ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tassie: mijn berichtje was redelijk laat, maar moet er eerlijk bij zeggen dat ik voor die tijd al in slaap gevallen was, en dat toen ik wakker werd, ik nog even zp en fb gecheckt heb op bed. Dus ik ben niet echt een nachtbraker, hoor. En ja, die loterij zit ik ook nog steeds op te wachten....hihi.. Ik was tijdens mijn zwangerschap ook rond die tijd altijd wakker en ging dan ook maar wat met mijn telefoon spelen op bed, tot ik weer moe werd en in slaap viel. Je went alvast aan het nachtbraken voor straks...hihi..
    @Bbibi: ik had me vergist. Mijn man zou inderdaad die nachtdienst hebben, maar hij had het al laten wijzigen (had ik even niet meegekregen). We zijn er altijd wat voorzichtig mee, omdat die baas en zijn vrouw schatten zijn, maar zijn baas ook wel heeft aangegeven dat hij het vervelend vindt dat mijn man zo weinig beschikbaar is. Zijn collega's zijn altijd 24/7 inzetbaar en zijn baas verwacht dat eigenlijk ook van mijn man. Dus het maakt het altijd lastig als hij verkeerd ingepland is, er ook nog eens wat van te moeten zeggen.
    @Ollie: al gebeld door DD? Ik hoop op goed nieuws voor je!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ollie ik kwam ook al kijken of er nieuws was ! Duimduim

Tassie hahaha hier hetzelfde "excuus" als
    Sneeumees! Ik sliep allang op de bank... Maar dan laat mijn man mij altijd liggen! Dus om half 2 werd ik wakker en dat ik ik ga eens naar boven! ( moest toen nig make up afhalen etcetc pillen innemen enz) en dan ben ik meteen weer goed wakker! Dan ga ik altijd even kijken op zp en fb tot ik weer moe wordt en dan val ik in slaap! Vanmorgen pas na half 10wakker zelfs! Hihi dus toch nog onderbroken wel heel lang geslapen hihi

@sneeuwmees kijk fijn daf het
    Geregeld is met de baas van je man! Hoeveel diensten werkt jou man over hef algemeen? Heeft hij geen vast aantal uren? Zou het
    Voor jullie ook niet mogelijk zijn dat hij meer gaat werken en jij juist wat minder om bij de kids te blijven??

3. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Nee, nog niets. ..De zenuwen gieren door mijn lijf!!

4. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ja!!! 2 bevrucht!!!!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Joepie!

6. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Joepie Ollie. Gaan ze 5 of 3 dagen in de embryoscoop?

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even snel vanaf mijn vakantiebestemming...

Ddees mooie tekst, ik hoop ook zo dat het bij jou nog gaat lukken!
    En fijn dat we hier over onze dromen kunnen praten.

Ollie, super toch twee bevrucht! En daar kan het mee!;)
    Woensdag terugplaatsing?
    Xxx

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ollie: hartstikke goed nieuws. Nu op naar woensdag. Krijg je er twee teruggeplaatst?
    @Bbibi: dat is wel het plan dat mijn man uiteindelijk meer gaat werken, maar dat is lastig in het werk wat hij nu doet. Hij kan moeilijk tegen die lange nachtdiensten van 12 uur. Nu werkt hij 2 à 3 diensten per week en heeft altijd weer even tijd om bij te tanken. Maar als hij meer werkt, betekent dat ook meer nachtdiensten en dat trekt hij niet en heeft ook op ons gezin een behoorlijke aanslag, want hij gaat 's middags altijd even slapen voordat hij de nacht in gaat en de dag erna slaapt hij natuurlijk tot aan de middag. Dus dat is best een heel geregel, zeker met 2 kinderen. Dus hij kijkt al wel eens voorzichtig om zich heen, maar in de transport ligt alles een beetje op z'n gat door de crisis. Bovendien kan hij niet werken op de dagen dat ik weg ben en veel banen in de transport is ook gewoon van maandag t/m vrijdag. Dus dit werk is best zwaar, maar heeft ook zo z'n voordelen. Voordeel is ook dat hij in de weekenden kan werken en dat dat extra leuk is ivm de toeslagen (150 of 200%). Dat heb je ook niet als je alleen maar door de weeks werkt. Dus hij werkt dan ook maar 2-3 diensten per week, maar in de praktijk komt dat ook neer op zo'n 30 uur p.w. en met die weekendtoeslagen die hij meestal heeft, is het wel eens voorgekomen dat hij net zoveel verdiend heeft per maand als ik met mijn 40-urige kantoorbaan. Dus we gaan zo nog eventjes door op deze voet. Op zich zouden we het financieel ook kunnen redden als we allebei minder werken. Betekent alleen dat we iets minder luxe kunnen doen. Nu pakken we vaak een terrasje, gaan ergens eten, onze kinderen krijgen alles wat hun hartje begeert, we gaan nu 2-3 keer per jaar op vakantie en hebben 2 auto's. Lekker ruim dus allemaal, dus als het moet redden we het financieel ook wel als ik minder zou gaan werken, maar dat zou dan ten koste gaan van een van de auto's of een vakantie minder. Op zich niet erg, maar zo lang het zo kan, vind ik het prima (want ik houd wel van een beetje luxe....hihi).

9. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ze gaan nu 5 dagen in de embryoscoop. Wo is de terugplaatsing Door dr. Y. Als het twee goeie zijn, wordt er maar 1 teruggeplaatst en anders 2.

10. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ollie, ik duim met je mee dat ze het heel goed doen in de scoop.
    Ik heb een tp van 1 blasto gehad en zie het resultaat.
    Ik hoop dat het bij jou ook zo voorspoedig mag gaan.
    Nu het lange wachten tot woensdag. Succes.

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ollie goed nieiws meid!!! Nu 2 mooie emmys hopelijk woensdag!

Sneeuwmees ohh kijk die toeslagen zijn idd mooi meegenomen zeg! En die luxe heerlijk ik ken het! Wij hebben ook nu lang zitten wikken en wegen! Maar moet wel zeggen dat de lixe mij dan toch niet opweegt tegen het plezier wat ik he. Van een dag minder werken en daardoor een dag meer in de week bij mijn kind te zijn! Zal nog wel voes tegen gaan vallen want daardoor weinig geld voor mijzelf en die. 3 x lunch en vaak 2x per week buiten de deur eten zal er
    Vrees ik ook niet meer in zitten! Maar precies wat je zegt het is toch keuzes maken! Kregen we maar gewoon een fulltime salaris en daf we parttime mochten gaanwerken he de eerste 4 jaar ofzo? Zou zooo fijn zijn hihihi

Rest zwaai

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Ollie; wat een goed nieuws! Nu moeten ze lekker verder broeden en dan woensdag de tp! Wat spannend voor jullie.

@Sneeuwmees; Bbibi; zo herkenbaar! Gelukkig kan ik straks 2 dagen gaan werken i.p.v. 3. Eerst via ouderschapsverlof en dan hopelijk daarna, als het bevalt, blijvend. Ik kan er nu al naar uitkijken. Qua salaris maakt het niet eens zoveel uit.......het is uiteraard afwachten hoe het daadwerkelijk zal zijn, zeker omdat er dan natuurlijk een kleintje bij is gekomen waar ook geld naartoe gaat.

@Lets; oh, ik heb volgens mij helemaal niet meegekregen dat jij met vakantie ging/bent. Waar zit je en hoe lang? Heerlijk meid, zeker na alle stress en nu met baby!!! Wie had dat gedacht??!!

@ego; nou, mijn man is met de trap bezig (komt ook Flexx Floors op). Oh ja, ik zou nog een foto uploaden:). Hmm. Ik zal zo eens even kijken.
    Bbibi, jij vroeg wat ik nog nodig heb voordat de baby komt: kledinghaakjes voor op de babykamer, pedaalemmer voor op de babykamer, relaxstoel, verzorgingsproducten, spenendoosje, voedingskussenhoes, evt. co-sleeper, borstkolf huren, kratten bestellen bij de supermarkt voor onder het bed.
    Dus toch nog wel wat......

Verder iedereen een hele fijne dag vandaag!!!
    Weet iemand trouwens hoe het met Botala is? Ik moet zo vaak aan haar denken en aan wat er boven hun en hun zoontjes hoofd hangt:(.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: luxe weegt inderdaad niet op tegen extra tijd bij je kind zijn. Vorig jaar had ik bonje met mijn baas omdat ik een dag ouderschapsverlof op wilde nemen en zij daar gepikeerd om was. Heb haar toen ook gezegd dat mijn kind maar een keer groot werd en ik dat wel mee wilde maken. Dat zij voor zichzelf en haar carrière kiest (met 2 kinderen) is prima. Maar ik kies ten alle tijde voor mijn kinderen. Dan maar minder geld of dan maar met bonje met mijn baas. En voor ons is het fijn dat we weten dat er financieel nog rek zit als een van ons zijn/haar baan kwijt mocht raken en dat we evt. minder kunnen gaan werken als we dat zouden willen. Hoop nog steeds dat er een oplossing komt voor die ouderschapsverlofkorting vanaf 2015, maar dat lijkt helaas toch al vrij definitief van de baan..
    @Tassie: je hebt je man weer aan het klussen gezet...hihi? En inderdaad nog kleine dingetjes voor de babykamer, maar gelukkig geen dingen, die echt noodzakelijk zijn als de kleine eerder mocht besluiten te komen. Iedere week iets proberen te regelen van je to-do-lijstje en dan ben je helemaal klaar als je uitgerekend bent.

Mijn man is vandaag weer aan het werk. Morgen gaan we een midweekje weg. Gisteren al het huis en de badkamer gedaan. Nu nog een berg was wegwerken. We moeten verder ook nog alles inpakken, maar heb in ieder geval een lijstje gemaakt wat we nodig hebben en mee moeten nemen. Dus dat is vanavond of morgen gewoon het lijstje afwerken.
    Zal morgen nog wel wat stress geven, mij kennende, want ik wil dan nog altijd van alles pico bello in orde hebben voor vertrek. Dus zal 'mijn ronde' nog wel een keer overdoen morgenvroeg.
    Wil vandaag ook weer even oefenen met het flesje geven. Ik heb een nichtje en die meid is een natuurtalent met kinderen. Dus heb haar gevraagd of zij het leuk zou vinden de komende tijd ons zoontje af en toe de fles te geven en dat vond ze erg leuk. Vanmorgen weer even een beetje afgekolfd en zal haar zo even appen of ze nog een poging wil wagen. En een voordeel is dat ik dan ook even de handen vrij heb om mijn ding te doen, want zij vermaakt zich wel met zo'n kleintje op de arm.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fijn, zo'n nichtje, sneeuwmees. En ik hoop echt dat de kleine man nu de smaak te pakken gaat krijgen. Daarnaast is het ook een fijn idee dat je evt. naar huis kunt gaan om te voeden. Dat gaat mij met m'n reistijd van 1 uur enkele reis niet lukken :) Wat lijkt me dat fijn om zo dicht bij het werk te wonen! Als dat nog een keer zou kunnen! Leuk, een midweekje weg. Waar gaan jullie naartoe? Wij gaan volgend weekend 2 nachtjes weg. Ik had nog van die hotelbonnen liggen die op moesten voor eind juni.

Ik heb ook al vaak eens gedacht aan botala. Meid, als je dit leest, hoe gaat het met je?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: helaas had mijn nichtje vandaag ook weinig succes. Gisterenavond had ze het geprobeerd, maar toen had ik hem al even daarvoor gevoed. Vandaar gedacht dat we het nu moesten proberen als hij hongerig wakker zou worden. Ik ben zelf expres even naar boven gegaan, maar hoorde hem continu huilen. En had maar 10 cc gedronken. Heb hem toen toch maar gewoon de borst gegeven en vond het zo zielig te zien hoe hij daar zo enorm van ontspande en zichtbaar heerlijk aan het drinken was. Ik blijf het nog wel proberen, maar bedacht me vanmorgen dat ik er echt geen drama van ga maken. Dan maar naar huis om te voeden. Maar wil niet dat het jochie zo overstuur is van een fles moeten drinken, terwijl een voeding toch ook een heerlijk ontspannen momentje moet zijn tussen ouder en kind ipv zo'n strijd.
    We gaan naar een appartement van centerparcs. We hadden een kortingsbon voor 50% en die gaan we nu opmaken. Vrijdag zijn we ook vijf jaar getrouwd, dus leek ons wel een mooie gelegenheid onszelf te verwennen, want het is een heel luxe appartement met iedere ochtend bezorging van warme broodjes.

16. haai10

haai10 Lid

4 jan 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb al tijd niet meer geschreven maar probeer wel mee te lezen. Wel heb ik nog suprefact en decapeptyl hier liggen. Iemand interesse? Je mag het gratis ophalen in amsterdam.

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Sneeuwmees veel plezier in met je midweek, en vast gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Haai het schiet al op bij jou. Alles goed?

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @haai idd wooow 28weken alweer! Je gaat echt hard meid! Hoe gaatie?

@ stiertje lekker hoor even weg! Gaat de kleine meid mee?

@tassie ohh de trap met flexfloors is prachtig! Kan je man dat zelf ?
    Wij hebben voroge week de trap opnieuw laten bekleden! Ook super mooi geworden! Maakt de entree/hal opeens helemaal sjiek en af! Zo blij mee ! Enne nou dan heb je nu wel bijna alles dus zo te lezen! Echt de afwerkingsdingetjes dus? Ik ook gister nog heeeeel veel gekocht bij babydump ! Daarna op het lijstje gekeken enne ik ben echt mega goed opweg!moet alleen nog voorbereiding/isofix, babyfoon,box met bixkleed, wipstoeltje, hersluitbare bakjes babyvoeding, lukerprullenbak, aankleedkussen, en dan pakken pampers en wat doekjes enz voor op voorraad en dan ben ik geloof ik helemaal klaar! Dus heerlijke gedachten! De kamer is nu ook ver af en heb al behoorlijk wat gestreken! Dusse ben al goed opweg hihi

@dees hoe gaatie met jou meis?

@dames VRESELIJK... Ik ben "pas" 17,5 week zwanger en hojd sinds vandaag opeens vocht vast! Mijn handen, vingers ik kan ze ampers strekken ..! Echt zo erg vind ik het :( is dat normaal al zo vroeg?
    Ik heb ook echt al een dikke buik.. Kreeg vandaag ook al de opmerking of ik echt niet zwanger was van 2.. :(

Wel een prachtige echo weer gehad vandaag <3 de aorta gezien in haar lijfje en mooi zien kloppen , de 4 hartkamertjes die allemaal mooi klopte en op de goede plaats zaten! De adertjes van en naar haar blaasje! Middenrifje die op de juiste plek zat, de hersentjes die mooi ontwikkeld waren en de 2 helften duidelijk zichtbaar waren.. Dus echt een hele mooie echo! Het zag er heel goed uit! Heb alsoveel nachtmerries gehad
    Over mijn 20weken echo! Maak me er zo druk om ( waarover niet , i know...) dus was toch blij met deze beknopte medische echo! Dat de basis met wat zij kon zien er prachtig uit zag :) zo trots en gelukkig :)

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees wat ideaal zon nichtje!! Woont ze wel vlakbij jullie dan ( in de woonplaats?) zou fijn zijn als ze het voor elkaar krijgt! :) en lekker dus een midweekje er tussenuit? Wat heeeeerlijk ! Ff lekker met je gezinnetje weg! Fijn hoor! Goed dat jullie dat nog even lekker samen gepland hebben! En wat heb jij toch een moeilijke baas als ik dat zo altijd eens lees zeg pfff wat een mens! Heeft zij geen hecht gezin ofzo ...? En je hebt toch gewoon recht op ouderschapsverlof? Geeoon weer lekker nemen! Idd wel jammer vd vergoeding :(

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; hele fijne dagen en natuurlijk een gezellige trouwdag!! Wat heerlijk om er even tussenuit te zijn met je gezinnetje. Geniet ze!

@Haai; wat ga jij hard, meid! Hoe gaat het met je?

@Ddees; hoe gaat het met jou? Wanneer gaan jullie ook alweer met vakantie en waarheen? Ik kan mij voorstellen dat jullie er echt aan toe zijn.

@Bbibi; wow, wat ontzettend fijn dat tijdens de laatste echo jullie meisje uitgebreider bekeken is. Leuk, he, om al die details te zien. Het blijft zo bijzonder hoe alles vanzelf gaat tijdens de ontwikkeling van de embryo en foetus! Enneh, jij hebt toch ook al heel veel in huis. Ik zou zelf niet al te veel pampers kopen, gewoon 1 pakje, aangezien er nog al weleens kinderen zijn die allergisch zijn voor pampers. Ik heb één pakje newborn pampers gekregen in één of ander pakket en verder heb ik geen extra luiers gehaald. Trouwens dat is met Zwitsal ook zo, ook daar zijn sommige baby's gevoelig voor (huiduitslag). Ik koop dan ook heel weinig, sowieso de lavendelolie voor massage en verder moet ik nog even kijken. Het ruikt zo lekker die Zwitsal!
    Bbibi, wat vervelend trouwens dat je nu al vocht vasthoud. Heb je dit ook besproken met je gyn? Zoveel mogelijk je benen hoog houden wanneer je zit en met slapen als dat kan je bed iets hoger zetten aan het voeteneinde. Verder misschien je bloeddruk laten controleren? Geen zout eten. En dan is het nog niet eens echt warm weer. Hmmmm.... ik zou in ieder geval eerst eens overleggen met de gyn, kijken wat hij zegt.

Deel Deze Pagina