@klaasje, ik heb pno be young pakket. Als ze niet moeilijk doen met overstappen wacht ik nog sowieso 1 poging af voor ik op hoog.
@Lets; wat ontzettend goed van je, meid, dat je het tegen je leidinggevende hebt verteld! Ik hoop dat het je ook wat rust geeft en dat je ook een pauze durft in te lassen wanneer je er emotioneel doorheen zit. Wat de andere meiden ook zeggen, gewoon proberen, hoor, om binnen PNO te upgraden. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?! Jammer dat je pas maandag in Düsseldorf terecht kunt, maar ik begrijp je volkomen dat je liever naar DD gaat dan naar je "oude" ziekenhuis in NL. Meid, let goed op jezelf! Liefs, van mij. @alle lieve meiden! (teveel om apart op te noemen); wat ontzettend lief hoe jullie meedenken met iedereen, sommigen ondanks hun eigen verdriet! Ik krijg er een heel fijn gevoel van! Dit is echt een top club!! @Bbibi; meid, wat zul je je opgelucht voelen na een goede 20-weken echo. Wat super voor jullie! Lag ze een beetje stil? @ego; wat ben ik blij dat deze dag voorbij is.......Het gesprek met de bedrijfsarts verliep heel vlot. Ik blijf tot aan mijn verlof 100% afgekeurd. Ik heb zoals ik van plan was nog verteld dat ik helemaal niets hoor van mijn leidinggevende. Hier reageerde hij uiterst verbaasd op, omdat dat absoluut raar is. Een leidinggevende moet zeker regelmatig contact opnemen met een zieke. De bedrijfsarts vertelde mij dat ik geen contact moet opnemen met mijn leidinggevende. Hij zei dat ik haar maar even met rust moest laten. Ik ben wel bij mijn collega's langsgegaan na het gesprek en ik moet heel eerlijk zeggen dat het 100% meeviel. Ze waren geïnteresseerd en meelevend en vriendelijk. Maar wat was ik super gespannen, zeg! Ik had maag- en buikpijn, had het gevoel dat ik elk moment tegen de vlakte kon gaan. En bij de bedrijfsarts heb ik echt zitten huilen toen ik dus vertelde dat ik van niemand wat gehoord heb en dat dat mij al heel lang dwarszit. Ik moet inderdaad maar proberen toch zoveel mogelijk te genieten van deze zwangerschap en het hele werkgedoe van mij af laten glijden. Natuurlijk zit ik ook nog eens in over mijn oma. Mijn ouders gaan aankomende zaterdag met vakantie, één week, en ik ben de contactpersoon van mijn oma. En Oranje heeft toch nog gewonnen!!!! Joepie!!
Ff kort ivm voetbal. Lets gewoon proberen..kan gewoon online en vragen niet naar ivf alleen fysio. Bbibi heerlijk nieuws meid geniet ervan. Jep ad maar kan niet stoppen. Dan gaat het mis. Had veel pijn vandaag dus morgen al echo. Tassie meid werk is maar werk hoor. Zorg goed voor jezelf en geniet voordat het voorbij is. Alles gaat straks helemaal goed komen! Duim voor je dat je oma nog goed gaat in vakantie van je ouders.
Dank je, lieve Arie. Ik wil je even heel veel sterkte wensen voor je man voor morgen! Ik hoop dat het meevalt en dat het niets ernstigs is!! Knuffel, meid! Enneh, jij ook Spanje-Chili aan het kijken? Hihi!
@Tassie: wat goed dat je toch even bij je collega's langs geweest bent. Je liep er maar tegenaan te hikken en hebt het toch maar gedaan. Heel goed van je. Ook fijn dat je nu gewoon ziek kan blijven tot aan je verlof. Inderdaad een zorg minder. Ook bijzonder dat hij zegt dat jij je leidinggevende maar even met rust moet laten. Het klopt inderdaad dat ze wettelijk verplicht zijn regelmatig met de medewerkers contact te hebben. Dus dat hoef jij niet zelf te doen (maar dat is blijkbaar nog niet bij alle leidinggevenden doorgedrongen). @Bbibi: gefeliciteerd met het goede nieuws. Ja, verdriet en blijdschap kunnen zo dicht bij elkaar liggen op dezelfde dag. Hoe dubbel en wrang is dat dan. Geniet van het mooie nieuws (maar dat deed je volgens mij al). @Arie: sterkte met je man morgen! Hopelijk vinden ze snel een oorzaak van de pijn. Morgen mag ik weer werken. Dat is ook voor het eerst dat mijn man die nacht nachtdienst heeft. Normaal ging hij altijd 's middags slapen, maar dan is de jongste nog wel eens onrustig en bovendien als hij de oudste naar school moet brengen om half 2, is het kwart voor 2 dat hij kan gaan liggen en dan moet hij kwart over 3 zich alweer klaar gaan maken om hem weer van school te halen. Dus dan blijft er maar weinig tijd over en je valt ook nog eens niet zo maar heel snel in slaap. Dus afgesproken dat op de dag dat hij een nachtdienst heeft, ik dan de jongste voed en terugleg in bed en de oudste naar school breng, hij dan blijft liggen en een paar uur doorslaapt. Dat is dus morgen. Maar nu heeft de oudste net morgen een schoolfeest in circusthema. We hebben er wat informatie in een nieuwsbrief over ontvangen, maar die leidde dus (zoals vandaag bleek) tot verwarring. We hoorden nu via een andere ouder dat de kinderen op school over moeten blijven en op school gaan eten. In de nieuwsbrief stond alleen dat ze geen eten en drinken mee hoefden te nemen. Maar wij gingen er vanuit dat dat het drinken en het eten voor de ochtendpauze was. Later hoorde ik van een andere moeder dat de kinderen verkleed mochten gaan. Ook handig als je dat woensdagmiddag hoort en donderdag is dat feest al. Stond dus ook helemaal niet in de weekbrief. Erg handig. Voor de zekerheid heeft mijn man nog maar even naar school gebeld om e.e.a. even te checken. Je wilt ook niet dat je kind als enige verkleed gaat, maar ook niet dat iedereen verkleed is en je zoontje als enige niet. Ja, het was niet verplicht, maar ze mochten wel geschminkt of verkleed komen. En natuurlijk wilde mijn zoontje als clown gaan. Vanmiddag stad en land afgezocht op zoek naar verkleedspullen voor een clown, maar nergens wat te vinden. In ieder geval wel schminkspul gescoord. Ik doe hem morgen wel een ander glimmend jasje aan, een pruik met krullen op en wat schmink. Kan er niets meer van maken. Baal ervan, want ik vind het best geinig als ze zo'n feest hebben en ze in het thema verkleed mogen om er dan wat werk van te maken. Maar nu ontbrak me de tijd helaas, omdat ik het niet eerder wist. Wordt morgen wel flink haasten, want ik moet de ene gaan voeden, de andere uit bed halen (en die moet je al tien keer aansporen om aan te kleden, om te eten enz.). Dan nog eentje omkleden en schminken, waar ik niet goed in ben en tot overmaat van ramp moeten ze ook nog eens een kwartier eerder op school zijn (terwijl i normaal al tijd tekort kom). Nu me maar even verdiepen in afbeeldingen van een clown. Zucht....
Jeetje Sneeuwmees, dat wordt een pittig dagje voor je morgen, met name 's morgens. Ik kan mij voorstellen dat je je er vervelend bij voelt dat je je niet goed hebt kunnen voorbereiden op het schoolfeest van je zoontje. Dat is geen leuk begin van je nieuwe werkdag...... Heel veel succes morgen!! Enne, nog bedankt voor je lieve woorden. Ik voel mij inderdaad opgelucht nu ik mijn hart gelucht heb bij de bedrijfsarts én na het zien en spreken van 2 collega's.
@Tassie: gaat de bedrijfsarts dit overigens nog terugkoppelen met de leidinggevende? Of heb je dit in vertrouwen met de arts besproken? Kan me voorstellen dat het je hoe dan ook oplucht en nu kan de bedrijfsarts ook zien hoeveel het je allemaal doet. Fijn dat je collega's nu wel aardig en belangstellend reageerden. Hopelijk blijven ze vanaf nu wat vaker contact zoeken.
Bbibi wat een fijn nieuws, proficiat! Ik heb nog geen datum, hoor ik maandag. Er is me gevraagd of er personeel in opleiding bij mag zijn vanwege tweeling. Zijn ze erg blij mee dat wij het prima vinden. Ollie, kom jij uit met de poging in DD? In Be Young krijg je niet de 200% vergoeding en moet je bijbetalen... De 200% vergoeding zit pas vanaf extra en uiteraard ook in compleet.
Tassie ja heerlijk elke avond voetbal kijken..ben half 6 uit werk. Snel dingen doen en tussendoor huishouden..we hebben een beamer dus lekker verwend kijken. Dank je. Hoop het ook dat ze het vinden. Ik vermoed zelf maag maar je weet het niet. Daarnaast is hij naar de arbo geweest..moet v.a. volgende week opbouwen maar mag niet tillen slepen trekken en autorijden. Zijn baas is niet zo blij maar die heeft pech. Hopelijk met een paar weken nek voorbij. Enne doe jij wel je lekkere tukkies smiddags hihi Sneeuwmees pffff als ik je verhalen lees denk ik omg waar haal je tijd en energie vandaan? Jammer dat de communicatie zo slecht was maar zo te horen komt dat morgen helemaal goed..succes nog met je speurtocht naar een plaatje. Vandaag redelijke dag gehad. Wel maak ik me zorgen om mijn vriend. Morgenochtend vroeg horen we gelukkig meer. Hoop dat het niets ergs is. We hebben onze portie wel gehad. Lets nogmaals dikke knuffel..hoop voor je dat wij je een klein beetje kunnen troosten met dit grote verdriet. Weltruste allemaal..ga nog ff voetbal kijken maar gok dat luikjes dichtvallen
@Arie: hoort je vriend het gelijk morgen of moet hij weer een week of zo wachten op de uitslag? En is jullie auto al weer terug?
@Arie; heel veel succes vandaag! Ik duim en hoop met je mee dat het niets ernstigs is. Enneh, komt helemaal goed met de slaapjes 's middags. Nou ja, mijn man was gisteren wel streng. Hij heeft mij echt de kamer "uitgeduwd". Hihi! Ik bleef een beetje teuten op de bank. Het is vaak te gezellig om echt naar bed te gaan. Er ligt bijna altijd wel een kat op mijn schoot en dan vind ik het zielig om op te staan. Ook al moet ik heel nodig naar het toilet. Hoe is het trouwens met jouw konijn? @Sneeuwmees; succes vandaag met alle voorbereidingen/drukte en je werk!!
Tassie,lief dat je naar me vraagt gezellig he die katten? Hier ook drie van die monsters hihi. Arie,succes vandaag. Bibi,fijn dat de echo goed was meis! Ik duim voor je dat de tijd snel gaat zodat jullie je kleine kunnen vasthouden. Ik denk zelf dat zwanger zijn nodig is om een kleine te krijgen maar ik zal er nooit van kunnen genieten Shaddixx,,gefeliciteerd nog. Ik bedoel dat je het geslacht weet. Heeel dubbel dit..zoveel sterkte ook meis. Hieroooo. Wij beginnen denk ik pas in september weer,willen ook nog op vakantie en krijgen niet alles vergoed. Ook wil ik effe rust aan mn knar. Ik vind icsi niet zwaar qua hormonen maar al die teleurstellingen dus wel. Zo ik kruip weer ff mijn grot in.
Klaproos, ik ervaar dat ook hoe jij dat zegt, qua spuiten hormonen e.d. Dat doe je wel weer ff. Alleen dat wachten en teleurstellingen, al die spannende momenten. Toch willen wij straks zo snel mogelijk weer door. (Sja iedere zijn keuze, ik ben iemand van, ik gooi alles eruit (de deuren moeten het zwaar ontgelden momenteel...) en dan wil ik weer verder kunnen kijken. Maarja ieder zijn eigen manier natuurlijk. Dat zal dan wel na de vakantie worden dus half augustus ofzo denk ik als dat kan. Arie, heel veel succes vandaag. Ik ga fietsen met mam, een heel stuk met de electrische fiets. (Het moet natuurlijk niet teveel moeite kosten) De flessen van moeders voor moeders zijn weg, vind eigenlijk dat ik nu toch minimaal wel recht heb op een gratis pregnyl spuit De rest zwaaai zwaaai!!
@klaasje, vanuit het basispakket vergoeden ze maximaal het nl tarief en vanuit elk aanvullend pakket bij pno wordt nog een keer dat nl tarief vergoed. Dus vanuit elk aanvullend pakket vergoeden ze tot 200% van het nl tarief. Dit hebben we ook in de goedkeuring staan voor icsi poging 1. Ik geloof dat ze tot 4600 vergoeden.
Meiden ff kort want ben kapot dus ff slapen! Lets fiets ze lieverd! Lekker even je gedachtes verzetten met je moeder! Knuf Arie succes met je man vandaag meissie! Hopelijk valt het mee! Sterkte! Knorretje ohh dat is alweer bijna joh! Fijn dat je hem een week eerder krijgt bij mij wilde ze dat absoluut niet omdat ze later steeds meer kunnen zien dus moest echt met 20 wkn! Nouja prima.. Klaasje lief dat je daar aan mee wikt werken ! Zullen ze wel weer wat van opsteken dus altijd goed Sm hopelijk heeft je zoontje toch een leuke dag vandaag met oruik en smienk Werkze weer vandaag!! Tassie genoten vd wedstrijd? Fijn dat je je hart hebt kunnen lichten bij arbo en dat t mee viel op je werk! Hier nu alles geregeld met uwv vandaag brief! 9sept bellen ze over voortgang ( nouja prima 2 wkn later ga ik met verlof) dus goed geregeld gelukkig! @rest zwaai zwaai ik sluit even mijn ogen! X
Ollie, ik hab idd ook die brief waarin staat dat pno ongeveer 4600 euro vergoedt, maar gewoon alle rekeningdn opsturen hoor, ook wat boven dat bedrag uitkomt. Ik heb namelijk alles terug gekregen. Ook de kosten van de narcose en embryoscoop. Ik kwam met mijn totaal wel boven de 5000 uit. Bibi, ik had ook niet verwacht dat ik de echo een week eerder zou krijgen. Ik vind het wel leuk zo. Hier op het werk ook weer iets moois hoor.... Ik werk in een grote bedrijfs wasserij. Op mijn afdeling behandelen we de bovenkleding( broeken truien e.d. ) van bejaarden en gehandicapten. Ook hebben we een hoekje waar we kokskleding van een aantal hotels behandelen. Daar werd ik vandaag ingedeeld. Je begint de dag daar altijd met het sorteren van vuile kokskleding. Ik heb aangegeven niet met vuile was te werken ivm bacterien. Krijg ik van een collega de reactie : wat heeft dat met je zwangerschap te maken. Ik denk bij mezelf, hallo domme koe, ik ga nu toch niet in die vieze kleding graaien. Ik ben naar mijn leidingevende gegaan en het probleem is al opgelost. Maar volgens mij had ze toen ook wel in de gatendat ze wat verkeerds had gezegd. 'S middags in de kleedkamer zei ze tegen me, je kunt het al goed zie he ? En aaide over mijn buik. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat andere mensen zomaar aan mij zitten. Een andere collega zag dit wel aan mij en zei later tegen mij, je had terug moeten aaien en zeggen: bij jou mag er wel een paar kilootjes af. Erg gelachen hierom....
@ knorretje nou begrijp het volkomen hoor! Ver gezocht misschien maar wie weet ( en zeker bij kokskleding) dat er listeria of toxoplasmose bacterien van rauw vlees op zitten... "Better safe than sorry" zou ik zeggen! Dus zou het ook echt niet aanraken! Zoeken ze maar lekker iets anders om te doen! En ohhh ggrrr dat buik aaien doen ze bij mij ook allemaal graag! Van mn vriendinnen kan ik het wel hebben maar vreemde of schoonmoeder *zucht* ..
Zo, 32 km gefietst, echt een eitje op zon electrische fiets. En leuke kleertjes gekocht, al vond ik mezelf maar overal dik in.... Een mevrouw was echt gemeen, zonder dat ze het wist, heel klein babytje op de arm en daar liep ze echt constant mee naast de spiegel van mijn pashoek. Vreselijk...was gewoon overdreven zelfs... En nu kon ik dat al helemaal nie hebben..gelukkig hebben paskamers gordijntjes waarachter je kunt huilen Ow knorretje echt te erg die collega van je, die opmerking van die andere dan weer erg grappig!
Och lieve Lets, de wereld is zo scheef. Als je er echt niet op zit te wachten komen er alleen maar zwangeren en babies voorbij. Je hebt alle recht om achter je gordijntje even goed te snikken, want het is niet niks hoor meid. Dit moet echt verwerkt worden. Jij lijkt me een heel sterke vrouw, maar ga niet aan je verdriet voorbij, het haalt je altijd in. Vooral wanneer je het niet kunt gebruiken.. @knorretje bedankt voor de tip. Hoop dat ze ook mijn imuunonderzoek betalen . Was ook een aardige duit. Stom zo'n mensen die denken dat je publiekelijk bezit bent met een zwangere buik. Gewoon een vliegenmepper meenemen (liefst een electrische, gnagna)