ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, wauw, ollie, das goed nieuws! Qua tp: ja, moet je zelf beslissen. Kans op tweeling is volgens mij niet idioot groot. Kans op zwangerschap wordt wel groter! Maar goed, er kunnen er ook 2 blijven plakken en dat moet je wel meenemen in de besluitvorming.

2. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ik vind de keuze vvor fles- of borstvoeding zoiets persoonlijks...Ik vind het ook een rot vraag voor anderen. In mijn werk moet ik ernaar vragen om te weten of het kind als baby zijnde al goed ontwikkelde mondspieren had om een vacuum te maken.
    Mensen worden zo veroordeeld wanneer ze ervoor kiezen om geen borstvoeding te geven. Het wordt zo overtrokken. Idd wat stiertje zegt, de gemoederen kunnen over zoiets hoog oplopen, ik snap dat niet!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    Ik begrijp het ook niet! Ik heb eerlijk gezegd als enige reden (althans op dit moment) om bv te geven ivm het familiair voorkomen van borstkanker in mijn familie. Ik heb gelezen dat het geven én het ontvangen van bv de kans op borstkanker kan verkleinen. Mocht het desondanks tegenvallen dan stap ik toch over op fv. Wie weet vind ik het wel heel erg leuk.....
    We zullen zien. En inderdaad ik laat door niemand bepalen wat ik moet geven qua voeding aan mijn kinderen, dat is mijn eigen keuze (en die van mijn man natuurlijk).
    En inderdaad, het loopt eigenlijk altijd uit op fikse discussies wanneer het over bv versus fv gaat. Onbegrijpelijk. Het belangrijkste is dat een baby gevoed wordt en groeit en zich ontwikkelt enz. Hihi, jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ bv jeetje ontstaan daar ruzie over? Belachelijk! Ieder zijn keuze toch! Ik moet zeggen ik was echt blanco! Echt...
    Maar ik wil wel het beste voor mijn kind en in MIJN geval met mijn ziekte ( wat mijn meisje misschien ook heeft) heeft mijn arts voor mij de keuze gemaakt BV. ( mits het lukt maar daar ga ik wel alles aan doen nu om dat te proberen)... Dusja ik ga op het advies af van mijn arts want hij is de enige op de wereld qua gezondheid die ik nog vertrouw. ( na 100-de. Artsen die ik allemaal ooit heb gezien).. Dus vandaar!

@stiertje ik vind jou kei - stoer! Zolang alweer bv ondanks dat je gewoon werkt! Knap hoor!!

@ tassie ohh ik dacht al dat meent ze toch zeker niet? Hihihi maar goed dat je het iig in je achterhoofd houd en het goed in de gaten houd dan ben ke er iig optijd bij als blijkt dat het zo is :)

@ollie uhhh ja dat klinkt verwend! Hihihi grapje!
    Ik heb alle keren 2 laten terugplaatsen ( ik geloof 6maanden achter elkaar) en de laatste keer pas zwanger van EEN!! En ook blastos van AA of AB kwaliteit! Dus heel goed! Mijn leeftijd was bij de terugplaatsingen de verse 24 daarna 25 .. Dus ondanks perfecte leeftijd en perfecte blastos steeds niet zwanger en nu pas bij de laatste van. 1 de ander heeft het helaas alsnog niet gehaald! En ja ook in had alle keren intralipid! Ik bedoel het niet vervelend en wil je hoop niet naar beneden halen maar reken jezelf alsjeblieft nog niet rijk! Zou zo zonde zijn als het dan tegenvalt! Persoonlijk zou ik kiezen voor. 2!
    Waarom? Wie weet dat de andere blasto het invriezen niet overleefd ( heb ik helaas meegemaakt ). Dus dan is het weggegooid om niks was met de verse tp toen wilde ze er maar 1. Ten tweede als ze hem invriezen overleefd hij miss het ontdooien niet en dat is ook zonde! En ten derde, de 2 blastos scheiden stofjes af waarmee ze helpen elkaar in te nestelen waardoor de kansen iets toenemen op innesteling!
    Maar dubbele kans is het lang niet hoor!

Dus ik stem voor 2...
    Maar goed er zit idd een heeeeele kleine kans in dat het een tweeling wordt! Maar goed en dan? Liever 2 als geen toch?

Als ik ooit lies voor een tweede kindje ( stel he dames want daar mag ik nog niet overna denken) zou ik er weer 2 laten terugplaatsen! Ondanks dat ik absoluut geen 3 kinderen zou willen! Is het dan zo dat ik een tweeling MAG krijgen, geloof ik wel in het lot.. En heeft het lot zo voor ons beslist en hoort dat "extra" kindje gewoon bij ons gezin...

Zo moet je maar denken!

Zo.... Dat was mijn preek! De keuze is aan jou :D hihihi

5. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    @Bbibi, Ik vind het juist heel fijn om jou kant te horen! Ik heb geen idee wat er op me afkomt omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt.
    Ik reken me zeker nog niet rijk, maar ik ben gewoon nog geheel onwetend in deze dingen.
    Veel van jou verhaal had ik nog totaal niet bij stilgestaan! Dus dank je wel voor jou motivatie! Ik ben blij dat dit forum bestaat en ik steun en hulp kan vinden en geven!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ollie: ik zie dat je al goede adviezen hebt gehad. Ik zou om bovenstaande argumenten persoonlijk dus ook voor twee gaan. Maar inderdaad voor jullie zelf wel goed overwegen wat de consequenties zijn als het er toch twee zijn en of het evt oplosbaar is. Veel succes morgen.

Hier dag twee van onze vakantie al weer. We hebben net buiten zitten eten op ons balkon met uitzicht over het haventje. Je kan het slechter treffen.
    Morgen wordt het blijkbaar regenachtig, dus weer een plan bedenken om te kunnen doen. Zal dus wel zwembad worden.

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ollie graag gedaan meid! Was ook even als tip! Uiteindelijk is hetjou eigen keuze! Ik noem je alleen mijn ervaring met hopelijk een mooi positief einde voor jou! Met minimaal een babytje in je buik! Daar gaan we met zn alle voor! Mijn duimen draaien! Heb je einde ve week weer een infuus? Spannend morgen... Wel even laten weten hoe het was he !

@ sneeuwmees probeer jou jou medemens jaloers te maken ofzo? Hihihi heeeeeerlijk klinkt dat zeg! Wat genieten! Wat hebben jullie verder nog gedaan vandaag? Morgen regen ja? :(

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Thanks, Bbibi! Het voelt voor mij eigenlijk helemaal niet stoer, maar heel natuurlijk en fijn om te doen. Maar ik behoor geloof ik wel tot een minderheid met 8 maanden bv.
    Ik was sowieso al van plan bv te gaan proberen, en toen vertelde de vk dat bv helpt om de kans op allergieën bij het kindje te verminderen. Aangezien wij van beide kanten nogal wat in de familie hebben (astma, eczeem, hooikoorts), werd mijn motivatie toen alleen maar groter. En ik heb ook veel mazzel dat de borstontsteking, spruw ed mij bespaard zijn gebleven.

9. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ollie. Ik heb ook 6 x 2 emmy's teruggehad en alleen bij de laatst was het "gelukt" . Ik zou overwegen waarom je op de natuulijke manier niet zwanger kan worden , hoe oud je bent, des te ouder hoe moeilijker je zwanger wordt, en of 2 baby's echt zo erg is. Je hebt dan wel 9 maanden om te wennen aan het idee.

Wij hebben heerlijk 50 km gefietst. Ik had wel een elektrische gehuurd. Met wind tegen was dit erg lekker. En nog heerlijk 2 uur in de zon gezeten/ gelegen.

10. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @stiertje! Nou het is toch niet niks bv geven! Kost toch een hoop flexibiliteit en doorzettingsvermogen! Dus vind het onwijs knap! Ik wil het sowieso in mijn verlof doen! Dus een maand of 4 en dan over
    Op fv of als het me toch zou lukken bv...

Ikzelf heb ook 4 allergien! ( naast hooikoorts en pollen) puur voedselallergien! Waaronder ook koemelk. De kans dat mijn kind koemelkallergie krijgt is uiterst groot! Ik eet drink alleen soja!!
    Dus voor de beeb zal dan bv veel beter zijn!

@ desire wat heeeeerlijk zeg! Goed weer daar dus? Lekker hoor ! Hoelang blijf je? En zijn jullie lekker met 2tjes? Is je man volledig hersteld?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: hihi...jullie jaloers maken... We zijn vandaag nog op visite geweest en dat was erg leuk. Morgen gaan we het zwembad maar eens uitproberen. Ben benieuwd hoe het met de kleine man gaat, want die mag ook voor het eerst even in het water.
    @Ddees: wow, wat hebben jullie veel gefietst. Op zulke eilanden is een elektrische fiets toch wel heel erg prettig en ook nog lekker in de zon gezeten? Klinkt als een heerlijke vakantie.
    @Stiertje: knap, hoor dat je het zo lang al volhoudt en zonder terugval in productie door je werk. Ik stond er zelf ook vrij nuchter in. Ik deed het ook vanwege allergieën. Maar wel met het idee als het niet gaat dan gewoon de fles. Merk wel dat bv je op een gegeven moment wel 'pakt', ondanks dat ik erg nuchter erin sta. Toen ik bij de oudste ermee stopte omdat de productie echt teveel terug liep (mijn zoontje wilde op het laatst niet meer aan de borst en heb toen nog een maandje alleen maar gekolfd) dat ik toen wel een traantje heb moeten laten. Ik vond het toch heel knus en intiem met mijn zoontje en het feit dat ik geen bv meer hoefde te kolven en het los moest laten vond ik toch een grote stap. Had ik niet verwacht omdat ik dacht dat ik er zo nuchter in stond.
    @Tassie: wow, klinkt ook heftig van je schouder. Kreeg er ook kippenvel van. Hopelijk lijkt ze in dat opzicht niet op jou... Hihi

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sneeuwmees leuk hoor! Klinkt als een fijne vakantie!
    Vandaag dus lekker zwemmen? Vanaf wanneer mag dat eigenlijk met een baby? Je mannetje zal er wel van genieten denk hihi
    En ben jij van plan als het lukt ook door te gaan met bv als je gaat werken ? Als het lukte wel toch en dat je thuis even ging kolven? Echt onwijs knap hoor! Heb je toch een hoop doorzettingsvermogen voor nodig! Is je nichtje nog een keer langsgekomen om de fles te proberen bij ne zoontje?

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: een baby mag in het zwembad als het ingeënt is. Overigens mag je geen uren met een baby in het zwembad, want ze koelen snel af. Dus een beetje poedelen en weer lekker in een handdoek wikkelen.
    Ik ga als het goed gaat gewoon door met bv, zo lang het lukt. De bedoeling is dat ik twee keer per dag ga kolven op mijn werk en dat mijn zoontje thuis de fles krijgt van mijn man. Maar omdat meneer niet uit de fles wil drinken zal ik twee keer per dag naar huis gaan om hem echt te voeden.
    Mijn nichtje is voor de vakantie nog geweest, maar mijn zoontje raakte zo overstuur van de fles, dat ik hem alsnog de borst heb gegeven. Mijn hart brak toen hij gelijk ging drinken en nog helemaal lag na te snoeken aan mijn borst. Hij lag zo lekker te genieten en werd helemaal rustig. Dus we blijven het proberen, maar het is het mij niet waard dat mijn jochie compleet overstuur is bij iedere voeding als ik werk. Dan ga ik maar gewoon twee keer naar huis toe om hem te voeden.

14. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Zo, ze zitten er weer in (beiden).
    Een morula en een mooie blastocyst.
    En nu kan het lange wachten beginnen..

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, spannend, ollie. Toch allebei dus. Nou, we duimen hoor!
    @sneeuwmees: ik herken helemaal wat je zegt. Van tevoren stond ik er ook heel nuchter in, van: als het niet lukt, doen we gewoon de fles. Maar als je eenmaal bezig bent, wordt het je toch heel dierbaar. Ik zal denk ik ook echt wel een traantje laten als ik ga stoppen.
    Ik kolf idd ook 2x per dag op m'n werk. Heb laatst ook een keer 1x geprobeerd, maar dan wil ik eigenlijk wel meteen voeden als ik thuiskom uit m'n werk. Maar dat is dan weer onhandig, omdat ze tegenwoordig ook een hapje met ons mee-eet. Dus toch maar weer 2x kolven.
    Vanochtend weer naar het bureau geweest met meiske. Ze was 8660 gram en 71 cm. Zit ietsje boven de middellijn met zowel lengte als gewicht. Verder was ook alles prima (zo'n bezoekje stelt eigenlijk weinig voor). We moeten pas weer terugkomen als ze 11 maanden is en dan krijgt ze ook weer prikjes. Dat hoefde nu gelukkig niet.

16. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ollie, idd het lange wachten is nu begonnen.
    Wanneer mag je testen ?
    Ik duim keihard voor je. Heel veel succes met wachten.

Hier een goede controle gehad bij de vk.
    Ik heb het hartje weer gehoord, zoooo leuk.
    Ik was zelfs wat afgevallen, haha ik heb overgewicht dus ik vind het niet heel erg.
    Mijn baarmoeder was mooi gegroeid dus dat zit wel goed.
    Verder niet veel bijzonders hier.

Bibi, wat goed dat je toch bv mag gaan geven.
    Ik wil ook bv geven maar als het niet lukt, gaan we over op de fles. Daar doe ik niet moeilijk over.

Sneeuwmees, lekker hoor, even een midweekje weg. Alleen regent het hier heel hard.
    Het komt echt met bakken uit de lucht.

Ddees, jullie ook al aan het genieten las ik wel. Heerlijk.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Sneeuwmees; Oh, dat klinkt echt heel erg relaxed jullie vakantie. Heerlijk. Hoe vond de jongste het in het zwembad? Wel wat vreemd zeker?
    Ik hoop dat de regen aan jullie voorbijgaat.

@Ddees; Wow, het is zo ontzettend mooi daar om te fietsen. Ik zou ook hebben gekozen voor een elektrische fiets. Lekker ontspannen met z'n tweetjes. Meid, geniet ze nog enneh natuurlijk hoop ik ook voor jullie dat de regen niet op Texel komt.

@Ollie; Spannend, meid, dus toch 2 aan boord! Mijn duimen draaien! Moest je nog aan een infuus deze week? Heel veel succes!!

@Stiertje; jullie meisje doet het echt super! Ondanks alle medische narigheid groeit en ontwikkelt ze zich hartstikke goed als ik het zo lees. Heerlijk ook dat ze inderdaad al mee kan eten. Hoe gaat het dan eigenlijk met het afbouwen van de bv? Want ze zal natuurlijk ook wat minder melk nodig hebben als ze ook vast voedsel eet.

@all; de kinderwagen is binnen! Oh, ik ben zo blij! We hebben 'm net in elkaar gezet en ja hoor, er zat meteen al een kat in het mandje. Hihi!
    Ik vind het echt zo lief van mijn ouders en oma!

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Knorretje; wat heerlijk weer een goede controle gehad. Zo fijn en geruststellend.

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik zwaai even naar iedereen

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tassie: ja, ze drinkt idd minder bv. Maar dat gaat heel geleidelijk, en bv is een kwestie van vraag en aanbod, dus mijn lichaam past zich daar naadloos op aan. Ik merk met kolven ook dat ik minder opbrengst heb.
    Leuk zeg, de kinderwagen binnen. Onwezenlijk nog he, dat daar straks jullie kindje in zal liggen. Maar toch gaat het echt gebeuren!
    @Knorretje: fijn, goede controle. Het is hier nog steeds droog ... Maar er gaat vast nog wel wat komen. Nou ja, goed voor de tuin.
    @Loontje: zwaai terug!!

Deel Deze Pagina