@knorretje: welkom. Wij zijn ook begonnen in het UMCG. Daar 1x icsi gehad (en daarvoor 4x iui en een kijkoperatie). Mijn ervaring met DD is inderdaad dat daar meer per patiënt gekeken wordt wat de beste oplossing is. Ik vind zelf dat kortere protocol van DD veel prettiger, je bent maar ongeveer 2 weken aan het spuiten. Ik was mijn icsi-behandeling in het UMCG begonnen vanuit 3 maanden lucrin (=kunstmatige overgang, ivm endometriose), en ik had ook overstimulatie. Bij mij hebben ze toen zelfs geen punctie gedaan, dus al het spuiten was voor niets. Daar baalde ik toen echt enorm van. In DD begonnen ze gewoon vanuit mijn eigen natuurlijke cyclus, waardoor de kans op overstimulatie veel kleiner was. Ik wens je veel succes!!!
Lieve dames, ik kom weer even bij jullie op consult..ja alweer sorry..onervaren he Ik wil morgen dus laten bloedprikken. Krijg je dan dezelfde dag de uitslag? En moet ik daarvoor een verwijsbrief hebben van de huisartS? En van wie krijg je dan de uitslag? Zo dat zijn wel weer genoeg vragen!
@Knorretje: bedankt voor de toelichting. Ben het met de rest eens dat DD veel meer maatwerk levert en ik vond het korte protocol ook een verademing. Heb bij mijn eerste poging 5 wkn Decapeptyl gespoten en ook langer dan normaal Puregon omdat mijn follikels traag groeiden. Dan was je 2 maanden zoet met een poging (en compleet gaar van alle hormonen en bijwerkingen). Dus verstandig om over te stappen naar DD. Ook voor zaadbewerking hebben ze ook meerdere varianten, dus moet vast helemaal goed gaan komen met jullie. Leuk dat je mee wilt komen kletsen! @Lets: geen idee hoe dat met bloedprikken gaat. Sommigen doen dat via de huisarts, anderen via de gyn in het zkh. Heb je je fm in NL laten doen, dan zou je via die gyn het kunnen vragen. Misschien kun je eerst bij de huisarts beginnen.
@Lets, wij hebben al eerder gesproken in het topic : wachten op intake. Ik zag dat het voor jou heel spannend is nu. Ik hoop voor ja dat het een dikke positief is bij de bloedtest.
Dames ik ben zoooo dom. Was druk bezig en nu 2 uur te laat met spuiten..kan dat veel kwaad? Stom stom stom!!!
Klaproos, denk dat dat wel meevalt.. Ik moest wel eens naar dusseldorf voor een echo en op die dag hoefde ik smorgens niet te spuiten. Dat moest ik dan smiddags thuis alsnog doen. Dus ook veel te laat eigenlijk...
@Lets: Ik kan je testen niet zien, maar aan de reacties te zien is het wel positief. Ik weet dat als je in het ziekenhuis bloed laat prikken dat je het wel dezelfde dag hoort, maar hoe dat via de huisarts gaat durf ik niet te zeggen. @Knorretje: Welkom hier meid, klets gezellig mee. @Klaproos: Ik heb geen idee, maar denk dat Lets je wel gerust heeft kunnen stellen. @Sneeuwmees: Jeetje meid wat een verhaal over je bevalling. Ik begrijp dat je liever voor een ks gaat dan. Hopelijk denkt de gyn er ook zo over. Is dit je laatste weekje werken ? Mooie buikfoto's in je album ! @Boboke: Wat duren de dagen dan lang hé naar zo een eerste echo toe. Ik ga heel hard voor jullie duimen. Nog 1,5 week wachten pfffff. @Botala: Wat fijn dat de misselijkheid af begint te nemen. Wanneer verwacht je de uitslag ongeveer ? Ik moet zeggen dat ik de tijd makkelijk door kwam, alleen de laatste dag begon ik wel de zenuwen te krijgen. @Ddees: 2 mooie toppers terug geplaatst gekregen lees ik ... ik ga heel hard voor je duimen meid !! Fijn hé die wachtweken, steekjes kunnen positief zijn hoor ! @Mikka: Erg fijn dat je geen last van kwaaltjes hebt gehad. Nu de winkels leegshoppen voor zwangerschapskleding @ego: Ik begin nu toch echt wel af te tellen naar mijn verlof. Nog 22 dagen werken . Van het weekend de hele kamer leeggehaald wat de babykamer gaat worden. Deze week gaatjes in de muur dichten en eerst alles wit verven met structuur verf. Over 2 weekjes komen dan de kleuren erop. Gordijnen zijn al besteld en die zullen over een week of 2 á 3 komen.
@Lets: nog getest? Hopelijk lukt het je ergens vandaag bloed te prikken. @Klaproos: een keer iets later maakt niet uit. Misschien kun je vanavond 1 uurtje later spuiten dat het morgen ook weer meevalt. Ik was zelf altijd heel stipt tot ik een keer medicijnen op had en nog iets langer door moest spuiten. Toen zei dr. S. heel luchtig, dan spuit je maar een keer later? @Loontje: zo, jullie zijn lekker van start gegaan met het kamertje. Wel leuk, of niet? Ik moet helaas nog 3 weken werken. Dus 12 keer in totaal nog. Vandaag mag ik weer voor een groeiecho. Mijn vk vond dat nodig omdat ze een paar weken geleden vond dat ik voor liep in de dracht. Maar bij de eerste groeiecho erna bleek er niets aan de hand, maar ze wilde het nog een keer doen. Geen straf om naar de kleine uk te kijken. Niet zo zeer of het kindje (te) groot is of niet. Maar ben wel benieuwd hoe de uk nu ligt, want ik voel op de gekste plekken soms wat en heb geen idee in welke houding hij/zij wel niet moet liggen. Ben dus benieuwd.
@Sneeuwmees: Werk je bewust door tot 36 weken ? Veel plezier vandaag met de echo, altijd leuk om de kleine nog een keertje te bekijken. Ben dan ook wel benieuwd hoe hij/zijn ligt. @kamertje: Ja is leuk om te doen, alleen een hoop geregel. T.ygo slaapt nog 2x per dag en als hij lekker ligt te slapen wil je natuurlijk ook niet al te veel herrie maken, want dan word hij wakker en kan ik al niets meer doen. Hij is nu dus vaak bij één van de oma's.
Net nog getest, kruidvat, spierwit, maar het teststreepje was ook wel weer wat lichter dus vraag me af of ik er genoeg ingedruppeld heb. Heb altijd ruzie met dat pippetje. Naja, ik ga zo naar de huisarts voor een doorverwijzing en dan bloedprikken. Dat lijkt me nu toch echt het duidelijkst...pff weet echt nie meer waar ik vanuit moet gaan...
Ddees, wat super dat he twee Emmy's terug hebt gekregen! Nu chillen, relaxen, broeden en je lichaam z'n werk laten doen. Sokken aan in bed. Zorg dat he warm blijft. Dan moet het goed komen want precies een jaar geleden kreeg ik de tp van de jongens en mocht ik op 11-2 testen. Overigens testte ik al op de 8e positief ... Hihi. Succes met de wachtweken.
@Lets: Wat zenuwslopend zeg, hopelijk krijg je vandaag nog de uitslag. Ik vind de test van clearblue twijfelachtig. Het is een pennenstreepje en ik heb dat ook bij die gehad en toen was het helaas niet goed. Die van kruidvat vind ik wel positief. Balen dat hij nu spierwit is, hopelijk niet goed getest dan.
Loontje,oh wat leuk het kamertje maken! Hoop dat het mooi word voor jullie meisje. Lets,dank je wel voor de geruststelling! Ik hoop dat je nog bloed hebt kunnen prikken. Oh duh,sorry niet alles gelezen Ik hoop dat je snel antwoord krijgt.
Knorretje, welkom! Jeetje jij hebt ook al een hele geschiedenis. En al zo lang bezig. Ik hoop voor je dat DD jullie droom in vervulling kan laten gaan. Lets, wat een onzekerheid. Hopelijk krijg je direct 's middags de uitslag. Ik heb hier geen ervaring mee dus kan je hier geen antwoord op geven. Maar misschien heb je nu al bloedgeprikt en weet je het antwoord al. Klaproos: ik heb hier eens iemand gelezen (geen idee wie het ook alweer was) die prikte wanneer het haar uitkwam en helemaal niet op vaste tijdstippen. En diegene was wel zwanger geworden. Dus ik denk dat het niet zo nauw komt. Geloof dat DD toen zei dat het niet heel secuur komt, maar dat je je er ongeveer aan moet houden. Deze ene keer zal het verschil niet maken. Jeetje Loontje, zo klinkt het wel heel dichtbij: 22 dagen werken nog. Wat een heerlijk vooruitzicht! Sneeuwmees: oh leuk weer een echo. Veel plezier! Altijd leuk om nog een keer te kijken. En dan ook te weten hoe hij/zij ligt. Ego: Merk dat ik het nu toch soms wat moeilijker vind nu eind maart dichterbij komt. De datum dat ik uitgerekend zou zijn als het in augustus niet misgegaan was. Denk er best veel aan.... Had natuurlijk gehoopt dat ik dan zwanger zou zijn (kan nog ). Vanochtend heb ik steeds steken in mijn liezen. Kan dit iets zeggen? Of herkent niemand dit? Misschien heeft het niets met een aankomende zwangerschap te maken, hoor... maar het viel me gewoon op.
Lets,ik duim ook! Ploon,sterkte Ik heb het daar ook heeel moeilijk mee gehad. En nu weer want het is een jaar geleden nu dat ik zwanger werd. Hmm de arts die ik nodig heb,dokter V zit niet bij de kliniek maar op Todorov en is er pas dinsdag. Hopelijk kan ik morgen nog snel een afspraak regelen!
@Lets: ik hoop ook dat het te weinig urine was of een fout met het pipetje. Ik vond die testen ook altijd een crime en twijfelde ook altijd of het een echte druppel was of teveel lucht bijv. We duimen voor goed nieuws vanmiddag. @Loontje: kan me voorstellen dat het lastig is als de kleine man nog moet slapen overdag. Wij willen onze douche/mini-badkamertje nog gaan verbouwen en dat willen we eigenlijk ook nog voor de bevalling doen. Dus voor ons word het misschien ook nog een drukke en stoffige tijd. Maar ons zoontje gaat gelukkig nu 2 keer naar school, dus die loopt dan niet voor de voeten. Maar voor jullie een prima oplossing als hij af en toe even bij oma gaat spelen, zodat jullie even op kunnen schieten. Ik probeer zelf tot 36 wkn door te werken, omdat ik dan naderhand wat langer verlof heb. Dat vind ik wel zo prettig. Het einde is gelukkig in zicht.... nog 11,5 dag. @Ploon: steken in de liezen kunnen een goed teken zijn, zonder je teveel (valse) hoop te geven. Dus wie weet is dit embryootje wel een lekker plekje aan het zoeken voor de komende 9 maanden. Spannend altijd weer die kwaaltjes, hè? En heb het zelf ook gehad met zo'n uitgerekende datum. Vlak na de mk leek dat niet zo belangrijk, maar ik zou in november 2011 uitgeteld zijn en mijn man en ik hadden toen in gedachten dat als het weer een ks zou worden 1-11-11 een mooie datum zou zijn. Toen het misging daar niet meer bij stilgestaan, tot een forumgenootje (die gelijktijdig zwanger was) ons een paar weken naar haar bevalling nog even vrolijk kwam vertellen dat ze op 1-11-11 bevallen was van haar zoontje. Toen ging bij mij ook (alsnog) even het licht uit.
Bij die KV-testen werkt het het beste om ff in een bekertje oid te plassen. En dan opzuigen met pipetje. (Heb trouwens vorige week zelf ook even zo'n testje gedaan. Was al een paar dagen wat wee in de maag en had een dipje in de melkproductie. Test was kansloos wit natuurlijk. Toch was het op een of andere manier wel weer spannend om zo'n test te doen.)