ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: waar ik het lijstje van mijn oudste zoontje vandaan had, weet ik niet meer. Deze keer heb ik er een bij de Hema meegenomen (die lijstjes hebben ze in de winkels). Misschien staat die zelfs ook wel online op hun site. En je bent uiteraard vrij om zoveel kleertjes, rompertjes e.d. te kopen. Maar die hele kleintjes worden niet echt smerig en slapen nog veel (en je krijgt ook vaak veel kleertjes). Bovendien is het best een heel gedoe (vind ik nog steeds) om zo'n heel kleintje om te kleden, dus het nodigt ook niet uit om dat onnodig vaak en veel te doen. Dus vandaar... Maar snap je helemaal dat je lekker los wilt gaan, hoor!
    @Tassie: hebben jullie geen bedrijfsmaatschappelijk werk? Door wat akkefietjes op mijn werk, heb ik er veel steun aan gehad. Ik ben ook zo'n type die niet voor zichzelf opkomt of makkelijk durft aan te geven als ik het ergens niet mee eens bent. Ik heb er veel aan gehad, nuttige tips, maar ook is het soms lekker even je hart te luchten.
    Kreeg gisteren ook een brief van het werk, ondertekend door mijn directeur, waarin stond dat mijn zwangerschapsverlof tot 16 juni duurt. Die datum stond al vast en hangt al tijden als een zwaard boven mijn hoofd, hoe dichterbij het komt. Heb gisteren en vandaag ook de nodige keren lopen janken bij de gedachte weer te moeten werken en mijn zoontje weer 'achter' te laten. Bovendien kan mijn baas blijkbaar wel een brief ondertekenen wanneer ik weer aan het werk moet, maar eentje waarin vast staat dat ik een dag ouderschapsverlof per week wil opnemen blijkbaar niet.
    Ik was van plan deze week naar mijn werk te gaan om even op de koffie te gaan. Om de eer maar aan mezelf te houden en om er weer even geweest te zijn. Maar ik was druk met van alles en nog wat en had ook een enorme weerzin om hun achter de k*nt aan te lopen met mijn zoontje. Dus als ik mocht kiezen, was de keuze ook makkelijk gemaakt om iets anders te gaan doen ipv naar mijn werk te gaan. Een collega moet nog op kraamvisite komen en had via een andere collega aan mij door laten geven dat ze in mei wel tijd had. Nou, die laatste paar weken voordat ik weer ga werken, hoeft ze ook niet meer te komen, hoor.
    @Lets: fijn dat je zoveel afleiding hebt. Ja, konden we maar even onder een deken in een winterslaap en dan woensdag wakker worden, hè? Maar iedere dag zonder rood, is er weer een in de goede richting. Dus dat is inderdaad iedere keer weer een hele opluchting. Dat boek ken ik zelf niet, maar heb er veel over gehoord. Laten we hopen dat jouw paaseitjes mogen uitgroeien tot mooie kindjes.

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, die onzekerheid is slopend. Voel je iets , Wat betekend dat dan ? Voel je niets, klopt dat wel ? Is dat wel goed ?:(
    En idd het broekje loeren. Maaarrrr...... wanneer je een posi test hebt is dat nog niet voorbij ;):$:$
    Jij mag toch woensdag testen ? Dan heb ik de termijnecho. Spannend voor ons beide.
    Ik hoop zo op een posi test voor jullie.

Sneeuwmees, op de dagen dat ik moet werken ben ik idd altijd zo vroeg op. Wij werken van 7:00 tot 16:00.

Bibi, je hebt al wat aankopen gedaan met de rompertjes. Ik zou geen kleertjes kopen van maatje 44. Grote kans dat je kleine meid dat nooit zal dragen. En anders is het snel gekocht.
    Wij krijgen binnenkort een zeeman in de stad. Hier ben ik wel blij mee. Lekker goedkope rompertjes e.d.

Tassie, dat je ziek bent is al erg genoeg, dat je ook nog gaat stressen om je werk is wel heel vervelend. Als ik het zo lees, komt het een beetje op mij over dat je collega's je niet zo serieus nemen. Gaan lopen piepen over de bezetting waar je bij bent. En niet even de moeite nemen om contact te onderhouden terwijl dat wel gebeurd bij iemand met kanker. Het lijkt wel of jou situatie niet erg genoeg is om er aandacht aan te schenken. Ik hoop dat je gesprek opluchting geeft.
    Maar jou man is maar goed bezig met klussen.

Ddees, is de volgende operatie van je man aankomende week ?

Stiertje, jullie datum komt ook dichterbij.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: had je deze week niet de termijnecho? Voor betaalbare en goede kwaliteit, kan ik je ook van harte de rompers van de Hema aanbevelen. Ze blijven mooi in de was qua stof en pasvorm (ik krijg geen provisie van de Hema, hoor, maar wilde het toch even kwijt ;)).
    @Bbibi: ik zou even de groeiecho's die je tijdens je zwangerschap krijgt (ook al zijn die ook niet altijd even nauwkeurig) in de gaten houden. Dan heb je straks een redelijk beeld of je kindje gemiddeld groeit of evt. voor of achter loopt. Maat 44 wordt meestal gebruikt bij te vroeg geboren kindjes en die afwijkende maatjes zijn vaak ook nog wat duurder.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
  5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, daar zetten ze ook dingen op die ik nog nooit gebruikt heb: flanellen luiers, haarborstel en kam, luieremmer, badthermometer. Ik zal mijn lijstje van de kraamzorg eens ff opzoeken. Prenatal is trouwens ook errrrg duur vind ik.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: ja, dit soort lijstjes komen de winkels niet slecht uit. ;) Aanstaande ouders zijn gewillige slachtoffers, want je wilt het beste voor je kindje en bent bang iets tekort te hebben.;). Ben daar bij de oudste ook teveel ingetrapt.:)
    Wij hebben ook een magnetron sterilisator, omdat dat jaren geleden ook geadviseerd werd. Maar nu zei onze kraamhulp weer dat ze daar weer van terug gekomen waren, dat zo'n ding niet echt toegevoegde waarde heeft, omdat als het uit de sterilisator komt, het steriele effect gelijk weer weg was. Maar persoonlijk vind ik het wel een prettig ding en we hebben hem toch nog.
    Moet ook zeggen dat ze slaapzakjes erop zetten. Ik heb voor mijn oudste zoontje er een gekocht, maar toen en ook nu niet gebruikt (niet als baby tenminste ). Ik heb er gelukkig een van de hema gekocht en die was niet duur, maar bij zo'n babyzaak hingen ze ook voor 80 euro per stuk (en volgens een lijstje moet je er twee hebben). Dus kassa voor de winkel en zonde voor jou als je het dan niet gebruikt. Ben benieuwd naar jouw lijstje. Ik heb er nooit een gekregen van de kraamzorg.

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow knorretje, voor jou ook spannend woensdag. Laten we hopen dat het voor ons beiden een goede dag word.

Werd vannacht echt wakker van steken in de baarmoeder, dat heb ik nog niet eerder gehad en heb ik eigenlijk ook bijna nooit met ongesteldheid, iig niet ervoor, misschien wel eens tijdens een beetje maar niet dat ik er wakker van word. Geen idee wat dat dus weer te betekenen heeft, ik hoop iets goeds, omdat ik het de vorige keren niet had. Iemand hier ervaring mee?

Vandaag dag 7, vorige keer werd ik op die dag al ongesteld...zullen dus maar weer zien..hoop dat de suprefact en prednison zijn werk doet.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: steken in de baarmoeder? Herken ik van mezelf ook niet, maar hoopvol als je het niet eerder hebt meegemaakt... Je zou dan toch zeggen dat er iets gebeurd daarbinnen. Ik hoop dat je de rode duivels buiten de deur weet te houden (voor de komende 8,5 maand in ieder geval). Sterkte met broekloeren vandaag!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ohhh lets vind het soooo spannend voor jou!!

Knorretje ik heb de rompers maat 50 van de hema van die met drukknoopjes zodat ik de rompers niet over haar kleine bolletje hoef te trekken! En maat 50/56 gister ook de normale van de zeeman! Waren n mauwloos maar 1€ per stuk! Ik dacht inslaan die handel hahHa!
    Gister ook nig een roze vestje en roze boxpak gekregen van smoeder... Niet geheel mijn smaak ik hou niet van fluwele trainingspakes maar het is lief bedoelt natuurlijk! Ik hou meer van de spijkerrokjes sn jurkjes enzo ! Heb al zoveel leuke gezien! Al zal de kleine toch het meest een romper aanhebben en in bed liggen hihi

@stiertje alle lijstjes zijn enorm welkom dan kan ik ze misschien een beetje vergelijken! Daarnaast al veel tips van lieve vriendinnetjes gehad. :)

@sneeumees bedankt voor je lijstje! Ik zal ed binnenkort eens naar kijken! Ik vind het allemaal zo lastig! Vooral omdat ik echt een leek ben op dit gebied..en wat de een vaak gebruikt zal de ander misschien nooit gebruiken! Hmmmz lastig hoor! En dan ook nog wordt mijn baby net Zo kouwelijk als ik en mijn man ? Of heeft een baby het eerder warm .. Zo lastig😱.. En ik beval ook nig eens in de winter best moeilijk..
    En snap dat je zo opziet tegen je werk! Slecht hoor van je baas dat ze idd deze brief wel kan ondertekenen en de formulieren van ouderschapsverlof niet! Wat is dat voor een mens.. Hopelijk kun je echt nog even heeerlijk genieten van je mannen!

@tassie flexxfloors ik heb daar wel van gehoord! Ben heeeel benieuwd hie het er nu uitziet! Kun je niet een foto plaatsen in je album? Nu ben ik erg nieuwsgierig natuurlijk! :) hihi je mannetje is toch allemaal maar goed bezig! Fijn zon man!

10. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, ik heb even gekeken op het lijstje van prenatal. Er staat ook een wieg op. Nou die koop ik dus echt niet. Dat is echt zonde van het geld ( vind ik )
    Mijn kleine neefje trok met 5 weken de bekleding los. Dat werd dus in het ledikantje slapen. Dus dan maar gelijk in het ledikantje denk ik zo..
    Ik heb een ouderwetse kinderwagen als wiegje voor in de kamer.
    Ook zag ik kruikenzakken staan, en bij mijn vriendin die in januari is bavallen, vertelde de kraamhulp dat je die niet mag gebruiken. Er moet een luier omheen geknoopt.
    Tja.... flessenwarmer.... de magnetron kan ook ennn je mag de flesvoeding nu ook gewoon met warm kraanwater aanmaken.
    Ik ga dus wel kritisch kijken naar wat ik wil kopen. En zijn er extra dingen die niet echt nodig zijn maar wel handig of leuk, vraag ik die voor mijn verjaardag .

Sneeuwmees, mijn man dacht ook dat de termijnecho deze week was. Hij was al eerder van zijn werk naar huis gegaan. En ik dacht dat hij vroeg klaar was, tot hij me zei, moeten we niet vast die kant op ? Uhm nee.... dat is volgende week

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, spannend hoor. Ik hoop het zo voor jullie. Laat die ongi maar wegblijven. En menstruatie achtige pijn kan wel een teken zijn dat het goed zit. Maar helaas geen garantie. Veel sterkte nog met wachten.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Die lijstjes moet je inderdaad maar gewoon naar eigen inzicht afwerken en met een korreltje zout nemen. Je moet kopen wat je zelf nuttig lijkt en je kan altijd nog iets bijhalen als het nodig mocht zijn. Zo worden ook babykamers verkocht met hoge kast, commode en een ledikantje. Maar wij hadden al een bedje en het kamertje is niet zo heel groot, dus wij hebben alleen een losse commode gekocht en niet een hele complete babykamer.

@Bbibi: we zijn allemaal 'leek' geweest (en ik nog vaak). Dus voel je daar niet ongemakkelijk over. Toen wij zwanger waren, had ook iedereen wel een mening, waardoor we soms door de bomen het bos niet meer zagen. Maar het is ook mooi alles zelf te ervaren en uit te zoeken. Ook ik ben erin getrapt door teveel te kopen en dat zal jij ook hebben, dat jij later denkt. Goh, dat was achteraf niet nodig (of juist wel) en dat hadden we beter anders kunnen doen.
    En ja, kleertjes krijgen die niet helemaal je smaak zijn. Ja, wees maar voorbereid dat dat nog vaker gaat gebeuren als het kindje eenmaal geboren is.;) Heb ook vaak kleertjes van de kraamvisite gekregen die op de groei gekocht zijn. Heel aardig bedacht, maar dan hebben ze geen rekening gehouden met de tijd van het jaar wat het dan is. Zo kreeg ik een heel dik pakje met een soort van voering, maar als mijn zoontje dat aankan, zal het (hoog)zomer zijn. Dus dat is dan wel sneu (en vooral zonde).
    Maar weet zeker dat jouw meisje er superschattig uitziet in het roze fluwelen pakje.:p
    Zo te horen, ben je overigens wel lekker op dreef met spulletjes kopen. Ben trots op je!:)
    @Knorretje: nog een weekje wachten dus.. Dus je man had last van zwangerschapsdementie ipv jij ;)? Hoe is het met je kwaaltjes. Veel last ervan?

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ knorretje ach garm jou man hihi... Speciaal naar huis dus voor niets! Nouja dat betekend wel dat hij er druk mee bezig is dus dat is een goed teken! Ging jij het nou morgen aan je ouders vertellen ?
    Zon flessenwarmer koop ik denk ook niet. Een magnetron hebben wij niet ( man en ik zijn een beetje door aanhet slaan in. Gezond eten en straling van de magnetron is verde van gezond dus ju wij verhuisd zijn gekozen voor stoomoven ipv magnetron) .. Maar je kan het flesje ook gewoon met gekookt water maken toch ? Met de waterkoker ofzo ? En wat voor kruiken moet je dan kopen als het geen zakken mogen ziin? Toch niet zon hardd neem ik aan ofwel? Hoorde ook gister van een vriendin dat een dekbed niet mocht.. Maar ik denk dan wat als mijn kindje net zon kou-klein is als ikzelf? Heb al 2 winterslaapzakjes! Dacht dan nog een dekbed erover maar dat mag dus schijnbaar niet ! Kei zielig.. Maar een dik dekentje mag dan weer wel, weird..
    Ik koop alles gewoon dubbel voor in de cosleeper en voor in het ledikantje zodat beide klaar staat! :) wilde jij eigenlijk ook weten wat het werd?

Sneeuwmees wij hebben al een mooi kamertje gezien! Wij kopen alleen los een ledikantje en commode omdat er al een gigantische kast op die kamer staat voor de beeb die kast is ver leeg! Staan alleen mijn medicijnen voorraad in! Maar bovenin dus daar kan ze nog langgg niet bij! De rest is leeg dus die kast is voor haar! Als ze net zo schoenen en tassen verslaafd wordt als haar moeder zit die kast zo vol ;) hahaha..
    Mijn man is er maar mooi klaar mee nu hij een dochter krijgt! Wordt nog een bijbaantje of krantenwijk denk! Hihi
    Jij hebt dus ook van die geweldige kleertjes en pakkes gekregen? Verschrikkelijk! Ik koop zo iets gewoon liever zelf! Snap dat het heel goed bedoelt is maar ik heb zelf een hele goede smaak ( vind ikzelf) dus koop het liever zelf.. En hoe doe jij het anders? Als de visite komt ff dat pakje aan ofzo? Hihi ;)

14. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Lets: ik duim voor je !

@Bbibi: wat leuk een meid !
    En fijn dat alles weer goed was.

@lijstjes: die moet je inderdaad met een korreltje zout nemen. Ik vond de lange mouw rompertjes ook vreselijk. Heb ze alleen gebruikt als ik iets met korte mouwen had en dat eigenlijk te fris was :)

@Tassie: dikke knuffel meid !

En voor alle andere die het kunnen gebruiken natuurlijk ook. Jullie kletsen te veel voor mij om het op dit moment bij te houden.

@ego: hier gaat alles met mij en de kleintjes goed.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @magnetronsterilisator: ik kook m'n flesjes gewoon uit in een pan op het fornuis :)
    @ego: ik wilde vanmiddag een paar leuke foto's schieten van meiske op haar buik in het gras tussen de madeliefjes (om in een leuk lijstje op moederdag te geven aan moeder en schoonmoeder) maar het is echt petweer. Hoop dat het nog even droog wordt voor 17 uur, zodat ik de foto's ook nog kan laten afdrukken.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: jammer van het weer, anders had je bij jullie pracht foto's kunnen maken. Ik had bij de Albert heijn foto's laten maken in de hoop dat ik dan een mooie foto zou kunnen geven met moederdag, maar kan ze helaas pas dinsdag ophalen (en dan nog moet hopen dat er een mooie bij zit).

Hier cadeautje voor mijn moeder en de boodschappen weer binnen. Gelukkig hoef ik er nu niet meer uit. Mijn oudste zoontje kan helaas niet naar buiten, dus die is nu het huis aan het verbouwen, maar ja, hij moet wat om zijn energie kwijt te kunnen met dit weer.

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie al wel bij wie ik moet zijn als ik ooit in verwachting raak voor alle tips, bij dezelfde mensen als ik moet zijn om te praten over het uberhaubt in verwachting raken.

Heb nog steeds veel steken en krampen in de baarmoeder, stond net in een winkel werd ik ook helemaal misselijk, ben maar in de auto gaan zitten gelukkig was mijn vriend mee. Nog geprobeerd dusseldorf te bellen maar was al te laat voor de zaterdag en het is ook geen spoedgeval. Maar goed, nog geen bloed en dat is goed en geeft moed...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: geen bloed, geeft moed inderdaad. Net als een vlaag van misselijkheid...hihi.. Konden we de tijdsmachine maar even doorspoelen naar woensdag, hè? Ga je die bloedtest trouwens ook in DD doen, of kan dat via je eigen ha?

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    In dusseldorf! Die assistente van de huisarts die kan ik soms wel wat doen met haar 'procedures'. De vorige keer vond ze het heel wat dat ze in een middagje een bloedprikformulier geregeld had... Ik dacht nou als je mij het formulier had gegeven had ik die drie woordjes er zelf wel opgeschreven...;) en in dd weet ik ook vrijwel zeker dat ik dezelfde dag de uitslag heb en is ook alles meteen op zijn plek. Dan maar even 80 min meer rijden in totaal. Valt best mee;)

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Lets; oh, wat zenuwslopend al die (vreemde) kwaaltjes. Ik hoop zo dat het iets heel goeds en moois betekent. Laat je alleen je bloed testen of doe je ook een zwangerschapstest thuis? Meid, wat ongelooflijk spannend. Mijn duimen draaien voor je!!

@Stiertje; ik hoop dat het toch nog gelukt is met een leuke foto maken van je dochter buiten in het gras voor moederdag. Ik vrees echter dat het in het hele land zo'n beetje alleen maar geregend heeft en nog steeds regent vandaag.
    Ik heb samen met mijn man nog wat inkopen gedaan voor morgen. Wij gaan naar Limburg, naar mijn broer en zijn gezin, voor 2 verjaardagen en tevens moederdag vieren. Wij rijden samen met mijn ouders (doen we eigenlijk altijd). Het is best een reis, 2 uur heen en 2 uur terug.

@Bbibi; Als de vloer echt helemaal gelegd is, zal ik zeker een fotootje uploaden in mijn map. Het is echt zo makkelijk en ik ben er zo ontzettend blij mee, met wat er nu ligt. Wij gaan er ook de trappen mee bekleden en de hal.
    Trouwens, wat een "gedoe", he, om allerlei spulletjes aan te schaffen voor een kersverse baby. Ik hou mij eigenlijk ook niet echt aan een lijstje. Wij gebruikten bij het jongste pleegkind eigenlijk alleen maar slaapzakjes (najaar/winter), dus geen dekentjes of dekbed. Hij lag ook echt dwars of ondersteboven in zijn ledikant 's morgens. Hihi, zo grappig. En dan als je zijn kamer binnenkwam 's morgens, dan werd je direct begroet met een hele brede lach. Smelt......Als ik er weer aan terugdenk......

Deel Deze Pagina