ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Ik moet zaterdag nog 1 keer aan het infuus. Op vaderdag mag ik testen. Dat zou toch een geweldig cadeautje zijn. ..zou het zo mogen zijn...En anders weer verder in augustus, dus sowieso rust na zaterdag!

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ollie wat goed!!!! Ikhad ook een blasto en een morula! En nu zwanger van een! Denk zelf vd blasto want het gaan uiteindelijk om de snelle celdeling en die andere liep voor! Maar goed zeker weten doen we het nooit!! Hopelijk krijg jij net zon mooi reslutaat als ik meid!
    En bijzonder testen op vaderdag! Dat moet goedkomen!

@knorretje wat goed te horen dat alles zo goed gaat bij je! Ik was tot aan week. 10 ook 4 kilo afgevallen!
    Maar inmiddels zit er alweer 7 kilo aan 😱😱😱!!
    Echt veel maarja ik groei ook zo hard!

Voor de meiden die het leuk vinden! Heb een nieuwe foto in album sinds gister!

@tassie ohh wat leuk! Welke kinderwagen had je nu ook alwee besteld? En dd katten lagen al lekker te genieten dus?

@stiertje wat een flinke tante! Heerlijk dat ze zo goed groeit en voor ligt! Is alleen maar een super goed teken! :)

@ sm nog lekker genoten van het zwembad? Hoe vond je kleine manneke het? En je grotere manneke? Die vond het sowieso wel leuk zeker! En balen dat het alsnog niet lukte met je nichtje! Oefening baart kunst zegfen ze altijd! Dus zou toch blijven proberen.. En anders dus zon tommee tippie fles komen ( dichter bij de natuur) linkt schijnbaar sprekend op de borst! Hele aparte vorm flessen zijn het! Ik had er echt veel goeds over gelezen hihi

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ollie: wat geweldig, allebei teruggeplaatst en van mooie kwaliteit. Ik hoop zo dat je een heel bijzonder vaderdagcadeautje zult hebben. We duimen mee!
    @Tassie: wat leuk dat de kinderwagen er is. Wij hadden hem ook al vrij vroeg in de zwangerschap besteld (omdat het een uitloopmodel was, met hoge korting). Mijn man had hem toen gelijk in elkaar gezet, maar dat vond ik toch een beetje te confronterend. Vond het zo onwerkelijk dat daar ons kindje in kwam te liggen, dat ik hem gevraagd heb hem toch maar weer in elkaar te klappen en in de doos te doen. En deze zwangerschap kon ik juist weer niet wachten tot hij van zolder kwam. Welke kleur is de wagen? Ik ben gelukkig helemaal niet nieuwsgierig...hihi.
    @Bbibi: wow, wat een grote (en mooie) buik heb je al, zeg. Dat wordt vast een hele grote toeter straks.
    @Knorretje: fijn dat alles goed was. Hoe kan het dat je afgevallen bent? Ben je te misselijk om te eten?
    @Stiertje: jullie meisje groeit goed op moeder's melk! Fijn dat alles weer goed was. Die bezoekjes stellen inderdaad niet veel voor. Zeker als er geen bijzonderheden zijn om te bespreken. Ik mag volgende week weer. Qua gewicht is het geen verrassing, omdat ik iedere week al ga wegen, dus verwacht er niet veel van. Wel weer zo'n vervelende prik, helaas.
    Bij mijn zoontje kolfde ik nog (en omdat hij geen melk meer wilde, maakten we er een bordje pap van), maar omdat hij niet meer aan de borst dronk, ging de productie (in combinatie met werk) snel terug. Op een gegeven moment zat ik 's avonds huilend te kolven, omdat er zo weinig uitkwam en ik het idee had mijn zoontje te kort te doen. Toen heeft mijn man me echt dwingend toegesproken dat het nu echt klaar was en dat ik echt genoeg mijn best had gedaan. Ondanks dat ik dat ook wist, heeft het me heel wat traantjes gekost. Toen mijn borsten nog zoveel bleven na lekken, had ik zelfs nog bedacht dat ik misschien met wat extra kolven, het weer overnieuw op peil kon krijgen. Had dat nooit gedacht dat het me zo zou raken om te stoppen.

Hier een dagje zwembad gehad. Was op zich wel lekker. Ben met mijn jongste zoontje maar een minuut of 5 even in een bad geweest. Hij vond het in het begin niet zo heel erg leuk (met dank aan mijn oudste die hem per ongeluk even nat spatte). Later vond hij het wel lekker. Verder heb ik hem een paar keer even gevoed en heeft hij vooral lekker geslapen. We hadden de reiswieg van zijn wagen mee het zwembad ingenomen, dus dat was wel prettig. De oudste was niet uit het zwembad te krijgen, dus die was toen we naar huis gingen bijna verrimpeld van het water.
    Nu is het heel donker en regent het heel hard. We zouden naar een restaurantje in de plaza gaan lopen, maar dat stellen we toch maar even uit. ;)

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Loontje; zwaai terug, meid!! Hoe is het met jullie?

@Ollie; ik hoop zo dat jullie blij verrast worden op Vaderdag!!

@Stiertje; oh, gelukkig gaat de productie van de bv mee met de vraag van het kind. Ik was een beetje bang dat de bv nog volop doorgaat terwijl een baby juist minder behoefte heeft. Dank voor je uitleg!

@Sneeuwmees; ach, ik voel je strijd m.b.t. de bv toen met je oudste. En wat jammer dat je zoontje (nog) niet uit de fles wilt drinken. Maar gelukkig kan je tussendoor vanuit je werk naar huis om hem bv te geven.
    En lekker in het zwembad geweest dus met z'n viertjes. Je oudste zoon zal wel moe zijn. Althans, ik kan mij nog herinneren van vroeger dat ik altijd rozig was na het zwemmen.

@Bbibi; Wow, wat een mooie buik heb je! Hihi, dat wordt nog wat de komende tijd.

@all; voor de nieuwsgierige meiden omtrent de kinderwagen. Ik plaats straks een foto in mijn album.
    Het is een Nuna Ivvi en hij is grijs (graphite) van kleur.

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @all; de foto staat in het album.

6. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, klinkt erg leuk zo met z'n viertjes in het zwembad.
    Ik ben trouwens helemaal niet misselijk of zo. Ik heb alleen wel dat ik voornamelijk tijdens het avondeten halverwege al vol zit. Verder eet ik normaal.
    Ik was ook niet zo veel afgevallen hoor, maar een kilo.
    Straks wordt het wel anders, dan komen de kilo's heus wel.

Bibi, wat een buik al wow.
    Ik kan niet wachten tot ik zo'n mooie buik mag krijgen.

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Ollie, super nieuws, nu dat stomme wachten, ga voor je duimen hoor!! Zet em op, lekker broeden!

@Bbibi, Jeetje wat al een buik! Mooi hoor!

@ de rest; ook even een zwaai van mij! :)

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie: mooie wagen hoor!
    En knorretje: die buik komt wel, op een gegeven moment kun je je tenen niet meer zien :)
    Sneeuwmees: lekker gezwommen dus.

Nog 1 dagje werken en dan (alweer) een lekker lang weekend!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Dames bedankt voor de lieve reacties! Ik groei echt hard opeens maar meek dat dus ook aan de kilos! Zelfs scheren downstairs is al lastiger moet ik zeggen hihi dus iedere dag maar een beetje kantelen en op gevoel haha! :)

@tassie ik bsn heeeeel benieuw ga zo eens kijken!

@knorretje jij begon ook al een beetje een buikie te krijgen toch meid! Bij mij ging het opeens vanaf week 13 heel hard wie weet zometeen bij jou ook meid!

@jippie wooooow jij alweer 27 weken zwanger? Schiet al enorm op zeg! Ben je al helemaal klaar met de voorbereidingen / kamertje enzo?

@ sm klinkt idd als een heerlijke dag! Je oudste dus echt een waterratje hihi... Gaat je man dan wel continue met hem mee het water in? Wordt bij ons nig wat .. Man en ik hebben beide hekel aan zwemmen! Vooral omdat ik daar altijd blaasontsteking vsn krijg! Natuurwater of zee gaat beter! Maar zwembad is altijd "feest" .. Heb standaard AB in huis van de huisarts dat ik als ik heb gezwommen meteen een pilletje kan nemen zodat ik niet naderhand gelijk een hele kuur hoef! Sinds ik iedere dag granberry drink gaat het wel veel beter gelukkig! :) enne zo dus nog eten? Smakelijk!

10. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bibi, ik had al een buikje voor gekweekt haha.
    Maar ik zal even een foto in mijn album zetten en dat regelmatig herhalen. Kunnen we mooi zien hoe het groeit.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Knorretje: jij ook al zo'n flinke buik! Met die periode was er bij mij nog amper wat te zien. Ik kwam eerst op mijn kont en heupen aan en pas later kwam de buik. Dus benijd altijd meiden die al gelijk zo'n mooie ronde (en flinke) buik hebben.
    @Bbibi: mijn man gaat altijd met hem mee. Vandaag was mijn man alleen even twee keer weg (even geld uit het kluisje halen en wat te eten/drinken) en toen wilde hij gaan zwemmen (terwijl ik dus niet wegkon bij de jongste). Toen heeft hij netjes met zijn bandjes om in het water vlak voor me wat in het water gespeeld. Maar heb er dan wel als een havik bovenop gezeten.
    En downstairs scheren was er bij mij ook niet bij tijdens mijn zwangerschap. Was nog van plan voor mijn ks alles netjes bij te werken, zodat ik netjes op de OK zou liggen, maar toen besloot meneer eerder te komen en ook nog eens vaginaal. Heb me rotgeschaamd met zo'n oerwoud.:)
    @Tassie: wat een stoere kinderwagen met dat chroom en het grijs. Vergeleken daarbij is de onze maar een heel degelijke.

Hier weer op jacht geweest naar de knuffel van mijn zoontje. Hoe vaak we die al niet kwijt zijn geweest. Onze oudste heeft 3 favoriete knuffels. De belangrijkste die overal mee naar toe moet, eend genaamd (zie ook mijn avatar) zijn we daardoor nog wel eens kwijt. Vanavond zijn we naar een brasserie restaurant onder onze appartement geweest en onze zoon had alle 3 de knuffels met zich mee. We zijn weggegaan en niet goed opgelet of hij nu wel of niet die eend ook bij zich had.
    Toen mijn man hem naar bed bracht, was eend dus weg. We hebben het hele appartement afgezocht, maar niet te vinden. Mijn zoontje wist ook niet wanneer hij hem precies voor het laatst had gehad.
    Mijn man is net nog terug gegaan naar het restaurant, maar ook daar was hij niet.
    Tot ons zoontje onder het bed keek en hij tussen het bed gevallen was. Ons zoontje slaapt tussen ons in en soms schuiven die twee matrassen iets uit elkaar en 'gelukkig' was hij dus gewoon daartussen gevallen. Iedereen weer opgelucht adem gehaald en ons zoontje kan vannacht in ieder geval met een gerust hart slapen (en wij ook;)). Mijn man zei nog dat we er maar eens een zendertje in moeten laten plaatsen. Of zo'n fluitje dat hij terugfluit. :cool:

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey lieve meiden,

Ik leef nog hoor, alleen behoorlijk druk gehad de laatste dagen en de tijd die ik thuis was...moe...
    Verder voel ik me prima, vanmorgen wel ontzettend steken in mijn buik, dus schrok me rot, maar dat bleken toch mijn darmen te zijn kwam ik achter de op de wc;) verder gelukkig niet misselijk ofzo.

Sneeuwmees geniet van je vakantie nog!

Ollie, succes met het nu lange wachten!

En de rest eventjes zwaaai zwaai!;)

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: kan me voorstellen dat het even schrikken was, maar het waren gelukkig je darmen. Wanneer heb je weer een echo?

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Lets ik ben ook benieuwd meid wanneer je weer echo hebt! Genoten van je vakantie/weekendje/paar daagjes weg?

Knorretje mooi buikkie hoor meis! Zie je echt al wel goed hoor!! :)

Sm: hihihi ik zie het helemaal voor me! Ik zou exact hetzelfde doen hoor... Ook als mn kind is zwemmen continue geen een seconde ergens anders naar kijken als alleen continue naar mn kindje! Dan kaner weinig gebeuren en zeker met zwembandjes om toch?
    Plus letten andere ouders vast mee op jou kindje!
    Zo ben ik vroeger ook door een andere man gered. Ik was in CP ik geloof dat dat camper vennen of het vennenbos is.. Daar hebben ze zon buiten wildwaterbaan! Dus ik als klein meiske daar doorheen ! Pap en broer volgde ook maar ver daarachter! Dus ik was aan het einde ( dan kom je binnen uit) maar daar wordt je dan door een krachtige stroom naar beneden gezogen! Het vervelende was da het MEGA druk was in dat bad en ik naar beneden werd gezogen en niet meer terug omhoog kon om adem te halen! Ondertussen kwamen er meer kinderen uit die wildwaterbaan en kwamen allemaal boven op mij terecht! Mee daf ik voelde dat ik stikte werd ik opeens door iemand aan mijn arm met een ruk naar boven getrokken uit het water ! Was het een wild vreemde man die gelukkig zag dat ik verzoop .. Dus die rende erop af en trok mij dus gauw omhoog! Maar goed ook anders had ik het helaas niet meer na kunnen vertellen! Pfff he. Er nu nog een trauma van! :(
    En zo hebben mijn ouders ook al zoooo veel kindjes gered uit het zwembad, langs de grote weg op de fiets, kinderen die zijn kwijtgeraakt mee de ouders gezocht...
    Ik vind dat nie meer dan normaal eigenlijk eerlijk gezegd. Je let toch een beetje op elkaars kroost! Je bent ouders in hart en nieren of niet vind ik... :)

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ona en zometeen weer echo! Ik snap echt niks van mijzelf nu ben ik 18weken zwanger en toch weer best zenuwachtig :(
    Bekruipt me toch weer het gevoel wat nou als? Brrr :(
    Mijn lieve tante en moeder gaan samen mee! Mijn tante heeft zelf geen kinderen ( zus mam) en heeft de hele mmm mee geleefd! En toen het zover was zat ze huilend aan de telefoon met mam!
    En zei ze: ik wordt toch ook een beetje oma? Bibi is toch ook mijn kind... Hihihi super lief !! Dus ik neem oma & bonus-oma mee naar de echo! :) mogen ze samen naar hun kleinkindje kijken!

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Bbibi; oh ja, dat scheren van de hele toestand is zo lastig. Ik moet het echt op de gok en tast:) doen, want ik zie helemaal niets meer. In het begin kon ik mijn buik nog een beetje intrekken (een erg raar en beetje onprettig gevoel), maar dat gaat nu echt niet meer. Ik zie mijn voeten al een tijdje niet meer. Mijn benen scheren is ook al een hele activiteit, net zoals sokken en schoenen aantrekken. Zelfs een broek aantrekken is nu pijnlijk.
    Hihi, ik vraag mijn man soms als hij thuis is om mijn sokken en/of schoenen aan te doen, zeker als ik ook nog net heb gedoucht of zo. Ik ben echt helemaal kapot na het douchen (met dus scheren), afdrogen en aankleden.
    Trouwens wat een eng verhaal, zeg, van jouw zwembadavontuur. Doodeng gewoon. Ik kan mij voorstellen dat je dat bijblijft en dat je daardoor angst hebt ontwikkeld. Ik ben zelf ook geen waterrat. Wij gaan eigenlijk nooit zwemmen, ja één keer. Echt zwemmen (baantjes) kan ik niet meer vanwege mijn schouders. Het is zo stom, want als het echt bloedheet weer is, dan heb ik ongelooflijk veel zin om te gaan zwemmen. Hihi. Misschien volgend jaar in het opblaasbadje van ons meisje:D.

@Sneeuwmees; oh jee, dat kan echt heel vervelend zijn om de knuffel van je kind kwijt te zijn. Was je zoontje overstuur? Hihi, het is toch wel een aanzienlijk aantal knuffels die jullie in de gaten moeten houden. En dan ook nog 2 kinderen......Jullie hebben het er maar druk mee.
    Hoe gaat het eigenlijk met je jongste zoontje? Merk je dat hij reageert op de andere omgeving?

@Lets; zwaai terug, meid! Hoe gaat het verder met je?

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    @Bbibi; wat ontzettend leuk en lief dat je tante zo betrokken is! Jullie dochtertje gaat straks echt verwend worden! Heel veel succes weer bij de echo!

@Ddees; hoe is het op Texel? Valt het weer mee?

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Gisteren middag regen en nu wil het ook niet droog worden. Dan maar internet en boekje lezen.
    Zwaai naar iedereen.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ddees: hoe wil het weer ook niet echt. Mijn man is nu op internet iets aan het zoeken wat we kunnen doen vandaag. Hopelijk waait het snel over bij jullie.
    @Tassie: ja, we hebben 3 knuffels voor ons zoontje. Ze hebben eigenlijk allemaal een eigen 'functie'. De eend is het belangrijkst en gaat ook overal mee naar toe. Is ook echt zijn rustmomentje, zijn troost en alles. Verder heeft hij nog een grote giraffe, die we cadeau hadden gekregen bij zijn geboorte. Die hadden we voor de sier in zijn bedje staan. Gaanderweg pakte hij die steeds vaker als hij ging slapen en had hij die vast als we bij hem gingen kijken hoe hij lag te slapen. Dus langzamerhand werd ook die belangrijk, maar met name dus voor het slapen. De andere knuffel heeft niet echt een functie, maar moet er op de een of andere manier wel altijd bij zijn. Dus zo hebben we een verzameling van 3 knuffels inmiddels, die allemaal belangrijk voor hem zijn en die dus op vakantie of als we ergens in de auto naar toe gaan, allemaal mee moeten. Een hele volksverhuizing dus. Tip voor jullie, koop gelijk 2 knuffels en wissel ze regelmatig af. Wij kwamen daar te laat achter en de knuffel die hij had was blijkbaar van een eerdere collectie en dus niet meer te krijgen. Heb heel marktplaats afgezocht en vond hem uiteindelijk nog bij een knuffel-bedrijf. Maar toen was het verschil tussen zijn eend en de nieuwe eend te groot en heeft hij dat nooit geaccepteerd. Bij dit kindje gaan we dat ook maar gelijk anders doen.
    @Bbibi: wat fijn nog een echo. En wat lief dat je kindje nog een extra oma heeft en dat ze zo meeleeft. En wat een belevenis in het zwembad. Ik ben ook altijd huiverig voor water. Zeker bij een zee. Het is zo onvoorspelbaar en ook kinderen zijn dat. Ze zien vaak het gevaar ergens niet van in en laten zich makkelijk afleiden door iets wat ze verderop zien. Dus vandaar dat ik er als een havik bovenop zit. Ik ging altijd naar Spanje op vakantie en daar had je dan een ehbo en post voor zoekgeraakte kinderen op het strand. Hoe vaak er niet weer een kind omgeroepen werd dat zoek geraakt was. Het hart draaide je steeds weer om.

De een na laatste dag van de vakantie al weer. Vooraf zou het zo lekker weer worden (met een dag wat minder), maar inmiddels hebben ze de verwachtingen voor vandaag ook al naar beneden bijgesteld. Dus vanmiddag zullen we waarschijnlijk weer in het zwembad zitten.
    Onze jongste gedraagt zich prima hier. We hebben twee slaapkamers, maar de oudste wilde niet apart met een van ons slapen. Hij wilde tussen ons in slapen. Geen probleem. Naast mij staat het ledikantje met onze jongste. Dus we slapen gezellig met zijn vieren in een kamer.
    De jongste slaapt 's nachts netjes in zijn eigen bedje en ook 's morgens gaat het goed. Net als thuis.
    Daarna gaan we meestal wat doen en gaat hij mee in de kinderwagen of auto. In het zwembad hadden we de reiswieg mee genomen en daar heeft hij zelfs lekker in liggen slapen. Dus tot nu toe vrij relaxed.
    Kreeg net nog een appje van een collega (die nog steeds niet op kraamvisite was geweest). Ze wilde morgen langskomen, maar ze had gehoord dat we op vakantie waren. We gaan morgen al wel weer naar huis, maar heb haar maar lekker in de waan gelaten dat we nog op vakantie zijn. Het is morgen onze trouwdag, dus wil gewoon iets met ons gezin doen en niet aan visite gebonden zijn. Bovendien hoeft iemand 10 dagen voordat mijn verlof afloopt ook niet meer op kraamvisite te komen.

20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.331
    688
    113
    Utrecht
    Sneeuwmees en Ddees; jammer van het weer!! Het zag er in inderdaad in eerste instantie wat beter uit qua weersverwachting.
    Gelukkig hebben jullie nog een binnen zwembad Sneeuwmees. Zeker voor de oudste is dat natuurlijk heel erg fijn.
    Verder begrijp ik je heel goed dat je je collega niet (meer) hoeft te zien zo vlak voordat je weer aan het werk gaat. Ik ben ook erg benieuwd of ik überhaupt wat ga horen als onze baby geboren is. Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of ik er dan wel zin in heb. Ik moet wel, eigenlijk, want wij zitten met z'n 5-en in één ruimte en werken echt samen. Maar van mij persoonlijk hoeft het niet meer. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee.
    Over bijna 2 weken moet ik weer naar de bedrijfsarts en ik zal het toch met hem bespreken hoewel ik dat heel erg eng vind. Ik wil namelijk niet dat hij er iets mee gaat doen, maar gewoon dat hij op de hoogte is hiervan en wat hij ervan denkt.

Deel Deze Pagina