Lief van je arie! Voor jou extra sterkte op deze dag ! En zooooo herkenbaar! Bij ons lag het aan ons samsn in eerste instantie tot we in DD uitkwamen! Ik had endo PCOS en dus immuunproblemen man was onvruchtbaar verklaard bij uroloog in nederland! Maar na een jaar streng dieet geen druppel alcohol en 13 voedingssupplementen per dsg was hij van onvruchtbaar naar suuuuuper vruchtbaar gegaan! Hij kreeg zelfs op de dag van de punctie zelfs " complimenten in DD" over zijn zaad zo goed dat het was heel fijn ! Hij wilde ansoluut geen andere vrouw hij koos voor mij met of zonder kinderen! Ik zelf heb gezegd als wij geen kindjes konden krijgen ik weg zou gaan! Ik zou dan toch de eeuweige twijfel houden wat als ... Dus wikde ik het toch met een ander proberen! Maar toen hij instemde voor adoptie werd de situatie anders! Daar kon ik ook mee leven! Logisch dat je weer een rotdag hebt het is zooooo mega zwaar knuf Knorretje ohh jou man heeft al een paar keer een kinderwens dus gehad en niet gelukt! Erg voor hem zeg! Lag het alleen aan hem bij jullie? Heerlijk dat het nu toch gelukt is! Zeker ook voor hem.
Welkom mariska, hopelijk hoef je niet naar dd en is het nu toch nog gelukt! Maar anders veel succes, je bent daar in goede handen. Arie, wat lief van je! Hier heeft het wel voor iets spanning geleverd maar niet veel. Mijn vriend vond het vooral erg mij steeds zo verdrietig en gestrest te zien. En hij heeft een eigen bedrijf waarbij hij ieder uurtje werken hard kan gebruiken, dus veel dagen weg moeten blijven daar ivm het traject. Hij was wel blij met zijn toekomstige vaderdag cadeautje! Pfoe..hoop maar dat we het in jan. Kunnen gaan gebruiken. Lees op internet erg wisselende verhalen over kindjes die te klein waren bij metingen. Maar ook veel wisselende maten over die het kindje rond die termijn moet hebben. Nog 2 nachtjes slapen iig..dan ben ik 9 weken en hopelijk een goed gegroeid kindje met nog kloppend hartje. (Zou je dat eigenlijk merken als het niet meer zo was???) jaja de onzekerheid komt langzamerhand weer bovendrijven... Bibi, mag ik met je mee naar de psych Liefs xxx
Bibi, ja bij ons ligt het probleem alleen bij mijn man. Toen ik een relatie met hem kreeg wist hij dit ook nog niet maar hij had wel een beetje het vermoeden. En daarom had hij zich er al bij neergelegd dat hij geen kinderen zou krijgen. Normaalgesproken ga je na een jaar proberen pas naar de huisarts, maar daar heb ik dus niet op gewacht en gewoon tegen de HA gezegd dat we al langer bezig waren. En toen kwam de diagnose ook snel op tafel. Mijn man vond het eigelijk erger voor mij dan voor hemzelf. Maar nu wel intens gelukkig hoor Ik heb trouwens nooit het gevoel gehad van, was ik maar verliefd geworden op iemand ander dan hadden we dit probleem ook niet. Het is er nu eenmaal en dit heb ik leren accepteren. Lets, mijn man vond het ook heel erg om mij verdrietig te zien of wanneer ik pijn had tijdens en na de puncties. Niet te veel zorgen maken hoor over de groei. Het komt vast goed. Ik had bij de echo van 8+5 ook wel iets van, als het maar gegroeid is en het hartje nog maar klopt. En bij de termijnecho had ik het weer. Nadat ik bij 14 weken het hartje weer had gehoord, durfde ik het pas op fb te zetten. Dus nog even volhouden. Mariska, ik hoop voor je dat het wel raak is. Maar wat de anderen al aangeven, ik DD ben je in goede handen. Mocht je wel naar DD willen gaan, wacht niet te lang met het maken van een afspraak. Dit kan soms wel een half jaar duren. Veel succes. Arie, na de eerste poging ben ik emotioneel in een diep gat terecht gekomen. Ik ben daarvoor een tijdje bij een psycholoog geweest. Daar heb ik wat dingen geleerd om mijzelf weer beter te gaan voelen. Niet dat je nu gelijk hulp moet gaan zoeken, maar soms kunnen ze je net dar beetje inzicht geven wat je nodig hebt. En je kunt alles lekker van je af praten. Een dikke knuffel voor jou.
Daar is ze weer en wat een verhalen allemaal ladies... Heb vanaf pagina 316 teruggelezen en jullie zijn wel lieverds! Thanks, ik ga gewoon mee kletsen. Was erg druk het weekend met nachtdiensten en klussen in de tuin... Maar het resultaat mag er wezen. Mijn man en ik gaan dit jaar op vakantie, maar niet ver weg. Wij gaan naar Luxemburg, omdat de mijn schoonmoeder leukemie heeft, en die situatie kan zomaar veranderen en dan moeten we toch in de buurt zijn. Voor nu is het stabiel. Ennnnnn we zijn met de tuin bezig en die hakt ook aardig in het spaargeld haha. Maar 13 oktober klinkt goed, dat is het immers zo. Helemaal omdat wij lekker druk zijn hihi... En ik kijk er dan ook erg naar uit. Is het trouwens raar dat mijn man en ik nog steeds hoop houden dat het spontaan ook mogelijk is? Ik ben 4 jaar geleden zwanger geweest maar dit ging fout met 10wkn en 4 dgn en ja.... Dan hou je toch hoop. (dit was overigens met mijn ex ) Maar ja de rede ligt bij mij en niet bij mijn man, die heeft super zaad! hahaha! Heerlijk om te zeggen. Maar over ruzie gesproken, wij hebben bijna nooit ruzie en als we dat hebben, dan was dat altijd duidelijk nodig, even de neuzen dezelfde kant op, elkaar begrijpen enz enz... En geloof me, dan is het vuurwerk en daar zorg ik meestal voor, hij blijft zo rustig, haha Maar ach daar zijn wij dan ook vrouwen voor he Dat was het wel weer. We gaan nu even op de bank Mario Kart 8 spelen ( I know, erg he ) Liefs
@Deebje: wat vreselijk van je schoonmoeder. Is dat die chronische variant van leukemie? In dat geval is een afspraak in oktober zo gek nog niet. En hoop houden is niet gek. Hoe klein de kans op een spontane zwangerschap bij mij ook leek. Hoop ben ik altijd blijven houden en uiteindelijk ben ik ook spontaan zwanger geraakt. Dus wie weet bij jou... @Lets: rond die termijn is het lastig meten en een mm meer of minder scheelt al zo een paar dagen. We duimen dat jouw kleine uk goed gegroeid is. @Bbibi: mijn beide zoontjes hadden ook allebei kortere beentjes in verhouding tot de termijn. Mijn oudste heeft dat nog dat hij langer met de broeken in een bepaalde maat kan doen in vergelijking met de bovenkleding. @Arie: we zijn er voor je als je je hart wilt luchten. Het is lastig als je man geen prater is en jij toch vol zit met alles wat je overkomt. Gelukkig luisteren en praten wij veel. Relatie: toen ik mijn man via een datingsite had ontmoet, heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik een sterke kinderwens had. Ik dacht laat ik maar duidelijk zijn, voordat je in iemand en een relatie gaat investeren en de man dan ineens toch geen kinderen wil. Dus mijn man wist gelijk dat als hij met mij verder wilde er ook aan de kinderwens gewerkt ging worden. En toen wisten we nog niet eens of we wel zwanger konden raken. Mijn man bleek daar wel bang voor geweest te zijn. Wat als ik haar geen kind kan geven. Hij heeft daar toch wel wat slapeloze nachten om gehad omdat hij zeker wist dat hij me dan kwijt zou raken. Dat heb ik niet geweten, maar vertelde hij me toen ik zwanger was. Een collega van mij is gescheiden vanwege onvervulde kinderwens. Ze waren zo hun kinderwens aan het najagen dat later bleek dat ze elkaar helemaal kwijt geraakt waren en uit elkaar gegroeid waren. Ik kan me daar best iets bij voorstellen. Het merendeel van de mmm komt toch op het bordje van de vrouw en wat ik ook hier bespeur, zijn het toch de vrouwen die alles tot op het bot uitzoeken van behandelingen, medicatie en dergelijke.
Knorretje bedankt voor de tip maar door eea in het verleden zal ik niet zomaar naar een psych gaan..vind knap als anderen dat wel kunnen hoor. Ik heb meer zoiets van wat weet jij nou van mijn gevoelens dus tja dat wordt hem niet haha. Denk ook dat dat gat nu pas bij mij komt. Totdat ik dd afzei ging het net weer goed en dan nu weer die boosheid en verdriet ennnn morgen werken wat ik totaal niet wil. Ben benieuwd morgen. Btw sneeuwmees gadsie morgen werken zeker? Zo ja veel succes. zal wel heel raar zijn na zon tijd. Deebje wat naar. Sterkte met je schoonmoeder. Zulke dingen hakken er ook wel in. Qua lief zijn we doen ons best hihi. Voordat je het weet is het al oktober hoor. En dichtbij op vakantie of geen vakantie niets mis mee hoor..vind thuis zijn ook heerlijk. Enige reden dat wij de lastste jaren weer gaan is omdat de mmm je geen rust geeft en bij mij ook familieomstandigheden..invalide vader... Waardoor je nooit echt rust hebt.. echt weg is dan echt weg Lets duim voor je. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat..niet elk kindje volgt hetzelfde groeischema hoor dus probeer te genieten! Bbibi haha dat jij zon groot kind wilt. Je bent zelf niet zo groot..uh ze moet er nog uit he haha. Waarom wil je dat eigenlijk? Wel bijzonder dat eerst onvruchtbaar wordt gezegd en dan nu superzaad! Mijn vriend ook grappig rookt en gebruikt meds en daardoor en door endo enz weinig plezier zeg maar en dan nog goed zaad. Dat hele gedoe van onthouding of verversen zeg maar daar hebben wij nooit opgelet en was nooit een probleem. Vind ik ook apart. Begrijp me niet verkeerd hoor wil nog steeds met vriend zijn maar heb zon moeite met hoe hij hier allemaal mee omgaat. Eigenlijk te luchtig. Terwijl ik er zo doorheen zit en hij dus mij er niet mee kan helpen. Dat is me zo tegengevallen tijdens alles. Ik was altijd oersterk en nu dat ik niet meer ben kan ik niet op hem terugvallen. En ja we moeten het ws wel voor altijd met zijn tweetjes doen. Qua dat was vakantie wel heerlijk waren toch wel echt samen alleen thuis ja dan is alles weer die mmm
Sneeuwmees dank je wel. Dat vind ik ook zo lief van jou. Je kletst nog lekker mee en steunt ons altijd..op de een of andere manier weet je ook altijd het goede te zeggen..dikke knuffel daarvoor. Goh zeg das ook bijzonder dat je achteraf zijn angsten hoorde. Op de een of andere manier wel ontzettend lief zeg. Zo verzot op jou dat hij meteen al bang was jou kwijt te raken. Maar dat is echt zo ja..wij zijn enorm veranderd. Ook naar elkaar toe. Ik heb altijd geaccepteerd dat hij geen prater is en dat komt ook omdat hij zelf nog problemen heeft maar dat ga ik hier niet vertellen omdat hij het zelf ook niemand vertelt, maar nu je opeens zelf wel de behoefte hebt dan is dat knap lastig. En ik kan dan ook niet opeens verwachten dat hij nu wel opeens een prater is enz. Dus ik gooi alles er gewoon uit hoor.
@lets hahaha nou je gelooft het of niet ik loopt niet meer bij de psych. heeeeel lang verhaal geen zin uitgebreid in detaill te treden maar iecht waar ik was te goed hahaha ik was geen extreem geval en die behandelen zij alleen in het zkh. ( die de deur niet meer uitkomen enz en daar heb ik geen last van).. Dus was het advies pas na de zwangerschap trg te komen voor mijn angst, perfectionisme, en dwang-controle. En voor nu de weken "overleven" met 2 echos pw veel rusten en leuke dingen doen.. Dat was advies! Spannend dinsdag meid! Zou zo in zenuwen zitten.. Brrr Mijn duimen draaien! @ knorretje ahh oo die manier! Wel goed dat je man overal in mee ging! Ik heb mijn man ook niet uitgezocht hoor met het idee hem oo te ruimen als hij geen kind kon krijgen haha! Toen ik met hem kreeg was ik 16.. Toen was ik daar nog niet eens mee bezig joh ik zat nog op de middelbare school! Hij was toen 20 weekrkte oas net enzo .. Dus was geen sprake van .. Maar we hebben zoveel meegemaakt mijn eerste baan, afstuderen, vervolgstudie, rijbewijs, samenwonen, gereg partnerschap, trouwen, verhuizen, verbouwen, een hindje samen , de mmm... Je keest een heel leven! Gooi dat ook niet zomaar weg.. Maar als echt bleek dat het niet zou lukken samen weet ik gewoon dat het zou knagen! Gelukkig wilde mijn man ook anders proberen met donkr ofzo Zodat ik nooit "wat als" zou hoeven denken.. Dus mijn man is zo meegaand dat hij alles wilde voor mij.. Vind dat zo lief! En zeker omdat het dus aan mij lag uiteindelijk! Al wilde ik dus zelf ook wel echt overal voor gaan hoor ECD draagmoeder alles... Zoooo heerlijk dat dat niet nodig meer is! @deebje heb je 13 oktober afspraak? Dan ga ik al bijja bevallen hihi .. Opzich is het zooooo oktober! De zomer gaat zo mega snel! En luxemburg is heeelijk.. Zon mooie omgeving! Leuk hoor! @sm ohh jou mannetjes dus ook "te kleine" beentjes!? Maar liep de rest Dan voor zoals hen bovenlichaampjes? Of ook midden op de curce zoals bij mij... Ze had een lijn met 0-100 en 50 was gemiddeld.. Bij beetjes stond iets van 14% ( 50was gemiddeld) dus wel echt klein maar niet dwerggroei klein ofzo! Ik heb zelf relatief lange benen en juist een kort bovenlichaam hihi mijn meisje zometeen dis blijkbaar niet! Ach als dar het ergste is... Als verder alles goed is teken ik ervoor hoor @ arie het is ook allemaal zo moeilijk! Ik werd voornamelijk moe van mijzelf tijdens de mmm.. Mijn man twijfelde niet en ik continue! Dat vreet en sloopt dat malen malen malen, als ik nou eens een knoop zou doorhakken maar dat kon ik niet.. Bleef maar aanmodderen! Oh als ik er aan terug denk wordt ik spontaan misselijk! Wat een energieverslindende gedachtes.. En het erfe is je komt er niet aanuit en je weet nooit wat nu een juiste keuze is! En de juiste oolossing is er niet want dat is alleen een kind.. Dat zou alle problemen oplossen eerlijk is eerlijk! Zucht... Ellende
Loontje leuk dat je even langskomt zat me gister nog af te vragen hoe het mer je ging! Dus bij deze hoe gaatie? En met je 2 kindjes? Hoe bevalt het drukkere gezinsleven?
@beentjes: bbibi, mijn zoontje heeft ook korte beentjes. Op de echo's liep het op het laatst dacht ik 1,5 à 2 weken achter. Ik vind het ook echt opvallen, maar dat heeft zo zijn redenen Hier gaat het wel lekker. Erg druk 2 kleine kindjes. M.iley heeft misschien kma, dat zijn we nu aan het testen.
@Bbibi: bij ons waren de beentjes korter, maar het hoofdje en buikje liepen weer voor. Toen ik dat bij de oudste hoorde, was ik even bang wat eruit zou komen. Dacht van een of andere E.T. te gaan bevallen. Maar valt allemaal reuze mee, hoor...hihi... @Arie: Heftig dat je een invalide vader hebt. Ja, dat kost een hoop zorgen. Dus snap dat je dan ook echt weg moet gaan om 'vakantie' te hebben. En ja, morgen weer werken. Heb er zo geen zin in. Maar het scheelt dat mijn zoontje de fles weigert en ik dus 2 keer naar huis moet om hem te voeden. Dus stiekem maakt dat het beginnen met werken iets minder, omdat ik hem toch 2 keer kan zien en knuffelen. En fijn dat je je zorgen bij ons kwijt kan. Je staat er niet alleen voor. @Loontje: hoe gaat het nu met je kleine meisje. Heb je de indruk dat de andere flesvoeding helpt tegen de kma? Mijn zoontje heeft vanavond zo waar 70 cc uit de fles gedronken. Dus hopelijk gaat hij het snappen. Hoeft natuurlijk niet gelijk, want ik vind het niet erg om voorlopig twee keer per dag te gaan voeden (zodat ik hem nog kan zien ). Maar het zou wel wat rust geven te weten dat hij het kan. Dan zou ik evt. over een tijdje een voeding door een fles kunnen vervangen tijdens mijn werk, zodat ik alleen tussen de middag even thuis een broodje kan gaan eten en hem gelijk kan voeden. En dat geeft ook wat rust als ik een keer echt weg moet en weet dat hij dan in ieder geval geen honger hoeft te lijden. Maar laten we nog niet te hard roepen, want wie weet vertikt hij het morgen alsnog weer.
@Sneeuwmees: succes morgen weer ! Zal wel weer vreemd zijn, al had ik vorig jaar het idee dat ik niet weggeweest was toen ik terug kwam. Wat goed en fijn dat hij 70cc uit de fles gedronken heeft. Ik heb zeker wel het idee dat de voeding helpt, al hoop ik natuurlijk dat het toeval is.
@loontje wat valt echt op? Dat je mannetje korte beentjes heeft? Zou dat aan dusseldorf liggen? Hahaha vind het zo toevallig dat het bij jullie ook is En wat is KMA precies als ik vragen mag? Gaar het verder toch wel goed met je meisje? @hmm nou lijkt me juist wel fijn dat zijn rompje voor loopt.. Dan is het iig samen ( romp+beentjes) wel een goed formaat! Dat zal bij ons nu niet zijn! Maar goed aan de andere kant denk ik dan , ieder kind is anders.. Vroeger konden ze dat ook niet zien en meten... Zou het niet een beetje overdreven zijn allemaal? Heeeeeeel veel succes en sterkte voor morgen
@Bbibi: ik vind het zelf echt opvallen dat z'n beentjes korter zijn. Andere zeggen van niet, dus misschien ligt het aan mij, maar dat komt doordat de kinderarts de term dwerggroei liet vallen toen hij 6 weekjes was en ondanks dat ze later heeft gezegd dat de verhoudingen goed bijgetrokken waren en dus niets is blijft dat toch heel erg door mijn hoofd spoken ik vergelijk hem altijd heel erg met andere kindjes. Ik geloof niet dat z'n romp voorliep, maar hij is op zich niet extreem klein. KMA is koemelkallergie. Ze huilde ontzettend veel vanaf een week of 3. Echt zo een 2 à 3 uur na elke voeding en nu huilt ze alleen nog als ze honger heeft en moe is. Natuurlijk ook wel eens zo, maar dat hoort nou eenmaal bij een baby. Over een week moeten we testen hoe ze weer reageert op normale voeding, ben heel benieuwd.
Vannacht toen ik weer s bijna slapend op de wc zat (Mijn enige zwangerschapsskwaal, last van darmen) even bijgelezen weer Loontjuh, hopelijk toch geen koemerkallergie, ook zo lastig straks,.maar goed tegenwoordig gelukkig wel een hoop vervangers! Bibi, wat goed van je dat je te goed was voor de psych! Vind je nog steeds superpositief hier! Lieve arie, veel succes met alles... Sneeuwmees, werk ze vandaag!! Pff moet zo ook beginnen, maar nog supermoe, oa door de darmen en mijn gepieker heel slecht geslapen vannacht...
@Lets: dus toch een echt zwangerschapskwaaltje. Ik vond het niet erg om zwanger te zijn, want dan werkten mijn darmen tenminste optimaal. Nog maar een dagje in spanning zitten, meid! Hier inmiddels weer op het werk beland. Heb inmiddels mijn mailbox met ruim 500 mails opgeschoond (gelukkig veel dingen die er niet meer toe deden of nieuwsbrieven waren). Merk dat ik nog steeds in een soort bubble zit, dus het komt allemaal nog niet binnen. Heb al even contact gehad met mijn man en ons zoontje sliep lekker vanochtend. Hij gaat hem nu zo wakker maken omdat de oudste opgehaald moet worden. Dan kom ik tussen de middag om hem te voeden en om een broodje mee te eten. Dan even zien hoe de middag verloopt en dan zal ik eind van de middag nog een keer naar huis moeten. Voor noodgevallen heeft mijn man nog melk in de koelkast staan. Mijn idee was eerst dat mijn man (om te laten wennen) alvast met een klein flesje melk zou beginnen en dat ik dan naar huis zou gaan en mijn zoontje over zou nemen om te voeden (thuis noemen wij dat gekscherend 'aftanken' ). Maar later bedacht ik me dat dat toch niet handig is, want als hij meer uit de fles gaat drinken, drinkt hij minder bij mij en dat is weer niet goed voor mijn melkproductie. Dus mijn man geeft hem nu overdag echt alleen een flesje melk (of wat hij ervan binnenkrijgt/sabbelt) als hij echt niet meer langer kan wachten. In de avond gaan we dan wel met het flesje proberen. In de avond is mijn zoontje wat vaker wakker en onrustig (en wil dan ook bij wijze van troost meer aanleggen bij mij), dat we dan wel met de fles gaan oefenen.
@ lets mijn damenw werken ook nog steeds "te goed" hoor nu ik zwanger ben dus kan idd van zwangerschap komen! Nog een nachtje slapen ! Hou je het vol met de spanning meid ? Hoelaat moet je? @ loontje ahhh weer wat bijgeleerd KMA is dus gwn afkorting van koemelkallergie stom dat ik dat niet weet ik heb zelf koemelkallergie hahaha! Nooit die term gehoord... En jeetje hadden ze het echt over dwerggroei bij je zoontje? Hoe kwamen ze daar nu bij? Op fotos valt het iig niet op hoor vind ik als ik naar jou zoontje kijk! Maar op een foto is dat miss lastig te zien! Zat jou mannetje onder de curve dan met zijn beentjes? Of wel gwn op de curve? Wanr de beentjes van mijn meisje zijn niet TE klein maar wel ver onder het gemiddelde! Maarja manlief en ik zijn ook kleiner dan het gemiddelde dus niet zo gek dat wij geen basketbalspeler van 2 meter gaan krijgen hihi @sm jij alweer aan het werk dus? Wat vreselijk die mailbox! Pfff dan lijkt het altijd net of je niet eens bent weggeweest zodra je daar aan begint! Verschrikkelijk! Zometeen dus lekker naar huis naar je mannen? Heerlijk! Even kroelen tussendoor maakt het toch wat minder erg
Hier hangt nu definitief de grote rode vlag uit. Aan de ene kant zwaar k*t natuurlijk, maar aan de andere kant ook fijn om eindelijk duidelijkheid te hebben. 7 juli gesprek in dd met dr K.
@Ollie: knuffel, meid! Ja, het is heel dubbel. Aan de ene kant wil je natuurlijk zwanger zijn, maar aan de andere kant als je het idee hebt dat het niet zo is, wil je ook het liefst maar duidelijkheid zodat je ook weer vooruit kunt. Fijn dat er al weer een afspraak staat. Kun je in de tussentijd zelf nadenken over evt. verbeterpuntjes bij een volgende poging. @Bbibi: ja, we zijn weer aan het werk. Mailbox is opgeschoond, maar nu nog beginnen met het 'echte' werk (wat nog niet echt wil lukken). Tussen de middag naar huis geweest om mijn mannetjes weer even te zien. Kleine man had zich keurig gedragen, maar had wel erge honger (en was dus aan het huilen geslagen). Maar bij thuiskomst kon ik hem gelijk 'aankoppelen'...hihi... en toen was hij zo weer stil. Dus dat is nog een beetje passen en meten, omdat ik natuurlijk als hij al begint te jengelen, nog wel 10 min. onderweg ben en dat soms net het moment is dat hij enorm kan gaan krijsen als het niet snel genoeg komt. En hier op kantoor, hoor of zie ik hem ook niet. Dus kan zelf niet inschatten hoe hongerig hij is, zoals je thuis makkelijker kunt inschatten met de camera van de babyfoon en evt. jengelen. Dus de volgende keer toch maar 10 min. eerder van het werk vertrekken. We komen er wel, maar het kost even tijd. Wel heb ik nu barstende koppijn. Heb er toch erg tegenop gezien om weer te beginnen en vooral ook weer moeten concentreren valt ook nog niet mee.