ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: bij de tp in DD had ik ook bloedverlies. Volgens mij zelfs twee dagen. En ja, die utro is ook vaak oorzaak voor bloedverlies. Ongesteld kan echt nog niet, daarvoor is het veel te vroeg. Dus heb vertrouwen.

Ik vind strijken nooit erg, maar het is meer het beginnen eraan. Zoals met zoveel dingen is... Ik vind het wel lekker om te doen als mijn man nachtdienst heeft. Lekker muziekje op de achtergrond en verstand op nul.

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    lekker krom dan eigenlijk ook die utro he...
    maar ik haat bloed daar;)
    argh ik voel ook veel te veel, normaal ben ik helemaal nie zo gevoelig wat mijn lichaam betreft maja..jullie zullen het wel herkennen;)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: herken het helemaal. Je denkt en voelt van alles en bloed is altijd schrikken. Ik had van die utro altijd een heel schraal gevoel van onderen. Ik snap nog steeds niet dat ze daar nu niets beters hebben kunnen verzinnen. Wanneer mag je testen eigenlijk? Is dat nu ook 11 dgn na de tp?

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    yes, nu nog 10 lange dagen...

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Lets; spannend, meid. En natuurlijk maak je je zorgen bij wat bloedverlies, dat is heel begrijpelijk. Maar, wat al eerder gezegd is, het zal vast óf door de tp zelf komen (speculum, of op een andere manier iets licht beschadigd) óf door de utro komen. Probeer je niet al te druk te maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk).

@strijken; ehm, wat is dat? Nee, dat doe ik niet. Ik heb wel de spullen in huis, maar gebruik ze niet.

@ego; gisteravond hebben wij eten besteld en heerlijk op de bank opgegeten. Hihi, het was best gezellig gisteren. Mijn vader kwam nog langs met een bosje bloemen en een kaartje. Zo lief! Ik was alleen erg moe en zat continu te geeuwen:). Mijn man was net de deur uit met zijn racefiets.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: wat knus lekker eten bestellen en samen op de bank op eten. En lief dat je vader je trouwdag niet vergeten was en ook nog even langs kwam. Wij proberen ook meestal iets te doen of uit eten te gaan
    Maar ons oudste zoontje heeft zo weinig geduld in een restaurant dat we vorig jaar naar de Mac donalds zijn geweest. :)
    @Lets: we slepen je er wel doorheen. En hopelijk gaan de dagen lekker snel als je ook nog moet werken.
    @Bbibi: wat ben je stil?

Hier druk avondje achter de rug. Onze oudste heeft twee weken vakantie en is duidelijk weer toe aan wat meer orde en structuur, want hij daagt ons behoorlijk uit de laatste dagen. De jongste heeft waarschijnlijk weer krampjes, want die heeft zo'n beetje alles bij elkaar gekrijst vanavond. Voor hem zo sneu en voor mij extra zwaar, want hij wilde vaker aanleggen en liet zich moeilijk troosten. Nu slaapt hij eindelijk. Ben total loss en ga zo maar op tijd naar bed, want om een uur of vier/half vijf meldt hij zich weer.

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah tassie, wat lief van je vader. En het maakt toch niet zoveel uit hoe je je trouwdag viert, je viert hem samen op jullie manier met een mooi wondertje in je buik!

Sneeuwmees, oh dat kunnen ze dan hebben he die kleintjes, als ze ineens niet naar school hoeven, dat de structuur even weg is en hun ritme...hoop dat het vandaag beter gaat! Hopelijk de paar uurtjes nog goed kunnen slapen?

Idd vond bibi ook al stil...

En shadixx, hoe is het met jou?

Hier nu geen bloedverlies meer gezien, dus ik ben tevreden als het wegblijft. Heb wel een raar gevoel in mijn baarmoeder of darmen (geen idee waar wat nu precies zit) beetje opgeblazen ofzo...maarja dat had ik de vorige keren niet, dus dat kan ook nog altijd een goed teken zijn.
    Ik heb maar een week 'vakantie' gehad door wisseling werk. (Anders ook twee) Vind ik nu niet erg, kan de afleiding wel gebruiken. De eerste week voelde door alle dusseldorfafspraken en punctie niet echt als vakantie maar och..hoe eerder het 14 mei is hoe beter!

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; oh jee, weer even de teugels wat strakker aantrekken bij je oudste zoon?! Hihi, de hele structuur/regelmaat is natuurlijk weg nu tijdens de vakantie voor hem. En wat sneu, zeg, die krampjes bij de jongste. Dat lijkt mij zo naar om te zien. Helpt lichtjes masseren een beetje? Ik had ook al eens gehoord dat op de zij leggen soms kan helpen. Sorry, hoor, ik begrijp dat je al van alles geprobeerd hebt. Maar wie weet......

@Lets; ik kan mij voorstellen dat het nu extra spannend aanvoelt, omdat je andere "klachten" ervaart sinds de tp. Mijn duimen maken hier echt overuren, ik hoop zo op een positieve uitslag!!

@ego; ik ga zo naar het ziekenhuis. Eerst weer bloedprikken en daarna controle bij de vk en daarna word ik ook nog eens gebeld door de internist voor de bloeduitslag van de schildklier.

@Bbibi; hoe is het met jou, meis?? Je bent inderdaad zo stil....

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: fijn dat het bloed nu weg is. Blijkbaar toch iets geraakt. Laten we duimen dat dat de komende 8,5 maand ook weg mag blijven.
    @Tassie: heb inderdaad veel houdingen geprobeerd. Maar fijn dat je mee denkt, twee weten meer dan een en ik doe ook maar wat. Dus tips altijd welkom. Jij weer succes in het zkh vandaag.

Laatste dag van de vakantie is aangebroken. Mijn zoontje is wel weer toe aan school, alhoewel het wel lekker is om aan te kunnen tutten 's morgens. De jongste heeft rustig geslapen en heeft zich op z'n vaste tijd netjes gemeld. Ik had vanmorgen alleen ontzettende stuwing in mijn borst en liep al half leeg. Ik had er gewoon pijn aan en kon er niks aan hebben. Blijkbaar heb ik vannacht de verkeerde borst gepakt en was deze niet leeg. Nu dus even helemaal leeg gekolfd en dat voelt weer een stuk prettiger. Heb hem vanmorgen ook maar niet aan mijn zoontje aangeboden, want anders gaat het drinken zo snel dat hij zich makkelijk verslikt en sneller stopt met drinken en ik nog met harde plekken blijf zitten.
    Wil vandaag ook weer even naar het weeguurtje op het cb. Heb bij mijn zoontje ook het vermoeden dat hij last van reflux heeft wat ook niet prettig schijnt te zijn, dus even overleggen. Maar nu eerst tijd voor ontbijt.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: ja, herken dat gespannen gevoel. En zoogkompressen zijn mijn beste vriend :D

11. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Lets hier bruinverlies dag na tp en 2e dag na terugplaatsing een heel klein beetje roze. Ik vind dat jij het heel positief oppakt, moet zeggen dat ik er zelf heel onzeker van word. Ook omdat onze eskimootjes eigenlijk al achter lagen in groei. Aan de andere kant blijf ik hopen en broekieloeren! Ene moment ben ik heel positief andere momenten echt weer het idee ongesteld te worden.

Andere dames sorry kan even niet uitgebreid reageren. Nu een van de weinige momenten dat ik goed bereik heb met internet op vakantie. Nog maar twee daagjes dan helaas eerder terug ivm overlijden van mijn tante. Wilde zelf graag bij de uitvaart zijn.
    Sterkte en succes allemaal!!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fireangel: gecondoleerd met het overlijden van je tante. Dat wordt dus een korte zonnige vakantie. Maar snap het wel dat je graag bij de uitvaart wilt zijn. Had zelf ook een paar dagen na de tp roze verlies. Was toen ook dikke paniek. Heb me suf gegoogled of het een innesteling kon zijn of iets dergelijks. Je wordt langzaam gek na zo'n tp. Hier ook hele broek- en wc-papier inspecties gehad.:)
    @Stiertje: ik verslijt momenteel ook de compressen bij het leven. Heb zelfs overal altijd al 'reserves' mee voor onderweg. :);) Maar dat een zoogcompres zelfs al dat melk-geweld niet aan kon, dat had ik nog niet eerder meegemaakt.

Hier weer terug van het cb, maar die zat dicht. :x Had nog op de website willen kijken, maar het was vanmorgen al een heel gehaast om op tijd te kunnen zijn, dus snel mijn zoontje gevoed en hem omgekleed en toen snel erheen gelopen. Maar daar aangekomen, zat hij dus dicht. Handig, hadden ze vorige week ook even kunnen zeggen. Ze kennen me al lang genoeg om te weten dat ik wekelijks kom wegen op maandag (of een briefje vorige week op de deur was ook handig geweest). Balen, want ik vind het iedere week altijd zo'n lekker spannend moment wat mijn zoontje weegt. Nu moet ik weer een hele week wachten. Gelukkig was het goed weer en heb ik gelijk maar even boodschappen gedaan.
    Zometeen na de voeding gelijk naar Bevrijdingsdag. Zo komen we de dag wel door.

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fireangel, gecondoleerd....
    Volgens mij lopen we weer aardig gelijk ofniet? Wanneer mag jij testen?

Sneeuwmees, nog iets speciaals gedaan op Bevrijdingsdag? Balen zeg dat het dicht was en idd niet netjes dat ze dat niet even gemeld hebben...

Gelukkig geen bloed meer, had ook al flink gegoogled;) Maar t scheelde wel echt dat het op dag 1 na tp was...dat stelde me nog wel gerust!!
    Heb alleen nog steeds een soort opgezet gevoel in mijn baarmoeder of darmen...maar goed daar maak ik me verder geen zorgen over..dat is al anders dan de andere keren dus wellicht ook beter!

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Fireangel; gecondoleerd met het overlijden van je tante. Ik begrijp dat je bij de uitvaart wilt zijn, maar toch wel jammer van je welverdiende vakantie. Ik hoop dat je het evengoed wel lekker hebt gehad en toch wat hebt kunnen ontspannen.

@Lets; gelukkig is het bloeden gestopt en was het "maar" één dag.

@Sneeuwmees; inderdaad erg jammer dat het cb gesloten was en je niet hebt kunnen wegen. Ik kan mij voorstellen dat je het graag wilt bijhouden.
    Gelukkig was het inderdaad erg mooi weer vandaag en heb je wat boodschapjes kunnen doen.
    Enneh, gelukkig vatte je mijn "bemoeienissen" goed op:) m.b.t. de krampjes van je zoontje. Het is zo naar om te zien......Op een gegeven moment weet je het ook niet meer.
    Oh en dan had jij ook nog eens last van enorme stuwing. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat voelt, maar ik heb in het begin van de zwangerschap wel wat steken en branderigheid in mijn borsten gehad. Is het zoiets, maar dan nog veel erger? Dat belooft wat. Heb je ook iets van koeling om erop te doen?

@ego; nou, vanmorgen in het ziekenhuis geweest. Met de baby gaat het voor zover te horen (hartje) en voelen (grootte baarmoeder) goed.
    Mijn baarmoeder is wel aan de grote kant, maar ja dat komt zeer waarschijnlijk door het vele rusten. Over 3 weken moet ik terugkomen en dan krijg ik een groeiecho en een controleafspraak met de vk.
    Mijn Hb was gelukkig niet verder gedaald, maar hetzelfde gebleven. Mijn schildklierfunctie is overgesuppleerd, oftewel mijn TSH is te laag (0.20 mIU/l). Ik moet nu weer terug naar 4 tabletjes per dag ipv 4,5.
    Over 4 weken moet ik weer opnieuw TSH en FT4 prikken.
    De vk vertelde dat zwanger zijn van een meisje voor meer "klachten" kan zorgen door meer aanmaak van hormonen. Verder vertelde zij dat zij denkt (vreest) dat ik de hele verdere zwangerschap de klachten die ik heb zal blijven houden, omdat deze klachten anders wel over zouden zijn geweest. Ze vond het echt heel erg vervelend voor mij dat ik niet echt kan genieten.....
    Verder hebben we nog wel wat inkopen gedaan: badset gekocht, babysitter en nog wat lakens en dekens. Zelfs in de winkel werd ik wat onwel zodat ik in een pashokje moest gaan zitten met mijn hoofd naar beneden. Daarna ben ik in de auto gaan zitten terwijl mijn man ging afrekenen.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @stuwing: dan zijn je borsten ineens 2x zo groot en staan ze zo strak dat het pijn doet als je er ook maar naar wijst.
    Ik had het vooral de eerste 2 weken na de bevalling, toen vraag en aanbod van de bv echt nog op gang moesten komen. Dan legde ik mijn dochter aan en verslikte ze zich in de melk, zo veel kwam er dan uit. Of het spoot een meter de kamer in.
    Nu nog wel eens wat stuwing, maar niet meer zo extreem, vooral als we de hele nacht doorgeslapen hebben en 's ochtends ook nog eens wat langer liggen.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    Oh, Stiertje, echt waar:$!!. Jeetje, dat klinkt echt erg heftig. Wat lijkt mij dat pijnlijk! En dat de melk er echt uit kan spuiten. Dus eigenlijk moet je echt een soort van regelmaat hebben wat voeden en/of kolven betreft, anders krijg je dus die extreme klachten van stuwing? Wat lijkt mij dat ongelooflijk moeilijk, zeg. Hihi, ik was eigenlijk wel van plan om borstvoeding te gaan geven, maar eh, hier schrik ik toch wel een beetje van. Ik had zelfs gelezen/gehoord dat je koorts kunt krijgen van erge stuwing en er zelfs echt ziek van kunt worden/zijn?
    Oké, ik blijf vooral denken aan de positieve kanten van borstvoeding geven.

Trouwens, Stiertje, hoe gaat het met je meisje? De datum van de operatie komt al snel dichterbij. Sorry, hoor, dat ik erover begin......Maar ik zag net de datum van de operatie onder je berichtje staan.
    Misschien een stomme vraag, maar moet je ook iets van speciale kleertjes aanschaffen voor na de operatie? Zoals iets wat makkelijk aan- en uit kan en comfortabel zit?
    Het lijkt mij zo ontzettend moeilijk voor jullie......

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie, het was geenszins mijn bedoeling om je schrik aan te jagen! Stuwing is normaal en ontstaat binnen een paar dagen na de bevalling. Dat komt omdat je lichaam vraag en aanbod op elkaar af moet stellen. Dat duurt even. Het is voor mij echt geen enkel moment een reden geweest om ermee te stoppen. Integendeel. Ik zou iedereen aanraden om het in ieder geval 2 weken serieus te proberen. Dan trekt de stuwing weg en vind je langzaam regelmaat en merk je dat het beter gaat. De stuwing die ik nu wel eens heb (na een lange nacht dus) is meteen weg nadat ik haar heb laten drinken. Ik voed haar dan eerst met 1 borst en daarna kolf ik de andere. Als ik niet graag een 2e kindje had gewild, zou ik nu ook nog niet overwegen om af te bouwen.
    O jee, blerend kind, dus nu ff stoppen om te voeden :D

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    Nee, hoor, Stiertje, ik zal zeker proberen om borstvoeding te geven. Het is een soort missie.......Het klinkt alleen zo erg en ik moet bekennen dat het mij wel een beetje angstig maakt, maar niet zo erg om er helemaal niet mee te beginnen. Het lijkt mij eigenlijk wel iets moois en goeds om te doen.
    Poeh, de baby duwt af en toe tegen mijn blaas en dat voelt zo raar, niet echt heel erg prettig, maar ook niet pijnlijk.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: Stiertje heeft het al prima uitgelegd. Het duurt even voordat vraag en aanbod op elkaar zijn afgestemd. Dat duurt ongeveer een maand. Die tijd heb je ook nodig om aan je kindje te wennen en je kindje te leren kennen. Borstvoeding is mooi om te kunnen geven, maar het moet wel bij je passen. Het vergt best veel van een vrouw en het kan je ook wat onzekerder maken omdat het moeilijker te zien is wat een kindje gedronken heeft. Voordelen zijn dat je het altijd bij je hebt en altijd op de juiste temperatuur en dat bv geven ook kalmerend en troostend werkt.
    Die stuwing voelt niet prettig, maar verdwijnt vrij snel als je kindje gaat drinken. Borstontsteking komt vaak in het begin voor als vraag en aanbod nog niet op elkaar zijn afgestemd en borsten niet goed genoeg leeggedronken worden. Dus bij bv moet je gewoon goed op signalen van je lichaam letten. Voldoende rust pakken, voldoende drinken enz.
    Ik zou, als je het graag wil, zeker proberen. Maar maak er ook geen halszaak van als het niet lukt of je krijgt er teveel stress van. Met flesvoeding worden kindjes ook prima groot.;)
    @Lets: we zijn vanmiddag naar bevrijdingsdag geweest. We stonden bij het vertrekpunt van de veteranen voor het defilé. Dus prima uitzicht en fantastisch weer. We zijn op de fiets gegaan en konden zo gelijk onze nieuwe buikdrager uitproberen. Ons zoontje vond het prima erin en heeft al die tijd geslapen.

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @bv: ik vind het echt geweldig om te doen. Voelt ook als een soort goedmakertje na de MMM. Dit kan mijn lijf tenminste wel. Gelukkig nooit last gehad van ontsteking. En ik hoop dat het straks ook troostend werkt na de operatie.

Deel Deze Pagina