@Sneeuwmees; hihi, ja, mijn man mag lekker zweten vandaag! De poezenbeesten mogen alleen niet meer naar boven. Eentje zit zich stierlijk te vervelen bij mij. Oh, oh, wat kan ze lekker klaaglijk mauwen. Als ik zo jouw bezigheden lees, run je echt een bedrijf thuis. Altijd druk in de weer. Maar inderdaad, het zijn allemaal bezigheden die je moet blijven doen. Ik hoop dat het vriendje van je zoontje vandaag heel braaf zal zijn. Het is ook geen lekker weer om in de tuin (buiten) te spelen. Succes vanmiddag, of misschien eerder sterkte!!
Tassie: goed bezig!! Als ik je een (uiteraard vrijblijvende) tip mag geven: koop pas een kolf als je de bv een beetje op de rit hebt en zeker weet dat je het langer wilt blijven doen. Stel dat het onverhoopt niet lukt, dan zit je met zo'n duur apparaat. Je kunt evt. eerst ook eentje huren, kan vaak wel via de kraamzorg, vraag de consulente maar eens. Ik heb een Ardo Calypso, bevalt goed. Je kunt de kracht van het vacuüm instellen en ook de frequentie. Hij maakt weinig geluid. En je kunt de enkele set uitbreiden naar dubbel (2 boobs tegelijk kolven). Ik heb de babyshampoo helemaal niet gebruikt. Zeep haar hoofdje gewoon lekker in met de zeepvrije wasgel (van het bekende merk ). Zo'n gedoe met 2 verschillende flesjes. Wat ik wel fijn vind om te gebruiken is badolie. Je doet een scheutje in het badwater, is lekker voor baby's huidje. Huid van meiske was in het begin nogal droog, vandaar.
@Bbibi: o ja, dan wordt het lastiger met de bv. Hopen dat de kleine meid idd geen vervelende dingen meekrijgt! Wij hebben geen boerenbedrijf, maar wonen in een oude boerderij, met wat schapen voor de hobby. Mijn vriend heeft ook een 'gewone baan' buiten de deur.
@ stiertje oh wat stom! Altijd gedacht omdat julie op een boerderij wonen en zoveel schaapjes hebben dat jullie dus echt werkte in het boerenleven hihi maar niet dus @ sneeuwmees bij jou en tassie zo te lezen ook zon domper dus? Ik denk ook aan ouderschapsverlof mocht er idd iets gebeuren blijft je contract tenminste op 24uur staan ( bij jou nog meer).. Dus altijd beter voor je regelingen enz idd! Ik heb het tussen de middag met mijn man overgehad! Hij is vrij dus we zijn lekker gaan lunchen en roze babyspullen gaan kopen! Maar minder werken is echt geen optie nu ! Zijn nieuwe baas heeft echt een "hekel" aan parttimers en gooit die zo snel en liefs mogelijk allemaal eruit! Dus niet beslreekbaar meer zei hij! Nouja als dit de kans is voor mijn man.. Voor kij is het met ziekte wel fijn wat minder te werken! Vandaag is er schijnbaar al een vervangende sollicitant geweest voor mij dus top! Ben ook benieuwd of dat vriendje nog bij jullie is komen spelen ! Lastig dat je zelf de vriendjes niet kan uitzoeken he voor je zoontje hihi.. Hopelijk hebben ze het rustig gehouden hihi..!
@tassie hihi nou idd ben helemaal aan het stralen! Omdat nu alles gewoon goed is! Geen resus een mooi klein meisje in mijn buik die zooo levendig is en er zover Gezond uitziet! Lekker weer afgekeurd deze week.. Dat geeft me zoooo veel rust! Ik voel me zo ZENN momenteel! Lekker roze spulletjes besteld en gekocht! Mooie meubels gezien tja wat wil je dan nog meer? Hihi zo te horen heb jij ook al genoeg gekocht! Heb jij ook aan iemand zin lijst gevraag wat je moet hebben? Ik schrok er echt gigantisch van! Stomme vraag maar hoe heb jij dat met rompers bijv gedaan? Hoeveel heb jij er gekocht? En van welke maten? Lets hoe voel je je vandaag meid? Dees wanneer stond de volgende operatie gepland van je man? En hoe issie met jou verder? Klaasje hoe issie met de tweeling? FA ik vraag me ook af hoe het met jou gaat? Lekker aan het genieten van je vakantie? En kun je nog wachten met testen? Lieve arie hoe gaatie met jou meis? Werkweekje weer overleefd? Had je inmiddels al lekker vakantie? Klaproos ik mis jou ook meissie hoe gaatie? Nog ginformeerd of iemand de intralipid kan toedienen ? Dan heb ik nog voor je he meis .. All : knuff
@Bbibi: fijn dat je zo lekker straalt. Houden zo! Wat betreft rompers en zo: ik kreeg van de kraamzorg een heel handig lijstje. De meeste kraamzorgorganisaties komen rond de 28e week op huisbezoek voor een intake. En verder zullen er op internet vast ook wel lijstjes circuleren.
@stiertje; dank voor je tips! Ik ben ook lid van de kruisvereniging, dus kan daar ook eentje huren. "Gelukkig" ben ik een paar daagjes in het ziekenhuis alwaar men ook helpt met bv opstarten. Enneh, dat van die shampoo, dat dacht ik al, dat je dat zeker in het begin nog helemaal niet echt hoeft te gebruiken. Lekker spul allemaal, hè?! Het ruikt zo lekker. En die olie, hmmm, lekker zacht. Als je nog meer tips hebt, ik ben één en al aandacht. @Bbibi; wat heerlijk voor jullie dat jij je lekker ontspannen bent en echt geniet van jullie meisje in je buik! Ik wou dat ik wat van jou Zenn kon pikken, ik ben echt helemaal niet ontspannen thuis sinds ik in de Ziektewet zit. Ik kan het werk (vooral hoe men waarschijnlijk over mij denkt) niet loslaten. Ik had afgelopen maandag een collega aan de telefoon (ik belde naar het werk) en ze hadden mij echt verwacht de laatste keer dat ik bij de bedrijfsarts was geweest. Ik ben zo bang dat ze echt naar over mij denken. Ik was toen echt hartstikke beroerd, anders was ik zeker langsgegaan. Ik moet nu weer maandag bellen, omdat dat mijn leidinggevende er weer is. Ik moet mijn vakantie en ouderschapsverlof aanvragen voor na het verlof. Ik moet er echt de hele tijd aan denken en ben er echt naar van in mijn buik. Bah. Oh ja, zo'n lijst, neen, daar heb ik eigenlijk niet echt naar gekeken. Ik heb een aantal rompertjes zelf gekocht en ook een paar gekregen. Hoeveel? maat 50: 2 stuks (1 korte- en 1 lange mouw), maat 50/56: 5 korte mouw, 2 lange mouw en maat 56: 1 lange mouw, 1 korte mouw. Verder heb ik een paar boxpakjes met voetjes voor het begin en ook zonder voetjes. En nog wel meer kleertjes. Ook ik ben benieuwd naar de andere meiden. Even een zwaai naar iedereen!!!
@Bbibi: ik zou die lijstjes maar een beetje met een korreltje zout nemen wat je zou moeten hebben, anders ben je al failliet voordat het kindje geboren is. Zo had ik een lijstje bij mijn oudste zoontje waar veiligheidsspelden, navelbandjes e.d. opstonden, waar van de kraamhulp zei dat ze dat nooit gebruikten. Ik denk dat ik ca. 8 rompers heb. Ik zou zeker, hoe schattig ook, niet heel veel van de kleinste maatjes kopen (50/56). Deze maat dragen ze relatief kort. Mijn zoontje gaat nu al over op maat 62. En mocht je iets te kort komen is het snel genoeg bij gekocht. @Tassie: ik heb ook een hele verzameling aan zeep soorten gekregen, lavendel, voor het slapen gaan enz. Maar moet eerlijk bekennen dat ook ik eigenlijk altijd de zeepvrije wasgel koop en na het badderen even lekker het lijfje met crème in masseer.
@ stiertje ik ga het proberen! Hihi @tassie ik heb er nu maat 50 7lange mauw en maat 50/56 heb ik er vandaag 10gekocht waarvan 8 korte mauw en 2 lange mauw! Ik teijfel of ik ook nog een paar maat 44 zal kopen voor haar! Maar misscchien wacht ik daarmee tot de groeiechos dat ze kunnen schatten hie groot ze wordt ! Mijn man en ik zijn 2 ukkies! Dus verwacht niet zin hele grote beeb.. Aan de andere kant was mijn man echt een dikke baby dus het zegt misschien helemaal niets? Ik was een mager 6 pondertje ( iets kleiner!) hij een ruime 8 ponder! Ik hoop op een grote dikke baby ! Bevallen is toch niet fijn en dan maar gelijk goed van een gezonde sterke beeb dan een kleintje! Dus spannend! Oja kraamzorg hebben we nog niet geregeld! Ik wil maandag overleggen met het ziekenhuis welke ik miet regelen! Omdat ik nu op medische indicatie in het ziekenhuis beval! Even vragen welke ik moet regelen! Wat sneu dat je je zo druk maakt over je werk en collegas! Dat heb ik als enige geluk niet! Mijne zijn zo lief! Heb allemaal al kaartjes en vandaag cadeautje ! Mijn baas is ontzettend lief en meelevend en man van p &o ook.. Dus ze hebben allemaal het beste met mij voor! Het uwv betaald mij nu dus ze hebben vanaf vandaag een vervanger op gesprek laten komen! Dus geen "gehijg" in mijn nek! Heeerlijk ! Dus ik mag nu van alle kanten ontspannen! Iedereen is zo lief voor mij! De arbo ook zon lieve vrouw! Dus ik klaag niet! Maar meid ligt het aan jou manier van denken dat je zo bang ben dat ze vervelend over jou denken ? Of is daar echt reden toe? Zijn ze neerbuigend of vervelend? En hoe is je baas? Lijkt me zooo vervelend die druk te voelen ! Had ik bij mijn vorige werkgever ook toen ik overspannen was! Nu wordt ik als koningin behandeld zon verschil <3 Knuffel lieve meid
@bbibi; Nou, ik heb het echt naar mijn zin daar. Leuke collega's (klein groepje). Ik heb nooit het gevoel gehad dat men mij niet mag of zo. Maar men heeft totaal geen belangstelling in mij getoond sinds ik thuis ben. Het valt mij gewoon zo heel erg tegen. Mijn leidinggevende heeft kanker, is onder behandeling, maar heeft nog heel veel gewerkt en werkt nu gewoon weer haar normale uren. Misschien dat men nu denkt dat ik mij aanstel of zo. Collega's hebben haar gebeld, berichtjes gestuurd, kaartjes gestuurd enz. Idem met een andere collega, ook kanker. Natuurlijk weet ik dat dat absoluut (gelukkig maar) niet te vergelijken is met mijn situatie, maar ik ben ook "ziek". Ik had gewoon wat meer van hun verwacht. Ik was nadat ik 2 weken had thuisgezeten weer aan het werk gegaan om te kijken hoe het ging. Nou ja, dat ging dus niet. Éen collega was echt ongerust, omdat ik zo duizelig was en stond te tollen op mijn benen. De andere collega die er die dag was heeft niets gezegd. Ja, alleen hoe het moest als ik niet meer kwam werken die week? Want ja, zij wil ook weleens vrij en qua bezetting kwamen ze dan ook in de knoei. Terwijl ik erbij stond!! Ik voelde mij zo bezwaard, geïrriteerd door haar opmerking, maar ook doodziek te zijn. Ik heb er niets op gezegd en ben weggegaan. Dat terwijl ik voor haar echt klaarstond qua peptalk en haar ook berichtjes heb gestuurd toen zij door een moeilijke tijd ging. Daarom ben ik zo super onzeker en denk ik dus dat men mij niet meer mag of zo. Het knaagt ontzettend aan mij. Ik denk dat ik het toch tegen de vk en de bedrijfsarts moet zeggen. Want dit hou ik zo niet vol, ik bedoel ik ben echt super nerveus thuis. Ik ben echt bang om maandag weer te bellen en dan ook nog eens te vragen om vakantie en ouderschapsverlof. Tja, en een burnout heb ik een aantal jaar geleden gehad bij een vorige werkgever. Soms vrees ik dat ik wat overspannen ben of zo.
Ohh echt waar sneeuwmees! En veel zeggen juist dat maat 50 zo groot is ! Heb er nu dus 17 .. Niet meer bijkopen dus? Heb geen schattige hoor! Alleen witte omslag maat 50, en normale maat. 50/56 denk dat ik het zo maar hou dan! Heb jij voor mij een betere lijst toevallig? Heb er al een van vriendin maar schrok me kapot! Miss heb jij een beknoptere? En jou manneke nu al maat 62? Jeetje wat gaat het snel zeg
Ochjee lieverd toch! Ik wordt zo naar van jou berichtjes :"(... Je moet dit zeker in ( vertrouwen) tegen de bedrijfsarts zeggen hoor meis! Het kan zo echt niet snap dat je je heel verdrietig en bezwaard voelt.. Al is het eigenlijk maar door 1 collega! Die heeft jou nu zo onzeker gemaakt! Terwijl ze misschien niet nadacht en het niet zo bedoelde! Pfff wat vervelend meid! En je baas spreek je die wel geregeld ? En wat zegt die ? Je moet er wel echt over praten want die steess is voor jou gezondheid niet goed en ook niet voor je kleine meid ! Dat je je zo ziek voelt kun je niks aan doen! Maar je moet je niet psychisch ook nog in een dip voelen voor zo iets! Dat is zooo zo de! Je moet nu juist de enegie in jezelf steken en in de beeb en niet in dat rotbedrijf knuffel! Xx
Bbibi, dank voor je lieve woorden. Ik ben gewoon een muts als het om opkomen voor mijzelf gaat. Ik durf niet veel te zeggen uit angst om anderen boos te maken. Ik spreek mijn leidinggevende nauwelijks. In het begin (toen ik zo'n 12 weken zwanger was) heeft zij een paar keer gebeld, daarna ben ik degene die elke keer belt. Maar ja, eigenlijk alleen na een gesprek met de bedrijfsarts of in combinatie met de controleafspraken in het ziekenhuis. Dus eens per 4/5 weken. Ik denk dat het best raar is dat mijn leidinggevende helemaal niets laat horen en dat ik degene ben die contact opneemt. Ik voel mij daar dus ook helemaal niet prettig bij. Waarom moet ik als enige bellen en/of langskomen op het werk? Ik heb mijn collega's helemaal niet gehoord sinds ik thuis ben. Ja, ze hebben met z'n 4-en een kaartje gestuurd nadat de bedrijfsarts mij na een maand thuis te zijn geweest 100% had afgekeurd. Toen kreeg ik ook bloemen van de hele afdeling. Verder helemaal niets meer. En ik zit nu alweer 14 weken thuis! Helaas kan ik de bedrijfsarts niet bereiken, hij heeft geen secretaresse of zo. Ik zie hem pas in juni weer. Ik zit mij inderdaad echt op te vreten hier thuis. Het liefste zou ik niet meer teruggaan. Maar ja, dat kan natuurlijk niet.
Hey, lees nog wel mee hoor dames, maar had ff geen zin te reageren, sorry...kon over de meeste onderwerpen ook (nog) niet zo meepraten..ja probeer nog positief te blijven..maar pff ii ben iedere keer opgelucht als mijn inlegkruisje nog spierwit is als ik naar de wc ga. Heb nu het boek, paaseitjes zoeken in het amc besteld en binnen. Stond ook een persoonlijke boodschap van de auteur is, superlief! Maandag en dinsdag heb ik iig lekker vol gepland dus hopelijk veel afleiding...ben zeer aan het overwegen de anesthesiste te bellen en te vragen of ze me tot woensdag even onder zeil kan brengen Tassie, wat verdrietig van je werk en collega's...knuffel!!
Lets pfff die dagen duren ook zoooo lang he! Alles is nog wit dus geen rood dus dat is een goed teken! Wat zegt je gevoel? Wanneer ging je voor een bloedtest meid? Tassie jeetje ik snap het! Wat heftig! En ook niet leuk van je baas! Al is het logisch als hij ook ziek is natuurlijk! Kun je echt niet via via je arbo bereiken? Beter gewoon dat je het wel NU bespreekt want dit kan eigenlijk niet langer ! Die stress moet echt weg! Je moet rusten aan aan julliezelf denken meissie! Knuf
Owh ps lets dat boek heb ik ook gelezen ( en dat als analfabeet!) en genoeg traantjes gelaten! Zo herkenbaar! Echt mooi! Wat leuk dat ze een persoonlijk bericht heeft gestuurd!
@Lets; oh, ik begrijp je gevoel zo. Soms zijn er gewoon momenten waarbij je het allerliefste je ogen dichtdoet en pas weer opent op een bepaald moment zodat je niet van tevoren in al die spanning en onzekerheid zit. Heel goed van je dat je in ieder geval wat dagen volgepland hebt. Afleiding kan heel goed helpen! @Ddees en Bbibi; dank jullie! Eigenlijk is het ook niet zo gek dat ik "het" af en toe niet meer zo zie zitten. Ik wacht eerst maandag maar af en als dat gesprek niet goed loopt (waarschijnlijk valt het mee, zoals meestal) dan moet ik denk ik inderdaad aan de bel trekken ergens. Het is natuurlijk mijn werk, maar ook die andere toestanden die het toch best wel zwaar, stressvol en emotioneel maken. Ik bof zo ontzettend met dit clubje en ook heel erg met mijn man en ouders. Oh ja, over mijn man gesproken, die is nog steeds bezig met klussen. Hij is begonnen met de vloer leggen in de woonkamer. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar het heet: Flexxfloors. Het is zo handig. Hij legt het best snel en bovenop het parket. Het is echt heel erg mooi! Je kan er ook meteen op lopen. Hij hoeft alleen wat meubels te verplaatsen, dus niet alles buiten te stallen of zo. We hebben wel net nog naar de Giro gekeken. Bah, net een nare valpartij gezien.
Lets: ik duim voor je!! Dat het deze keer wel gelukt is! @rompertjes: die met lange mouwen vind ik heel onhandig als er nog een shirtje overheen moet, dus die gebruik ik bijna nooit.