Lets, ik kan me goed voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt. De laatste betaalde poging, en dan zie je het liefst dat je eierstokken vol zitten. Maar wat Sneeumees al zegt, misschien is de kwaliteit wel beter. Ik hoop zo dat elke follikel een goede eicel heeft, en een mooi embryo wordt. En met de hulp van de extra medicatie voor je immuunsysteem in toom te houden, heb ik goede hoop voor je. Zowiezo een hele dikke knuffel want die kun je wel gebruiken.
Ah, Lets, balen dat er dan niet meer ontstaan. Dus nu een stuk of 10. Niet heel slecht toch? @FA: ik zou gaan voor de beste kans. Als dat betekent een maand wachten: so be it. @ego: vandaag brief in de bus. Operatie een week uitgesteld, dus nu 15 mei. Baal ik wel van, hadden we ons er net op ingesteld, moeten we weer een week langer wachten. Nou ja, niks aan te doen.
@Lets: het kan zeker dat er nog een verdwaald eitje opduikt zaterdag. Inderdaad vreemd dat als ze bang zijn voor overstimulatie en je hebt dan niet schrikbarend veel follikels. Overigens heb je een aantal waar ik jaloers op zou zijn geweest. Want verder dan vijf in totaal kwam ik nooit. Hoeveel spuit je nu eigenlijk? Nou, meid. Geniet van je lekkere chocola en blijf de moed erin houden. Wij duimen voor je mee.
Stiertje, wat balen zeg dat het een week is uitgesteld!! Snap sowieso nooit zo goed waarom er overal zon lange wachttijden zijn voor die dingen... Sneeuwmees, de eerste poging spoot ik 75 menopur en 75 gonal, toen 12 follikels, 5 eicellen over met punctie, uiteindelijk 2 bevrucht, na embryoscoop 1 over De tweede 75 menopur, 150 gonal, 6 eicellen met punctie, aantal follikels weet ik niet, 4 bevrucht, na embryoscoop 2 over... Nu spuit ik 75 menopur en 200 gonal. Hoop dat het nu in iig allemaal eicellen zijn en geen lege follikels... Zouden zo graag eens een keer reserves hebben...! Maar goed, ga er iig vanuit dat er dan wel weer een bevruchting en tp zal zijn...als die goed afloopt maakt het uiteindelijk allemaal niks meer uit natuurlijk
Lets, de fm tot nu toe hoeft niets te betekenen. Stay positive! Focus je op een zo mooi mogelijke terugplaatsing en laat je ondersteunen door alle poeders, pillen en prednison. Ik duim keihard voor je! Fireangel: ben het eens met Stiertje. Creer rust voor jezelf voor een optimale terugplaatsing! Rest, ik zwaai even naar jullie. Ben zo ontzettend misselijk en licht in het hoofd de hele dag. Op m'n werk krijg ik echt maar een fractie voor elkaar van wat ik normaal kan. Het is niet anders!
@Lets: typisch dat je verschillende eenheden moet spuiten. Ik ging ervan uit dat als je twee soorten moest spuiten dat de eenheden per soort ongeveer wel evenveel zou zijn. Maar denk dat ze wat zuinig zijn met de menopur uit angst voor overstimulatie. Maar we gaan gewoon heel hard duimen dat de kwaliteit goed is en dat je evt nog wat reserve hebt (die je hopelijk niet nodig gaat hebben). @Stiertje: wat balen dat het een week is uitgesteld. Lukt het wel om alles om te zetten, want neem aan dat jullie ook al vrij e.d. op het werk al geregeld hadden. Hier een beetje zitten Googlen. Merk dat ik moeite heb met plassen. Het ophouden is lastig en heb het idee niet goed uit te kunnen plassen. Heb een vermoeden van een verzakking. Dat kan het dus inderdaad zijn. Binnenkort de bekkenfysio maar weer eens bellen.
@ lets ja komt echt daardoor! Ik had al geaccepteerd dat we geen eigen kindje meer zouden krijgen! Adoptie was voor mij een goede 2e keus ! Ik had er inmiddels al minder moeite mee maar mijn man des te meer... En net dan als je het afgesloten hebt en niet meer verwacht raak ik "onverwachts" zwanger' je went zo snel aan het idee! En ontwikkeld zo snel een band na wekelijks een echo! Kan het niet uitleggen! Dat de angst om het nu af te geven te groot ! Wat moet ik dan doen ? Weer doorgaan is gezondheidstechnisch geen optie meer! Dus vandaar de angst! Ik hoop met heel mijn hart dat jij dit niet hoeft mee te maken! Dat dit jou maand wordt met de prednison en dat je er lekker van kunt genieten meis ! @ sneeuwmees! Nee hoor goed bedoelde adviezen zijn gewoon welkom! Het is alleen zoveel geld! Accupuntuur betaal ik wekelijks zelf a 50 ( 200 pm) dan de pretechos a 35 Mijn medicatie pm a 300 en voortaan moet je psych ook zelf betalen voortaan.. Maar mijn moeder heeft vandaag voorgesteld als morgrn de echo goed is dat zij eventueel wel de psych willen betalen omdat zij het ook niet prettig vind dat ik zo eraan onderdoor ga! Dus heel lief! Dus komt vast Goed MITS het morgen goed is! Miss krijg ik dan ook ietsje pietsje meer rust na de 12 wkn! Nog een heeeeeeel lang nachtje!
@sneeuwmees dankje en ga t allemaal ff uitzoeken en idd intake plannen kan natuurlijk nooit kwaad!!! wie weet!! @mikka dankjewel meis!!! Is natuurlijk ook voor iedereen anders, maar jullie in ieder gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Nog ff en dan lekker geniet van je kleine hummeltje!!!
Bedankt voor al jullie reacties op mijn onzekerheid! Toppie! @ Tassie, wel fijn dat je alle babyspullen bewaard hebt toch. Nu gaan ze echt van pas komen Hoe ging je dag vandaag? Toch weer een goede dag gehad? @ Bbibi, misschien slaap je al. Vroeg naar bed dan is het eerder morgen. Net als toen we klein waren en de volgende dag jarig waren. Ik duim heel hard voor je morgen en denk aan je. Goed dat je hulp gaat zoeken. Gaat je vast helpen. Je staat er echt achter. @ Oh shit zeg Fireangel dat je eisprong nog niet in zicht is. Net nu je bijna op vakantie gaat. Grrrrr.... Dan hoop je toch dat het even wel zo loopt zoals je hoopt. Maar weer niet. Bah! Even iets wat ik me deze maand bedacht bij onze cryo... Ik denk even hardop... Wat vind je de meerwaarde van de embryoscope voor je cryo's? Tuurlijk is het het allermooist om een blasto teruggeplaatst te krijgen. Maar wat ik me kon bedenken is dat het voordeel van de embryoscope was (5 dagen) dat als de cryo stopt met delen ik het voor de tp zou weten en ik dus niet naar DD hoef en me niet 2 weken gek hoef te maken in de wachtweken, omdat ik toch weet dat ik niet zwanger ben. En als die wel teruggeplaatst kan worden als blasto dan weet je dat je een goede kans hebt. Maar je cryo wordt er toch niet beter in de embryoscope dan in je baarmoeder? Of zie ik dat verkeerd? En dan moet ik nog wel even iets kwijt. Wij wilden onze cryo in de embryoscope deze maand, maar.... er was geen plek. En dat konden ze ons pas vertellen de dag na de ontdooiing. Dus ging die in de ouderwetse broedstoof. V.w.b. een volgende maand progynova of natuurlijke cyclus. Ik heb een keer progynova genomen om mijn baarmoederslijmvlies te verdikken, maar dit hielp niet. Ik wilde de cryo ook gewoon laten terugplaatsen in een natuurlijke cyclus omdat we dan ook zelf nog een kans zouden maken. En zie nu.... zwanger! Terwijl ze toch liever hadden dat ik deze maand progynova had gebruikt en dus geen eisprong had gehad. Wat ben ik blij dat ik mijn eigen gevoel ben gevolgd. Ik heb trouwens wel gevraagd of ik wel tussentijdse echo's mag laten maken om te zien hoe dik mijn baarmoederslijmvlies was en of het mooi opgebouwd was. Zodat de cryo wel teruggeplaatst zou worden met mooi baarmoederslijmvlies. Hierdoor is de tp (het ontdooien al) vorige maand niet doorgegaan omdat het niet mooi opgebouwd was. Maar eigenlijk doet DD geen echo's bij een cryo tp. Gewoon een positieve ovulatietest en dan ontdooien en terugplaatsen. Vind dit wel vreemd. Ook de kliniek hier in NL vond dit raar. Ik liet de echo's gewoon in NL doen. Het mocht wel van DD nadat ik er naar gevraagd had. Ook is er n.a.v. deze echo's deze maand bloedgeprikt omdat er zoveel onduidelijkheid was over de eisprong. Dus misschien is dit wel een idee voor je? En je kunt toch wel AH toe laten passen op de cryo (ik zou beide: AH en embryoscope/broedstoof). Bedenk me nu dat ik geen factuur heb gehad voor de AH dus ik vraag me af of dit wel is toegepast (denk ik nu pas aan...) Hopelijk reageert DD snel op je mail... @Rabia, helaas kan ik je helemaal niets zeggen hierover heb hier namelijk nooit mee van doen gehad. Maar zoals meerderen nu geloof ik al geschreven hebben. Ik zou gewoon een afspraak maken in DD. Duurt wel een maand of 5/6 voordat je aan de beurt bent (bij de NL arts), maar dan staat ie in ieder geval. Wil je er toch niet heen dan (of ben je misschien zwanger ) kun je altijd nog afzeggen. Wat doen ze in Istanbul dan? @ Oh Sneeuwmees, dus je mag weer naar de winkel om maandverband te kopen. Bah wat balen. Ik hoop het niet voor je en dat het je even bespaard blijft. @ Fijn Mikka dat het zo goed met je gaat (maar jammergenoeg wel wat moe bent). Jeetje 27 weken alweer. Kan me nog zo herinneren dat je 'vertelde' dat je zwanger was. En nu staat de groeiecho al gepland. Dat schiet op. Heerlijk voor je. Geniet van het laatste trimester! Haha, dus jij voelde ook wel 10x per dag aan je borsten. Herken het zo! @ Lets, dus 9 van dezelfde grootte. Je had meer gehoopt en verwacht? Dat zou wel top zijn! Ik heb beide keren niet zo'n hoge opbrengst gehad. Maar begrijp dat dit niet heel veel is... Ik weet het niet. Maar hopelijk leveren ze allemaal wat op. Ik weet nog van de 1e keer dat ik de laatste fm veel minder follikels had dan uiteindelijk met de punctie. Hoe raar kan het zijn. Soms begrijp ik niets van de metingen. Dus misschien zitten er toch wel meer. Is Orgalutran hetzelfde als Utrogestan? Was de chocola lekker? @ Ah shit zeg Stiertje. Een week langer wachten. Ben je dan zo op ingesteld. Kan me voorstellen dat je echt even baalt. @ Oh Klaasje, zo misselijk ja? Wat vervelend. Weten ze op je werk al dat je zwanger bent? Kun je het nog wel voor je houden anders? Lijkt me moeilijk als je je zo voelt. @ Sneeuwmees, ik hoop toch niet dat het een verzakking is. Heb je nog nagym gedaan eigenlijk na de bevalling o.i.d.? Om je bekken te trainen? Hopelijk kan de fysio je helpen. Wel snel de fysio bellen dan hoor. @ Bbibi, lief van je mama dat je zo meeleeft en meedenkt!
Dankjewel lieve ploon !! Reageer mrg uitgebreider nu idd slapen!! Hoop idd dat het morgen " mijn feestje" is hihi goodnight !!
@Bbibi: succes vandaag. Ik denk echt wel dat het goed zit. Misschien niet onverstandig dat je hulp gaat zoeken, want zo wordt een zwangerschap natuurlijk wel een zware weg. @sneeuwmees: zullen we ruilen? Dat ik alvast mijn cyclus weer terugkrijg en jij nog even niet? Helaas werkt het niet zo he? @rabia: ik hoor wel vaker NL gynaecologen negatief reageren op DD. Is misschien toch een soort rivaliteit. Ik heb me er nooit wat van aangetrokken, want in NL konden ze me niet zwanger maken met hun standaardprotocollen en in DD lekker wel. Dus lange neus naar NL gynaecologen. De wachttijd voor dr. S., de Nederlandse arts in DD, is wel 5 maanden. Maar bij een van zijn Duitse collega's kun je vaak wel eerder terecht. Wel handig als je dan wat Duits kunt spreken.
@Bbibi; heel veel succes vandaag, meid!! Ik duim voor een springende en zwaaiende baby! @Stiertje; nee, toch. Wat ontzettend balen dat de datum met een week is opgeschoven. Je houdt er toch rekening mee en op een gegeven moment wil je volgens mij ook dat het zo snel mogelijk achter de rug is, toch? @Ploon; tjee, wat een heerlijk lang bericht. Dat wij de babykamer al hebben en ook alle autostoeltjes (yep, de hele serie), fietsstoeltjes etc. scheelt echt een hoop geld nu. Wel hebben we de kinderwagen verkocht, omdat ik voor ons kindje toch ook iets nieuws wil hebben. En we hebben nu ook echt spulletjes nodig voor een pasgeboren baby. De kinderwagen hebben we inmiddels ook besteld. Deze krijgen we van mijn ouders en oma. Hoe gaat het eigenlijk met jou??? @Sneeuwmees; oh, dat is vervelend, zeg, dat je bang bent voor een verzakking. Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de bekkenfysio. @Klaasje; wat rot joh, dat je je niet lekker voelt. Neem voldoende rust! Sterkte. @Lets; ik kan mij voorstellen dat het aantal follikels voor je tegenvalt, gezien de voorgaande keren. Misschien stom, maar het gaat toch vooral om de kwaliteit en wie weet is de kwaliteit nu wel veel beter door het gebruik van andere medicijnen. Ik hoop het zo voor jullie!! Ik duim en hoop voor een hele mooie opbrengst, meid! @ego; gisteren een luie dag gehad. Lekker lang geslapen 's middags op de bank met de kat op schoot. Hihi. Heeft het bij jullie trouwens nog gespookt gistermiddag/avond/nacht? Bij ons heeft het alleen maar een beetje geregend. Wel een tegenvaller, hoor. Ik vind het heerlijk als het lekker onweert en hard regent. Hihi.
@Stiertje: hier nog geen ongi te bekennen. Was nog even loos alarm, maar vermoed wel dat het niet al te lang gaat duren, aangezien ik ook al een mooie puist in mijn gezicht heb. Zou de rode duivels, als ze zich melden, vragen of ze ook nog even bij jou langsgaan. @Ploon: voor de bevalling had ik ook al moeite met de plas ophouden en we hadden toen al besproken dat we na de bevalling nog wat extra zouden afspreken. Het leek eerst mee te vallen, maar sinds deze week toch weer even niet. Had gelukkig nog een ruim pakket van PNO omdat ik vermoedde dat ik nog wat extra fysio nodig zou hebben. Komt nu goed uit. @Bbibi: en een beetje geslapen? Nog eventjes nagelbijten. Ik denk aan je. Knuffel! Hier weer vroeg op. Had de jongste net in bed liggen na de voeding en een uur later stond mijn zoontje alweer naast mijn bed. Typisch als hij naar school gaat, dan krijgen we hem amper wakker 's morgens. En nu is hij de hele week al vroeg wakker.
@Tassie: hier hebben wij gisteren middag regen en onweer gehad. Je had het van mij mogen overnemen, want ik ben zo'n angsthaas voor onweer. Wij hadden ook nog grotendeels alles van ons zoontje. Maar wij hebben de babykamer wel opnieuw gesaust, andere accenten en gordijnen. Ook koop ik regelmatig nieuwe kleertjes. Het is toch weer een nieuw wezentje waarvoor ik ook wat nieuws wil kopen.
Dankje meiden! Ja goed geslapen! Omdat ik er eigenlijk vanuit ga dat het echt niet goed is ben ik minder zenuwachtig! Wil alleen uit mijn lijden verlost worden.. Over een uurtje gaan we! Balen sneeuwmees van je zoontje! weer een vedmoeiend dagje gehad dus? Tassie onweer fijn? Hier heeft onze hond ons Vanacht weer lekker wakker gehouden! Die is extreeeeem bang voor onweer! Heel sneu ! Vind jij dat fijn ja? Hihihi Nou jullie horen het straks!
Bibii: Succes meis!!! Ik ga er vanuit dat het gewoon goed zit hoor!! Je hebt al zoveel goede echo's gehad... en buikpijn hoort erbij.. das het groeien van je baarmoeder en banden!! Toi toi toi en probeer te genieten... Dikke knuffel
Hihi, ik heb het gevoel dat ik een "creep" ben met mijn haast euforische stemming bij onweer. Onze katten vinden het ook vreselijk. Een paar rennen al de trapkast in bij stevige regen. Nou ja, rennen, het is meer snel sluipen met de buik bijna over de grond slepend. Hihi, ik moet er altijd wel om lachen. Bij onweer begrijp ik hun angst zeker wel. Dan gaan ze allemaal de trapkast in. Gezellig met z'n viertjes met hele grote ogen. Ik ben altijd blij dat ze de trapkast ingaan, omdat dat voor hun op dat moment het meest veilige plekje is (het is er donker en ze zien dus ook geen flitsen). Voor een hond vind ik wel weer anders aangezien die zich niet makkelijk kunnen verstoppen. Hoewel jouw mupske, Bbibi, past gerust ook in onze trapkast. Gezellig is het daar, hoor!
Bij ons dreigde het gisteravond heel erg. Paar flitsen gezien, wat gerommel gehoord, en een hele donkere lucht. Maar daar bleef het bij, het dreef weer over. Een beetje regen was wel welkom geweest voor de tuin, het is hier hartstikke droog. Bbibi: bijna echotijd voor jou!! En daarna lekker gaan vertellen hoor!