Heyhey, Wat een zwembadavonturen Ik ben niet bang voor water, mijn moeder kreeg mij er vroeger zelfs met geen mogelijkheid uit, zelfs als ze me een zakje chips beloofde waar ik gek op was niet wat een mooie buikjes hebben jullie al allemaal zeg! Wauw! Hier nog alles goed hoor, morgen de eerste echo in nederland bij de gynaecoloog. Hoop zo dat we nu wel het hartje kunnen zien kloppen! Blijft toch weer spannend. Ddees en sneeuwmees, hopelijk kunnen jullie dan morgen toch nog genieten van de zon, schijnt morgen heel mooi weer te worden? (Ik zag het al wel zitten met jurkje en blote benen naar de gynaecoloog te gaan, hoef ik tenminste niet de hele zooi uit te doen )
@Tassie: zou er ook moeite mee hebben als je collega's zo weinig laten horen. Hopelijk draaien ze bij als de kleine er is. Is vaak voor hun tastbaarder als dat iemand ziek thuis is en ze snappen blijkbaar niet waarom je thuis zit. Jammer dat ze zich daar ook nooit in verdiept hebben. We zijn nu bij batavia stad en het zonnetje scheen nog lange tijd. Maar er komt zo een flinke bui aan. Ik ben alvast binnen gaan zitten. Mijn man en zoontje zijn nu op dat oude schip. Hopelijk houden ze het droog. Dacht dat ik hier nog lekker kon baby shoppen, maar dat valt helaas tegen. Maar goed, dan hou ik voor de afwisseling eens geld over. @Lets: zoals het er nu uitziet kun je morgen in je jurkje naar de gyn. Ik duim voor een mooi kloppend hartje. Hoe is het met de kwaaltjes?
Alleen moe... Morgen zou t in principe toch moeten kloppen ofniet, of zou het nog te vroeg kunnen zijn?
@Lets: morgen zou je inderdaad een hartje moeten kunnen zien. En moe is toch een duidelijk zwangerschapskwaaltje, dus dat klinkt goed!
@Lets; spannend weer, meid! Nu zou je inderdaad een hartje moeten zien kloppen. Enneh, scheelt inderdaad weer als je morgen een jurkje aan hebt. Heel veel succes!! @Sneeuwmees; jammer inderdaad van het weer vandaag (en gisteren). Morgen schijnt het inderdaad een stuk beter te worden. Gaan jullie trouwens nog iets speciaals doen zaterdag? Jullie zijn dan 5 jaar getrouwd, toch? Vind jij het ook zo hard gaan? En dan natuurlijk alles, zoals ook je oudste zoontje en je jongste.
Wat toevallig sneeuwmees ik ben ook dit jaar 5 jaar getrouwd ! maar dan in september grappig! Morgen of overmorgen ? Sowieso heb je heeeerlijk weer dus zou idd zeker geen visite plannen en geeoon lekker genieten en iets leuks doen met je gezinnetje! Vandaag dus dagje bataviastad ? Leukleuk! Maar weinig/niks gekocht dus? Fijn dat je mannetje het iig ook zo goed doen en naar hun zin hebben ! Dan is een moeder al gauw tevreden toch! @lets onwijsss spannend meid! Hoelaat moet je morgen? Er zal nu vast wel een hartje te zien zijn meid! Hier ook geen andere kwaaltjes dan alleen moemoemoe! Dus dat is een echte zw-kwaal! Dus zit zeker wel goed! @dees jij ook nog lekker wanhet genieten? Idd jammer van het weer ... Maar goed je bent er wel ff lekker tussenuit! Wat hebben jullie allemaal al gedaan? @ tassie jij ook niet echt zon waterrat dus en jou man? Vind die zwemmen wel lekker? Miss straks idd als de kleine er is beetje poedelen in het water dat dat wel lekker is? En jij dus ook weer naar arbo... Jij hoeft wel minder vaak dan ik ofniet? Ik moet dinsdagweer! Zie er ook weer zo tegenop! En eigenlijk om niks want het is zon lieve vrouw! En mijn baas is ook zo lief en die vond het totaal geen probleem als ik tot week 25 thuis zou blijvdn. ( heb ik gezegd dat ik dat sowieso wilde) daarnaast heb ik zoooo geen energie! Ik lig iedere dag tot een uur of 11 in bed! Vervolgens ecen een oaar uurtjes wakker en doe ik iets.. Niet te belastend want dan wordt ik niet goed! En dan vanaf half 3 lig ik opnieuw te slapen tot half 5/5uur .. Dan eten koken en eten en tv kijken en dan rond half 9 9 uur val ik vaak weer oonieuw op de bank in slaap tot ik rond 11.00/11.30 wakker wordt en naar bed ga... Tja wanneer zou ik dan moeten werken? Mijn ijzer is goed bloeddruk goed maar toch ben ik extreem moe! B12 is goed.. Tja dan weet ik het ook niet meer! Oja dames geloof het of niet.. Blieddruk was afgelopen keren "flink" aan het stijgen iedere week ! 70/110- 85/125/- 95/137 Mijn acupunctuur zij de vorige keren wacht maar ik behandel je wel daarvoor om hem weer rustig te krijgen! En verrek... Zij vanmirgen gemeten zat ik netjes op 75/120!!!!!! Keiiii goed he? Dus heeft toch super geholpen! Dus happy! Alles was weer goed verder gelukkig Arie lieverd hoeissie met jou meis? Ben je nog steeds in Le France?
@Bbibi; Ik moest eerst elke 4 weken naar de bedrijfsarts (nu 3 keer geweest) en de laatste keer wilde hij mij pas na 6 weken zien (over iets minder dan 2 weken). Dan heb ik alweer bijna officieel verlof (12 juli). Wat heb je inderdaad een prachtige laatste bloeddruk. Ik ben jaloers. Maar jij bent echt heel erg moe, lees ik. Jij hebt toch ook het vermoeidheidssyndroom? Poeh, valt ook niet mee. Ik ben wel meer op dan jij op een dag, maar heel veel doe ik ook nog steeds niet. Heel veel zitten op de bank en af en toe doe ik een wasje of de vaatwasser uitruimen. Het is al snel te veel en ik begin nu echt wel wat last van mijn buik te krijgen (zwaar en zit in de weg bij bukken). Oh ja, in en uit de auto stappen is echt lastig! Net zoals in en uit bed stappen. Hihi, het wordt alleen maar erger denk ik zo.........Morgen alweer 29 weken zwanger en ik ga er vanuit dat dan de baby over ongeveer 10 weken gehaald gaat worden?? Meestal is een ks in week 39 had ik gelezen tenzij er natuurlijk complicaties zijn, dan eerder. Oh ja, mijn man is ook geen zwemmer. Nou, mochten we inderdaad nog eens een keer wat afspreken met z'n allen, dan moeten we maar niet gaan zwemmen.
Jee dames, wat lijkt me dat vreselijk zo moe zijn! Valt bij mij reuze mee hoor...ben nu iets te actief zelfs...beetje zenuwachtig voor dadelijk eigenlijk...ben zo bang dat er nog geen kloppend hartje is, maar goed, geen bloed is goed toch? Hoop ik...haha bibi begin al op je te lijken geloof ik Sneeuwmees geniet van je laatste vakantiedagje, nu wel met mooi weer!
@Lets; heel veel succes vandaag, meid! Ik hoop op een mooi kloppend hartje. Hoe laat heb je de afspraak?
@ Lets: en? en? (ben niet nieuwsgierig hoor) Ik zit nu op wachtdag 2 als je de dag van de tp niet meeneemt. (en zo wel dag 3 dus haha). Dr Y. zei dat het gisteren al in zou moeten nestelen. Nu weet ik niet hoe en wat, maar zeer waarschijnlijk heb ik ooit een bevruchting gehad volgens mijn FA destijds. Ik had toen menstruatiekrampen en al heel vroeg in mijn cyclus bloedverlies (dacht gewoon dat ik vroeg ongesteld was) dit heeft echter niet doorgezet. 16 dagen na mijn ovulatie werd ik toen ongesteld. Volgens de arts was dat dus de innesteling die ik voelde met bijbehorende bloeding. Nu op dag 2 heb ik nog helemaal niets gevoeld (niks!)...terwijl ik elke maand dat we proberen wel een onbegrepen krampjes of dingetjes voel, maar nu helemaal niets...(misschien juist wel heel goed, geen idee) Aan de mama`s in spee... herinneren jullie je wat je voelde zo in de eerste dagen na de tp? Of niks bijzonders?
@ sm proficiat mer je trouwdag! @lers spannend meissie hoe was het? @loontje hoe gaatie met je kiddies? @ollie hier 0,0 gevoeld! Geen krampjes geen prikkes geen steekjes geen zere tepels borsten niks niks niks! Dus spannend nog meis! @ tassie ohh na 6weken? Heerlijk! Ik steeds al na 4 ... Snap dat ook niet zo snel! Ik had ook zo iets doe gewoon 6-8weken ofzo! Waarom moet ik iedere maand hetzelfde komen vertellen! Pfff dinsdag moet ik weer! Ben blij als die dag weer voorbij is!
Hey.. Hartactiviteit kunnen zien gelukkig. Wel als kanttekening, vruchtje was nog erg klein voor aantal weken, 4,5mm, (vorige week 4mm, maarja wel iemand anders die het meet...) dus weer iets om me druk over te maken. Zag er verder goed uit zei ze, kon een late innesteling zijn, maar soms ook voorbode van een miskraam.. Dus helemaal gerustgesteld ben ik nog niet, maar goed ik ben wel blij dat we het hartje hebben zien kloppen!
He Lets, Dat is idd een gemengd gevoel he...Maar positief is het hartje klopt, en och, dan is ie maar klein... Hij/zij zit er en het functioneert! gefeliciteerd!!!
Hmmm lets idd niet helemaal wat we wilde horen! Maar aan de andere kant had je vorige week geen kloppend hartje en nu wel! Dus er zit toch groei en vooruitgang in meid! Zit je nog wel aan de pred en utro voor de zekerheid ? En wanneer ma je weer terug komen meis ? Spannend ik ga mega hard voor je duimen dat je kleintje komende week even een groeispurtje maakt! Je leeest het toch vaker bij dames hoor dst het achter loopt op de een of andere manier en dat het dan toch allemaal goed komt dus het zegt nog helemaal niks! Houd hoop !!
@Lets; wat irritant, zeg! Heb je een kloppend hartje gezien (yeah!), is er weer iets anders waardoor je alsnog niet helemaal kan genieten. Wat vind ik dat naar voor je. Wie weet komt de groei niet goed overeen, omdat er 2 keer met andere apparatuur is gewerkt. Wanneer heb je je volgende afspraak? @Ollie; ik kan mij ook niet herinneren dat ik iets voelde die eerste dagen na de tp wat mogelijk op een innesteling kon lijken. Helaas moet je echt afwachten. Bah, bah, dat is zo lastig! Met name die 2e week. Meid, ik hoop dat de dagen snel voorbijgaan. @Bbibi; ik had ook de eerste 3 keer om de vier weken een afspraak bij de bedrijfsarts. Nu voor de eerste keer na 6 weken. En dan waarschijnlijk niet meer, denk ik zo. Dan is het nog maar 3 weekjes voordat mijn verlof ingaat. Het blijft inderdaad iedere keer toch weer ongemakkelijk en spannend om weer het verhaal te doen bij de bedrijfsarts. @all; hoe gaat het met de dames die er lekker tussenuit zijn? Het is vandaag echt mooi weer! Ik zit dan wel binnen, ik vind het te warm op ons dakterras, maar heb wel de balkondeur open. Heerlijk! Alleen het verkeer is zo lawaaierig. Ik baal wel een beetje trouwens: mijn man heeft morgen en maandag achterwacht, wat betekent dat hij thuis moet blijven, omdat hij gebeld kan worden om met spoed naar het ziekenhuis te gaan. Hij wist niet dat het pinksterweekend was......Nou ja, dan mag hij van mij lekker verder gaan klussen. Hihi! Er moet echt nog heel veel gebeuren, eigenlijk.
Ik heb even gekeken wat ik had genoteerd bij mij was met 5,3 week vruchtje 4mm met 6,3 week 7mm en met 7,3 week 13mm. Moet wel erbij zeggen toen mijn vruchtje 4mm was had het nog geen hartactiviteit hoor! En dat heb jij wel dus dat is een heel goed teken! En millimeters zijn zooo lastig om op te meten dat het makkelijk kan zijn dat ze er bijv 1 of 2 mm naast zit! Dus niet te druk maken... Het is niet voor niks dat het hartje is gaan kloppen! Ik heb toch nog heeeele goede hoop voor je meis ! X
@tassie nou toch netjes dat je pas 3x geweest bent want jij zit al veel langer thuis dan ik toch? Ik moet dinsdag namelijk al voor de 3e keer en ga nog langggg niet met verlof! Dus vrees dat ik helaas nog heel wat keren terug moet komen als ze me al niet aan het Werk zet! Maar ik wil echt nog niet werken! Zie er zo tegenop ! Ben zooo vreselijk moe! En net te horen gekregen dat ik vlgende week donderdag pas voor het eerst naar de psych mag! Dus echt nog geen behoefte! En sowieso wil ik het ook niet voor de 25 weken ivm besmettingsgevaar met de prednison! Balen van je man zijn werk! Wat deed hij ook alweer? Wel echos maken toch ?