ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Succes Bbibi, snap je zenuwen wel hoor het is toch het moment na de eerste termijn waar zo naar toe geleefd wordt.

Lets, laat je maar even goed adviseren. Dat kan prima bij I.rma. Naar DD toe zal weinig zin hebben, in principe doet de kliniek niets met zwangerschappen. Ik snap je gedachtegang aangaande het financiele heel goed maar doe dit niet zonder een goed advies. Straks ben je door ontstekingen ed verder van huis. Financiele afspraken zijn er met DD wel te maken voor zelfbetalers.

Eerst je gezondheid, dan het praktische. Zelf denk ik ook niet dat de vrucht nog 3 weken blijft zitten. Aan de beschrijving van vruchtzak is het denk ik overleden op een termijn van rond de 7 weken.

Heb je een beetje kunnen slapen trouwens? En kun je even vrijaf nemen van werk?

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

ik spring ook even in. Ontzettend k*t en gemeen dit. Waarom toch? Ik vind het vooral erg dat jullie al een mooi kloppend hartje hebben gezien en dan dit. Dikke knuffel meis. Xxxx

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: ik weet niet of je jezelf dom kunt houden en precies na die 10 weken een echo in DD te laten plannen en door hen vast te stellen dat het een miskraam is. Ik weet niet of er van deze echo van gisteren ergens melding wordt gemaakt. Op zich lost het lichaam het zelf op, maar vaak is het geestelijk (te) zwaar de wetenschap dat je een dood vruchtje bij je draagt. Ik heb met 11,5 wkn een miskraam gehad, maar het vruchtje was al met 8,5 wkn gestopt. 3 wkn daarna werd het dus pas door mijn lichaam afgestoten.
    @Bbibi: heel veel succes vandaag!! Morgen officieel op de helft! En mijn zoontje heeft weinig kans me te missen. Ik ben er steeds vrij snel nadat hij wakker is. Voor mij is het afscheid nemen 's morgens daardoor ook wat makkelijker omdat ik weet dat ik hem altijd snel weer zie.

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb slecht geslapen. Had nog een diazepam liggen en die uiteindelijk maar ingenomen, daarna wat beter geslapen.

Ik ga maar gewoon eens met Dusseldorf overleggen. (Ofja mijn vriend, met mij valt er niet te praten op dit moment..)

Toevallig vandaag vrij van het werk.
    Morgen moet ik weer. Twijfel of ik het moet vertellen, zit net rond contractverlenging. Ze gingen waarsch dit weekend kijkje of ik mocht blijven... Ben bang dat als ik het zeg ik niet mag blijven, maar dat is misschien sowieso al van toepassing...

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.329
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; ach meis, moet je ook nog eens denken aan de verzekeringsvoorwaarden. Bah. Ik snap en bewonder je kracht om zo snel mogelijk te willen doorgaan met een volgende poging, maar loop jezelf en je emoties niet voorbij! Het lijkt mij dat je toch door een rouwproces gaat.
    Heel goed dat je van je afschrijft en dat je je vragen stelt! Er zijn hier allemaal lieve meiden die je willen steunen en adviseren! Knuffels, meis!

@Bbibi; heel veel succes vandaag!!!

@Klaproos; hoe gaat het met jou? Ik zie dat je over een paar weken een volgende ICSI-behandeling gaat starten! Spannend! Ik wil je heel veel succes wensen!!!

@Arie; gatsie, wat een nare toestand zo met de gezondheid van je man! Ik hoop dat snel duidelijk wordt waar het vandaan komt, want al die onzekerheid is vreselijk.
    Het is inderdaad een rot jaar voor jullie! Bah, wat een enorme tegenslagen. Ik leef zo met jullie mee! Heb je al wat gehoord over de auto van de verzekering? Meid, een hele dikke knuffel!!!

@ego; ik heb vannacht best oké geslapen, maar had heel veel kramp in mijn kuiten en voeten. Ik voel mij nog steeds brak en ben ook chagrijnig. Om 10.45 uur heb ik een afspraak met de bedrijfsarts. Gelukkig brengt mijn man mij. Ik ga ook maar langs op mijn werkplek, zo geen zin in. Gelukkig is mijn man erbij. Ik wou om heel eerlijk te zijn dat ik geen werk had, bah, ik mis het echt als kiespijn. Maar ja, helaas, zo lang we geen jackpot hebben gewonnen.....
    En mijn oma, ik ben er echt emotioneel van. Ik vind het gewoon zo erg voor haar dat ze alles moet missen. Niemand van de directe familie komt regelmatig langs, omdat de afstand gewoon best groot is. Ze heeft maar één kind, mijn vader. Mijn ouders gaan nog wel elke maand langs. Gelukkig komen er wel andere familieleden langs (nichten of familie van mijn opa).

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Weten ze op het werk van je zwangerschap en/of IVF traject? Zo ja ziekmelden en beknopt vertellen dat er iets heel erg mis gegaan is.

Weten ze het niet? Dan heb je stevige griep! Het heerst, geloof me.

Een contractverlening wordt niet a la minute gewijzigd. Ze hebben de keuze al gemaakt. Berust daar maar even in want het kan net zo goed de positieve kant op vallen.

Sterkte vandaag, en neem jezelf heeeeeel serieus. Jij bent prioriteit!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Heel goed gezegd, klaasje!!
    @tassie: kuitkramp, heel herkenbaar! Zou een tekort aan magnesium kunnen zijn geloof ik. Ja, naar zeg, van je oma. Je zou willen dat je meer kon doen, maar dat gaat niet.
    @lets: nogmaals dikke knuf voor jou!
    @Bbibi: veel succes vandaag. Ik was ook heel zenuwachtig voor de 20-wekenecho (maar ik had van tevoren niet al zo veel echo's gehad als jij :)).

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: hoe schat je zelf in dat ze op je werk reageren? Ik had dan allang een vaste aanstelling, maar heb bij mij ook even overwogen het op griep te gooien, om geen vragen te krijgen. Maar ik merkte toch dat ik te emotioneel was en toch meer dan een paar dagen nodig had. Heb toen toch openheid van zaken gegeven en merkte wel dat mijn werkgever erg begripvol was. Op zich heb je nu de eerste klap gehad, maar onthoudt dat het ook lichamelijk en geestelijk nog zwaar gaat worden als het vruchtje los komt en de miskraam echt op gang gaat komen. Maar dat is een inschatting die je zelf het beste kan maken. Ik ben het met Klaasje eens dat de beslissing of jij wel of niet mag blijven al wel duidelijk is en kan me niet voorstellen dat een ziekmelding (om welke reden dan ook) daar verandering in brengt.
    @Tassie: vervelend die krampen. Bij de laatste zwangerschap had ik daar ook meer last van dan de eerste keer. Sterkte en succes bij de bedrijfsarts. Als je je niet goed voelt, zou ik niet bij je afdeling langs gaan. Geeft alleen maar stress en daar zit je niet op te wachten. Als zij willen weten hoe het met jou gaat, moeten ze jou maar bellen.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik werk daar nog niet zo lang, maar ik heb toch besloten het te vertellen aan mijn bazin. Heb ook wel wat met zwangeren te maken op het werk, weet niet of ik dat kan handelen nu.
    En idd de week dat het vruchtje er uit zal moeten zal ook weer heftig worden.
    En ik heb zoiets, als ze me daarom niet willen...dan laat ook maar toch..

Ben alleen bang dat ik na de zomervakantie niks meer heb, geen werk, geen kindje...

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh Lets toch. Heel logisch dat je nu door een zwarte bril kijkt. Ik vind het juist heel goed en dapper van je dat je het toch wel delen in de emotie waar je nu in zit.

Je werkt in het onderwijs toch? Dat komt echt wel goed, vrouwen branches zijn een stuk coulanter op dit vlak.

11. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, ik ben idd in behandeling geweest. Mocht je het gevoel krijgen dat je er zelf niet meer uitkomt, kun je de HA bellen en die kan je wel verwijzen naar de juiste persoon.
    Over het hele gebeuren rond de verzekering kan ik je geen advies meer geven alles is al gezegd.
    Bij mijn miskraam had ik net voor de 6 weken een bloeding met stolsels. Op de echo was een vruchtje te zien maar het was te klein voor die termijn. En het zou er vanzelf uitkomen werd mij verteld. Pas na een dag of 10/12 na de echo kwam het er ook echt uit. Dit was weer een heel verdrietig moment.
    Ook weken na de miskraam kon ik zomaar ineens weer heel verdrietig worden.
    Het is denk ik wel goed dat je het aan je bazin verteld. Mocht je dan een keer niet lekker in je vel zitten weten ze wel wat er speelt.
    Neem je rust en tijd om te rouwen.

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sja, ik ben wel iemand die alles eruit gooit, geen opkropper..
    Fijn dat ik het hier kwijt kan,
    Heb mijn bazin net gebeld, reageerde nu iig heel begripvol. In Een adem verteld over drie isci's en een miskraam. Zo dat is er ook weer uit.
    Nu wachten, dusseldorf belt vanmiddag terug, gaan overleggen met dokter s, dokter h is met vakantie.

13. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, ben jij ook bij PNO verzekerd ? Ik het hoogste aanvullende pakket krijg je de vierde ivf/icsi ook vergoedt mits je hoervoor toestemming krijgt.

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ben ik, helaas hebben wij niet voor het hoogste pakket gekozen, hadden met mijn hoge amh waarde toendertijd op meer bevruchtingen en cryobehandelingen gehoopt... Helaas geen een keer in kunnen vriezen en nu na een half jaar al drie behandelingen achter de rug.

15. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lets idd heel goed dat je het op je werk hebt verteld.
    Dat is toch een "last" minder.
    Ze hebben heus al een keuze gemaakt..
    Voel zo met je mee en meer dan naar je luisteren kunnen we helaas niet.
    Ms een optie dan om pauze in te lassen en volgend jaar verzekering omhoog te gooien? Als je geen fysio hebt gehad dit jaar dan zullen ze je niet afwijzen voor hogere pakket.
    Ik werd daar op afgewezen nl..

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lets, bel even met PNO of je jezelf mag upgraden naar pakket 4 met ingang van de aankomende kalender maand.

Je kunt nl gedurende het jaar bij je eigen verzekeraar van pakket wisselen zolang je maar omhoog gaat.

Voorbeeld; van CZ naar PNO gedurende het jaar kan niet. Van PNO pakket 3 naar pakket 4 kan wel andersom van 4 naar 3 niet.

En heel dapper dat je je leidinggevende gebeld hebt, goed gedaan zo creeer je ruimte voor jezelf.

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, wat jammer van je verzekering.
    Je kunt idd wat Arie zegd een pauze inlassen en je verzekering omhoog gooien.
    En je kunt beginnen met sparen voor de volgende behandeling.
    Op de site ivf-moeders bij het topic ophalen en wegbrengen naar het ziekehuis, bij het onderwerp medicijnen, kun je ook kijken of iemand nog medicatie over heeft die jij nodig hebt. Misschien heb je hier nog wat aan.

18. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klaasje dat wist ik niet van het wisselen van pakket. Zou wel de oplossing kunnen zijn voor Lets.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Wist ik ook niet..wel heb ik bijv tandarts omhooggegooid bij pno dat kon wel in her begin.
    Helaas kan ik het niet doen..je moet voorgaande jaar geen fysio gehad hebben omdat ze onbeperkt fysio geven in hoogste pakket

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat klopt Arie in jouw geval. Maar jij hebt (helaas) nooit recht op pakket 4. Niet aan het begin van het jaar maar ook niet gedurende het jaar door je fysio verleden dus.

Dit is niet PNO gebonden hoor, alle verzekeraars kunnen breken in het contractjaar, alleen omhoog ( money!). Voor IVF is geen restricitie alsin, je bent een IVF patient dus een verzekeraar neemt je niet aan of je hebt er al 3 gehad, ik ga je de 4e niet geven.

Dat komt omdat IVF in het basispakket zit en Fysio als voorbeeld te noemen, in aanvullend.

Bij aanvullend mag je 'eisen' stellen aan je patient, bij basiszorg niet. Daar geldt in dit geval op= op. En bij PNO pakket 4 is dat na poging 4.

Regeltjes, regeltjes. In de MMM heb je bijna ee secretaresse en woordvoerder nodig...

Deel Deze Pagina