@Arie; ik lees net dat je hebt afgezegd voor vandaag. Het komt natuurlijk wel allemaal achterelkaar. Ik kan mij voorstellen dat het je misschien te veel wordt, om ook nog "even" naar DD op en neer te gaan..... Wie weet helpt het ook om even rust te nemen en te wachten tot jullie weer in wat rustiger vaarwater zijn aanbeland. Meid, een knuffel!!!
Bbibi en tassie..dank jullie. Het voelde absoluut niet goed. Stond met zwaar gevoel op en zo wil ik niet aan een gesprek beginnen. Als ik daar heen ga wil ik meteen kunnen beslissen ja of nee. Dat kan ik nu niet. Nieuwe afspraak 2 september. Ff rust deze zomer. Maandag weer werken. Ik geef het nu de tijd allemaal. Nu nog vrije dag. Zo ff lekker douchen en omkleden en ws nog ff weg vandaag. Fijne dag allemaal en geniet van de zon!
@ tassie wat leuk daf jij je meisje al zo goed kunt voelen!! Maarja jij bent natuurlijk ook een week of 10? Verder dan dat ik ben! Lijkt me toch ook heel bijzonder! Zooo lang zal het bij mij ook niet meer gaan duren denk ik tot wanneer ik haar duidelijk ga voelen ! Meestal wel met zon 23 weken zeggen ze! Dus dat is minder dan 4 weekjes dus komt vast goed! Nog even geduld hebben ( mijn geduld wordt gwn weer eens op de proef gesteld en zoveel geduld heb ik nooit hihi)... Hoe was jou dagje gister? Weer doorgekomen? Wanneer moest jij nou naar de arbo meis? @ arie logisch meid! Als het dan niet goed voelt moet je het geeoon niet doen! Even 2,5 maand rust nog dus! Even bijkomen , alles afronden van vakantie, en goed nadenken! Dan komt het vast goed knuffel!
@Arie, ik snap je wel hoor. Die rottige MMM slokt je op en zuigt je leeg. Kost heel veel energie. Ik hoop van harte dat je deze zomer een beetje tot rust kunt komen en een klein beetje kunt genieten van de zonnestralen (zowel in letterlijke als figuurlijke zin). Knuf!! @Bbibi: ik zat rond de 20 weken ook net als jij: voel ik haar nu wel of voel ik haar nu niet? En op een gegeven moment weet je het gewoon: dit is het. @ollie: bijzonder, wat je hebt meegemaakt met dat jongetje. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft! Nog even wachten! Ik vond de laatste dagen van de wachtweken altijd zo dubbel. Aan de ene kant wil je dan zsm weten waar je aan toe bent, en aan de andere kant ook niet. Want zo lang je het niet weet, kun je hoop hebben. En het risico van het wel weten is dat je teleurgesteld wordt. Heb jij dat ook? @do: jeetje, schrikken van de suikerziekte! Goed dat jullie wel naar DD gaan. Dan weet je alvast wat het plan zal zijn. Misschien krijg je wel de recepten alvast mee en kun je de spullen ophalen en meteen beginnen wanneer je eraan toe bent. @Ddees: als je er nog niet over uit bent, ben je er nog niet klaar voor denk ik. Maar je bent er toch ook nog niet helemaal klaar mee, zo te lezen. Sterkte voor jou. @ego: balen!! Kastje van de interactieve tv is stuk en we kunnen pas morgen een nieuwe krijgen. Dus geen tv vanavond! Voetbal dus maar ofwel op de laptop ofwel bij schoonouders of zo kijken. Briljante timing. Not.
@stiertje jij omschrijft precies mijn gedachten en gevoelens op dit moment!! Afwachten tot zondag.pfff
@Arie; ik begrijp je helemaal, meid. Even pas op de plaats en rust in je koppie. Lekker naar buiten gaan, in het zonnetje en proberen te ontspannen. Je hebt waarschijnlijk gewoon geen energie en dan is het zo fijn om even niets te hoeven/moeten, maar lekker relaxen. Ik wens je een hele fijne dag vandaag!! @Bbibi; Ik wist het natuurlijk al, maar omdat jij het had over hoe lang je zwanger bent, besef ik ineens dat je volgende week alweer 20 weken bent! Wat ga je hard, zeg! En inderdaad, je zult vast op een gegeven moment je kleine meid echt gaan voelen. Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger. Mijn buik voelt echt zwaar aan en ook harder/strakker. De baby ligt ook meer naar buiten toe of zo. Ik heb echt moeite om mijn bed uit te stappen. Ik zou echt niet weten hoe ik het makkelijker zou kunnen doen. Hihi, het duurt echt even voordat het lukt en dat is midden in de nacht echt geen pretje. Soms wil ik er gewoon maar uitrollen, maar ja, dan ben ik bang dat ik op de grond val. Het zou wat zijn voor "funniest homevideos". @Stiertje; oh nee, dat is inderdaad een verschrikkelijke timing! Gatsie. Ik hoop dat je laptopscherm niet al te klein is.....Wie weet is het ook wel gezellig bij je schoonouders? Ik weet niet of zij ook willen kijken? Misschien hebben ze wel lekkere bitterballen of zo in huis.
@Ollie; ja, dat gevoel is verschrikkelijk, wel willen testen tegenover niet willen testen. Knuffel, meid!
@gevoel: das toch wel heel fijn om te kunnen delen op dit forum ... Dat mensen hier aan een half woord genoeg hebben. @tv: schoonouders zijn prima hoor. Geen bitterballen denk ik
Hey dames, Ik heb het druk gehad de laatste tijd. Ik heb bij gelezen maar het is te veel om op alles te reageren. Ik lees dat er veel heftige dingen gebeurt zijn de laatste paar dagen. Botola, gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling. Ik hoop dat alles voorspoedig mag gaan, en dat ze maar snel naar huis mogen. Do, dat is zeker schrikken. Gelukkig zijn ze er op deze manier achter gekomen. Eerst alles op een rijtje en dan fris de behandeling tegemoed. Arie, wat een rot situatie bij jullie, neem je tijd en misschien voel je je beter tegenover een behandeling. Ddees, het is erg moeilijk om de knoop door te hakken. Aan de ene kant weet je dat je zwanger kunt worden, maar aan de andere kant, hoeveel moet je nog doorstaan om nog weer zwanger te worden. En ik begrijp je onzekerheid na de mk maar al te goed. Ik kan je geen advies geven. Alleen een hele dikke knuffel. Hier in rust op de bank. Na een paar drukke dagen voelde ik mij vanochtend op mijn werk niet goed. Ik was steeds duizelig. Ik ben naar huis gegaan en heb de hele ochtend geslapen. En nu gaat het al weer beter. Dit weekend maar lekker rustig aan. Aan de rest een zwaai en een knuffel.
@Arie: snap dat je je even op moet laden voor zo'n ritje naar DD en vooral het gesprek daar. Hopelijk is je geestelijke en lichamelijke batterij in september weer voldoende bijgeladen. @Tassie: het is inderdaad best lastig met twee kinderen met zo'n verschillend ritme. Gisteren lag mijn jongste nog lekker te slapen en zou nog een uurtje door kunnen slapen, maar dan moet ik hem wel uit bed halen en inpakken omdat ik de oudste van school moet halen. De oudste moet 's middags van half 2 tot half 4 naar school. Maar dat is dan weer heel lastig om de jongste weer te laten slapen in zijn bedje, want dan heb ik hem er amper in liggen en kan ik hem er al weer uithalen. Dus ja, ik heb de gouden tip ook nog niet te pakken hiervoor. @Bbibi: er is niets mooiers dan een kind blijf of verrast te zien (ga je allemaal nog meemaken). Dat zijn vaak heel simpele dingen, zoals een picknick of wat dan ook. Het hoeft ook niet altijd iets duur te zijn. Dus ja, we doen ons best onze kinderen z blij mogelijk te maken. Ik was nog vergeten te zeggen dat onze oudste gisteren ook weer een stukje met de vrachtwagen is meegeweest. Hij is helemaal gek van alles wat met werken te maken heeft. Als mijn man gaat werken wil hij ook steeds 'werkkleren' aan. Hij heeft bepaalde truitjes/shirts waar aan de rechterkant iets geschreven staat. Hij denkt dat dat dus ook een logo van een bedrijf is, dus een soort van werkshirt. Nu heb ik bij wijze van gein bij de zeeman een poloshirtje gekocht van 1,99 en heb van de website van mijn man's werk het logo even geknipt/geplakt en heb bij zo'n bedrijf dat logo op dat poloshirt laten drukken. Onze zoon de grootste lol (en wij ook natuurlijk). @Stiertje: dat is inderdaad geen handige timing. Wilde al voorstellen of je niet bij anderen voetballen kon gaan kijken (is vaak nog gezelliger ook). Wij hebben op het werk ook wel eens iets via internet proberen te kijken (schaatsen), maar de verbinding was zo overbelast, dat het soms niet lukte om te kijken. Hier vanmorgen nacontrole gehad bij de gyn. Stelde niet veel voor. Vooral ook omdat ik door een co-assistent als door de gyn gezien werd (gyn werd even weggeroepen). En toen bleek wel dat zowel de co als de gyn later niet goed waren ingelezen in mijn dossier. Want ze begonnen allebei over mijn keizersnee, dus ik dus helemaal niet gehad had. Maar goed. Voor het urineverlies adviseerde ze me contact op te nemen met de bekkenbodempoli van het zkh, maar ze zei ook dat het ook een beetje bij het herstel hoorde en dat het soms ook tijd nodig had. Daarna met mijn jongste naar het cb geweest. Hij zit netjes in alle opzichten op de lijn en ook de ontwikkeling ligt keurig op schema. Weer zo'n rotprik gehad, waar hij nu van aan het wakker worden is. Ben benieuwd of hij er net zoveel last van heeft als de vorige keer. Rotprikken ook!
Ik merk dat het moeilijk is om hier in te stappen, jullie kennen elkaar goed en hebben vaak maar een half woord nodig. Ik weet ook niet waar het allemaal over gaat. en 315 pagina's teruglezen is bijna niet te doen... Ik ga gewoon jullie proberen te volgen haha. Maar 13/10/2014 intake DD lekker na de zomer... Wij zijn blij! Liefs
@Stiertje; Veel plezier vanavond bij je schoonouders!! Enneh, jammer van de bitterballen. Hihi! @Knorretje; Ik hoop dat je je weer wat beter voelt. Moet je lang reizen van je werk naar huis (en andersom)? Doe maar rustig aan, laat je lekker verwennen. @Sneeuwmees; Poeh, dat klinkt toch best pittig, hoor. En inderdaad je moet je jongste wel wakker maken als je je oudste moet wegbrengen of ophalen van school. En wat ontzettend leuk dat je zoon ook bij het bedrijf van je man werkt! Hihi, wat geweldig leuk dat je dat gedaan hebt. @Deebje; Ik weet nog dat toen ik bij het clubje kwam, ik ook tijd nodig had om "erin" te komen. Maar gelukkig zijn de meiden hier echt heel erg lief en geïnteresseerd. En wat heerlijk voor jullie dat er een afspraak staat in DD! Bij dr. S.? Gaan jullie nog op vakantie? @all; ik weet niet wie er "allemaal" gaat kijken vanavond??? Maar in ieder geval heel veel plezier gewenst! Hup Holland Hup!
Tassie, ik woon op ongeveer 10 minuutjes fietsen van mijn werk, dus heel dichtbij. Ik voel me al weer stukken beter. Wij zitten straks ook voor het voetbal. Hoeft van mij niet echt hoor, maar mijn man vindt het wel leuk. Deebje, fijn dat de afspraak staat. Bij welke dokter kun je terecht ? Wat Ddees ook al aangaf, je moet zelf ook meedenken met betrekking tot de lage opbrengst bij je afgelopen pogingen. En ook ik had even tijd nodig om er tussen te komen. Maar reageer en vraag gerust. Ook al duurt het nog even voor je je intake hebt. Sneewmees, lastig hoor al dat ren en vliegwerk naar school. En na het weekend weer werken, dat lijkt me echt erg. Ik zou als de kleine er is het liefste stoppen met werken, maar dat zit er niet in. Heeft de jongste nog last van de prik gehad ?
Hihi, het is op dit moment rust, dus ik pak automatisch de laptop.......en kom hier terecht. Knorretje, ook ik zou het allerliefst stoppen met werken. Helaas moet ik wel blijven werken, ook al is het straks maar 2 dagen per week ipv 3. Ik heb trouwens woensdag weer een afspraak bij de bedrijfsarts. Ik heb tussentijds helemaal niets meer gehoord van mijn werk. Ik had na de vorige keer nog gebeld en nu is het alweer bijna 6 weken later...... Ik heb zelfs nog geen reactie ontvangen op mijn email van 1 juni naar mijn leidinggevende betreffende aanvraag ouderschapsverlof met de wens om dus naar 2 dagen per week te gaan. Ik begrijp het gewoon niet en word er zo ontzettend onzeker van. Ik wil dit echt gaan bespreken met de bedrijfsarts, maar wil niet dat hij het met mijn leidinggevende gaat bespreken. Ik wil het gewoon kwijt, omdat het mij zo onzeker maakt en mij een heel onprettig en onbehaaglijk gevoel geeft. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn werk echt een donkere wolk is boven mijn zwangerschap en daar baal ik ontzettend van....... Sorry voor mijn beklag, maar ik krijg echt de kriebels van mijn werk.
@Deebje: we hebben allemaal een fase gehad dat je ineens in een actief klets clubje komt binnen vallen. Dus voel je daar niet bezwaard door. Vraag gerust als je iets over DD of iets over ons wilt weten. Is geen enkel probleem. Dus doe dat gerust. Heel goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt. We stomen je de komende maanden wel klaar voor je intake zodat je goed beslagen ten ijs komt. @Tassie: hier ook een voetbalfan. Moest de wedstrijd alleen kijken want mijn man moest onverwachts werken. Mijn zoontje was in slaap gevallen en had ik naar bed gebracht, maar kwam er net weer uit. Heb ik gelijk gezelschap om de oranje soesjes mee te nuttigen. Nadeel is wel dat ik vanaf nu op mijn taal moet letten, want ik ben nogal 'fanatiek'. En zeker je zorgen met de bedrijfsarts bespreken. Volgens mij hebben ze ook een bepaalde geheimhouding, maar je zou het er voor de zekerheid nog even bij kunnen vermelden als je niet wilt dat hij iets aan je leidinggevende vertelt. Misschien zou het ook eens fijn voor je zijn om met een bedrijfsmaatschappelijk werker te praten. Die kunnen zo heerlijk je verhaal aanhoren en vaak tips geven hoe je met bepaalde situaties om kunt gaan. Echt een aanrader. En zij hebben zeker geheimhoudingsplicht. @Knorretje: mijn zoontje is iets warmer en huileriger, maar vergeleken met de vorige prikken valt het mee. Voel jij je weer helemaal beter?
@ tassie idd 20weken alweer! Ik weet echt bijna zeker dat ze he is! Ik wordt alleen onzeker door de verhalen van de kriebeltjes belletjes aaitjes belletjes! Want bij mij doet het eerder "zeer"... Pijn is een groot woord maar zacht is het zeker niet! Maar nu heb ik al van 2 vriendinnen gehoord dat het bij hun ook niet zo aanvoelde maar ook eerder zeer deed ! Dus zal toch wel kloppen! Wat vervelend van je werk! Ik zou het idd eens bespreken hoor meid! Vind het zo raar! Van mijn directe collegas hoor ik ook opeens weinig! Moet iedere keer van mijn kant komen! Nu denk ik ook daaaag laat maar hoor! Wel jammer zij zijn echt mijn vriendinnen.. Maar ik wil me er weinig mee bezig houden nu ik zwanger ben! Liefst zou ik ook stoppen maar financieel niet mogelijk helaas @sneeuwmees hoegaatie nu net je kleine mannetje? Beetje huilerig maar verder goed? En lijkt me idd heeeerlijk je kind zo gelukkig te kunnen maken ! Maar zie vaak om me heen dat er toch maar echt WEINIG ECHT geluisterd wordt naar hun kind! En bij jou zie je dat wel! Vind dat zo goed! Knorretje zwaai meissie hoe gaat ie( Deebje gewoon kletsen en vragen wanneer je behoefte hebt hoor! Ieder lid heeft hier in moeten komen! Je kent ieders verhaal niet maar dat komt vanzelf wel ! Klets mee wanneer je wil en bij vragen zijn we wr ook! Arie meis je dagje doorgekomen? Zo zonder dusseldorf op de planning? Heeft het je rust gegeven? Ollie morgen al een testje wagen meis? Spannend hoor Nederland DIK gewonnen! Ik zei ve week tegen mijn man, mijn gebooetejaar "88 zijn ze kampioen geworden! Zou leuk zijn als ze nu bij mijn mooie dochter "14 ook kampioen zullen worden! Nou wie weet alles is mogelijk <3
Deebje maak je niet druk. Ik schrijf ook af en aan.. Lees wel altijd lekker mee. Fijne hier vind ik dat iedereen mekaar begrijpt. Welke fase je ook inzit. Dus lekker meekletsen wanneer je wilt. Knorretje..jeetje wat vervelend. Ms toch even teveel geweest met de warmte. Doe lekker rustig aan..werk loopt helaas nooit weg Tassie ik blijf het naar vinden dat je het je zo aantrekt hoe je werk reageert enz. Meid laat ze lekker. Echt houd je lekker met jezelf bezig. Is echt heus niet allemaal opzet maar je leeft op het werk gewoon in een andere wereld. Daar betrap ik mezelf ook zo vaak op. En qua je chef..gewoon nog een keer mailen. Mocht je dat niet lukken dan zie je het wel na je zws. Je hebt het al zwaar genoeg. Geniet ajb van het groeien van je kindje. Haha sorry voor een ander ben ik altijd mega mondig. Probeer het los te laten en anders heb het er idd morgen met arbo over. Bbibi..ben wel sjag geweest maar nu wel weer voorbij. Ik heb er goed aangedaan. Hoe is het bij jou verder?. Rust weer in huis? Was idd een leuke wedstrijd..eerst half uur dacht ik echt gaan we weer maar nee. Ga zo ff volgende kijken. Sneeuwmees. Hihi ik kijk normaal nooit voetbal maar ek en wk geweldig. En ja ik heb ook een hoop commentaar haha. Moet zeggen je maakt er met je kids wel een feest van. En gelijk heb je. Lekker gezellig met mams voetbal kijken. Nou ik ga de volgende kijken..morgen juichen we voor italie. Trust allemaal
Goedemorgen allemaal! Yeah!! Wat een wedstrijd, zeg! Wie had dat gedacht. Ik vond tijdens interviews met willekeurige mensen al dat er optimistisch werd gedacht. Ik dacht echt dat Spanje zou gaan winnen. Zeker toen er onterecht werd besloten voor een penalty. Maar, het ging echt helemaal top met Oranje en Spanje kreeg het spel niet meer onder controle. Ik ben normaliter niet geïnteresseerd in voetbal. Mijn man kijkt normaal gesproken op zondagavond naar het sportjournaal naar de eredivisie uitslagen en dan kijk ik ook wel mee. Maar het Nederlands elftal heeft al mijn aandacht. Ik was trouwens in A'dam toen in 1988!!! En nee, niet staand op een woonboot, maar gewoon keurig op een brug. Zo gaaf was dat toen. Ik heb nog leuke foto's van de spelers op hun rondvaartboot. Vandaag gaan we even het centrum in om wat voor Vaderdag te kopen. Het is altijd moeilijk om voor mijn vader is te vinden. Ik moet zelf ook nog pasfoto's laten maken, omdat mijn paspoort alweer verlopen is (ergens in mei). En nog wat kleine spulletjes voor de baby. Ik weet niet of het lukt allemaal aangezien ik het meestal niet zo lang volhoud en zeker nu niet nu mijn buik echt zwaar weegt en lopen fysiek zwaarder wordt/is. Dames, allemaal, een hele fijne dag vandaag!!
Tassie, wat vervelend van je werk! Het ontbreken aan contact vond je al die tijd al verdrietig en dan ook nog geen reactie op je verlof wensen etc. Daar wil ik even op inhaken. De meeste van de vrouwen die ik ken maken in de zwangerschap al alles in orde hoe men na de zwangerschap wil gaan werken, welke dagen etc. Weet je dat dat helemaal niet hoeft? Je moet 2 maanden voor het ouderschapsverlof ingaat laten weten wat je wilt. Je kunt dus als je baby 2 weken oud is een mailtje sturen naar je werkgever met je wens. Ik zie nl vaak dat vrouwen enorm ter goeder wil zijn en een werkgever dan spelletjes gaan spelen als demotie, ander contract, een nieuwe aannemen en slechte beoordelingen geven. Ik zeg niet alle he, sommigen. Ik werk in een mannenwereld waar het vrijwel constant stoelpoten zagen is. Van mij horen ze wel een keer na de bevalling... Wilde dit alleen meegeven dat dit een recht is. In parttime vriendelijke omgevingen zul je er minder hard om hoeven spelen maar just in case.
@Klaasje; dank voor je tip. Ik wist dit al, maar wil gewoon voor mijzelf zaken op orde hebben voordat ik met zwangerschapsverlof ga. Ik ben iemand die houdt van zekerheid en ik ben dat ik het anders vergeet of dat het in mijn hoofd blijft zitten malen. Maar eh, het is altijd fijn als anderen meedenken. Thanks!