@Lets: ja, vertel mij wat van die assistentes... Wij hebben er ook zo'n stelletje, terwijl de ha zelf vaak e.e.a. meewerkend en meedenkend is, maar voordat je door de bewaking van die pitbulls heen bent...hihi.. @Tassie: ben ook erg benieuwd naar je vloer, dus hoor graag als je een foto hebt. En een hele onderneming morgen, met zoveel reistijd. Wel leuk natuurlijk om naar je broer te gaan. Wonen je ouders wel in de buurt? En herkenbaar van je pleegkindjes. Ik dacht dat ik zo'n uitzonderingsgeval had. Ons oudste zoontje presteerde het altijd om binnen no time zijn dekens helemaal weg te trappen. Dus toen zijn we ook maar overgeschakeld op slaapzakken en uiteindelijk dus maar alleen met een slaapzak in bed. Heeft hij toch aardig lang zo volgehouden en wij in ieder geval de geruststelling dat hij toch altijd lekker warm was.
@Sneeuwmees; ja, gelukkig wonen mijn ouders wel dichtbij. Wij halen ze altijd op en rijden dan met z'n viertjes naar Limburg. Hiervoor woonden mijn broer en zijn gezin nog in Groningen, ook 2 uur rijden vanaf ons huis. Hihi, ze zoeken het wel uit.....Wel jammer, hoor, want ik zie ze eigenlijk alleen met verjaardagen en/of Kerst. Ze hebben dan wel veel kinderen (4), dus verjaardagen genoeg. Enneh, ik zal zeker een melding maken wanneer ik een foto in mijn map heb gezet. En jouw zoontje dus ook een druk mannetje in zijn ledikant/bed? Ik vind die slaapzakjes echt een uitkomst. Nu voor de baby heb ik wel lakentjes en dekentjes, omdat ik dat zelf heel schattig vind. Hihi, nu maar hopen dat ze niet veel draait of schopt. @all; zijn er nog meer die vanavond naar het Eurovisie Songfestival gaan kijken? Wij zijn er helemaal klaar voor. We hebben een lekker gebakje gekocht, hihi, dus kom maar op......
Songfestival: nee, bedankt. Niet mijn ding. Maar ik wens jou natuurlijk heel veel kijkplezier! Het was welgeteld 5 minuten droog, dus ik als een gek dingen bij elkaar gezocht en een paar (vind ik) leuke foto's geschoten. Lijstjes had ik al. In een naburig dorp zit een fotograaf met zo'n afdrukmachine, daar stormde ik om 16.50 naar binnen. Was van plan om het passepartout nog te bewerken met handafdrukjes van m'n dochter, maar dat lukte niet meer met die voor m'n schoonmoeder (schoonvader was klussen bij ons, dus aan hem meegegeven). Miss morgen die voor mijn moeder nog wel ff doen. Ik zal straks ff een foto in m'n album zetten.
Bibi, wij vertellen het idd morgen aan de ouders. Met die kruikenzakken bedoelde ik wel die metalen kruiken, maar de speciaal voor die kruiken gemaakte zakken van stof als bescherming, mogen niet meer. Je moet ze nu in een luier rollen en de uiteinden aan elkaar knopen zodat ze niet kunnen rollen. Tegen de tijd dat wij bevallen kan het zo weer verranderd zijn trouwens. Wij willen graag weten wat het wordt. Ik ben veel te nieuwsgierig. Wij kopen ook geen complete kinderkamer. Alleen een ledikantje en een commode. Stiertje, echt wel jammer dat het zo regent. Lets, bijna weer een dag voorbij..... kruip kruip.
@stiertje klinkt leuk meid! Zullen ze vast heeeel erg blij mee zijn ! @ sneeuwmees haha je zoontje de tent aanhet afbreken ja? Zo sneu ook met dit weer! Heeft hij toevallig iets van een spelcomputer? Of is hij daar nog te jong voor? Playstation of iets dergelijks? @ tassie ben heeeel erg benieuwd naar de vloer! Maar is vast mooi zoals je het omschrijft! We zien de fotos graag tegemoet! Ik je man vandaag weer aan het klussen? En oja ik vergeet iedere keer dst jij helemaal geen leek bent jij hebt al voor 2 kids moeten zorgen ! @loontjes wat fijn te horen dat het zo goed gaT met de kindjes! Snapt tygo inmiddels een beetje dat hij een zusje heeft die niet meer "weg gaat "? Hihi .. @knorretje owh wat leuk meid! Morgen dis een spannende dag voor jou ! Leuk leuk! En ohh dus wie weet is het in november weer allemaal anders dan ? En zon kruikzak mag dat ook? Zon rubbere kruik zeg maar?
@Stiertje; gelukkig dat je toch nog foto's hebt kunnen maken. Erg leuk idee als cadeau voor Moederdag. Ik heb al in geen jaren meer gekeken naar het Eurovisie Songfestival, maar dit keer, ik weet eigenlijk niet waarom, wil ik het wel zien. Gezellig tussen de kasten en tafel......mijn man schuift steeds meer op met het leggen van de vloer zodat alles wat anders staat. Maar, ik blijf zitten waar ik zit.... Ik was trouwens vanmiddag nog in volle vaart met mijn neus tegen de lamp gelopen. HIhi, echt heel hard. Tja, de eettafel stond er niet meer onder. Ik heb nu echt een dikke bobbel op mijn neus en uiteraard had ik meteen hoofdpijn. @Knorretje; wat spannend, maar natuurlijk vooral erg leuk om morgen het grote nieuws aan jullie ouders te vertellen. Wow, ik ben benieuwd naar de reacties. Enneh, wat kruiken betreft, wij hebben zo'n elektrische kruik. Die kregen wij van mensen waar wij de babykamer (ledikant en commode) vandaan hebben. Ik weet alleen niet of ik die kruik ga gebruiken, omdat hij echt behoorlijk heet wordt en nogal hard is.........Ik heb hem namelijk al een paar keer voor mijzelf gebruikt.
@Knorretje: spannend om morgen het nieuws te vertellen. Wisten ze dat jullie 'bezig' waren of is het een volledige verrassing. Veel succes en ik hoor graag hoe ze gereageerd hebben. @Bbibi: ik had ook van die aluminium-kruiken. Mijn bejaarde buurvrouw had van die kruikezak-hoesjes gebreid en die had ik er ook omzitten. Mijn kraamhulp heeft daar in ieder geval niets van gezegd, dus die was blijkbaar niet op de hoogte dat de regels weer veranderd waren. Ik moest alleen de kruik even op de plek leggen waar het kindje komt te liggen en weghalen als ik mijn zoontje in het bedje legde. Ik mocht het dan wel bij de voetjes leggen, maar met het uiteinde van hem af. Op zich kunnen kindjes zichzelf aardig warm houden, dus als je het op deze manier doet en je dekt ze lekker onder, dan gaat het helemaal goedkomen (zelfs voor koukleumen ), want een kindje mag het ook weer niet te warm hebben. Maar de kraamhulp gaat je daar straks allemaal goed bij op weg helpen. @Tassie: heb inmiddels, bij wijze van achtergrondmuziek, ook maar het songfestival aangezet. Ben benieuwd hoe NL het er af gaat brengen. Maar we moeten nog even geduld hebben. Is je man inmiddels ook uitgeklust en aangeschoven? En tegen een lamp gelopen? Auw... niet prettig! Morgen gehavend dus op familiebezoek? @Stiertje: wat goed dat je toch nog wat kiekjes hebt kunnen maken (en ontwikkelen). Ik had eind van de middag binnen nog wat foto's geschoten en heb nog even getwijfeld ook nog even wat af te laten drukken, maar het regende hier nog zo hard, dat de gedachte eraan me even niet aansprak. Mijn moeder moet dus nog even geduld hebben.
Breek in... Vandaag was de dag dat ik mocht testen. Kon niet slapen dus net test gedaan. En hij was positief!!! Nu toch nog even proberen te slapen. Reageer later nog op de rest! Breek uit..
@Fireangel: wow, meid. Gefeliciteerd! Aan zo'n moederdagcadeau kan niks tippen. Denk dat er van slapen alleen niets meer gaat komen. Geniet ervan!
Van harte gefeliciteerd, Fireangel!! Wat een super Moederdagcadeau! Kun je het een beetje bevatten?? Hihi, ik weet niet of je vandaag op visite gaat ivm Moederdag, maar eh, ga je het vertellen? Wat lijkt mij dat moeilijk, want die giga glimlach kan natuurlijk wel wat verraden?? Top, meid! @all; joepie! Ze zijn 2e geworden! Ik heb het met heel veel pijn en moeite volgehouden tot na 12.00 uur 's nachts. Verder is het weer, of eigenlijk nog steeds, slecht weer, bah. Straks over 45 minuutjes mijn ouders ophalen en dan naar Limburg. Op naar het warme zuiden (hihi, het is daar ook heel slecht weer met zelfs onweersbuien). We zullen het zien. In ieder geval wens ik iedereen een hele fijne Moederdag. Enneh, dat de moeders onder ons vandaag ook lekker verwend mogen worden. Dat is in ieder geval waar ik al naar uitkijk voor het volgende jaar!!!
@tassie: Mijn moeder is meegeweest voor de extra echo toen ik ovitrelle moest spuiten. En zij kan ook wel rekenen. Dus vanmorgen een fotootje van onze dochter via whatsapp gestuurd met truitje: grote zus aan. Ze vond het erg leuk. Vanmiddag komt mijn schoonmoeder op de koffie, dan trekken we onze dochter ook het truitje aan. voor de rest houden we het even voor ons, in ieder geval tot de eerste echo.
@Lets: Spannend nog even wachten, maar super fijn dat er geen bloed te zien is. Heb er bij jou nu ook een goed gevoel bij! @sneeuwmees: wat een gedoe met je ouderschapsverlof. Niet fijn om je daar nu mee bezig te moeten houden! @ tassie: Flexxfloor ideaal, hebben wij ook, welke hebben jullie? @stiertje: wat een leuk moederdagcadeau lijkt mij dat, zag nog geen foto in je profiel staan. @knorretje: leuk vandaag vertellen, spannend! Ben benieuwd hoe ze reageren! @loontje: fijn dat het goed gaat met de kindjes, het zal inderdaad wel druk zijn met de twee kleintjes om dan ook nog zw.pagina in de gaten te houden! @Bibi: gefeliciteerd met je goede termijnecho. Nu echt gaan genieten! @lijstjes voor de uitzet: rompers van de zeeman zijn inderdaad lekker goedkoop, maar mijn persoonlijke mening is dat ze echt flut zijn. Na een-paar keer wassen zijn ze scheef en helemaal raar van vorm. Vind die van de hema ideaal (wel iets duurder). kruikzakken: wij mochten ze (december 2012) wel gebruiken bij onze dochter. Maar inderdaad om voor te verarmen van het bedje, daarna op zijn kop (opening naar voetenkant) op de dekentjes. thermometer voor/in het badje. Ik vond het wel fijn, want op een of andere manier vinden mijn handen water vrij snel koud (ik houd van lekker warm). waardoor ik soms echt het badje te heet had. Flessenwarmer: je kan inderdaad makkelijk zonder en koop je er wel een let dan op dat je niet elke keer de hele flessenwarmer uit het stopcontact moet halen om het water eruit te gooien (vond ik irritant). Rompers met lange mouwen zijn inderdaad lastig met lange shirtjes. Maar ideaal icm shirtjes met korte mouwen die anders te koud zijn. Dames iedereen succes/sterkte met wachten. Vooral een dikke knuffel vandaag voor iedereen die nog moeder wil worden. Ik gun het jullie zo!!
Weet iemand waar de lijst/overzicht ongeveer staat. Ben volgens mij al teruggegaan tot blz 229 (zoiets?!)
Waar de lijst is weet ik niet. Dat is echt al weer lang terug. Misschien kunnen we een nieuwe maken ? Ik begin wel dan kan iedereen voor zichzelf bijvoegen. Knorretje, icsi 3, eerste kindje, ZWANGER
@Fireangel; even heel snel, we zijn weer eens wat laat...... Wij hebben "blond eiken". Nu het ligt is het toch wel wat donkerder dan we gedacht hadden, maar wel ontzettend mooi!!! En, jullie dus ook Flexxfloors. Ook in de woonkamer? En ook als trapbekleding? Hoe lang hebben jullie het liggen en bevalt het? Nou, ik ga echt nog even heel snel mijn gezicht wat opknappen en dan gaan we echt op weg!!! Fijne Moederdag iedereen!!!