Bibi, je bent heel wat aan het overwinnen zie ik! Super! Stiertje, die dingen kunnen gebeuren met kleine kindjes, moet je je geen slechte moeder door voelen hoor! Fireangel, we zitten dadelijk weer samen op het wachtbankje.. Gisteren ook weer wat meegemaakt. Ik moest spuiten in een restaurant. Bij reserveren gevraagd of ik ergens kon zitten, geen probleem. Ik er stiekem met tas en al tussen uitgepiept bij onze groep. Werd ik netjes naar een leeg restaurantzaaltje gebracht. Dat was naast ons eigen zaaltje dus ik hoorde mijn vrienden gewoon, werd er superzenuwachtig van.. Ik moest dus menopur en orgalutran spuiten. Ben ik weer terug, denk ik van oeh jee heb ik alle lege spuiten wel meegenomen. Wist t van de zenuwen gewoon echt niet meer. Kon ook niet echt goed mijn tas kijken..dus thuis kom ik er achter dat ik de lege orgalutran mis. Gauw naar het restaurant gebeld, gelukkig de meneer aan de telefoon die mij naar dat zaaltje gebracht had en wist waar ik gezeten had. Die ging dus nog kijken en gooit m wel weg als ie m vind. Maar ik vind het zo slordig van mezelf...was ook zo nerveus...nouja ik hoop maar dat ie m gevonden heeft of dat ik m zelf nog ergens vind. Domdomdom..en dat terwijl ik normaal altijd drie keer kijk of ik niks laat liggen...
Hier gisterenavond een heel verhaal zitten typen. Bij het verzenden, ineens een foutmelding. De puf ontbrak me even het nog een keer overnieuw te doen. @Bbibi: je hebt al een hoop mensen blij gemaakt met dit mooie nieuws. En op kinderwagen-jacht?? Je maakt enorme vooruitgang!! Wel een advies om met zoveel mogelijk kinderwagens te rijden in de winkel. Ik vond er best veel verschil in zitten hoe 'lekker' de een of de ander rijdt. Wij gingen altijd naar Babypark en daar hadden ze zelfs een stukje met klinkers in de winkel liggen en een bruggetje, waar je de wagens uit kon proberen. Overigens hadden ze vroeger bij onze babypark een soort van 'outlet' waar alle uitloop-modellen naar toe gingen. Ieder jaar heb je weer nieuwe kleuren en 'modellen'. Zo kochten wij dus onze kinderwagen die normaal 800 euro was, voor 400 omdat het het model van het jaar ervoor was. Veel plezier met shoppen!! @Stiertje: fijn dat jullie weer over de ergste schrik heen zijn. Ik ben ook altijd zo'n moederkloek die overal rekening mee houdt en overal gevaar in ziet. En bij mijn gebeurden dit soort 'onbenullige' ongelukjes ook altijd in een fractie van een seconde. En je bent absoluut geen slechte moeder, hoor (ook al herken ik het gevoel dat je denkt dat je dat op zo'n moment even bent). Geeft aan dat je een moeder bent van vlees en bloed (en daar gaat nu eenmaal wel eens iets 'fout'). @Lets: kan me voorstellen dat je je even opgelaten voelde. Ik heb het ook een keer gehad, dat ik ineens langer door moest spuiten van dr. S. en dat ik dus op een heel laat moment nog menopur bij moest bestellen. De apotheek kon het op z'n vroegst pas om 9 uur binnen hebben, dus moest ik op mijn werk gaan spuiten. Ik heb toen in een vergaderkamer (met allemaal ramen en die niet afgesloten kon worden), snel de spuit zitten mengen. Maar in de haast en de onrust heb ik bij het breken van de ampul me in mijn vinger gesneden. Heb toen ook even snel een envelop meegegrist en heb daar alles bij elkaar in gegooid en ben toen snel weer naar kantoor gegaan (op zoek naar een pleister). Het is gewoon een heel gedoe als je dat ergens anders dan thuis moet doen. Hopelijk hoef je dat na deze poging ook nooit meer mee te maken. Hier vanmorgen weer kraamvisite gehad. We hebben wekenlang niemand op visite gehad (blijkbaar denkt iedereen dat we maar druk zijn en blijft weg). En vanmiddag en morgen komt er nog iemand. Ineens dus even druk met visite, maar wel gezellig druk. Ik ga mijn zoontje weer eens voeden, want die meldt zich weer. Tot later allemaal!!
Ow haha sneeuwmees, ja spuiten kun je idd het beste lekker thuis op je gemak doen he. De gonal f is niet zo erg ergens anders, maar menopur is een stuk lastiger. Snap ook niet dat ze daar niet zon kant en klare van kunnen maken! Maar goed ik zag de klanten van dat restaurant al raar opkijken als ze hun servetje optilden en er lag ineens een spuit onder....naja heb het iig op tijd doorgegeven want er had nog niemand gezeten... Vanavond om half twaalf pas de pregnyl...houden jullie me wakker? Gaaaaap...
@lets laatste spuit dus vanaaf! Dat zit het spuiten er voorlopig weer op ! Spannend! En wat een verhaal! Netjes dat ze vanuit het restaurant een ruimte hadden en je spuitjes hebben weggegooid! Kan gebeuren ! @stiertje nou kinderwagens zijn idd mega duur! Wij hebben er nu een op het oog waarvoor we onderweg zijn voor 300 zit alles op en aan! @FA kos? Heeeeelijk ben jaloers! Wordt het voor de kleine de eerste vliegreis? Spannend! Nee kan echt met 13 weken ( zie : pretechoenzo in oudenbosch) dus geen nub echt al geslachtbepaling! Als ze twijfelen mag je gratis later terug komen! Nou prima dan kijken we een ander keer gwn nog een keer hihi! @knorretje wij nemen hem ook tweedehands! Wij hebben genoeg geld ik bedoel ken je de prijzen voor adoptie maar dat wil niet zeggen dat ik alles nieuw wil.. Zonde van mijn geld .. Plus willen wij sowieso maar een kindje! Dus dan doe je er zo kort mee! Wij gaan nu kijken bij een bugaboo cameleon ( antractiet zandkleur) dat is een hele lichte kinderwagen , hij is super sjiek!, makkelijk inklapbaar, maxicosi reiswieg en buggy in een dus alles wat we wilde kijk maar eens op mp!! @sneeuwmees jij dus weer lekker druk met visite? Leuk hoor! Ik ben ook wel heeeel benieiwd naar je mannetje! Als ik bevallen ben zou ik het wel leuk vinden een date te plannen met wat meiden en jou/jullie beebjes belijken! @hier sinds gister donateur van Freya! Ik had besloten als ik de 12 weken zou passeren ik donateur zou worden ( ben ik ook van WNF en dierenlot). Ik heb wegens gezondheidsredenen en psychische redenen niet mee gedaan aan MvM .. Dus besloten op een andere manier onvruchtbare stellen te willen helpen! Dus dan maar met geld! En ik heb veel medicatie wat ik weg ga geven! Dus dan heb ik toch een beetje voor mijn gevoel een beetje mee kunnen helpen
Lets, je kunt de pregnyl wel vast klaarmaken en in de koelkast leggen. En dan kun je gewoon naar bed gaan als je dat wilt. Wel even de wekker zetten natuurlijk. Dit vertelde de arts in het ZH waar we eerst waren. Zo hoef je niet 's avonds laat nog te prusten met die ampullen. Bibi, ik wil ook spullen tweedehands kopen hoor. Het budget is er wel, maar als ik iets goed gebruikt kan kopen vind ik het wel een beetje zonde om alles nieuw aan te schaffen. Dat geld kan wel weer op de spaarrekening van de kleine. Fireangel, op kos is het vast beter weer dan hier. Het komt met bakken uit de lucht.
Hoi meiden, Ik ben zo slecht in het bijhouden van forums. Ik dacht dat ik me geabonneerd had op deze discussie en ik mail zou krijgen wanneer iemand reageerde. Ik had nog steeds geen mail en toen ik keek op het forum waren jullie alweer 5 pagina`s verder oeps.. Allemaal super bedankt voor jullie reacties. Zo fijn om met anderen te kunnen praten die het wel allemaal snappen en begrijpen en echte raad kunnen geven. @Ddees: Mijn regulator T-cellen zijn 23.7 nu. Ik eet me misselijk aan de vitamine d3 en omega3 etc. Dr. Voorbij is volgens het kinderwenscentrum echt Voorbij dus behoorlijk shit moet ik zeggen, want nu moet ik maar uitgaan van dr. K.issler die geen imunoloog is @Sneeuwmees: ook jij hartelijk bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dan de thuiszorg ook een intralupine infuus kan aanleggen?Maar dat moet ik echt nog eens even goed uitpluizen. @Lets: Dus jij hebt ook prednisolon? Hoe veel mg neem jij? Idd spannend, ik hoop ook dat het ons beiden zal helpen!
@Lets: het zou wat zijn als mensen lekker uit eten willen gaan en een spuit op hun tafel aantreffen. Ze zouden denken dat er ook junks in het restaurant komen...hihi. Als ik mijn ogen nog open heb vanavond zal ik je helpen herinneren aan je pregnyl. Ik had uit angst altijd drie wekkers ingesteld. @Bbibi: en was het wat die bugaboo? Dat is inderdaad geen geld. En je hebt gelijk, het kost genoeg en baby spullen hebben zo weinig te lijden. En een date ben ik altijd voor in. We komen gewoon met z'n allen bij jou op kraamvisite...hihi. @Ollie: graag gedaan! Er wordt hier actief gekletst, dus als je even mist zou je een hoop bij moeten lezen, maar het is net als bij GTST. Op zich kun je best een keer missen, maar zit je er ook zo weer in. @Tassie: wat ben je stil (voor jouw doen). Gaat alles wel goed? Hier visite weer weg. Eten gekookt en afwasmachine draait weer. Nu uitbuiken en even bijkomen. Straks lekker Divorce kijken. Zo kom ik de avond wel door.
Jow de pregnyl zit er weer in. Mijn beste vriendin kwam even op bezoek en heeft me wakker gehouden Vind m toch altijd spannender dan de rest die pregnyl. Slaat eigenlijk nergens op maar die potjes zijn zo wiebelig en je hebt er maar een van. Wie had dat hier toen toch, al dat glas van de ampul erin gevallen? Brr.. Heb er geloof ik wel wat lucht bijgespoten nu, maar goed. En sneeuwmees, nog lekker genoten van je avondje divorce? Ollie, ik slik een tabletje prednisolon van 5mg per dag. Hoever was jij nu in het traject? Al begonnen? Bibi, nog geslaagd voor de kinderwagen. Zo nu mag ik lekker gaan slapen, weltrusten!!
@ knorretje nou zo denken wij er dus ook over @ sneeuwmees ja geslaagd! We hebben hem gekocht! Ze hadden hem wel even schoon mogen maken! Was echt vies dusja dat ga ik nu maar morgen doen hihi alles maar even fris wassen enz Enne ik vind het een deal hoor! @lets kijk super de pregnyl zit er dus weer In? Lief van je vriendin dat ze je gezelschap kwam houden! Nu lekker slapen ! En dan overmorgen punctie
@Lets: sorry, was in slaap gevallen, dus aan mij had je niets, maar het is goed gekomen! De laatste spuit zit er weer in. @Bbibi: wat stom dat mensen de wagen niet even schoon gemaakt hebben voordat ze hem te koop aanboden. Ik zou mezelf rot schamen iets vies te moeten verkopen. Maar goed, je hebt hem en morgen kun je hem lekker naar je eigen zin schoonmaken. Leuk! Nou, ik ga ook maar eens proberen wat uurtjes te slapen. Ons zoontje was vanavond erg onrustig, maar is op een gegeven moment bij mij op de arm toch in slaap gevallen. Straks toch maar even wakker gemaakt voor een voeding nog voor de nacht. Meneertje ligt er nu in. Probeer zelf nu ook te slapen want over een uurtje of 4 mag ik weer.
@Lets, dank je wel. 5 MG klinkt niet veel, merk je er iets van? Ik bedoel, heb je bijwerkingen ofzo? Ik heb pas op 15 mei uitgangsecho en gesprek met dr K.issler. beetje balen dat het nog zo lang duurt, ik had deze cyclus al kunnen starten maar ik heb net een half uur geleden mijn man uitgezwaaid. Die is nu 1.5 week op zakenreis (natuurlijk net in de belangrijkste weken) anders zou ik komende week al punctie hebben gehad. Vind het allemaal wel heel spannend. Heb alleen nog iui gehad tot nog toe. In vergelijking was dat natuurlijk een peulenschil. Morgen ga ik eens naar de apotheek in de hoop dat ik de medicatie makkelijk kan krijgen. En bellen naar het AZM in de hoop daar de echo's te kunnen doen. Ik zou ook Orbis kunnen proberen. Is dichter bij, maar dikke kans dat ik dan mijn oude FA weer krijg. En die vrouw kan ik echt wurgen...Dus dat lijkt me voor beiden geen goed plan. Hihi. Succes allemaal!
@Sneeuwmees; hier ben ik!!! Ik was gisteren behoorlijk brak aangezien mijn man om 23.30 uur uit bed werd gebeld voor zijn werk en om ca. 4.30 uur weer in bed lag en toen vervolgens om 5.30 uur weer uit bed werd gebeld. Ik was om 6.00 uur opgestaan, omdat ik echt niet meer kon slapen, maar wel ontzettend moe was. We waren allebei zo verschrikkelijk moe en hebben de hele middag op de bank gehangen/geslapen en wielrennen gekeken. @Lets; zo, de laatste spuit zit er in! Heel veel succes, meid! @Bbibi; wow, al een heel belangrijke aankoop gedaan gisteren. Wat leuk! Alleen jammer dat de verkopers 'm niet hadden schoongemaakt. De kinderwagens zijn nieuw ook echt heel erg duur, vind ik. Wij boffen ontzettend dat wij 'm krijgen. En inderdaad bij de Babypark is een outlet gedeelte van showroommodellen. Daar verkopen ze eigenlijk alle babyproducten voor een lagere prijs (meubeltjes, wagens, wipstoeltjes etc.). Wij hebben zelf voor de Nuna Ivvi gekozen. @Ollie; inderdaad jammer dat je net een cyclus misloopt, maar het is alweer bijna mei, meid. Gaat je man vaker op zakenreis? Tja, dat valt natuurlijk niet goed te plannen met je cyclus.
Ollie, voor zover ik weet heb ik geen bijwerkingen. Heb wel allerlei kwaaltjes als vermoeidheid en verkoudheid (dat heb ik overigens bij iedere poging aan het eind van het spuiten..dus ik vermoed dat dat er wel iets mee van doen heeft) en ik ben niet helemaal mijn vrolijke zelf Maar goed dat kan overal aan liggen Voor de medicatie moest ik perse in een ziekenhuisapotheek zijn, mijn gewone apotheek kon er niet aankomen. Wel jammer dat je een cyclus misloopt. Hier ook zo een, die heeft zijn hele zakenreis gelukkig wel wat kunnen verzetten en omdat ik toch aan de pil moet steeds konden we daar wat mee verschuiven.. (is eigen baas dus dat scheelt) Hij gaat nu drie dagen na DE uitslag...hoop dus maar dat ik zwanger ben dan Jullie dus ook geen dokter S? Ook alles in het Duits dan? Wij hebben dokter H, ook een lief vrouwke. Dokter K. had ik zaterdag, vond ik ook een hele aardige man. Bibi, wat fijn dat je al een kinderwagen hebt! Wat voor kleur?? Tassie, hopelijk wel een beetje uitgerust? Hihi sneeuwmees, geeft niks, ik had de halve dag gisteren al geslapen dus 's avonds was ik gelukkig weer klaarwakker Heb er wel wat lucht bijgespoten omdat ik het laatste restje pregnyl er anders niet inkreeg..zou dat erg zijn? (vind die apotheekspuiten niet zo fijn als de menopurspuiten) Is nu wel gevoelig daar, maar goed dat is altijd na pregnyl.
@Lets: lucht spuiten kan geen kwaad, maar geeft alleen sneller een blauwe plek. Maar die zal je toch al wel genoeg hebben dus een meer of minder maakt dan ook niet uit. @Tassie: je ziet je wordt goed in de gaten gehouden. Ook lekker zo'n bank hang dagje Zeker na zo'n gebroken nacht. Maar je man heeft dus niet echte nachtdiensten, maar kan opgeroepen worden? En wij hebben ook praktisch alles bij die baby outlet bij babypark gekocht. Scheelt toch teveel en niemand die door heeft dat het de mode kleur of model van vorig jaar was. @Ollie: balen dat je man net nu op reis moet. Weten ze ervan op z'n werk zodat er een beetje rekening mee gehouden kan worden? Nu moet je een maand wachten, maar als je midden in een poging zit, valt er weinig tot niets meer te schuiven. Mijn man werkt onregelmatig dus dat was ook vaak een hele zorg hoe alles zou vallen. Mijn zoontje ligt er weer in en lijkt te slapen. Nu dus tijd voor ontbijt voor mezelf. Over een uurtje naar het cb om weer te wegen. Ben benieuwd. Vanmiddag weer visite. Het is een goede vriendin van mij die even oud is en ook nog een tweede kindje had gewild. Maar na twee miskramen is zij gestopt. Ik vond het toen best moeilijk haar te vertellen dat ik zwanger was. Maar ze reageerde erg lief en blij voor mij. Nu had ik op een kaartje na nog niets van haar gehoord en was even bang dat ze er toch meer moeite mee had om langs te komen. Maar nu komt ze toch en was ze blijkbaar gewoon druk. Moet misschien maar niet meer voor anderen proberen te denken. Vaak zit het toch anders.
@Sneeuwmees; Babypark is echt een leuke winkel! Hihi, ik raak daar niet uitgekeken. En inderdaad, niemand die het ziet wanneer je met een kinderwagen in een "oude" kleur rondloopt. Spannend, zo weer, het weegmoment. Wat denk je zelf? Enneh, ik kan dat ook zo goed, voor anderen denken. Ik merk dat ik echt teleurgesteld ben in mijn collega's. Ik heb alleen heel sporadisch contact gehad met mijn leidinggevende. De rest heeft niets laten horen. Ja, ik heb op een gegeven moment een kaartje ontvangen waarop ze allemaal (4) wat geschreven hadden. Echt heel erg lief. Maar verder helemaal niets. Ik heb echt het gevoel dat ik er niet toe doe en het werkt ook niet motiverend om überhaupt weer terug aan het werk te gaan of om ze op te zoeken op het werk. Ik woon echt heel erg dicht bij het werk (6 minuutjes met de fiets) en 3 collega's wonen in dezelfde plaats als ik. Je wilt niet weten wat ik allemaal al bedacht heb wat zij van mij vinden of over mij denken........
@Tassie: ik heb dat zelf ook met mijn collega's. Ik krijg van 2 nog wel eens een telefoontje of een appje, maar van de rest dus niet, nul komma nul. Dat valt me dan zo tegen, vooral omdat ik zelf helemaal niet zo ben. En kennissen van veraf doen moeite om op visite te komen en dan collega's die amper 10 min. bij je vandaan wonen, zijn zo druk (als ik ze mag geloven) dat ze niet eens even de moeite nemen om een half uurtje op bezoek te komen of te bellen. Je maakt mij niet wijs dat ze sinds half maart, sinds mijn zoontje geboren is, niet de kans hebben gehad/gezien om even 5 min. te bellen of een mailtje te sturen. Ook ik heb na 3 weken een kaartje gehad, waar ze allemaal hun naam op geschreven hebben. Maar ja, dat is vaak weer het initiatief van een persoon en dan doen schrijven ze de naam er wel op. Maar uit hunzelf komt gewoon niets. En dan moet ik ook nog van collega 1 horen dat ze van collega 2 moet doorgeven dat die erg druk is en dat die in mei wel een keer op visite wil komen. Ja, als ik al bijna weer ga beginnen hoeft het van mij ook niet. Zeker niet als ik alles ook via via moet horen. Dus ja, dat verheugd de arbeidsvreugde ook niet en de motivatie om straks weer te moeten gaan werken. Gelukkig heb ik nog verlof, maar hoe dichterbij het werken weer komt, hoe meer het maar naar de keel vliegt. Hier weer terug van het consultatiebureau en de kleine is nu 500 gram aangekomen in twee weken. Dus best netjes al zeg ik het zelf. Gelijk even wat vraagjes weer kunnen stellen en tevreden weer naar huis gewandeld. Als het goed is komt er zo dus visite, maar ik werd net door de overbuurman gebeld of wij wel water hadden. Ik zei van wel, omdat ik net de dweilemmer had gevuld. Maar toen ik het nog een keer probeerde, werd het straaltje toch wel erg dunnetjes. Dus dat wordt geen kopje thee bij de visite, maar een glas frisdrank ben ik bang. Dacht net ook even te multitasken door de wasmachine aan te zetten, maar dat schiet dus ook niet op. Perfecte timing weer.:x
@Sneeuwmees; Ach jakkes, wat super onhandig dat je geen water hebt. En inderdaad krijg je net visite.......nou ja, een glaasje fris is toch ook wel lekker, als je maar niet te veel schenkt ivm het toilet..... Maar wel goed nieuws wbt het gewicht van je zoontje. Dat lijkt mij ook spannend, dat "anderen" je kindje beoordelen..... Trouwens, wat een vreemde collega's zijn er toch, he?! Jeetje, wat ongelooflijk nalatig dat er maar een paar zijn geweest na de geboorte van jullie zoontje. Ik moet donderdag weer naar de bedrijfsarts en ik denk dat ik maar even langs het secretariaat ga, maar ik heb er geen zin in. De vorige keren was ik echt niet lekker en heel erg blij dat ik weer naar huis kon. Maar ja, nu ga ik wel, dan zien ze misschien dat ik echt nog niet lekker ben. Hihi, lichamelijk dan....Ik maak mij er nu al zenuwachtig om. Gelukkig is mijn man ook thuis die dag.
@Tassie: als je zo beroerd bent, zou ik me niet in allerlei bochten gaan wringen naar je werk gaan, maar lekker naar huis gaan. Je hebt een geldig excuus om ziek thuis te zitten (en als ze het willen checken komen ze maar op ziekenbezoek). Hier nog steeds geen water, maar ook nog geen visite. Ik had begrepen dat ze rond 1 uur al zou komen, maar nu is ze er nog niet. Ik vond het toen ook zo lullig om echt de exacte tijd te vragen, maar nu baal ik dat ik dat toch beter had kunnen doen. We willen straks nog even naar de Ikea toe, maar het is nu even afwachten hoe laat we wegkunnen. Afspreken is blijkbaar niet mijn sterkste punt. Overigens heb ik voor de liefhebbers een paar foto's in mijn album gezet. Het is vrij lastig een kleintje te fotograferen, maar dan hebben jullie toch een indruk.
Ollie, jammer dat je moet wachten. Maar voor je het weet is het zover. Lets, een beetje lucht is niet erg. Er zit idd veel verschil in naalden. Nog 1 nachtje slapen..... alvast veel succes. Sneeuwmees, komt de visite nu op gang ? Tassie, goed op jezelf passen hoor. Vandaag weer een echo gehad. Deze keer een uitwendige echo omdat ik mijn blaas al vol had. Maar omdat het nog klein is, en onder mijn schaambeen zit, was er niet zo veel te zien. Het was wel goed gegroeid en de hartslag was ook goed zichtbaar. Op 14 mei is de termijnecho. Om het dan goed op te meten krijg ik dan misschien wel weer een inwendige echo. Ik kan bijna niet wachten.
@Knorretje: jammer dat er weinig te zien was, maar alles was helemaal goed, dus dat is een hele geruststelling. En over 2 weekjes al weer je termijnecho. Voor mijn gevoel sjees jij zo die eerste 12 wkn door (al zal je daar zelf anders over denken waarschijnlijk). Hier is de visite weer weg. Kwam pas laat, maar het was toch wel erg gezellig even bijgekletst te hebben. Het is alleen een beetje laat om nu nog naar de Ikea te gaan, ben ik bang. Dus we moeten onze plannen maar even bijstellen.