ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Ollie balen meis *knuf*

Sm fijn dat alles goed gegaan is! Morge dus alleen net even iets eerder naar huis! Hoe was het om je collegas weer " te moeten" zien?

Meiden merk dat ik opeens weer extreem onzeker ben! Heb opeens de hele dag al steken in mijn vagina! Herkennen de dames dat die zwanger zijn geweest? En dan al zo vroeg in de zwangerschP? Als ik nl op internet lees wordt ik niet vrolijk! :(

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: ik heb het wel eens later in de zwangerschap gehad en dacht dat toen indalingsweeën waren. Anders morgen even de gyn bellen. Voel je het ook nog bij bepaalde bewegingen, zoals opstaan, omdraaien in bed? Dan kan het ook het schaambot zijn.

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Dat is net wat ik overal lees indalingsweeen / pijn :( dus daar maak ik me ook alleen maar druk om.. Morgen miss idd maar even bellen! Maarja moet ik dan om gynae vragen of aan de assistent gelijk vertellen ? Is dat niet raar? Hallo, ik maak me zorgen want heb steken in mijn vagina .. Haha vind het zo lastig!

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ollie, wat jammer zeg...heel veel sterkte...xxxx

Sneeuwmees, fijn dat de eerste dag erop zit. Nu even wennen, maar dat komt wel goed!!

Bibi, niet teveel internetten (horen wie het zegt ahum;)) staan alleen de negatieve ervaringen op en de positieve niet...en bij onzekerheid je lieve gynaecoloog bellen??

Morgen ok 15 uur de echo. Heb me de hele dag nog belabberd gevoeld en nog steeds darmen die van streek zijn, maar goed heb ik er allemaal voor over, zolang het morgen maar gewoon goed is!! Laat jullie t weten!

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Ollie: Balen meid, sterkte :(

@Bbibi: beentjes hebben we al via pb gedaan. Het kan inderdaad je schaambot zijn, maar ik zou gewoon even je vk/gyn bellen en het uitleggen en vragen of dat iets normaals is en dat je je er zorgen over maakt. Is helemaal niet raar hoor zo een vraag.

@Lets: spannend meid morgen, ik ga heel hard voor je duimen.

@Sneeuwmees: Je eerste werkdag zit er weer op en nu weer heerlijk bij je mannen thuis. Het zal inderdaad even zoeken zijn, dus morgen 10 minuten eerder weg van het werk.

6. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @lets pffff balen dat je zo belabberd voelt! Ook niks verkeerd gegeten ? Morgen dus nog een spannende dag! Hoef je niet te werken morgen ofwel ?

Hihi denk idd dat ik die morgen maar even ga bellen...

@loontje jaaaa bedanktvoor je info van de beentjes enzo! Spannend ben benieuwd wat ze woensdag zeggen!
    En denk dat ik morgen idd maar gewoon ga bellen! Anders blijf ik maar onzeker... :(

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: inderdaad gewoon bellen, hoor. Heb ik toen ook gedaan toen ik die steken had en daar zijn ze voor! Je baarmoeder wordt natuurlijk nu ook snel groter dus ook dat kan natuurlijk pijntjes geven. Maar je voelt het dus niet specifiek bij opstaan, omdraaien en dergelijke?
    @Lets: klinkt toch wel als erg zwanger, hoor. Dat zal nog heel wat nageltjes bijten kosten als je pas 's middags mag. Succes!

Eerste werkdag zit erop. Mijn man belde om 17.15 uur dat ons zoontje wakker was en begon te huilen. Ben toen naar huis gegaan. Moest nog een klein uurtje werken, maar had nog tijd over van mijn 'kolftijd' van vandaag, dus dan zou het aardig overeen komen
    Bovendien had ik barstende koppijn van het wennen weer, dus vond van mezelf wel dat het mocht.

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey ja om 15 u pas. Grrr.. Maar moet smorgens werken dus kon zelf ook niet smorgens. Wel afleiding. En na het werken ff lekker in de douche, kan ik weer fris in de prachtige stoel liggen;)

Heb het idee dat ik vannacht weer bij kan gaan lz en weer op moet. Het rommelt nog flink daarbinnen;) maar ga nu proberen te slapen! Trusten meiden en bedankt voor de lieve woordjes!

9. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ollie meid dikke knuffel..bah blijft gewoon naar.
    Sterkte en je kunt iig weer snel voor een afspraak al had je die liever anders gehad.

Bbibi gewoon bellen joh..kan jou het schelen..beter teveel dan te weinig en idd wat lets zegt negatieve staat altijd op internet..positieve niet zo snel.

Sneeuwmees..jij ook weer eerste dag overleefd :)
    Zal morgen vast alweer anders voelen. Voor je het weet is het alsof je niet weg bent geweest..
    Sterkte met je hoofdpijn.. hoop voor je dat je al ligt te ronken

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lets succes morgen. Moet je naar dd of heb je in nl een afspraak?

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    ja, daar ben ik weer!

@Ollie; Jemig, meid, wat een narigheid. Ook al verwachtte je het min of meer gezien de krampen voorafgaand, maar toch.... Knuffel, meis!

@Sneeuwmees; Aan jou moest ik ook al veel denken gisteren, omdat het je eerste werkdag was. Hoe was het om je collega's weer te zien? Kon je de werkdag beginnen met eerst gezellig bijkletsen of moest je meteen aan de slag? En dan ook nog eens een overvolle inbox. Vreselijk. Degene die jou had vervangen tijdens je verlof had toch nog een A4-tje achtergelaten op verzoek van je baas? Kon je er wat mee?
    Het voeden van je zoontje tussendoor lijkt mij natuurlijk ook hartstikke gezellig, maar ook wel erg druk, omdat je daarvoor naar huis moet. Wordt er goed op gereageerd op je werk? Je zult inderdaad wel hartstikke moe zijn geweest gisteravond. Veel succes vandaag!

@Lets; heel veel succes vandaag, meid! Ik hoop op goed nieuws en op een mooie echo! Het blijft spannend en onzeker, hè!? Hoewel, de kwaaltjes die je beschrijft zeggen toch wel het een en ander: er gebeurt van binnen van alles! Veel succes! Ik duim voor je!

@Bbibi; bij twijfel altijd bellen, meid! Ik heb ook een paar keer gebeld en werd toen zelfs doorverbonden met het spoednummer. Het is altijd prettig om je ongerustheid te delen met professionals!

@Arie; hoe is het met je?

@Botala; hoe gaat het met jou en de kindjes? Groeien ze goed?

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.330
    681
    113
    Utrecht
    Nou, zondag uiteindelijk toch naar Limburg gegaan (midden-limburg). Ik was 's morgens helemaal niet lekker en was zelfs op een gegeven moment weer terug naar bed gegaan. Uiteindelijk toch voldoende opgeknapt om 2 uur in de auto te zitten. Het was heerlijk weer. We hadden onze eigen tuinstoelen meegenomen (hihi), lekker comfortabel. Het was erg leuk om mijn broer weer te zien. Ik merk dat hij het echt ontzettend leuk vindt dat wij nu ook een kindje verwachten. De broer van mijn schoonzus was er ook met zijn vrouw en hun baby-tje. Ook al een meisje. Zo lief!
    Om 21.30 uur waren we thuis.

Gisteren moest ik al vroeg naar het ziekenhuis. Ik moest om 8 uur bloedprikken en om 9 uur had ik de tweede groeiecho met daarna de controleafspraak bij de vk. Bij de groeiecho bleek dat ze met d'r hoofdje naar beneden lag/ligt en d'r billetjes tegen mijn middenrif aan liggen.
    Ze groeit goed mee in de curve, alleen het hoofdje is nog steeds te smal (de hoofdomtrek is wel goed). Nu wil de echoscopiste dat wij over 2 weken weer terugkomen voor een 3e groeiecho, omdat zij bang is dat de groei nu wat afbuigt van de curve. Hmmm. De vk maakt zich echter geen zorgen, omdat het meten niet altijd even nauwkeurig is (dat hadden wij ook al gemerkt) en dat het niet heel afwijkend is. Maar goed, ze liet het aan ons over of wij al dan niet toch over 2 weken terug willen komen en daar heb ik toch maar voor gekozen. Mocht het goed zijn, is het allemaal prima, maar mocht het niet goed zijn, dan kan er evt. ingegrepen worden. Ik maak mij echter op dit moment geen zorgen. De rest is namelijk hartstikke goed (gemiddeld) en mijn man en ik hebben ook allebei een wat smaller hoofd.
    Na de volgende afspraak ga ik over naar de gyn ivm de keizersnede die nog gepland moet worden. Het gaat nu ineens zo snel!

Vandaag ga ik met mijn ouders mee naar mijn oma (eind juli wordt zij 94). Dit is ook al niet naast de deur, zij woont in een verpleeghuis in West-Brabant. Zondag kreeg mijn vader te horen dat mijn oma weer een TIA/insult had gehad (mijn ouders hebben het telkens over insulten en TIA's, dus ja ik weet echt niet wat ze heeft) en dat ze koorts had, veelvuldig had gebraakt en dat ze de arts hadden gewaarschuwd. Nu blijkt ze een longontsteking te hebben, omdat ze zich nog weleens verslikt. Zo zielig! Ze heeft tot haar 91-ste zelfstandig gewoond in een eengezinswoning en deed praktisch alles zelf nog. Ze had toen éénmaal per week een hulp voor de zwaardere huishoudelijke klussen. Ze kwam zelfs met de trein naar mijn ouders (2,5 uur onderweg!!). Ineens was dat over door een zeer zwaar CVA waardoor ze vanuit het ziekenhuis direct naar een verpleeghuis moest.
    Ik wil haar natuurlijk zien! Over 2 uur word ik opgehaald door mijn ouders.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Tassie wat erg van je oma knuf... Maar even snel voor je weg bent ... Is het verstandig dat jij daarbij in de buurt komt? Nu je zwanger bent en je oma een longontsteking heeft?! Wel uitkijken hoor meis! Knuf

@sneeumees moest je nou vandaag meteen dag 2 werken ofniet? Welke dagen ga je werken?
    Vanmorgen mijn man mijn urine naar huisarts gebracht maar die was gelukkig schoon.. Dus dat was het iig niet... Twijfel of ik het zkh nog even moet bellen.. Of toch morgen de echo af te wachten.. Twijfel twijfel...

@lets succes en sterkte vandaag meis met afwachten! Zal een lange dag worden voor jou ( en ook voor mij, blij als vandaag en morgen voorbij zijn!!)

@ arie hoe gaatie nu met jou meissie?

14. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Tassie heel veel sterkte met je oma.
    Wat naar he. Als ze eenmaal ziek worden dan kan er zoveel opeens gebeuren.

Lets succes vandaag.

Bbibi mwaaa aan het werk. Btw die longontsteking door vocht is niet besmettelijk hoor. Niet dat ik weet. Mijn vader heeft dat elke keer ook nl.
    Net collega die met zijn vrouw ivf zou starten mij apart genomen.
    Ze waren al jaren bezig en zaten nu op ongi voor start ivf te wachten.
    Is ze zwanger van een 1 eeige tweeling..hij wilde mij eerder inlichten voordat ik het via via hoorde. Wat lief en ik heb echt oprecht kunnen feliciteren.
    En dat is me al heel lang niet gelukt..hij was zo aan het stuiteren. Zo schattig.
    Kreeg er gewoon kippenvel van. Tja zo kan het dus ook

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tassie, wat fijn om te horen dat alles goed is met de kleine.
    Een hele rit zeg voor je familieleden. Sterkte voor je oma!

Bibi,jij ook succes met wachten. T went nooit wachten...

Arie, wat lief en supertactisch van die collega van je!!

Nou, nog dik anderhalf uur wachten pff.. Op t werk gelukkig genoeg afleiding gehad vanmorgen!

Nog even een vraag he...toen jullie voor de eerste keer naar de gynaecoloog of verloskundige moeten, wat deed deze toen allemaal?
    Bloedprikken, urine inleveren??? Bloeddruk?? Ik weet t nl. Niet.
    Vorige keer heeft ze nl. Alleen onze gegevens in de pc gezet en erover gehad dat we icsi gehad hadden. Waarom vroeg ze eigenlijk niet eens. En toen inwendige echo en dat was t.
    Moet er niet naar meer gekeken worden, of doet de verloskundige dat?
    En als je onder behandeling bent bij gynaecoloog, ben je dat dan evengoed bij de verloskundige?

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kreeg met de echo van 8 weken nog niets bijzonders, gewoon een eerste intake met de gynaecoloog vanwege de tweeling zwangerschap. Dossier vullen, bloeddruk meten, echo en afspraak voor 2 weken later. That's all.

De rede waarom we IVF gehad hebben is bij ons wel uitgebreid besproken tijdens het opmaken van het dossier en kwam ook vanaf de fertiliteitsafdeling in het z'huis die mijn follikelmetingen en eerste echo overgenomen hadden van DD.

Heel veel succes, mijn collega die even ver is al ik is ook in het begin teruggezet en zag het hartje veel later kloppen dan ik en inmiddels is ze ook 15 weken en is alles weer kloppend. Hoop voor jou hetzelfde, zijn toch nare spanningen. Succes!!!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Aanvulling, als je bij de gynaecoloog loopt krijg je geen verloskundige. Pas na je bevalling om je thuis te controleren in het kraambed.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx klaasje, dat soort verhalen stellen me weer gerust.
    Ik heb gelukkig wel al het hartje mogen zien kloppen.
    Hoop vandaag op een wat zichtbaarder en groter embryootje of foetusje of hoe heet dat met 9wk?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: mijn eerste afspraak stelde ook niet zoveel voor. Ik heb toen, volgens mij, wel bloed moeten laten prikken (voor antistoffen voor bepaalde ziektes e.d.) en ze namen een beetje de familiegeschiedenis door (ivm erfelijke ziektes). Hopelijk heb je nu inmiddels een mooie echo achter de rug met een embryootje die mooi op schema ligt (had je eerder succes willen wensen, maar dat lukte ivm drukte helaas niet).
    @Bbibi: had je nog gebeld en hadden ze een verklaring voor de steken? Hoe is het nu? Mijn werkdagen zijn overigens ma-di-do. Dus dag 2 van de 3 zit er al bijna op.
    @Tassie: een hele onderneming om je broer op te zoeken, zeker als je niet helemaal fit bent. Mijn zus haar kinderen zijn ook al groot en kon ook merken dat zij het erg leuk vond haar kleine zusje zwanger mee te maken.

Hier dus weer op het werk. Het is erg druk. Een collega vraagt me van alles, alsof ik nooit ben weggeweest, maar merk dat ik me nog moeilijk op van alles kan focussen als voor die tijd. Verder een lastige klus aangenomen, wat niet echt op wil schieten, omdat veel dingen nog niet duidelijk zijn. Kortom, ben weer gelijk goed in het diepe gesprongen.
    Mijn ouderschap blijkt dus nog niet geregeld te zijn (vernam ik net van HRM, dus daar mag ik weer aan herinneren en achteraan). Gelukkig hebben ze me wel even goed geholpen met rekenen tot wanneer en dat is prettiger dan dat je alles zelf maar uit moet zoeken.
    Morgen lekker vrij. Ben er nu al weer aan toe...hihi

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve dames,
    Hier slecht nieuws...
    Op de echo was een vruchtzakje te zien maar bijna niks erin. Ook geen kloppend hartje meer...
    Nu helemaal kapot...
    Xxx

Deel Deze Pagina