ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Do: wat fijn dat je nu toch ongesteld bent. Dubbel om dat elkaar toe te wensen op zp, maar snap dat je er blij mee bent dat je weer verder kan.
    @Stiertje: mannen zijn inderdaad nogal luidruchtig (zonder dat ze er erg in hebben...hihi). Voordat ik ga werken, zullen er inderdaad goede afspraken gemaakt moeten worden, want de gedachte aan 3x9 werken en nog een heel huishouden en 2 kinderen trek ik niet.
    @Tassie: mijn man is altijd de eerste die roept dat ik er op uit moet of aan mezelf moet denken, dat hij dan op de kinderen zal passen. Alleen in de praktijk loopt dat toch vaak net anders, waardoor het er niet van komt.

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ego, ik heb eeb buikband gekocht met de tekst : pappa's lieveling.
    We hebben een fofo gemaakt met mij en de buikband om, en deze naar broers en zussen e.d. gestuurd.
    Haha erg leuk , allemaal berichtjes en telefoontjes te krijgen.
    Maandag vertel ik het op het werk.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: wat leuk zo'n buikband! Ik moest toen op mijn werk tracteren voor mijn verjaardag en had bij de Hema een foto-taart laten maken met de echo. Was ook erg leuk om de gezichten van mijn collega's toen te zien, toen ik de deksel optilde. Geniet van deze heerlijke aandacht!

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Dank je bibbi. Vertrek laat vannacht.
    Veel te druk gehad om te reageren en ook nog eens paps weer eens in zkh voor longontsteking..ws vandaag naar huis.
    Vandaag nog ff keihard halve dag werken. Dan 3 weken rust.
    Zal ws alleen meelezen als ik al internet heb. Tweede pinkersterdag weer terug. Dus meiden ws tot over een paar weekjes.
    Dikke knuffel allemaal

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Arie; een hele fijne vakantie, meid! Ik hoop dat je vader goed hersteld is en inderdaad naar huis mag vandaag.

@Sneeuwmees; Oh, dat is een vervelende eigenschap die je hebt (ik heb dat ook). Het lijkt er op dat je de ander niet tot last wilt zijn en dat je je eigen boontjes wilt doppen, of zoiets. Maar tegelijkertijd spreek ik je even "boos" toe: alsjeblieft denk om jezelf, meid! En wanneer je man aanbiedt om iets met de jongens te doen zodat jij kunt rusten: met beide handen aangrijpen!!! Je moet echt om jezelf denken, hoor!
    Enneh, wat een nare toestand met de school van je zoon! Lekker handig inderdaad dat ze er nu pas mee komen aanzetten. Wel lastig, hoor, voor jullie zoon en voor jullie zelf dat hij zo ontzettend gevoelig is en daardoor wat angstig kan zijn voor anderen of voor bepaalde situaties. Ik weet niet hoor, maar misschien is iets van "sociale vaardigheden training" iets voor hem? Ik weet dat dat gegeven wordt aan kinderen die "kwetsbaar" zijn. Hoe is hij verder in de omgang met andere kinderen?

@Knorretje; wat leuk joh, om op deze manier te vertellen dat je zwanger bent! Ook wel spannend, toch? En dan maandag op je werk. Wat een leuk vooruitzicht.

@Do; het is altijd zo dubbel vind ik: aan de ene kant toch de teleurstelling dat je (inderdaad) niet zwanger bent en aan de andere kant eindelijk zekerheid en dat je weer verder kunt met de behandeling. Ik duim en hoop met je mee, meid, dat ook jij een positieve test mag hebben binnenkort!!

@Bbibi; wanneer moest je ook alweer naar de internist en opnieuw je bloedwaarden testen?
    Dus jij ook al een koopzieke moeder:D?! Ik vind het zo leuk en geniet ook zo van mijn moeder's enthousiasme. Mijn vader is ook heel lief en betrokken, hoor, maar ja, mijn moeder is degene die van alles koopt.

@Monatoetje, Ddees, Loontje, Lets, en de rest zwaai, zwaai!!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @arie: fijne vakantie!!
    @ego: meiske doet het heel goed. Ze stopt haar tenen alweer in haar mondje, dus veel pijn zal ze niet (meer) hebben :) We krijgen een oproep van het zkh wanneer we op controle moeten komen, zal wel binnenkort zijn denk ik. Helemaal zeker weten of de ingreep geslaagd is weten we pas over een jaar omdat ze dan pas weer de onderzoeken gaan herhalen (foto van de nierwerking met contrastvloeistof, blaasfoto). Maar de professor wil over 2-3 maanden al stoppen met de antibiotica, dus hij verwacht kennelijk dat het probleem dan al opgelost is. Ik moet bekennen dat ik dat wel een beetje spannend vind. Want als het probleem niet opgelost is, kan ze dan dus een urineweginfectie krijgen. Goed opletten dus. Maar we wachten wel even af wat er gezegd wordt bij de controle. Tot nu toe zijn we heel opgelucht dat de operatie achter de rug is en dat de kleine dame zo goed herstelt.
    @knorretje: leuk, zo'n buikband. En die reacties: geweldig toch?

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sneeuwmees een betere nacht gehad vanacht hoop ik?

@knorretje ahhh wat geweldig leuk! Leuke manier ook om te vertellen!
    En komende week dus je werk ? Leukleuk!

@tassie volgende week vrijdag geloof ik belafspraak met internist dus ben benieuwd! Mijn moeder belde ook weer gister op dat ze weer van alles had gekocht om te maken! Ze ging 2 kruikzakken maken ( wij krigen een uiltjes thema kamertje) dus ging ze maken met uiljtes erop geloof ik! En ze had badstof gekocht en daar ging ze een wikkeldoek met zon mutsje van maken met geloof ook een uiltje erop! Super schattig! Weten jullie hoeveel van die wikkeldoeken je nodig hebt , 2?
    Ik droog haar straks af met hydrofiele luiers! Maar is meer voor van de badkamer warm naar haar commode toe straks...

@stiertje fijn dat het goed gaaf met je meisje!

@hier VRESELIJKE nacht gehad! Ging al slapen met een paniekaanval, en daarna continje nachtmerries gehad! :(
    Vanochtend naar wc gestormt maar gelukkig geen bloed :(
    Ben zo van streek en geschrokken! Komt gewoon door
    Gister... Had een gynaecoloog ( jou favo klaasje) maar die is pas net afgestudeerd en pas net gynae! Je merkt ook dat hij echt nog geen echos kan maken! Baby onduidelijk in beeld, liet niks zien!
    Uiteindelijk om een kang verhaal kort te maken maar 30sec gekeken ! Alleen naar een kloppend hartje de rest naar niks! Ik vroeg haar te meten was
    Volgens hem 10cm, het gekke is dat was ze anderhalve week geleden ook al? ( van kop tot kont) .. Nou kwam ik thuis en zei mijn man al kijk nou eens naar die echo... Hij heeft maar de heldt van haar hoofd gemeten! Nou echt een blunder maar idd! Je ziet zijn pijltjes en streepje van het meten op de echo met 10.10cm erbij en de helft van haar hoofd is idd niet gemeten! Dus ze zal nu ruim 11 miss. 12 cm ziin! Dat kan wel kloppen toch met 16weken? Met beentjes moeten ze. 15cm zijn! Dus dat klopt dan vast wel!
    En aan het einde vroeg hij zomaar uit het niks: je rookt niet he? Uhhh NEE dat heb ik toch al paar keer gezegd... Dus het zit me totaal niet lekker ! Dus echt een ROT nacht gehad daardoor :(

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ohh en lieve arie een heeeeeeele fijne vaka tie gewenst meissie ! En een goede reis! Lekker chillen en bijkomen daar!
    Alles al ingepakt om te gaan?
    En wat eeg van je vader! Kun je er nu net niet hij gebruiken knuffel :(

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Stiertje; wat fijn dat het goed gaat met jullie meisje. Inderdaad best spannend om na al die tijd te "moeten" stoppen met de AB. Trouwens, wat lijkt mij dat onwijs schattig als je baby zijn/haar voetje in zijn/haar mondje stopt. Wat super lenig eigenlijk....
    Goh, dat jullie pas over een jaar te horen krijgen middels onderzoek of de operatie inderdaad geslaagd is. Dat duurt lang. Natuurlijk zijn jullie al lang blij dat de operatie achter de rug is én dat jullie meisje het zo goed doet.

@Bbibi; jee, meis, het zit je ook echt niet mee, zeg! Wat een oelewapper! Bah! Kun je niet bellen met de afdeling en dit met je eigen gynaecoloog bespreken? Ik zou er dan ook zeker bij vermelden dat je diezelfde avond een paniekaanval hebt gehad en nachtmerries gehad hebt. Ze moeten die angst bij je weg zien te nemen vind ik. Meid, ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval! Het ging juist zo lekker met je.
    Even een knuffel van mij, hoor! Enneh, bellen, hoor!!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: wat fijn dat het goed gaat met je meisje! Kunnen jullie er zelf iets van merken als het niet goed gaat met de nierwerking (behalve urineweginfecties), of kan dat echt alleen met onderzoeken aangetoond worden? We gaan er gewoon voor duimen dat de operatie geslaagd is en dat je meisje over 2-3 maanden ab-vrij is.
    @Tassie: je hebt gelijk dat de enige die mijn eigen grenzen aan kan geven en bewaken ikzelf ben. Maar het zijn vaak de omstandigheden waardoor je niet genoeg aan je rust toekomt. Dan gaat mijn man met de oudste een stukje fietsen, zodat ik even een momentje voor mezelf heb en dan zijn ze amper vertrokken en dan is de jongste ineens eerder wakker dan gepland. Of heeft de jongste net krampjes en is ontroostbaar als je man net die avond weg is voor zijn werk. Of afgelopen week wilde mijn man met de oudste naar een militaire oefening bij ons in de buurt gaan. En ik keek er naar uit om thuis te blijven en even lekker een uurtje te slapen. Maar dan wil de oudste persé dat ik en zijn broertje ook mee gaan. Hij geniet zo enorm van dingen doen met het hele gezin. En ja, ach, dan ga je maar weer overstag. Volgende maand moet ik alweer werken en dan kunnen dit soort spontane uitjes minder vaak. Maar probeer wel, zoals nu, in de ochtend even mijn rust te pakken. Heb vanmorgen mijn zoontje naar school gebracht, daarna de jongste gevoed en even mee gekroeld en die ligt inmiddels in bed. Ik zit lekker met mijn laptop en heb heel fout dr. Phil zitten kijken en zit nu aan ontbijt met Koffietijd op tv.:)
    Mijn zoontje is overigens met de overige kinderen op school heel leuk aan het spelen en wel heel communicatief. De juffrouw zei dat hij altijd heel druk aan het spelen en gek doen is met de andere jongetjes, maar als zij binnen komt, dan stopt hij daarmee. Dus vandaar dat wij niet echt het idee hebben dat hij een probleem heeft. Ook als een kind hem wat dwars zit, dan is hij ook niet te flauw om die aan de kant te duwen of duidelijk aan te geven dat een kindje moet stoppen met een bepaald gedrag. Maar hij heeft het ook als iemand op straat of in de winkel iets aan hem vraagt. Dan staat hij met de hand in zijn mond en kun je hem amper verstaan als hij iets zegt. Dan overvalt hem een enorme verlegenheid, terwijl als hij thuis is, we hem eerder moeten zeggen dat hij even 5 min. zijn mond dicht moet houden, want het kakelt maar achter elkaar door. Maar bedankt voor de tip. Zal zo'n cursus zeker in mijn achterhoofd houden.
    @Bbibi: wat vreselijk dat je juist door zo'n echo zo'n rotnacht hebt gehad, terwijl zo'n echo juist bedoeld was om je gerust te stellen. Inderdaad maar even aangeven dat je in het vervolg een ervaren echoscopist hebt, want dit kun je niet iedere week gebruiken.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: nee, wij merken verder niets aan haar nierfunctie. Ze plast normaal. En ze groeit hartstikke goed. Heeft zelfs haar 3 weken oudere neef (die bij de geboorte een pond zwaarder was) qua gewicht al ingehaald :) Dus de enige manier om aan te tonen of het echt weg is, is helaas door die voor haar vervelende onderzoeken. Ze moet voor de contrastfoto een infuusje en voor de blaasfoto een blaascatheter. Maar gelukkig duurt dat nog even.

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @ego; zo meteen komt de kraamzorgconsulente bij ons thuis. Ik ben benieuwd......Het huis is in ieder geval heel erg schoon en opgeruimd.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: ja, jullie meisje groeit als kool! Hollands glorie als je haar heerlijke bolle snoetje ziet. Ben je nu al bv aan het minderen nu ze ook wat meer bijvoeding krijgt?
    @Tassie: succes, meid! Ik vond het gesprek persoonlijk altijd wat tegenvallen. Ook ik was bij mijn oudste zoontje toen eerder van huis gekomen om het hele huis spik en span te maken (koffie klaar staan met iets lekkers erbij). En toen kwam die mevrouw, wilde geen koffie, of iets lekkers, alleen een glaasje water. Heeft alleen van alles genoteerd en zelfs niet naar mijn mooi opgeruimde babykamertje gekeken waar ik zo trots op was.:( De tweede keer had ik een ander kraambureau. Deze mevrouw was iets gezelliger, maar ook toen bleef het vrij zakelijk met paperassen doornemen en vragen stellen wat je wensen zijn.

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees en tassie bedankt voor jullie adviezen!
    Mijn moeder vanmorgen helemaal in tranen opgebeld en die zei hetzelfde en mijn man ook! Dat ik me niet zo overstuur moest laten maken ! Dat die man echt een goof is en ik daar niet op moet vertrouwen ! Man was ook helemaal boos en wilde ook echt niet meer dat ik naar die gynae zou gaan! En mn moeder zei precies hetzelfde van bel nu alvast
    Om vooruit te plannen! Anders heb je nooooooit meer je favo gynaecoloog! Dus net de stoute schoenen aan getrokken en alles gepland! Tm mijn 20weken echo staan nu alle echos gepland! En de meeste bij mijn favo arts gelukkig! Dus helemaal opgelucht en blij ! En voor morgen maar weer een leuk pretechootje gepland staan! Mijn bff gaat mee dus ook wel leuk! Ff spieken!

Tassie heel veel succes meis! Ben heel benieuwd! Wie he. Jij geregeld als kraamhulp?

Sneeuwmees nou zo te kezen is er echt helemaak niets mis met jou manneke hoor! Bijna ieder kind is verlegen bij vreemden en volwassenen! Het zoj iets anders zijn naar andere kinderen maar dit is toch hartstikke normaal? Snap niet dat die juf daar zon big deal van maakt zeg! Wss niks om je bezorgd over te maken! En jetje volgende maand alweer werken? Wat zijn jou maanden voorbij gevlogen zeg pfff lijkt me zooooo verschrikkelijk :( knuf

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: ja, ik geef wel minder bv, want ze eet al best veel andere dingen: fruit, broodje, rijstwafeltje en vaak ook 's avonds wel een hapje mee.
    @kraamconsulente: haha, nee, die is niet geïnteresseerd in babykamertjes of hoe schoon/niet schoon je huis is :) Gelukkig maar, want toen ze bij ons kwam, had ik echt nog NIKS voor elkaar.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: goed dat je gebeld hebt en al afspraken vooruit hebt gepland. Dat geeft je toch wat rust als je weer een echo hebt de volgende keren.
    @Stiertje: deze zwangerschap was het ook maar goed dat de kraamzorg niet naar de babykamer wilde kijken, want wij waren ook bepaald niet echt voorbereid (onze babykamer was pas 3 dagen voor de bevalling klaar :)). Ben benieuwd of je cyclus nu langzaam aan weer op gang gaat komen nu je aan het minderen bent.

Ik ben zelf nu voor het eerst ongesteld aan het worden. Mag ook wel bijna 10 wkn na de bevalling (al weet ik dat ik dan nog niet mag klagen). Met 6 wkn heb ik ook erge menstruatiekrampen gehad, alleen kwam er geen bloed. Denk achteraf (nu we 4 wkn verder zijn) dat dat achteraf toch ook al een poging was dat de ongi toen door wilde breken blijkbaar.
    Ondanks dat ik de ongi die 9 maanden niet gemist heb, is het nu toch wel fijn als er weer wat regelmaat begint te komen (en te weten waar je in je cyclus zit), aangezien ik geen anticonceptie gebruik.;)

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; als ik het zo lees is er helemaal niets raars/ergs met je zoontje aan de hand. Waarschijnlijk is hij gewoon wat meer onder de indruk van volwassenen dan misschien andere kindjes. Hij moet waarschijnlijk nog ervaren dat (vreemde) volwassenen geen "enge" mensen zijn. Ik dacht dat hij misschien ook moeite had/heeft met leeftijdgenootjes. Dat is dus niet het geval, integendeel.

@Bbibi; wat fijn voor je dat je je gesteund voelt door je omgeving en ons en dus inderdaad heel moedig contact hebt opgenomen met het ziekenhuis. En wat super dat je de komende tijd alle afspraken voor de echo's al hebt gemaakt en vooral met jouw vaste gynaecoloog. Wat zal dat een opluchting voor je zijn! En wat fijn dat je morgen weer een pretecho hebt en je kan zien dat jullie meisje heerlijk geniet in je buik!
    Oh ja, ik las dat jij een uilen babykamer aan het maken bent (met behulp van je moeder). Wat leuk! Heb je ook zo'n boom (muursticker) met uilen? Die vind ik zo leuk, maar helaas hebben wij gestucte muren (niet glad) en kunnen wij er dus niets tegen aan plakken.

@all; nou, ze is geweest (kraamzorgconsulente) en inderdaad ze wilde niets drinken en ze heeft nergens naar gekeken. Ze had een stapeltje informatiefolders mee en een kraam- en borstvoedingsboekje. Ze is maar een half uurtje geweest en was continu aan het woord. Absoluut niet vervelend, hoor, ze was echt aardig, maar het was inderdaad alleen informatief.
    Ach, het huis is weer helemaal lekker schoon en fris!
    Oh ja, ik heb als kraamzorgbureau gekozen voor "De Kraamvogel". Deze zit door heel Nederland geloof ik. Onze ziektekostenverzekering heeft een samenwerkingsverband met o.a. dit kraamzorgbureau. Deze sprak mij heel erg aan.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sneeuwmees wat fijn dat je ongi is doorgebroken! Vind het eerlijk gezegd toch best snel! Netjes hoor! Mare wanneer had je gesprek met de gyn over een spiraaltje?

Tassie wat fijn dat ze geweest is! Jammer zo zakelijk maar goed dat alles geregeld is :) en een schoon huis is altijd fijn! Ik mket nog bahhh!
    Enxseker fijn dat bij nij nu alles geregeld is! Wij hebben ook gestructuurde muren maar ik ga op de miur een mdf tak lijmen met. 2 uiltjes .. En ik heb een witte mdf kapstokboom met uiltjes erin! En heb bij een vrouw op mp een vogelhuisje besteld die gemaakt is van een geboortekaartje met uiltjes! Sooooo leuk! En mn meubeltjes zijn zooo mooi! Helemaal al blij en teots! Als he kamertje klaar is maak ik fotos in album :)

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.333
    689
    113
    Utrecht
    @Bbibi; klinkt erg leuk, hoe de babykamer wordt! Ik vind die uiltjes ook zo leuk. Wij hadden al wat schilderijtjes/posters hangen van Winnie the Pooh. Die laten wij hangen. Verder hebben wij één muur met fotobehang behangen (verschillende teenslippers hangend aan een waslijn in verschillende kleuren). Dat hadden wij ook al. Echt een thema hebben wij niet, maar ik vind de kamer zo ook leuk en gezellig.
    Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat er echt straks een baby, onze baby, in ons leven is.......Hihi, het is nog steeds zo onwerkelijk.

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Klinkt ook erg leuk tassie! Maak je als het klaar is ook fotos voor in je album? Vind kinderkamertjes kijken zooooo onwijs leuk! :)
    Wij hoefde gelukkig dan wel bijna niks te doen omdat natuurlijk pas net sinds november alles gedaan was maar vind mn kamertje tot zo ver echt leuk! Ik heb hetzelfde als jij ... Zo onwerkelijk, ik geloof het gewoon nog steeds niet dat het echt zover is! Net of mijn droom ieder moment afgepakt kan worden vandaar ook de angst! Ben pas blij en opgelucht als ze er is ... :)

Deel Deze Pagina