15/16 mm, links 3 van dezelfde grootte. Ik vond het nog niet echt veel eerlijk gezegd. De dokter zegt dat het goed is maar ik vind het toch raar.. T is nie echt meer dan de vorige keer....heb nl een hogere dosering medicatie nu.??? Zaterdag moeten we weer terug en dinsdag of woensdag de punctie. Dadelijk weer beginnen net mijn favoriete spuiten, orgalutran...jeeeujjj
Bibi, de 12 weken zijn een feit. Op naar een mooie echo morgen. Goed van je dat je hulp gaat zoeken. Ze kunnen je soms net even de dingen anders laten zien zodat het je verder helpt. Veel plezier en succes morgen. Fireangel, ik heb al mijn cryo tp's met progynova en utrogestan gehad. Ik vond het wel fijn. Geen gedoe om je ei te vinden. Ik kreeg dan een echo om te zien of het bms dik genoeg was, en dan werd de tp gepland. Dit was wel in nl trouwens. Hoe het zit met AH en de embryoscoop weet ik niet.
Lets, jammer dat er niet meer zitten. Dat zou je toch wel verwachten met een hogere dosering. Misschien zitten er zaterdag toch stiekem nog een paar extra. Weer afwachten.... en ja die orgalutran , heel fijn..... not.
@ tassie dankjewel lieverd! Ja is echt nodig! Ik geloof gen echt niet dat het nog goed zit! Vanacht vreselijke pijnen gehad dacht echt de miskraam komt op gang maar nog geen drup verloren! Als blijkt dat het wel goed zit ben ik gewoon geschift en heb ik gewoon echt hulp nodig... @sneeuwmees dankjewel meis! Fijn dat jullie het ook begrijpen en denken dat he goed voor me is! Jij weer menstruatiepijn? Pfff hoop niet dat je weer gaat vloeien! @FA al iets gehoord meid uit DD? Persoonlijk zou ik kiezen voor embryoscoop! Het wachten is verschrikkelijk dat begrijp ik! Maar je kansen zijn zoveel hoger! Dan liever een maandje wachten toch? @rabia welkom! Geen verstand van tese sorry! Hoop dat andere dames je kunnen helpen hier! Een vrijblijvende afspraak inplannen in DD is nooit verkeerd toch? @lets wooow wat ga jij hard! Komennde week alweer punctie jeetje wat gaat het snel! Dit wordt jou maand meid! @mikka fijn te horen dat het goed met je gaat! Jij ook weinig kwaaltjes dus? Hmmm hopelijk is dat een goed teken! @ knorretje dankje meis! Hoeist met jou? Maandag weer lekker kijken ?
Bibi, sterkte met wachten. Toch begrijpelijk hoor na je hele geschiedenis dat je je zo druk maakt. Maar het kan zeker goed zijn om er met iemand over te praten, al die stress is ook niet goed natuurlijk. Maar het zit vast goed met de kleine! Denk er zelf ook aan als deze poging niet lukt dat te doen... Voordat ik echt gek ga worden
@Lets: snap dat je er misschien meer van verwacht had, maar misschien is met deze combinatie van medicijnen de kwaliteit van de eitjes beter en houd je er meer over dan de vorige keer. Wel heel mooi dat ze gelijkmatig groeien. Daar schort het ook nog wel eens aan. @Bbibi: hoop van harte dat we morgen kunnen zeggen dat je geschift bent en je gevoel toch verkeerd was (zoals bij al je echo's gelukkig ook het geval was). Ik wilde vorige week al voorstellen of je niet eens hulp kon gaan zoeken maar wist niet of je dat misschien verkeerd op zou vatten. @Mikka: fijn dat de controle goed is. Wel vervelend dat het slapen minder goed gaat. Vrees dat dat tot de bevalling helaas niet meer beter zal gaan. Tijdens je verlof overdag maar even proberen bij te slapen.
Ja, t zit me toch wel een beetje dwars.. Ben bang dat we gewoon straks weer geen reserves hebben en als het dan niet lukt was dit al de laatst betaalde poging... (En dat te bedenken dat de eerste in jan. Was..hebben we er in een half jaar 3 doorheengejast...) Vind t ook gewoon raar, mijn amh waarde is goed. Ze zijn bang op overstimulatie, maar heb toch steeds weinig eitjes. Heel tegenstrijdig toch? Lijkt me ook niet dat er binnen nu en zaterdag nog bijgroeien of wel? Uit pure frustratie maar bij de aldi chocolade paaseieren gekocht voor 25ct..