ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @stiertje ja dat is waar! En zij zitten met een delrie vrouw oogescheept als het niet lukt en dan de ritjes op en neer naar duitland natuurlijk! Al zegt hij wel tegen al zijn vrienden nu hij open is over ons traject dat het heel zwaar was, voornamelijk voor bibi die heeft alles moeten doen zegt hij dan ook... Dus denk meer dat hij gewoon geen zin meer heeft in alle kosten en ritjes en dat soort dingen! Al zei hij laatst wel nu hij sinds gister is begonnen op zijn nieuwe functie dat als we ooit nog eens naar duitsland zouden gaanhet wat lastiger werd om dan vrij te krijgen ... Dus oftewel hij heeft de deur toch nu al op een kier staan, laat staan als het eenmaal zover is :)

@tassie idd heeeeelijk 6weken rust! Geeft toch weer een ontspannen gevoel! Plus geen verantwoording en verklaringen enzo! Zij gaf meteen de comclusie dat werken echt niet mogelijk was dus heel fijn ! Als ik terug kom ben ik 25 weken zwanger als alles goed blijft gaan dus dan maakt het me minder uit als ik dan weer wat uurtjes zou moeten gaan werken eerlijk gezegd! Alleen moet ik dan wel de energie hebben.. Tot nu toe wordt mijn energie alleen maar minder ipv meer!
    Jij dus lekker lunchen vandaag? Heeerlijk! Lekker genieten!
    Ik zal ook blij zijn als mijn man volgende week een weekje vrij is ! Ik mis hem nu wel hoor :( .. Na die vrije dagen samen...
    Hij is gister op zn nieuwe functie begonnen! Het zijn allemaal al collgas die hij erg goed kent en ook heel leuk vind! Hij kon algelijk aan de slag want hij kende het werk al wat hij nu moest doen dus dat was fijn!
    Maar toen hij vanmorgen mijn fruit boven kwam brengen en "doei " kwam zeggen tegen mij de baby en de hond wilde hij toch niet meer weg! Zo sneu.. Hij wilde echt lekker bij ons blijven.. Hij was echt klaar met werken hij wilde zo graag niet meer werken en lekker bij ons thuis aanrommelen en luieren in bed ! Had zon medelijden met die jongen hahaha hij had het zo zwaar ;)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ja, verlof is voorbij gevlogen. Als ik terug denk lijkt het nog maar zo kort. En zoals meestal met vrij zijn tot mijn schande moeten toegeven dat ik van alles van plan was tijdens mijn verlof en veel dingen nog niet gedaan heb. Het scheelt nu wel dat nu ik mijn zoontje zelf moet gaan voeden, het beginnen met werken ook iets minder erg is. Maar leuk is anders.
    @Tassie: klinkt als een heerlijke verrassing met heerlijk weer voor je ouders. Dat zullen ze zeker kunnen waarderen. En qua auto zijn jullie al goed voorbereid. Mijn man heeft een terreinwagen, maar bij onze laatste vakantie bleek toch dat je wel heel veel mee moet slepen op vakantie en dat het met moeite paste. Dus of het wordt een dakkoffer erbij de volgende keer of langzaam aan toch naar een andere auto omkijken.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat heb jij toch een rare collega's en baas. Niet eens even een overdracht! Maar zo te horen heeft wel iemand je ijverig vervangen, hopelijk scheelt dat. Succes met werken alvast in ieder geval! De tijd vliegt zeg!

Tassie, klinkt alsof jij een leuke middag tegenmoet gaat! Lekker lunchen! Geniet ervan, hopelijk lekker buiten in het zonnetje!

Bibi, fijn dat je niet hoeft te werken en dat dit meteen duidelijk was!

Wij willen als het lukt wel graag een tweede kindje, geen twijfel over mogelijk dat we dan weer naar Düsseldorf gaan. Ik erger me zelfs aan alles in Nederlandse ziekenhuizen. Parkeergeld en daarbij op je afspraak een kwartier langer moeten wachten terwijl degene voor je al 10 min geleden naar buiten zijn gewandeld en er verder niemand aanwezig is in de wachtkamer..

Maak me stiekem nog steeds wel zorgen over ons kleintje hoor... omdat het vrijdag nog zo klein was.. en ik heb, wat natuurlijk alleen maar fijn is, eigenlijk ook helemaal geen kwaaltjes. Zelfs de moeheid valt echt wel mee. Maar dus ook weer weinig bevestiging. Moet nog tot dinsdag wachten op de volgende echo. Maarja, aan de ene kant ook liever iets later weer, dan is het hopelijk ook wat meer gegroeid.
    Wat wordt er trouwens bij de eerste afspraak bij de gynaecoloog gemeten? Ze heeft nl. alleen een inwendige echo gemaakt, that's it, verder geen bloedafname of iets, geen bloeddruk??

En tot hoelang hebben jullie suprefact gebruikt? Ik zou het moeten gebruiken tot a.s. vrijdag geloof ik, dan ben ik 8 weken en 3 dagen. Hoop dat ik dat nog red met mijn potje, maar dokter h. zei ook zo van ongeveer nog 2 weken bij de vorige echo.

En prednisolon en utrogestan tot de 11de,12 de week of niet?

Enorme twijfelkont hier;)

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Sm tja dat is altijd zo ja ... Met vakanties heb ik dat ook! Dan ben ik zoooo veel van plan! Maar uiteindelijk heb ik dan maar de helft gedaan van wat ik wilde! :)

Lets dinsdag pas pfff! Kan je niet bellen dat je wat bruinverlies hebt gehad en je zorgen maakt dat je graag toch langs komt voor een echo? Zou echt niet zolang er tussen laten... Waar haal jij je goude geduld vandaan? Hihi... Utro en pred zou ik zekerrr tot week. 12 blijven gebruiken idd! Superfact weinig ervaring mee! Ooit 1x gebruikt maar was voor mij geen meerwaarde dus daarna nooit meer hoeven gebruiken!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: herkenbaar die twijfel, hoor! Als ik bij een echo iets hoorde, dan vroeg ik ook gelijk door, of ging thuis zitten googlen of het 'kwaad' kon of niet. Dus herkenbaar die stress, maar we gaan er gewoon van uit dat het onterecht is. Bij mij hebben ze bij de eerste echo's altijd wel het kindje opgemeten om te zien of de termijn klopte met de berekeningen en grootte van het kindje. Bij twijfel gewoon eerder bellen, maar mocht je besluiten te wachten, dan slepen we je wel door die laatste spannende dagen heen. Ik heb overigens geen idee hoe lang je alles door moet gebruiken. Sommigen mogen al vroeg met de utro stoppen, anderen gaan door tot 12 wkn of bouwen het langzaam af. Maar volgens mij is het voor velen ook meer psychisch om dat los te moeten laten als dat het kwaad kan. Anders even naar DD bellen of je nog een receptje kan krijgen, gewoon voor je eigen geruststelling.
    @Bbibi: ondanks dat we allebei heel erg te spreken zijn over DD (en ik het ook iedereen aan zou raden), is voor ons wel duidelijk dat we hoe dan ook nooit meer het traject in gaan. Kan gezien mijn leeftijd ook niet meer. Dus als het mocht gebeuren dan is het een 'spontaan' ongelukje, al is die kans reuze klein. Moet vrijdag naar de gyn en zal haar nog eens vragen hoe zij over AC denkt en wat ze me zou adviseren.
    En mijn man had het na de geboorte van onze oudste ook zo moeilijk. Hij had werk wat hij vreselijk vond en wilde gewoon lekker met ons drietjes thuis aanklooien. Hij vond het veel te interessant zo'n pasgeboren kleintje en alles wat erbij kwam kijken. Hij heeft toen ontslag genomen en is toen een paar maanden thuis bij ons geweest. Hij zegt ook dat dat zijn beste beslissing ooit was...hihi.. Niet dat je man ontslag moet nemen natuurlijk. Maar het gevoel van hem begrijp ik wel dat je liever thuis bent nu er zoveel spannends gebeurd in jullie leven.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: herkenbaar van al die dingen die je wilde gaan doen maar die er niet van kwamen. Ik had een enorme stapel Allerhande-bladen liggen, waar ik de recepten die ik lekker vond, uit wilde knippen en in een map wilde doen. Nou, die lagen er dus laatst nog. Toen ben ik heel rigoureus geweest: allemaal bij het oud papier. Die recepten staan tegenwoordig allemaal online. Dat gaf wel een gevoel van opluchting ...

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Stiertje: heel herkenbaar...hihi. Ook de opluchting als je het probleem oplost. Ik had het met die zwangerschapstijdschriften. Had inmiddels een hele stapel die ik allemaal van plan was te lezen. Maar de stapel groeide maar door. Dus laatst de oud papier container er ook maar blij mee gemaakt. Voelde toen ook die opluchting. Ik heb een kast die uitpuilt en die ik nog uit zou gaan zoeken, maar zoals je kunt voorstellen puilt die nog steeds uit en verwacht niet de puf en zin te hebben daar voor mijn einde verlof wat aan gedaan te hebben.
    Ook had ik nog een keer naar de mondhygiëniste zullen gaan, maar iedere keer vergeet ik een afspraak te maken. Zo kan ik nog wel een hele waslijst verzinnen van to-do dingetjes.

Hier heeft mijn zoontje een jongetje van school te spelen. Op een gegeven moment, zoals nu, merk je dat het allemaal te lang duurt en merk je dat het spelen meer ruzie is dan leuk spelen. Zit dus met smart op de moeder te wachten en maar op de klok te kijken. We willen straks nog even de stad in. Vrijdag vieren de juffen van school hun verjaardag en moet dus nog een cadeautje gaan uitzoeken. Zo blijf je bezig als een kind op school zit.

8. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    Hoi dames, sorry...
    Ik word helemaal gek inmiddels. Eerst voelde ik helemaal niets en sinds vandaag krampen in mijn eierstokken en baarmoeder, dus ik vrees het ergste. Weet dat ik positief hoor te zijn, maar ik zie het echt niet gebeuren. ..ik weet niet of ik de zondag haal om te testen, vrees dat ik dan allang ongi ben..en dan nog maar twee pogingen over...

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ollie: snap dat het moeilijk is positief te blijven. Maar je zou de dames die krampen hadden voor een positieve test eens 1 euro moeten geven. Geloof me, dan ben je failliet. Dus (hoe moeilijk dat soms ook is), probeer positief te blijven, want krampen kunnen een heel goede reden hebben.

10. ollie85

ollie85 Lid

25 jan 2014
    69
    0
    6
    logopedist
    @sneeuwmees. Ik hoop het zo!

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er een van, nooit krampen gehad, BEHALVE 5 dagen voor de POSITIEVE test;) Een steken, ik dacht dat ik in de winkel bijna onderuit ging...
    Dus het kan nog alle kanten op! succes met wachten, het is killing, maar goed het moet!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ollie, sterkte nog even meid. Om gek van te worden is het. Want het zegt allemaal niets. Afwachten is het enige wat je kunt doen, en over een paar dagen zul je het weten. Ik duim voor je!!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ollie ik denk juist ook dat dat heeeel positief is! Heb je dat normaal ook gehad ofniet ? Spannend hoor meid! Ik blijf duimen!

Sm ohh je man zomaar ontslag genomen ja? En vond jij dat zomaar goed??? Tijdens je zwangerschap? Snap nu de depressiviteit van mijn man ! Hij had een cursus gedaan en adhdv wikde ze hem hebben op die nieuwe functie! 2/3 had hij gehaald 1/3 niet en er volgde een herkansing... En 3x raden... Jahooor WEER gezakt! Ik he. Geen medelijden want hij doet er geen flikker voor! Hij heeft geeoon geen zin om te leren hij wil alleeeeen maar basketball kijke. Meer niet! Hij heeft dit nodig voor die functie anders moet hij alsnog weg!
    Dus vandaag was hij wl aan het kijken naar andere banen! Uhhh denk het niet slapjanus! Jij gaat dus echt geeeeen andere baanxzoeken nu in de crisis en nu ik zwanger ben! Denk er niet over... Met dat gejank! DUS... Mama bibi zal eens hard optreden en kinderjuf gaan spelen! Hij laat me weten wanneer hij weer op moet en dan ga ik mee oeren oefenen en overhoren! Kan ik vast oefenen voor later bij onze meid! ;) haha...

En het vriendje van je zoontje hopelijk een beetje optijd opgehaald?

@tassie hoe was de lunch vandaag meissie? Je had er heerlijk weer op!

@hier morgen weer echo! 19weken alweer! Toch blijven de zenuwen ! Ik voel haar nog steeds niet ( of sporadisch ik twijfel..) maar niet overtuigend genoeg en niet vaak genoeg! Dus twijfel ik weer of het wel goed zit! Stomme onzekerheid! Ben bang dat ik er de hele zwangerschao niet meer vanaf kom helaas!
    Morgen ook voor het eerst naar psych... Ben benieuwd of het iets voor me wordt! Heb Na de vorige keer weinig vertrouwen als ik heel heel eerlijk ben...

14. Botala

Botala Actief lid

2 nov 2013
    167
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lieve allemaal

Even een algemeen bericht wat ik ook Fam. Heb gestuurd
    Rich is mijn man en Tatum mijn dochter van 16

Vanochtend zijn heel onverwachts onze zoon en dochter geboren.
    Logan Xavi (J) en Bindi Rose (m) zijn met 31 weken thuis geboren. Het was erg spectaculair maar nou ook weer niet zo dramatisch als op RTV Utrecht staat. Om half 9 voelde ik wat krampjes niks raars. Rich gebeld en het WKZ om het toch maar even na te laten kijken. Om 9.10 kreeg ik vanuit het niets pers weeën. Tátum heeft 112 gebeld en samen hebben we Bindi om 9.20 mogen verwelkomen. De kersverse vader kwam net 5 min te laat. De eerste ambulance kwam net na Rich binnen. Daarna stonden er ineens politie agenten nog meer ambulance personeel een verloskundige en de arts en piloot van de trauma helikopter in mijn slaapkamer. Na 25 min werd Logan geboren begeleid door de verloskundige. Beide kids werden ingepakt en allebei in een eigen ambulance naar het WKZ gebracht. Nadat de placenta's er waren ben ook in in ambulance nr 3 naar het WKZ vervoerd. Daar aangekomen werd ik onwel en ben ik direct naar de OK gebracht waar ze het restant van de placenta's hebben verwijderd. Na de uitslaap kamer kennis gemaakt met mijn kindjes. Helaas mogen ze voorlopig niet uit de couveuse dus moeten we het doen met een hand door het venster... Met Logan gaat het naar omstandigheden ook goed. De zuurstof verhoudingen zijn goed de komende dagen zal blijken wanneer hij zijn eerste operatie nodig heeft. Ze bekijken het per dag.

15. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Botala meid proficiat!!!! Zo gister nig online op het forum en nu opeens moeder van 2 mooie kindjes! Wat een prachtige namsn! En wat een verhaal! Thuis bevallen! Hoe gaat he nu net je?
    En met je zoontje? Wanneer wordt hij geholpen?
    Heel veel sterkte met je zoontje! En hopelijk kun je ook genieten van deze mooie tijd! Tegen die tijd even een fotootje in je album plaatsen ? Ben zo benieuwd! Nogmaals proficiat!! X

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    @Botala; Meid, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochter!! Jeetje, wat moet dat heftig zijn geweest voor jullie! Zo onverwacht en zo supersnel en wat een invasie in jullie huis van allerlei hulpdiensten. Wat super spannend nu. Hoe gaat het met jou? Ik lees dat jullie in het WKZ liggen, volgens mij echt een goede plek, zeker voor te vroeg geboren kindjes. Meid, ik hoop van harte dat je kindjes het goed maken en dat jij goed kunt herstellen van alle indrukken én van het feit dat je onverwacht zo snel al moeder bent mogen worden van je 2 kindjes.
    Wat een bijzondere namen! Nogmaals, van harte gefeliciteerd!

@Ollie; Ik kan mij zo goed voorstellen dat je je druk maakt, maar inderdaad het hoeft niets slechts te betekenen.... Het klinkt heel cliché, maar het is inderdaad nog steeds afwachten geblazen. Ik weet niet of je normaliter ook al dagen van tevoren menstruatiekrampen had/hebt? Heel veel sterkte nog met het wachten......

@Bbibi; je hebt een student in huis:)! Wat lijkt mij dat frustrerend voor je als je ziet dat je man niet veel doet aan zijn studie terwijl je weet dat het ontzettend belangrijk is voor zijn huidige (nieuwe) functie. Inderdaad een goed idee, denk ik, om je man te overhoren. Vind hij zijn nieuwe functie misschien toch tegenvallen zodat hij misschien niet echt gemotiveerd is om die studie te halen?
    Vandaag/morgen (het is nog erg vroeg) heb jij ook een drukke én emotioneel belastende dag voor de boeg. Eerst de echo en daarna een gesprek met de psych. Ik hoop dat je een klik hebt met de psych. Dat is zo belangrijk. Verder hoop ik dat je meisje weer helemaal goedgekeurd wordt. Voel je af en toe wat kriebelen in je buik of lichte duwtjes?

@Deebje; en, hoe was je telefoongesprek met DD? Heb je een afspraak kunnen maken en voor wanneer? Ik hoop dat je redelijk snel aan de beurt bent, hoewel er natuurlijk een zomervakantie tussen zit.

@Sneeuwmees; wat een rare toestand toch op je werk. Ook sneu voor je vervangster dat ze niet eens op een goede manier het werk kan overdragen aan jou. Bah. Voor jou niet leuk om zo te beginnen en voor haar niet leuk om zo het werk achter te laten.
    Even een knuffel, omdat de laatste dagen van je verlof zo hard gaan:(.

@ego; gistermiddag was echt ontzettend gezellig! Mijn ouders dachten dat ze bij ons thuis zouden lunchen. Hihi! Onderweg naar Bergen aan Zee zaten ze echt hardop te denken aan waar we naartoe zouden gaan.
    Het was ook schitterend weer en het eten was heerlijk!
    Op de terugweg had ik ineens hoofdpijn (door de warmte) en verder heb ik dan ook niets meer gedaan behalve op de bank gehangen.
    En zien jullie de tijd van dit berichtje:$. Het is zo verschrikkelijk warm op onze slaapkamer! Ik kan echt niet slapen. Ik ben echt helemaal bezweet. Bah. Want ik ben echt hartstikke moe! Ik moet echt vanmiddag even gaan slapen.

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Botala,
    Van harte gefeliciteerd met de kindjes!
    Wat een heftig verhaal zeg, zal wel als een film voorbij gekomen zijn. Fijn dat de kleintjes het goed doen en dat de hulpdiensten het zo goed hebben opgepakt als ik het zo lees ging het gesmeerd! Wel lijkt me dat je /jullie dit wel even moeten verwerken. Veel geluk en toch ook wel sterkte de komende spannende tijd. Ik hoop dat de operatie voorspoedig zal verlopen en dat je gauw je kindjes in de armen mag hebben!

lfs

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Botala gefeliciteerd! Heb er tranen van in m'n ogen.

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Botala,wat een verhaal zeg. Allereerst van harte gefeliciteerd en ga nu flink duimen dat je kindjes het goed blijven doen!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Botala, jeetje, wat onverwacht allemaal. Van harte gefeliciteerd met je zoon en dochter. Ik hoop dat ze goed zullen groeien en snel naar huis mogen, en dat je zoon zijn operatie(s) goed zal doorstaan. Nu eerst maar even bijkomen van deze schok.

Deel Deze Pagina