Goedemorgen allemaal! Wat hebben wij toch een mooi clubje met lieve meiden! Uiteraard zou het alleen nog veel mooier zijn als we echt met z'n allen zwanger mogen raken, blijven en gezond bevallen! @Bbibi; ik heb met verbazing en afschuw jouw verhaal gelezen en zelfs ik kreeg het spaans benauwd bij wat er in eerste instantie was gezegd mbt antistoffen tegen je baby. Poeh, wat moet jij een ongelooflijk rot weekend gehad hebben, nou ja, ik las ook wel heel veel wanhoop in je eigen forumonderwerp hierover. Wat een vreselijke achtbaan waarin je gezeten hebt en nu waarschijnlijk/misschien toch nog de nasleep hiervan waardoor je weer ongerust bent over de gezondheid van jullie kindje. Het zit je inderdaad ook helemaal niet mee met al die gezondheidsperikelen. Ik duim uiteraard weer voor een hele mooie echo vanavond! @Arie; wat een ontzettend lieve reactie van je meis! Hihi, het gaat vanmorgen al veel beter (emotioneel), maar ik moest toch even een traantje wegpinken. @Loontje; zwaai terug! Hoe gaat het met jou en je kleintjes? @Lets; och, meid, wat ongelooflijk spannend is dat wachten, hè?! Echt niet leuk. Even een knuffel!! @Mikka; knuffel terug!!!
Eventjes een egoberichtje. Gisteren geprobeerd een afspraak te maken bij de ha, maar helaas, de assistente wilde perse weten waarom ik dat wilde. Nou ja, dat is uiteraard privé. Onze ha heeft ook een telefonisch spreekuur laat in de middag waarvoor je eerst moet bellen om je op de lijst te laten zetten. Ik heb (lekker) liggen slapen, dus was te laat hiervoor. Ik had nog wel op internet gekeken naar een te snel werkende schildklier, omdat ik dat nu immer heb ipv te langzaam werkende schildklier. De daarbij behorende symptomen verklaren denk ik ook een heleboel. Dat en uiteraard de zwangerschapshormonen zorgen er waarschijnlijk voor dat ik zo (overdreven) emotioneel ben. Tja, er speelt nog een heel groot probleem mee en ik heb er zelf absoluut geen moeite mee om dat hier neer te schrijven: ik heb vaginisme. Om deze reden wil ik een keizersnede en deze is ook toegezegd. Alleen maakt de vk zich nu zorgen over wat te doen bij acute problemen. Dus wanneer ik om wat voor reden dan ook op de SEH belandt, wat kunnen zij dan bij mij doen? Nou ja, niet veel dus. Een inwendige echo is tot daar aan toe, maar toucheren en een speculum is een no go. Aangezien dit dus weer ter sprake is gekomen (elke keer als ik daar ben) wordt ik ermee geconfronteerd, en voel ik mij angstig, radeloos, boos en verdrietig. Het achtervolgt mij nog steeds, terwijl ik hoopte en dacht dat nu ik eenmaal zwanger ben, het eindelijk op de achtergrond zou blijven. In het dagelijks leven heb ik er namelijk geen last van. Alleen toen met onze kinderwens en nu dus. Dit hele gedoe maakt mij natuurlijk behoorlijk gespannen en ook angstig. Ik spreek de baby toe om vooral te blijven zitten en niet eerder te komen......
@Arie: lastig al die keuzes, hè? Hadden we maar een 0900 nummer waar we dag en nacht met onze vragen en twijfels terecht kunnen. @Tassie: wat fijn dat je het met ons hebt willen delen. Wel vervelend dat de vk er maar over door blijft zeuren, wat als.. Zo wordt het nog een groter issue voor jou, als zou hoeven. Een kind valt er niet ineens uit en zelfs al besluit een kind eerder te komen (zoals die van mij), dan wordt de ks gewoon eerder uitgevoerd. Dus laat je nu niet allerlei angst-scenario's aanpraten door de vk. Zeker als ze in het zkh weten waar jij mee worstelt, zullen ze daar rekening mee houden. Balen dat je te laat was voor de dokter. Onze assistentes willen ook altijd alles weten, maar als je zegt dat je het alleen met de arts wil bespreken, houden ze meestal netjes stil en vragen ze alleen of je genoeg hebt aan een enkele afspraak of meer tijd wil. @Bbibi: veel succes weer voor de echo! Hoop dat de kleine uk weer lekker spartelt. Ik ben vanmorgen met mijn moeder meegegaan naar een afspraak bij de cardioloog. Ze heeft weer meer last van haar hart en is duidelijk niet zichzelf. Mijn moeder is van de oude stempel, dus heeft een enorm groot plichtsbesef. Ze heeft haar werk en haar afspraken voor de rest van de week afgebeld en dat wil heel wat zeggen. Want normaal gesproken gaat ze nog met zware griep overal naar toe, stijf van de paracetamol. Vanmorgen dus mee naar het zkh. Mijn ouders zijn mensen die bij een arts niet heel communicatief zijn en bij een arts vaak dingen vergeten te vermelden die voor een arts wel belangrijk zijn om te weten. Mijn moeder is verder enorm bang voor de dokters, dus zij zal zeker niet iets extra's vragen of aangeven waar ze last van heeft uit angst dat zo'n arts haar dan verder zal laten onderzoeken. Dus vandaar dat ik mee wilde gaan. De patiënt wordt altijd eerst door de assistente geroepen voor gewicht en bloeddruk. Daarna komen ze weer terug naar de wachtkamer en roept de cardioloog je naar binnen. Dat was ook nu het geval, alleen kwam mijn moeder niet terug van het bloeddruk opnemen. Ik zat me al van alles in mijn kop te halen. Tot een kwartier later ze weer terugkwam. Bleek dat de cardioloog haar uit het kamertje zag komen voor de bloeddruk en haar gelijk meegenomen had naar zijn kamer. Dus ik ben voor jan met de korte achternaam meegeweest en kon dus helaas niet bij het gesprek met de arts zijn. Nu weet ik nog niets. Want uit mijn moeder krijg ik niet veel. Ze moest een hartfilmpje laten maken (dat moeten alle patiënten), maar de arts had er wel naar gekeken, maar niet gezegd of het goed of slecht was. Mijn moeder heeft natuurlijk ook zelf niets gevraagd, uit angst dat hij dan ergens over zou beginnen (en dacht, geen bericht is goed bericht). Dat zal waarschijnlijk ook wel. Maar als ik erbij was, had ik er wel naar gevraagd. Ook heeft ze last van haar maag en maagklachten kunnen ook van het hart afkomen. Maar toen ik haar vroeg of ze dat ook vermeldt had, zei ze natuurlijk van niet. Want dat was volgens haar al een stuk minder. Dus ik ben enorm balend naar huis gegaan (bijna in staat om nog een keer een nieuwe afspraak te maken). De volgende keer ga ik maar mee de bloeddruk opmeten, zodat de arts mij niet nog een keer ontkomt. Ons zoontje heeft vanmorgen ook voor het eerst een flesje gehad. Ik had gekolfde melk klaar gezet, voor het geval ik laat thuis zou zijn. Ik was wel op tijd thuis, maar heb mijn man het toch maar laten geven. Over een maand moeten we er allemaal toch aan geloven omdat ik dan weer moet werken. Ben zelf maar de badkamer gaan soppen, om niet in het zicht te zijn voor mijn zoontje. Dus voor mij achteraf wel nuttig, want die badkamer wilde ik al dagen onder handen nemen. Hij heeft niet echt heel erg goed gedronken, maar het begin is er. De komende weken maar wat vaker oefenen. Mijn man vond het wel leuk om hem ook een keer te voeden, want ik ben degene die hem altijd voed en hem dus ook het meeste vasthoudt. Dus hij vond het wel leuk dat hij dit nu ook weer eens mee kon maken.
Jeetje, Sneeuwmees, wat een verhaal. Wat kunnen moeders toch eigenwijs zijn, hè?! Maar wat super irritant dat zij dus al gezien was door de arts terwijl jij niets vermoedend in de wachtkamer zat. Plak jezelf de volgende keer maar vast aan je moeder als ze weer naar het ziekenhuis moet! Hihi, misschien aan een lijntje of zo. Goh, en je man heeft jullie zoontje dus voor het eerst gevoed/drinken gegeven. Hoe voelde jij je? Ik bedoel, dat zijn toch echt de intieme momenten die jij altijd deelde met je zoontje. De reden waarvoor hij nu uit een flesje moet leren drinken is geen leuke reden. Tjee, wat gaat het verlof snel, zeg. Neem je nog extra vakantiedagen op of ouderschapsverlof?
@Tassie: ja, de volgende keer moet mijn moeder maar aan de ketting mee...hihi.. Ja, ze is wat dokters betreft vreselijk eigenwijs (in dat opzicht precies haar vader, mijn opa). Ik vond het best raar dat mijn man mijn zoontje ging voeden, terwijl ik rondliep. Had toch de neiging te kijken of hij wel goed dronk en me er mee te bemoeien. Maar ben toen toch maar weggegaan, omdat het ook voor mijn man even een momentje met hem alleen was, en als ik zou blijven praten in de buurt van mijn zoontje, zou het voor hem ook verwarrend zijn. Zo van, waarom krijg ik zo'n stomme fles, als mijn moeder hier rondloopt. Dus ja, vreemd was het wel. Ik moet half juni weer beginnen (terwijl ik het type krijg ik spontaan koude rillingen van de gedachte ). Ik werkte altijd 4x9, maar neem 1x9 ouderschapsverlof op. Ik ga dus 3 dagen werken. Ik hoop alleen dat mijn baas niet weer moeilijk gaat doen, want ik had haar voor mijn verlof inging gevraagd of zij het aanvraagformulier voor ouderschapsverlof wilde ondertekenen. Maar toen deed ze weer zo vaag. Ze had een afspraak en zou dan daarna dat formulier ondertekenen, terwijl dat mijn laatste middag was en ik dat papier mee wilde nemen om op te sturen. Ze heeft steeds het idee dat ze dan aan iets vastzit en wil dan op de een of andere manier een soort van bedenktijd om alles door te lezen of ik er toch niet iets anders in heb gezet dan afgesproken. Ze is altijd zo wantrouwend naar ons toe. Prima, heb er ook niet meer naar gevraagd. De aanvraag hoort 2 maanden voor aanvang binnen te zijn, dus ik was ruim op tijd. Ik ben gewoon 2 dagen vrij vanaf de dag dat ik begin met werken, of ze het formulier nu naar HRM heeft gestuurd of niet. Ik heb nu de aanvraag ingediend voor het ouderschapsverlof wat ik nog over had van mijn oudste zoontje (ca. een half jaar). Aansluitend daaraan wil ik nog het ouderschapsverlof van mijn jongste zoontje opnemen en daar kan ik dan ca. 1 jaar van een dag per week minder werken. Dus de komende 1,5 jaar kan ik vooruit met redelijk behoud van mijn salaris. Daarna zal ik dus echt minder gaan werken en een dag per week teruggaan in salaris en contract. Maar zo lang het nog zo kan, is het alleen maar meegenomen. Overigens hebben we vanmorgen ook een midweek Centerparcs geboekt, begin juni. We zijn begin juni 5 jaar getrouwd en het leek me een leuke gelegenheid er even met ons viertjes uit te gaan. Ook omdat ik dus half juni ook weer moet gaan werken (en ons oudste zoontje nog niet leerplichtig is). Dus vanmorgen geboekt. Wel spannend nu, want ineens bedenk ik me hoe het zal gaan met slapen in een vreemde omgeving en in een ander baby-bedje. Denk ik aan alles wat we mee moeten gaan nemen enz. Zal allemaal goedkomen, maar ik moet er altijd even 'doorheen'.
Jeetje, Sneeuwmees, wat een gedoe met je leidinggevende. Super irritant dat ze het wat op z'n beloop laat, terwijl het heel erg belangrijk voor je is en jij wel moeite hebt gedaan om de aanvraag op tijd in te dienen. En inderdaad heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om minder te gaan werken. Zal je jongste dan naar opvang gaan? Oh, wat lijkt mij dat moeilijk voor je. Sowieso om weer te gaan werken terwijl je nu zo gewend bent om voor je zoontjes te zorgen en aan het thuis zijn. Gelukkig gaan jullie er nog lekker tussenuit voordat je weer aan de slag mag. Lekker, hoor! En ook wel spannend hoe je jongste reageert op een andere omgeving. Ik ben voor het eerst sinds tijden met een legpuzzel bezig. Ik voel mij vandaag op zich best goed. Het is alleen vreselijk vies weer, zeg! Regen, regen en veel wind. Nou ja, goed voor de plantjes en beestjes zullen we maar zeggen. Morgen is mijn man weer thuis, gezellig. Alleen van klussen komt nog niet veel. Hij had 2 weken vrijgenomen, omdat wij in eerste instantie weg zouden gaan. Nu blijkt dat wij hele andere data hadden vrijgenomen. Hihi, maakt niet uit, want ik wil toch niet weg zoals ik mij voel. Maar nu moet hij toch tussendoor dagen werken waardoor hij het lastig vindt om echt te gaan klussen. En hij wil ook graag mij eropuit nemen, omdat ik hele dagen thuiszit. En morgen begint ook nog eens de Giro.....Hihi, kortom, de klus is voorlopig niet geklaard. Als het maar klaar is voordat de baby komt.......
@Tassie: ons zoontje gaat niet naar de opvang. Mijn man en ik werken om en om. Dus als mijn man thuis is, werk ik en andersom. Zo hebben we ook altijd de opvang van onze oudste zoon zelf kunnen doen en zijn dat nu ook weer zo van plan. Maar zijn werk is altijd wat onzeker wat aantal uren betreft, dus mijn baan is het meest standvastig (met de beste voorzieningen). Dus zo lang ik mijn baan op zoveel mogelijk uren kan laten, hoe gunstiger dat is. Maar als het ouderschapsverlof helemaal op is, dan zal ik er toch aan moeten geloven en ook echt op papier minder moeten gaan werken. Jammer dat het niet lukt om er samen even tussenuit te gaan. Maar volgens mij vermaken jullie je altijd wel, waar dan ook. Moet je nog veel klussen op de babykamer? Het weer is inderdaad vreselijk. Mijn man heeft vannacht nachtdienst en gaat dan altijd even slapen. Ik zou dan boodschappen halen en ons zoontje ophalen van school. Maar het bleef maar regenen en de jongste vertikte het om te gaan slapen. Dus die heb ik toen uiteindelijk snel even bij mijn ouders gebracht en ben toen zelf in turbo-snelheid boodschappen gaan doen en heb mijn zoontje opgehaald.
Wel fijn dat jullie de zorg voor de kinderen niet uit handen hoeven te geven. Wij hebben ook al bedacht dat ik dus eerst ouderschapsverlof opneem. Ik werk normaal 24 uur en dan zou ik als het goed is gedurende 1,5 jaar 2 dagen in de week kunnen werken. Mijn man is altijd één dag in de week thuis zodat er één dag overblijft dat ons kind opgevangen moet worden. Gelukkig wil mijn moeder erg graag oppassen (ehm...verwennen). Dat geeft heel veel rust. Mijn man heeft voorgesteld dat ik nadat het ouderschapsverlof is afgelopen, ik ook 2 dagen blijf werken. Ik kijk daar erg naar uit. Het liefste zou ik thuisblijven, maar dat gaat niet lukken financieel. De babykamer is bijna klaar, alleen de kozijnen moeten nog geschilderd worden (zijn reeds geschuurd). Wat overblijft is nog een hele lange lijst: kozijnen op andere slaapkamer waar wij willen gaan slapen, de trappen schuren, schilderen en bekleden, beneden nieuwe vloer erin, het washok de muur maken (hadden een lekkage waardoor nu een gat in de muur is), verder nog een verhuizing van ons huidig bed naar de andere slaapkamer en het andere bed naar de kamer waar wij nu slapen. Hihi, dus een hele waslijst aan klussen. Mijn man hoeft zich in ieder geval niet te vervelen. Tja, het is hier ook nog steeds aan het regen, het is al de hele dag donker. Gelukkig hoef ik nergens naartoe....Het is volgens mij ook best koud nu. Wat een gerace voor jou om tussen de bedrijven door nog snel boodschappen te doen. Jouw ouders wonen toch vlakbij jou? Dat is wel makkelijk, zeker in dit soort (nood)situaties.
Sneeuwmees, dat lijkt me wel heel fijn dat jullie de kinderen niet naar een opvang hoeven te brengen. Ik denk dat ik ook ouderschapsverlof op ga nemen. Ik werk nu 4 dagen en zou dan graag naar 3 gaan. Maar dat is nog best ver weg. Lets, nog lekker aan het broeden ? Tassie, nog een aantal klusjes op je lijstje zie ik wel. Erg jammer van het weer. Ik woon op ongeveer 10 minuutjes fietsen van mijn werk, maar vandaag toch maar met de auto.
Ik heb ook ouderschapsverlof. Werkte eerst 4 dagen. Nu 3 dagen naar kantoor, een halve dag verlof en een halve dag thuiswerken. Heb wel eens moeite met de discipline om thuis te werken, maar het is heerlijk om een dag minder naar kantoor te hoeven. Ik heb nl. 2 uur reistijd per dag, dus maak lange dagen.
Stiertje, thuis werken lijkt me wel fijn maar idd moet je wel echt aan het werk gaan en je niet laten afleiden. Hellaas kan ik niet thuis werken. Ik werk in een grote bedrijfswasserij. Dat kan ik niet mee naar huis nemen. Maar gelukkig is de reistijd heel kort.
Knorretje wooooow jij bent gewoon de 10weken gepasseerd ik schrik ervan wat ga jij als een speern wat fijn meis! Wanneer is je termijn echo? Lets knuf jij dus nog flink aan het broeden? Ik hoop zoooo op goed nieuws! Tassie meissie wat erg dat je je zo rot voelt knuf.. Van je vaginisme wist ik sowieso natuurlijk al uit een ander topic waar we elkaar in tegen kwamen en later dus weer in dit DD TOPIC! Maar goed dat je er zo eerlijk over bent! Dan kunnen mensen je alleen maar steunen! Ik vind je een stoer wijf! Een toppertje! @sneeuwmees wat een verhaal van je moeder zeg en nu? Nog maar een keer terug? Kun je de arts anders niet even bellen? En snap dat je tegenop zoet om te werken! Ik zou ook wel kunnen janken denk! Over werk gesproken... Ik had maandag een afspraak bij de arbo en weer volledig afgekeurd oas na 5 weken weer terug! Dan ben ik al 18,5 week heel fijn ! Dan graag nog iets rekken en dan kan ik wat mij betreft wel nog even aan het werk als mijn baas dat dan nog wel wil voor even! Mikka je hebt gelijk meid! Ik moet vanaf nu echt gaan proberen te genieten! Ik krijg vanaf volgende week psych hulp djs wie weet gaat het werken! Stiertje hoe gaatie met je kleine meid? @hier de echo was prachtig <3 en ons MEISJE is 100% medisch goedgekeurd! Dus ik ben heeeeeel trots en gelukkig! Geen twijfel meer ze hebben het gewoon foutgehad vorige week want het wordt duidelijk een meid! Ben echt onwijs trots en gelukkig
Bibi, gefeliciteerd met de goede echo van jullie kleine meid. Ik heb woensdag de termijnecho. Ik kan bijna niet wachten hoor...
@Bbibi: dus toch echt een meid...hihi. Hopelijk heb je de bonnetjes nog voor het geval je al los gegaan was met blauw shoppen. Lukt het weer een beetje met beginnen te genieten? @Stiertje: fijn dat je het zo hebt kunnen regelen met je werk. Die reistijden hakken er aardig in. Ik heb ook altijd een dag per week thuis mogen werken, maar dat hebben ze terug gedraaid, vandaar dat ik toen 4x9 ben gaan werken. Ik hoop nog wel wat te kunnen regelen om misschien wat werk mee naar huis te nemen zodat ik iets eerder naar huis kan. Ik ben bang dat als ik zo'n lange dag maak ik niet lekker uitkom met voeden en kolven. Als ik zo lang werk, zou ik bijna aan het einde van de werkdag nog moeten kolven op het werk en zou dan liever gewoon naar huis gaan en live voeden, want in de tijd dat ik op het werk zit te kolven werk ik toch niet. Maar eerst maar eens zien hoe alles loopt en hoe mijn baas reageert als ik terug ben. @Knorretje: jij was er al vroeg bij vanmorgen. Sta je altijd zo vroeg op? Hier pittige avond achter de rug. Mijn man was werken en de jongste had last van krampjes en gilde alles bij elkaar. Heb op een gegeven moment de oudste in bad gezet en de jongste in zijn eigen badje gedaan in de hoop dat dat het buikje wat zou ontspannen. Dat was het ook niet echt. Eindelijk had ik de oudste in bed liggen en ben ik maar met de jongste op mijn bed gaan liggen en die viel toen uiteindelijk in slaap. Heb een vermoeden dat het door het flesje komt dat hij heeft gehad omdat hij daar op een andere manier lucht binnen krijgt. Dat baart me wel wat zorgen voor als ik moet werken, dus wil met spoed even op zoek naar een andere speen of fles. Er blijken speciale flessen te zijn om krampjes te verminderen. Dus even uitzoeken. Vanmorgen weer mijn zoontje schoolklaar gemaakt en ondertussen de jongste gevoed, weer in bed gelegd en de oudste naar school. Nu draaien de wasmachine en droger weer. Net ontbeten en de strijkplank staat weer uitgeklapt. Het is hard werken...hihi
@knorretje oehhh spannend meid! Wilde jullie wel een nekplooi en combitest laten doen? @ sneeuwmees een heeel klein beetje nu ja! Stapje bij beetje ! Ik ben zooo opgelucht en blij dat dat resus verhaal niet speelt! Nu is ze medisch 100% goedgekeurd tja wat eil je als trotse moeder nog meer? Ze had me geen beter moederdagcadeau kunnen geven <3 Pfff jij hebt het er maar zwaar mee.. Het eerste waar ik aan denk.. Kan je zoontje geen koemelkallergie hebben? Dat hij daarom zo heftig reageerd op het flesje? Of is dat niet mogelijk? Ik moet daar straks wel op letten ikzelf heb heeeeel erg koemelkallergie! En verdraag dan ook echt niets en ze zeggen dat 90 % vd kindjes met moeders met allergie dat ook krijgt.. Dus goed in de gaten houden want borstvoeding zal ik helaas wss niet mogen geven Vandaag je oudste weer naar school? En je man is hij werken? Hie is het oo jou werk geregeld mbt ouderschapsverlof? Want vanaf 2015 vervalt de regeling bij de belasting dus krijg je helaas 0euro meer vergoed! Bij mij op het werk is er verder niks geregeld dus wordt ouderschapsverlof vanaf 2015 dus "ontbetaald verlof" helaas.. Ik zit dus nog te wikken en wegen hoe mijn man en ik het willen gaan doen! Ik werd nu 24uur als ik 16uur ga werken met ouderschapsverlof lever ik netto 450 in voor 8ujrtjes minder werken vind dat nogal veel geld .. Dus ik ga even uitzoeken hoe het belastingtechnisch is als mijn man van 40uur naar 32uur zou gaan.. Al weet ik niet of dat kan! Ze hebben mijn man een nieuwe hogere funxtie aangeboden die hij ontzettend graag wilde doen! Hij had net zijn cursus afgerond en voor 2 vd 3 modules is hij geslaagd. Alleen voor juridisch recht niet.. Dus die moet hij einde vd maand herkansen ! Dus nu mag hij die functie wss gaan doen wat echt zijn droom wAs! Zo zie je al het geluk komt tegelijk! Een kind en nieuwe functie gelukkiger kun je mijn man niet meer krijgen! Zo fijn <3 .. Maar minder werken zullen ze dan niet waarderen vrees ik.. Ze kunnen hem zo goed gebruiken dat ze niet blij zijn met 32 uur denk.. Maar kinderopang wil ik liever het eerste jaar nog even niet! Als mijn baby mijn gezondheid krijgt vind ik dat onverantwoord bij al die ziektekiemen! Hebben jullie daar ook zolang overna gedacht? Mijn man wil graag dat ik een dag minder ga werken! Dan maar inkeveren hij wil dat ik nu lekker hij ons meisje thuis blijf en er nu ook van. "Mag" genieten na zoveel jaar ellende! Dus wie weet dat ik dat toch maar doe
@Bbibi: als je zelf koemelkvrij bent, dan is je borstvoeding dat toch ook? Maar mss heb je wel andere redenen om geen bv te kunnen geven, dat weet ik natuurlijk niet. Leuk trouwens, een meisje. Hoop dat je je niet al helemaal suf geshopt had in blauw Als ze zo blij zijn met jouw man op z'n werk, zullen ze hem wellicht ook tegemoet willen komen. Hij kan natuurlijk sowieso ouderschapsverlof krijgen, dat is namelijk een wettelijk recht. Het viel mij financieel heel erg mee om van 32 naar 28 uur te gaan. Scheelt helemaal niet zo veel. En kinderopvang: onze dochter gaat 1 dag per week naar een gastouder. Dat is wel professionele opvang, maar veel kleinschaliger en bij iemand thuis. In ons geval zijn er maar 2 andere kindjes naast onze dochter. Ik vind dat een goede oplossing. Had zelf niet zo'n goed gevoel bij een creche met veel grotere groepen en soms van die hele jonge leidsters. Ik vind het fijn dat ze nu toch met andere kindjes leert omgaan (dat ze niet altijd alle aandacht krijgt, moet leren delen etc.) en dat ze leert dat papa en mama er niet altijd zijn. Hoe dan ook zal ze in aanraking komen met bacteriën. Als jouw kindje niet naar een opvang gaat, zal ze via jouw en je man natuurlijk ook dingen kunnen krijgen. @sneeuwmees: er zijn van die spenen in de vorm van een moederborst (breder, die flessen zijn ook breder) waarbij een baby minder lucht binnenkrijgt. Maar sowieso krijgen ze met een fles meer lucht binnen dan met de borst. @ego: meisje doet het goed. Wel weer wat last van aankomende tandjes vermoed ik. Maar dat hoort erbij. En nu aftellen naar de operatie van as. donderdag. Brr. Niks aan.
@Bbibi; hihi, gefeliciteerd met jullie meisje. Wat ontzettend leuk en bovenal wat een geweldig nieuws weer dat het met de baby helemaal goed is! Poeh, meis, dat was vast wel een juichmomentje gisteren! Dus jij ook nog volledig afgekeurd door de bedrijfsarts. Oeps, dat met de ouderschapsverlof had ik wel meegekregen, maar ik had er niet aan gedacht dat het dan alweer bijna 2015 is. Hmmm. Nou ja, ik ga het toch doen. Ik wil ook niet dat ons kindje het eerste jaar naar het kdv gaat. Het is natuurlijk heel persoonlijk en het moet maar te regelen zijn, maar ik heb zelf gewerkt in de kinderopvang en tja, voor baby's is er niet zo heel veel aan. Pas als ze kunnen lopen en wat "zelfstandiger" zijn, begint het wel leuk te worden. Gelukkig wil mijn moeder heel graag oppassen. Ik hoop dat het voor jullie goed te regelen is, en wie weet, kan je man inderdaad minder uren werken. @Sneeuwmees; och, wat zielig zeg, je zoontje. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat hij nu wat lucht heeft binnengekregen tijdens het drinken uit een flesje. Je kan evt. bij het cb navraag doen over speciale flesjes en speentjes. Ik heb veel goeds gelezen over Dr. Brown flesjes. Poeh, je had het er dus maar druk mee gisteravond. @Knorretje; jeetje, meis, jij gaat inderdaad als een speer! Ook wel spannend de termijnecho. Ik kan mij voorstellen dat je de dagen aan het aftellen bent. @Stiertje; jee, 2 uur reistijd op een dag, dat is best veel! Inderdaad fijn dat je 1 dag minder hoeft te werken op kantoor. En thuiswerken dat lijkt mij ook een hele uitdaging met een kleintje en ook qua zelfdiscipline. @ego; vandaag een lekker rustig dagje thuis met man. Hij is aan het klussen en ik zit lekker te zp-en. Hihi, we hebben de rollen goed verdeeld hier
@ stiertje besankt voor de info meid! Wat betreft bv ik zou heeeel graag willen maar ik heb chronisch actief CMV en pfeiffer! Ik moet al van geluk spreken als zij het niet over krijgt dmv de placenta ( kans op blindheid en doofheid) al probeer ik me daar nu nog maar geen zorgen om te maken! Maar als heeft ze het hopelijk niet is de kans op overdragt met bv heel groot en kan ze alsnog gehoorbeschadiging of netvlies beschadiging krijgen door die virussen ( zie het als aids..) dus ik moet nog even navragen of het mag maar ik vrees van niet! Dus dan helaas toch maar nutrilon maar die is er voortaan ook van Soja! En dat eet en drink ik ook dus krijgt beebje nu al de stoffen van binnen hihi.. Maar ik zal het eens uitzoeken idd van ouderschapsverlof! Ik wil wel graag dat mijn man met open admen daar wordt ontvangen en niet al gelijk voor een hoop problemen zorgt natuurlijk! Dan ik maar een dag minder ! Ik wist sowieso niet eenz dat jij werkte ! Ik dacht dat jij meehielp op de boerderij? En volgende week dus de operatie? Spannend zeg Tassie jeeeej dankjewel !! Leuk he! Ook een meid! Ben zo trots ik straal momenteel echt ! Jeetje wat voel ik me gezegd zeg met dit prachtige nieuws! Ben zo blij ben nu zoooooo ontspannen momenteel ! Alle stress viel van mijn schouder! Heb een leuk zwanger tijdschrift gekregen gister in de bus van vriendin met cadeautje! Dus lig nu lekker in bed met de hond en mn tijdschriftje en ontbijtje! Heeeeelijk genieten! En heb net via collega gehoord dat ze een niejwe Bbibi-sollicitant hebben vandaag op het werk! Dus alles wordt voor me geregeld! Dus ik mag nu echt gaan genieten! Wat ben ik een gezegend mens zeg jeetje zo gelukkig momenteel! Hoeist met jou meissie? Jij ook lekker chill dagje dus? Heerlijk ! Heb jij inmiddels eigenlijk alles al in huis voor de beeb? En ik denk er ook wel net zo als jij over! Eerste jaar graa thuis en bij de oma(s) een weet het nog niet.. Mijn moeder wil heel graag! En verder dus een dagje of mijn man of ik thuis! Jij dus ook lekker. 16uur? Wat heerlijk meid!
@Bbibi: had wel iets gehoord over wijzigingen in het ouderschapsverlof, maar schrok er ook van dat het volgend jaar al zover is. Hoe dan ook wil ik het toch doen. Onze afdeling heeft een doorstart gemaakt, dus met ouderschapsverlof behoud ik in ieder geval mijn rechten op zoveel urige werkweek, als het ooit mis mocht gaan met onze afdeling. En zou je man niet wat uren thuis mogen werken? Misschien goed hem eerst te laten beginnen en dan kan hij snel genoeg inschatten of het evt bespreekbaar is en of er andere opties zijn? @Stiertje: aan zo'n fles zat ik inderdaad te denken. Mijn oudste zoontje heeft al vanaf het begin borst en fles gehad en die heeft nooit last gehad. Kan de aantal keren krampjes op een hand tellen en dan houd ik nog vingers over. Dit ventje is wat gulziger en heeft blijkbaar wat gevoeliger darmpjes. Bedankt voor de tip! Kan me voorstellen dat je tegen volgende week op ziet. Maar we slepen je er wel doorheen. @Tassie: jij hebt het goed geregeld..hihi..! Hopelijk kan je man lekker opschieten en een flink aantal dingen van het lijstje afstrepen! Zo de strijkplank is weer ingeklapt. Vraag is altijd voor hoe lang want de volgende wassen draaien alweer...hihi Straks mijn zoontje weer ophalen en hopelijk nog eentje voeden eerst. Mijn zoontje wilde weer afspreken met zijn vriendje. Zit er niet zo op te wachten, want dat jongetje is afgelopen week ook al geweest en breekt binnen no time de hele tent af. Heb ook een vermoeden dat die jongen iets mankeert, want hij is ook niet te corrigeren en het lijkt net als je hem wat vraagt of wat zegt dat het niet binnen komt bij hem. Hij kan daar natuurlijk niets aan doen, maar het is heel vermoeiend dus.
@Bbibi; hihi, je straalt!! Wow, meid, alleen dat is al heel veel waard! Ondanks de zorgen die je hebt beschreven, vallen allerlei andere "dingen" om je heen mooi op zijn plek zodat jij lekker kunt ontspannen en genieten van jullie kleine spruit. Ik had trouwens een abonnement genomen op het blad: "Ouders van nu". En bij het aanvragen van een babybox (hihi, zo'n doos) zit ook het blad "Wij jonge ouders" gratis. Bij Babydump kun je ook een gratie doos krijgen. Kijk maar op de website. Als je een folder van hun thuiskrijgt kan je op de achterkant je gegevens invullen en deze inleveren in de winkel. Ik krijg veel winkelfolders binnen van babyzaken sinds het aanvragen van de dozen. Wij hebben nu wel zo'n beetje alles, behalve nog een co-sleeper. Ik heb een mooie gezien bij Bed4Baby. Niet zo heel erg duur, vind ik, en compleet met matras, matrasverlenger en haak. Verder heb ik alleen nog wat verzorgingsproducten nodig: wasgel, babyshampoo, babyolie e.d. Oh ja, en nog flesjes voor als ik bv geef (ik wil voornamelijk afkolven). En een kolfapparaat heb ik ook nodig. Heb jij al kraamzorg aangevraagd? Ik heb 23 mei een eerste gesprek met een consulente thuis.