@Arie: sluit me volledig bij Tassie aan! Hoe voel je je nu? Je vakantie schiet al bijna op, of niet? @Bbibi: 15 wkn alweer! Nog maar 5 weekjes en dan zit je al op de helft. Fijn dat je man de baan heeft en dat er nu voor jou ook duidelijkheid is dat je een dag minder kan werken! Lekker straks een dag extra tutten met je meisje! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten. @Lets: je moet inderdaad voor jezelf bedenken wat je zou willen (gyn of vk). Ik weet dat dr. S. het liefst onder behandeling zou willen bij een gyn. Hij adviseerde mij dat vanwege mijn leeftijd, maar ik ben toch naar de vk gegaan, omdat ik dat wat kleinschaliger vond en voor mij praktischer ivm minder reistijd. Maar die overwegingen liggen voor iedereen anders. Huisarts is inderdaad handig als ze het weten ivm evt. voorschrijven van medicijnen. Natuurlijk zeg je het zelf ook wel als je iets mankeert, maar het is gewoon handig als het ook standaard in hun computer staat. @Tassie: ik ben ook altijd gevoelig voor een lekker zonnetje en hoe ik me voel. Het afgelopen weekend was voor mij dus enorm afzien. Maar ook ik kijk bemoedigend naar het weerbericht voor de komende dagen. Dat belooft veel goeds! @Stiertje: hopelijk is het nu al achter de rug en zit je lekker bij het bed van je kleine meisje! Knuffel!!
Tassie zwaaizwaai alweer wat beter geslapen dus? Sneeumees ja ben die 5 weken echt aan het aftellen! 18jun staat de. 20weken echo! Leef daar echt naartoe! En zeker fijn voor mijn man! Hij is zo blij! Dit wilde hij echt graag ! Een nieuwe functie en straks een dochter.. Wij kunnen momenteel niet gelukkiger Stiertje ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is! Weet niet hoelang de ingreep zou duren? Hopelijk is het allemaal goed gegaan met jullie meisje!
@Bbibi; Sorry, helemaal vergeten.....maar wat een geweldig nieuws betreffende je man en zijn nieuwe functie! Gefeliciteerd! En wat fijn dat je een dag minder kunt gaan werken. Heerlijk! @Sneeuwmees; ja, een zonnetje zorgt bij mij ook wel voor een vrolijk en ontspannen gevoel. Heerlijk. @Stiertje; als het goed is is de operatie voorbij en zit je bij je dochtertje aan bed. Meid, knuffel!!
@mikka: leuk joh babyshower, flink verwend? Is dat dan echt zo'n Amerikaanse party of niet zo overdreven? @arie: Ik vind het zo rot voor je dat jij nog steeds met lege handen staat, sterkte en blijf voor je duimen! @stiertje: sterkte met de operatie/herstel van je dochtertje. @Bibbi: Wat leuk om een gezicht en een buik bij de naam te zien. Mooi buikje hoor (en ook leuk gezicht hoor, haha). En natuurlijk gefeliciteerd met de nieuwe functie van je man! Voel je je kindje al? Kan nu elk moment... @sneeuwmees: super vervelend die entingen. Onze dochter is er bijna elke keer wel ziek van geweest. @lets: Banner bij mij komt pas na de eerste echo. Heb het nu wel stiekem in mijn onderschrift staan maar meer durf ik nu niet aan. Vanmorgen mijn testjes naast de testjes van de zwangerschap van onze dochter gelegd. Ze zijn precies even donker. denk nu dus dat wij er eentje krijgen (en jullie twee!). Ik heb de huisarts nog niet gebeld. Heb de 28ste een afspraak in Dusseldorf voor echo. Gisteren moest ik toch in het ziekenhuis zijn en heb ik bij afdeling gynaecologie ook meteen een afspraak gemaakt. Kan daar 10 juni terecht. Voor mij is verloskundige geen optie meer. Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik bij de bevalling van mijn dochter uiteindelijk een spoedkeizersnede en een gescheurde baarmoeder had. Heb jij nu zelf ook nog een test gedaan, gewoon om te kijken hoe donker de streepjes zijn? Ik vanmorgen toch nog weer stiekem één. Had toen ik ovulatietesten had besteld per ongeluk 40 zwangerschapstesten binnen gekregen. Mocht ze houden dus heb er genoeg om te testen.
@stiertje, je dochter inmiddels geholpen? Hoop dat alles goed is gegaan. @sneeuwmees, wij weten niet of we een jongetje of meisje krijgen. Ben wel heel benieuwd maar het blijft een verrassing. Meisjesnaam zijn we inmiddels uit maar een jongensnaam vinden we zo lastig.... Wel wat namen maar nog niet echt de WAUW. Ik wist niet dat ik een babyshower kreeg, was echt totaal verrast. Ze hadden me wijs gemaakt dat de oma van mijn man langs zou komen, dat mensje is inmiddels 100 jaar en was nu goed ter been dus wilde graag langs komen. Totaal niet bij stil gestaan dat dat niet ging gebeuren, stonden er ineens 15 vriendinnen (schoon)zus en (schoon)moeder aan de deur! Gelukkig was ik wel aangekleed en in de make-up maar daar had mijn man anders wel voor gezorgd.... Haha.... Ben flink verwend ja, heb een hele mooie wipstoel gekregen, een wiegdeken van babys only en iedereen moest nog een kadotje van 5,- uitzoeken om de laatste weken ontspannen door te komen. Verder hadden ze allemaal lekkere hapjes gemaakt dus was een zeer gezellige middag! (niet op zijn amerikaans hoor haha). @Arie, meid jij blijft ook altijd positief reageren hier, dikke duim voor jou!! Ik hoop ook echt dat je Lets en ons achterna gaat. Het moet gewoon. @Lets / FA, nogmaals gefeliciteerd!! Nu toeleven naar die eerste echo, spannend!! @Tassie, fijn he dat zonnetje, doet mij ook altijd goed. Ik vind een x een druilerige dag niet erg, maar hoop toch echt dat vanaf nu het zonnetje lekker gaat komen en we kunnen gaan genieten van een mooie bijzondere zomer!!!
@Mikka: nu weet ik het weer! Jullie lieten je ook verrassen. Ja, een naam zoeken kan een hele tour zijn. We hadden het 'geluk' dat we de meisjesnaam nog hadden van ons oudste zoontje. En de jongensnaam vonden wij erg lastig, maar mijn man had vlak voor ik zwanger raakte een keer een jongensnaam genoemd en die vonden we allebei wel erg leuk. We hadden dus de luxe en rust dat we al vrij snel uit de namen waren. Hopelijk komt dé naam snel. Moet wel zeggen dat het soms ook even duurt voordat een naam 'pakt'. Bij mijn oudste zoontje zat ik altijd in roddelblaadjes allerlei namen op te noemen. Ik noemde toen deze naam en verwachtte dat mijn man weer zo'n blik vol walging zou geven. Maar toen zei hij ineens. Ja, dat vind ik een leuke naam. Toen moest ik zelf even schakelen, want ik vond het in eerste instantie niet echt iets. Na een paar keer herhalen, een weekje bezinken, dacht ik later ook. Ja, dat is toch wel een leuke naam. En dan komt later nog als het kindje geboren is, dat je dan ineens de naam met het kindje moet 'koppelen' wat ook weer even wennen is. En lief zo'n babyshower. Ik was 25 jaar in dienst en dat viel een week voor mijn verlof. Toen hadden mijn collega's een kraammand gemaakt met allemaal kleine, leuke cadeautjes (en lieve kaartjes). Heel leuk om dat allemaal uit te pakken. @Fireangel: hoop dat je ze niet alle 40 nog gaat gebruiken, want straks krijg je stress als het hcg te hoog is dat de streepjes lichter gaan worden. Je kan er in ieder geval een mooi handeltje in beginnen...hihi... Ik ben in afwachting van de Wehkamp. We hebben een babyfoon met camera. Heel handig, alleen is de batterij (door de camera) erg snel leeg. Niet handig als zo'n ding steeds staat te piepen en de oplader is net boven of staat nog beneden als je 's nachts ligt te slapen. We hadden nu een extra oplader besteld bij de Wehkamp en die kwam dinsdag binnen. Ik pakte gisterenmorgen vol verwachting de envelop uit en toen zat er een of ander gebreid iets in. Dacht nog, zouden ze dat gedaan hebben ter bescherming. Maar toen ik beter keek, bleek er een aankleedkussen-hoes in te zitten ipv een oplader. . Bleek er op de verpakking twee stickers te zitten. Eentje met oplaadstation en eentje met aankleedkussen. Blijkbaar dus verkeerd gelabeld en dus verkeerd gepakt/gescand. Gisteren gebeld en nu komen ze het vandaag opnieuw afleveren en nemen ze gelijk de verkeerde bestelling mee.
Zo. Ff kort en snel: de operatie ging gelukkig door en is geslaagd. Om 8 uur gingen we richting OK (mijn vriend ging mee bij het onder narcose brengen) en om 10.20 belden ze al dat het klaar was. Toen mochten we bij haar op de uitslaapkamer. En na een uurtje mocht ze weer naar zaal. Ze heeft alweer wat melk gehad en nu slaapt ze lekker. Later meer.
@Stiertje: fijn dat het weer achter de rug is! Nu lekker bij je meisje blijven en hopen dat ze snel opknapt! Knuffel voor jou en eentje voor je meisje!
Stiertje wat fijn dat de operatie achter de rug is. Succes met het herstel en dat je dame maar weer snel thuis mag zijn. Fireangel, spannend he 1 of 2? Ik rekende echt niet op 2, gezien een van de embryo's een dag achter liep en zo mooi niet was en dan toch... Het blijft een geluksfactor. Lets, hoe is het nu als zwangere van 4 weken en een dag? Arie, wat moet het af en toe verbijten zijn om hier te lezen. Ook al stonden we allemaal in de schoenen van een MM meisje doet het verrot zeer als je (nog) niet zwanger bent. Sterkte! Bibi, proficiat met de promotie!
Stiertje, wat fijn dat de operatie achter de rug is en alles goed is gegaan met jullie meisje. Nu hopen op een snel herstel en dat ze vlug weer naar huis mag. Hopelijk heeft ze niet al te veel pijn.....en kun je met haar knuffelen. Knuffels voor jullie!!
Stiertje goed te horen dat alles goed gegaan is! Nu even bijkomen van alle stress en hectiek! Klaasje bedankt meis! FA! Hihi bedankt meid! Is toch altijd gek he om een naam te zien waar je lang mee kletst maar niet weet wie eracter schuil gaat hihi.. En ik twijfel of ik haar voel.. Af en toe lijk ik sinds zon anderhalve week een vingerprik te voelen vsn binnen heel zacht en maar heeeeel soms! Soms ook een dag niet ik ik vsn alles doe! Echt slleen als ik ontspannen de hele dag op bed lig linkt het soms.. Maar het zou niet moeten kunnen want mijn placenta ligt helaas aan de voorkant! De gynaecoloog was erg benieuwd en zei dat ik moest controleren of het duidelijker werd wekelijks dan weet je het straks pas zeker of ze het was... Jij dus aan het testen geslagen ? Blijft toch stiekem leuk he! Ik heb ook wel zon 40testen hier thuis liggen denk.. Maar pas op met wat sneeumees zegt! Want ik had dat ook een paar keer een veeeeel lichtere test dacht dat het over was en met bloedprikken bleek mijn hcg dan weer mooi verdubbeld! Dus het zegt echt helemaal niks ! Dus niet jezelf gek maken hoor! @ mikka wat een oeuke verassing zeg en dik verwend dus? Leukleuk! Heb je een voorgevoel wat het wordt? @sneeumees hoe gaatie nu met je kleine mannetje? Nog last van de prikjes..? En de naam van jullie kleine manneke is prachtig!' @naam wij weten al hoe zij komt te heten.. Met doopnamen en al! Nu heb ik alleen ook nig bekende in de buurt die zwanger zijn .. Ook van een meid ! Ik hoop echt niet dat zij mijn naam gebruiken! Daar ben ik zoooo bang voor! Omdat wij dat met jongensnaam ook al 2x gehad hebben omdat wij er zoooo lang over gedaan hebben werden er zoveel kindjes geboren in de omgeving die onze 1e keus naam kregen echt heel pijnlijk! Als iemand nu zn kind zo noemt als wij willen tja dan pech hoor .. Heb er lang genoeg op gewacht dus noem ik ons meisje zo zoals wij willen! Dus tassie en mikka als jullie je dochter noemand zoals in mijn hoofd hebben jullie pech want dan heet mijn kindje straks hetzelfde hihihi
Hihi, Bbibi, wij hebben de namen ook al bedacht. Door het lange voortraject hadden ook wij de namen al bedacht, vooral die voor een jongen. Gelukkig heeft niemand in mijn kennissenkring of familie dezelfde namen (wij zijn overal de allerlaatste die nu nog starten met gezinsuitbreiding). Maar, bah, wat is dat wrang als het je overkomt terwijl je bezig bent met de mmm en anderen "pikken" jullie naam in bij hun pasgeboren kind. Gelukkig is ons dat niet overkomen. Wij zijn echt veel later van de hele familie. Van mijn mans' kant is de jongste nu 8,5 jaar en van mijn kant is de jongste nu 2,5 jaar. Ik hoop dat zij ook de laatste is van mijn broer, want ze hebben er al 4. Zij was een verrassing wat wel leuk is voor de één na jongste van nu ruim 4 jaar. De oudsten zijn namelijk net 16 en bijna 13 jaar.
@Stiertje, fijn dat het allemaal goed gegaan is met jullie meisje! Hopen dat ze snel opknap, vaak gaat dat wel snel met die kleintjes! Verwen haar nog maar even lekker! Wanneer mag ze mee naar huis? (sorry als ik dit gemist heb...)
Haha Bbibi, als wij inderdaad dezelfde naam zouden hebben geen probleem hoor!! We kennen elkaar helemaal niet dus zou echt niet uitmaken toch? Wij kiezen ook wat we zelf willen, hebben er lang genoeg op gewacht. In onze families zijn rond mijn uitgetelde datum nog 3 andere dames zwanger / uitgeteld en heb al aangegeven dat mochten we dezelfde namen hebben wij het (waarschijnlijk) niet veranderen. Maar verwacht niet dat dat het geval gaat zijn. Wat hadden jullie voor jongensnamen of wil je dat niet vertellen? @Stiertje, fijn dat alles goed is gegaan, hoop dat ze er niet al teveel last van heeft. Beterschap voor de kleine meid!
@tassie sow dat is flinke leeftijdsverschil dan? Wel fijn dat jullie nu geen zwangere in je omgeving hebt! Dan kun je gewoon lekker kiezen qua namen wat je wilt! En dat was idd heel erg slikken! Vooral omdat een van mijn beste vriendin een 2e kreeg en wij al bezig waren voor ons kindje toen zij beviel van nr 1 !! Toen gaf ze ook nog eens onze naam... Tja dat was best even slikken... @jippie ojaaaaa jij bent ook nig voor mij aan de beurt hihi... Voor jou geld hetzelfde meid! Onze naam staat al vast dusse als je toevallig dezelfde naam geeft, "so be it"... Hihihi @mikka.. Mijn jongensnaam geven we nog niet vrij... Stel nou dat we later toch besluiten nog een kindje te willen wil mijn man graag die naam ! Ik weet wel zeker dat niemand van jullie onze jongens naam zal geven! Is namelijk niet echt een populaire naam ofzo.. Komt ook niet veel voor.. Dus daar geloof ik wel in.. Maar bij een meisje wordt het een ander verhaal.. Is namelijk een redelijk veel gehoorde naam vandaar Wat goed dat jij dat al hebt besproken met je vriendinnen! Fijn dat je daar eerlijk over kunt zijn naar mekaar! En iedereen weet waar hij zij aantoe is! Mijn angst is er omdat mijn man zijn vriend zwanger is van een meid in juli uitgerekend! Zij waren na 2 maanden samen te zijn al zwanger! Hij is 12 jaar samen geweest met zijn ex ( mijn vriendin) en hebben via de mmm uiteindelijk geen kindje kunnen krijgen en dus gingen ze uit elkaar! Hij maakte gelijk zijn nieuwe vriendin zwanger ( die al moeder is van 2 kindjes )... Ik weet van mijn vriendin ( zijn ex) dat hij van dezelfde namen houd als ik en die toen der tijd ook in zijn top. 5 stonden.. Ben zooo bang dat zij kiezen voor dezelfde naam
@Jippie: als alles goed gaat, mag ze zondag of maandag naar huis. En jeeetje, je bent al 24 weken. Dat gaat snel. Hoe gaat het met je?
Ow mikka, wat leuk die babyshower!!! Fireangel, ik heb zelf nog niet getest, durf niet zo goed haha maar ik ga morgenvroeg toch maar eens proberen, vertrouw die dinger toch niet zo dus als ie negatief mocht zijn geloof ik dusseldorf toch ben immers ook nog niet ongesteld (nog steeds broekieloeren ja haha herkenbaar!!) ik heb twee dagen na je de echo!! Haha hoe kom je erbij dat jij er een krijgt en ik twee?? Stiertje, ik ben blij om te horen dat alles goed is gegaan...hopelijk herstelt ze snel! Arie, je bent een schat hoe je met iedereen meeleeft!! Babynamen...ik zit al jaren in het onderwijs dus heb heel veel associaties bij namen haha irritant is dat!! Heb al wel een jongensnaam in gedachten, mijn vriend vond m ook mooi maar goed daar hebben we nog heel wat weken de tijd voor!! Bibi ik zou me er niks van aantrekken als het kindje van vrienden dezelfde naam heeft...als jij m toch supermooi vindt? Dan beschouwen ze het maar gewoon als compliment dat het een mooie naam is!! Je hebt er zo lang op moeten wachten!! Tassie hoe gaat het vandaag? Ik kan het nog steeds nie helemaal geloven eigenlijk! En binnenkort aanmelden voor moeders voor moeders! Ik heb nog wel wat medicatie over..wil het nog even bewaren voor de zekerheid maar iemand enig idee wat je daar mee kunt doen?
@Stiertje, oh fijn misschien zondag alweer naar huis! Ja inderdaad 24 weken, whoehoe!!! Gaat prima hier, we zijn even een weekje weg, vandaar ook even meer hier aanwezig hihi... Morgen weer naar huis en dan hebben we onze laatste vakantie samen gehad!! @Bibbi, ik vind het ook prima hoor, dezelfde naam, ik zal het wel vervelend vinden als het in mijn nabije omgeving zo zal zijn, gelukkig is niemand zwanger van wie ik het echt vervelend zal vinden als we voor dezelfde namen kozen. Namen hebben we al wel, zowel voor een jongetje als voor een meisje, voor de zekerheid