Maar de verzekering weet toch dat ik drie icsis gehad heb? Die zullen mijn pakket niet gauw omhoog doen denk ik toch? Fijn dat jullie zo meedenken iig!
Lets, ik zou gewoon proberen. Nee heb je, en ja kun je krijgen. Wie weet lukt het toch om het hogere pakket te krijgen.
Probeer echt maar. Ik schreef het in mijn vorige stukje. IVF is basispakket daar zijn nog geen regeltjes voor. Fysio is nooit basis, altijd aanvullend vandaar het weigersysteem als je reeds fysio patient bent. Vriendinnetje van me is helaas aanbelandt bij ICSI poging 8, na poging 3 is er door de verzekeraars niets meer geregistreerd want je betaald immers zelf. Dit jaar heeft ze PNO pakket 4 genomen voor ICSI 4 op papier. Fluitend, niks aan de hand.
Precies, ik zou het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis. Het gaat voor een verzekeraar ook maar om 1 extra behandeling he, dus dat is voor hen heel erg te overzien (maar voor jou maakt het een enorm verschil!). Onbeperkt fysio kan idd veel meer in de papieren lopen als je dat een paar jaar doet.
Maar ivf 4 is toch wel aanvullend pakket toch? Gelukkig geen fysio gehad dus daar kunnen ze me nie op afwijzen iig. Jee wat heftig voor je vriendinnetje zeg...icsi acht. Brrr.. Moet er niet aan denken...
Je hebt nu pakket 3 neem ik aan? Dat is ook al aanvullend he? 200% buitenland tarief zit in pakket 3. De enige check die je krijgt is de fysiotherapie. Ik vond mezelf nl achteraf knap stom dat ik niet pakket 3 genomen had want ik zat nog in IVF1 en wilde alleen de 200% buitenland vergoeding. Als ik aan IVF4 was toegekomen was het alleen ten alle tijden pakket upgraden en klaar.
@Lets: het valt te proberen om je pakket te upgraden. Dat zou je in ieder geval al wat 'lucht' geven dat je 4e poging geregeld kan zijn. Ook goed dat je je bazin hebt ingelicht. Zo hoef je ook geen schijn op te houden als je weer op het werk bent en je een moeilijk moment hebt. Sommige leidinggevenden vinden het juist fijn als een medewerker openhartig is, dus het kan ook positief op je afstralen. Als je ze bij nader inzien, om deze reden geen contract zouden geven, zou het toch wel heel erg zijn. Maar dat zijn zorgen voor later en gaat vast goed komen. Nu eerst even aan jezelf denken en de tijd voor jezelf nemen. Nogmaals een knuffel!
@Klaasje: een kennisje van mij had dit echter ook bij de hand en had na poging 3 een zelfbetaalde poging gedaan en is toen naar PNO gegaan, om alsnog de volgende poging vergoed te krijgen. Dr. S. heeft het formulier dat nodig was voor aanvraag van de 4e poging echter iets teveel naar waarheid ingevuld en had ingevuld dat ze al 4 pogingen had gehad. Dus toen heeft PNO niet meer die poging vergoed. Een grote troost was dat ze van die poging zwanger is geraakt en nu bevallen. Dat verzacht de financiële pijn dan wat als je er in ieder geval het langgekoesterde kindje voor hebt gekregen.
Oh echt? Bij mijn vriendinnetje is ook in DD alles wel goed ingevuld waardoor ze nu vergoed en wel in de poging bezig is. Eerste declaraties al ontvangen zelfs. Wel heel mooi dat je kennis zwanger is geraakt van de poging. Verzacht idd een hoop!
@Klaasje: ja, was toen best lullig. Ze had bij haar intake eerlijk tegen dr. S. gezegd dat ze 4 pogingen in NL had gehad en hij heeft dat naar waarheid, en nietsvermoedend op het formulier ingevuld. Toen deed PNO ineens moeilijk, terwijl zij ook zoiets had van die 4e poging hebben we zelf betaald, dus telt niet mee. Zelfs nog rechtsbijstand en alles erbij gehaald, maar PNO bleef voet bij stuk houden. Fijn voor je vriendin dat het haar toch gelukt is. Het scheelt toch een behoorlijke smak geld.
Lets, ik hoop dat pno je laat upgraden je verdient gewoon nog een kans! Ik ben hier zelf ook wel erg benieuwd naar. Hou je ons op de hoogte wat betreft pno? @all.Als dat midden in het jaar kan, wil ik misschien ook wel snel ophogen. Gaat dat bij pno gewoon probleemloos om de 4e poging dan te krijgen, gewoon via pno aanvraag formulier of gaat dit heel lastig? Met verslag en motivatie van de arts waarom je nog een 4 poging zou moeten krijgen? Nog iets dat ik me afvraag.. Wanneer je maar twee of drie folikels hebt bij de laatste echo voor de punctie en de arts zegt dat hij potentie ziet dat je meer follikels aan zou kunnen maken. Kun je dan de poging stoppen zodat er geen punctie volgt? En later met een ander schema weer opnieuw kunt proberen voor meer follikels? En hoe zit dat naar de verzekering toe? ?
Volgens mij telt alles wat voor de punctie is gestopt, voor de verzekering niet als poging. Dus: geen punctie = geen poging.
Ja. Mijn eerste poging (ICSI in het UMCG) draaide uit op overstimulatie (meer dan 40 follikels). Ik had al een kapitaal aan medicijnen gespoten, toen men in plaats van het plannen van de punctie, besloot tot het acuut afblazen van de poging. Medicijnen heb ik gewoon vergoed gekregen. Na een paar weken opnieuw begonnen met spuiten van een lagere dosering. Toen wel een punctie gehad. Dus dat was officieel poging 1.
Geen punctie = geen afgeboekte poging. Je kosten totaan afbreken worden vergoed ( medicatie en echo's). Zit je al bij PNO Ollie? Dan is het mogelijk je contract open te breken voor ophoging. Je kunt gedurende het jaar niet vanuit een andere verzekeraar overstappen. Dat kan alleen per 1 januari.
Zo meisjes... Even een paar paginas terug gelezen! Had ik een heel verhaal getypt in zkh had tel geen bereik liep hij vast alles voor jan joker! Nu voetbal kijken dus even kort! Sm hoe was je dagje met je mannetjes? Stiertje is je hd recorder gemaakt? Kan je thuis voetbal kijken ? Klaasje wanneer heb jij je 20weken echo? Knorretje hoe gaatie met jou meis? En wanneer heb jij 20 wkn echo ? Tassie beetje bijgekomen na je zware emotionele dag meissie? Het is ook allemaal niet niks van je omaatje! Rust goed uit en geniet vh voetbal! Adie hoe gaatie met jou sjaggie bui? Beetje over meis? Wat vervelend van je man! En wat betreft zijn leverwaaddes zit hij aan de AD?? Sommige medicatie zorgt voor verhoorde leverwaardes! Man had dat met medicatie voor kalknagels! Is per direct gestopt ermee! Troep allemaal! @lets lieverd wat onwijs goed dat je je baas hebt ingelicht! Super trots op jou! Daar is een hoop lef voor nodig! Kan me voorstellen dat het niet makkelijk was! En vooral omdat het nog zo recent is! Toch goed dat je het gedaan hebt! He. Ik bij mijn baas ook gedaan en heel veel respect mee gewonnen ! Hij was en is zoooo begripvol en meelevend ondanks dat hij zelf geen kinderen heeft! Fijn dat je toch even je hart gelucht hebt! Nu baal ik enorm dat ik net met hemelvaart al mijn medicatie heb weggegeven als ik dat had geweten had ik alles voor jou bewaard ik had nog zo onwijs veel nu heb ik ook via de site die iemand anders gaf halen en brengen op IVF moeders site mijn medicatie weggegeven! Daar word bijna alles gratis of tegen vergoedingkje weggedaan! Dus zeker even kijken als je zelf een poging moet betalen meis! X @hier durf het bijna niet te plaatsen ivm het rotnieuws van lets! Beetje dubbel, helaas is het leven ook dubbel met geluk en ongeluk Dus ik ga dit keer nie uitgebreid vertellen met respect naar lets maar wil jullie alleen laten weten dat alles goed was! Meisje is 100% goedgekeurd vandaag! Geniet vh voetbal dames! X
Bibi, ik heb dat ook wel een beetje hoor, dat je nu even je blije berichten niet durft te plaatsen. Je wil niemand voor het hoofd stoten. Maar ik ben blij dat jullie meisje goed gekeurd is, toch weer een hele opluchting lijkt mij. Ik heb de 20 weken echo op 10 juli. Dan ben ik 19+1 maar dat maakt mij niet uit. Liever wat eerder dan dat ik er nog langer op moet wachten. Verder gaat het met mij prima. Ik heb nu ook wel het idee dat mijn buik al wat groter aan het worden is. (Foto in album )
Van mij mogen jullie ook rustig jullie blije en goede berichtjes posten, lief dat jullie aan me denken, maar door positieve berichten krijg ik straks ook wel weer positieve hoop! Jullie hebben tenslotte ook een heel verleden achter de rug met miskramen en al dus ik vind het alleen maar fijn om te lezen dat het nu wel goed gaat!!
Ow en we kunnen helaas maandag pas in dusseldorf terecht. Ze wilden toch het liefst bij onze eigen arts, ook al hebben we gezegd dat het niks uitmaakte. Morgen is in duitsland een feestdag en vrijdag zaten ze vol. Eigenlijk vonden ze dat we het in nederland maar af moesten handelen, maar we hebben aangegeven dat we daar gewoon weinig vertrouwen in hebben en dat toch echt veel waarde hechten aan hun advies. Gelukkig kon het toen wel. Mijn gynaecoloog in nl. Vond ik niet al te je van het. (En dat lag niet aan het nieuws zelf, gewoon qua persoon..) dus weet alvast dat ik die nie meer wil...