@Arie; elke keer als ik kijk hoop ik op nieuws over je man. Ik hoop zo dat er goed nieuws is! Ik maak me zorgen
Gatsie Tassie, een koelkast daar kan je niet zonder. Zo zitten wij op het moment zonder warm water En al drie dagen zonder douche. Krijg een nieuwe badkamer. Maar nu heeft de aannemer de ketel gisteren uitgeschakeld omdat de radiatoren uit de badkamer weg moesten. Maar kwam er gisteravond achter dat ik ook geen warm water had in de keuken. Vandaag even gevraagd, hij zou de ketel vullen. Heeft hij gedaan maar nog steeds geen warm water Dus nu iedere keer de waterkoker maar aan. Hoop toch niet dat de ketel ook nog stuk is. Vanmiddag op verjaardag bij vrienden. Waarvan 2 zussen allebei zwanger, dat was dus weer een geslaagde verjaardag Heb mijn tranen in kunnen houden, maar scheelde niet veel of ik was in janken uitgebarsten.
@Tassie: jemig, zo lang zonder koelkast. Dat is afzien. Hoe doe je dat met producten die echt koel moeten blijven? Per dag vers kopen? Bij ons heeft de stroom maar 3 uur geduurd, waaronder ook het vriesvak waar ik een voorraadje bv in had zitten. Weet niet of dat nu kwaad kan. Was zo trots op mijn voorraadje, dus hoop van harte dat ik dat niet weg hoef te gooien. @Mariska: toen ik 35 wkn zwanger was, dachten wij ook 'even' de badkamer te kunnen laten verbouwen. Wat 2 wkn zou moeten zijn, werden er bijna 4 uiteindelijk. We konden douchen bij mijn ouders, dat scheelde, maar wat heb ik een eigen douche gemist. Door de chaos in huis kon ik de babykamer pas 3 dgn voor de bevalling in orde maken. De bouwvakker trok de deur dicht vrijdagmiddag en die nacht braken mijn vliezen. We hadden het compleet onderschat wat een impact een verbouwing heeft.
Oeps Sneeuwmees, dat was idd vast niet helemaal de bedoeling. Kan me voorstellen dat het helemaal tegenvalt als je hoogzwanger bent. Gelukkig is dit van ons dan nog maar even behelpen. We krijgen er een mooie badkamer voor terug.
Sorry lieve meiden. Was vandaag ff naar film en voetbal kijken net..baggerwedstrijd ahum. Dacht reageer later even uitgebreid op iedereen. Vriend gelukkig niets engs. Alleen nare galstenen. Dus galblaas gaat er ws uit. Wel vreemd na mijn operaties is hij nu aan de beurt. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Maandag mag hij bellen voor afspraak..oh en auto komt eind volgende week retour als het goed is. Reageer later uitgebreid.
@Mariska; ik hoop met je mee dat de ketel niet stuk is. Heerlijk, een nieuwe badkamer. Ik vond dat toen ook zo fijn en nu nog steeds. Enneh, heel begrijpelijk dat het zo confronterend is om anderen te zien die zwanger zijn. Dat komt heel hard binnen, zeker nu, zo vlak na je negatieve test. @Sneeuwmees; och jee, natuurlijk je bv!! Ik heb geen idee hoe lang dat toch goed blijft en of het nu nog goed is. Ik hoop het uiteraard wel voor je, want inderdaad, daar heb je hard voor moeten werken. @ego; ik baal echt enorm. Maandag komt er een monteur voor de koelkast. Ik hoop dat de koelkast nog te repareren is, want nu is het diepvriesgroente eten en uitgelopen aardappelen. Oh ja, onze vriezer is apart, dus gelukkig hebben we nog wel bevroren etenswaren. Mijn ouders gaan morgen een week met vakantie (busreis). Ik had net zoals de vorige keer aangeboden dat wij hun wel naar het verzamelpunt zouden brengen, niet wetende dat het wel erg vroeg is: 5.20 uur moeten we al bij hun voor de deur staan!! Ik vind het echt heel erg voor mijn man, want hij is nu nog aan het werk (heeft achterwacht) en ik verwacht hem ook niet zo snel thuis. Hij moet wel, want ik heb geen rijbewijs. Nu willen mijn ouders ook dat wij hun post weghalen én de vogels (wilde vogels) eten geven! Ik heb uitgelegd dat mijn man het echt heel erg druk heeft, én met voor mij zorgen, én met zijn werk, én met de koelkast (moeten nu vaker boodschappen doen). Zegt mijn vader dat we dan hun koelkast wel kunnen gebruiken. Ja, hoor, alsof we uitgebreid in hun huis gaan zitten. Ze wonen op 15 minuten rijden bij ons vandaan, niet zo ver, maar toch. Zij hebben gewoon buren die het ook graag zouden willen doen. Woensdag is mijn man vrij en dan zouden we denk ik voor de eerste keer langs kunnen gaan voor de post en het eten voor de wilde vogels. Ik begrijp sowieso niet dat ze nog steeds de vogels voeren aangezien het zomer is. Ik ben eigenlijk de hele dag al chagrijnig en kan om het minste of geringste huilen en nu ben ik dus heel boos. Hihi, ik denk ik dat ik maar lekker vroeg naar bed ga en morgen weer zonnig opsta.
@Lets k*t meis leef met je mee.... Heb geprobeerd terug te lezen maar het is teveel. Ben zo druk dat ik niet eerder heb kunnen reageren. Hier gaat het naar omstandigheden goed. Kindjes liggen nog steeds op de ic natuurlijk maar het gaat goed. De kleine man heeft met alles veel meer moeite dan zijn zusje maar dat heeft alles te maken met zijn hartprobleem. Tot nu toe is er geen zicht op wanneer de operatie zal plaats vinden. Wel merken we sinds 2 dagen dat hij wat meer moeite krijgt met ademhalen omdat er toch teveel zuurstof naar de longen gaat. Hierdoor gaat hij sneller ademhalen om meer bloed rond te kunnen pompen. We gaan iedere dag rond 11 uur naar zkh en mogen dan lekker buidelen. Dat betekent dat we allebei een kindje op onze blote borst krijgen en anderhalf uur mogen liggen met ze. dat zijn de momenten waar we de hele dag naar toe leven... de kindjes vinden het ook heerlijk ze worden er heel rustig van. Zelf ga ik nog maar 1x per dag naar het zkh mijn man gaat vaak 's avonds ook nog. Ik trek het niet hoe graag ik ook wil ben van de week helemaal ingestort. Ik heb 3 liter bloed verloren en het herstel gaat erg langzaam. Dus ik moet even pas op de plaats maken anders kan ik straks helemaal niet meer naar mijn kindjes. Hoe erg ik het ook vind. Gelukkig hebben we een camera op de couveuse staan en kan ik via een app om de beurt meekijken met de kindjes.... iedereen dikke knuffel...
@botala, wat fijn en heftig tegelijk. Terwijl je zelf hard moet herstellen wordt je helemaal geleefd. Ik hoop dat je lieverdjes snel sterk genoeg zijn en heerlijk met je mee naar huis mogen. Knuffel!
Botala, Heel veel sterkte. Geniet lekker van de mooie buidelmomenten van je prachtige kids. Wat heerlijk dat jullie met een camera mee kan spieken. Heel logisch dat jij ook nog bij moet komen van alles. Hoop voor jullie zo snel mogelijk een datum voor de operatie krijgen
Botala alsnog gefeliciteerd met je zoon en dochter. Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met hun. Maar wat zwaar voor jou zeg! Ik hoop dat het vooral voor je zoontje snel wat makkelijker wordt. Zal je zoontje ter zijner tijd geopereerd moeten worden? Of is dat allemaal nog afwachten. Heel veel sterkte met alles!
@Botala: wat een prachtige kindjes en inderdaad de enorme hoeveelheid haar van B. Ik vind ze eigenlijk behoorlijk groot en flink nadat ze 9 wkn te vroeg geboren zijn. Ik had verwacht dat ze er wat 'breekbaarder' uit zouden zien, zoals zo vaak bij te vroeg geboren kindjes. Hebben jullie de heftige toestanden rondom de geboorte al een beetje een plekje kunnen geven. En snap dat het dubbel voelt om nu even minder naar het zkh te gaan, maar jouw kindjes zijn nu in hele goede handen en ze hebben meer aan een topfitte mama als ze straks naar huis mogen als een compleet uitgeputte mama. Dus verstandig nu even aan jezelf te denken. Lekker veel naar de camera kijken en als je ze in je armen hebt, dan ook voor de volle 200% ervan genieten (maar dat lukt volgens mij wel). @Arie: fijn dat er niets ernstigs is gevonden. De pijn is daarmee nog niet weg, maar het scheelt dat als je pijn hebt, je in ieder geval weet dat het niet door iets ergs komt. Hopelijk kunnen ze hem snel helpen. @Tassie: ik had ook vriendin die op 10 min. van mij vandaan woonde en een kat had. Toen ze een keer op vakantie ging, vroeg ze of ik 's morgens en 's avonds de kat eten kon geven, omdat ik toch in die plaats werkte. Op zich 'logisch', maar ik vond het voor dat beestje te vroeg om direct na mijn werk al eten te krijgen voor de avond en nacht, dus ging dan vaak 's avonds maar even apart. En ja, in de weekenden moet je natuurlijk ook. Dat is voor eventjes niet erg, maar mijn vriendin ging nog wel eens min. 2 weken met vakantie en dan begon het toch wel wat op te breken om steeds 2 keer per dag daarheen te gaan. Later bleek dat ze een bovenbuurman had die het met alle plezier wilde doen. Dat vond ik toch wel erg prettig, dat het zo opgelost kon worden. Het is, vanwege jullie eigen katten, zeker ook geen optie om tijdens hun vakantie helemaal in hun huis te gaan (voor jou verandering van omgeving, je man hoeft minder boodschappen te doen met een goedwerkende koelkast).
@lets hoe gaatie lieve meid? Nog wat afleiding kunnen vinden ? @arie wat goed te horen dat er niets ernstigs is gevomden! Al zijn galstenen ook geen pretje natuurlijk ! Hij zou eventueel vooraf een grondige leverreiniging kunnen proberen! ( zie google ook via hand rijnen) ... Altijd nog beter dan galblaas eruit te laten halen! Al kost het wel even wat doorzettingsvermogen want moet maandelijks herhaal worden ! Lees maar eens op internet! Zelf ben ik enorm voorstander van alternatieve geneeswijze! Maar je moet er zelf wat voor Voelen dus kijk maar eens @ tassie vanmorgen de dit overleefd meis? Of is je man alleen gehaan ? Mijn ouders zijn nu ook op vakantie! Gelukkig komen ze woensdag aaf weer thuis! Mis ze altijd enorm! En zeker als ik "overspannen" ben ! Ben echt blij dat toevallig net mijn man deze week thuis was zodat ik "maar" 3 dagen alleen zit! Maandag al afspraak bij vk en smiddags afspraak met mijn buuf dus blijven er maar. 2 dagen over dat ik helemaal alleen ben hihi dan maar poetsen en strijken denk! @botala fijn te horen dat het naar omstandigheden goed met jou en de kindjes gaat! Ik ga zo eens kijken in je album! Doe rustig aan meis! X @ sm weer lekker bij je mannetjes? @stiertje je gaat het niet geloven! Gister voor het eerst zeker mijn meisje gevoeld! Zo bijzonder <3 .. We hadden net toevallig gister een jaar de sleutel van ons nieuwe huis en ik zat bij de trouw ceremonie van vrienden en het was stik en rustig en ik zat en mee voelde ik van alles borrelen en ploppen in mn buik waarvan ik zeker wist dat het mijn darmen niet waren! Zo bijzonder! Rest vd dag niks meer gevoeld en vanmorgen weer even 1 Seconde op een plek waar echt geen darmen voelbaar zijn! Zo bijzonder vreemd gevoel! werd er helemaal emo van... @hier vanmorgen heeft mijn man de box gehaald! Echt zon mooie grijze met lade eeonder en brede spijlen! We hebben een roze koek. Kleed voor erin gekocht en al een leuk mobiel die had ik inmiddels wl jaren toen we begonnen met kindjes en die hangt al erboven dus al helemaal "af"... Echt zo leuk! Dit zijn echt de leuke voorbereidingen
Lieve meiden, Daar ben ik ook weer een x. Nog steeds problemen met onze laptop en internet dus ben er niet meer zo vaak, sorry! 't is ook echt allemaal teveel om terug te lezen.... @Lets, wat ontzettend triest dat je een miskraam hebt gehad. 't is jullie zo gegund! Hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven en nog kunnen opladen voor een volgende poging. Ik dacht ook dat de verzekering na een x aantal weken zwangerschap een poging vergoedt maar dat is dacht ik pas zo rond de 12 weken zwangerschap. Hier gaat alles zijn gangetje, behalve dan dat ik een fikse blaasontsteking heb waar ik echt last van heb. Iemand ervaring mee? Sinds donderdagavond al last van zeurende pijn in mijn onderbuik en gisterenmiddag toch maar even vk gebeld want ging niet over. Urine laten testen bij de huisarts en is dus inderdaad blaasontsteking . Nu antibiotica gekregen en zou het binnen 2 dagen in elk geval al een stuk beter moeten zijn. Ik voel de kleine nog genoeg bewegen dus daar maak ik me niet zo ongerust over. Aankomende week nog 3 dagen werken en dan gaat mijn verlof in!!! Ben er nu ook wel aan toe moet ik zeggen, slapen gaat minder omdat ik er 2/3 x per nacht uit moet om te plassen en dan niet meteen in slaap val. En de auto van mijn vriend is vorige week gestolen!:x:x. Gewoon hier thuis onder de carpoort dus nu denk ik iederen keer dat ik wat hoor s'nachts..... @Sneeuwmees, jij weer aan de slag? Gaat goed? @Bbibi, bij jou ook alles goed? Nieuwe dames, blijf vooral meeschrijven hier want je doet er ontzettend veel "ervaring" op en de meeste dame's hier hebben een heel traject gehad of zitten er nog volop in. Ik ga proberen wat vaker weer mee te kijken / lezen!
@Mariska hij moet zeker geopereerd worden ivm met een hartafwijking (hypoplastisch rechter hart syndroom) @Stiertje L heeft ook veel haar maar niet zoveel als zijn zusje @Sneeuwmees voor kindjes van 31 weken waren ze ook goed aan de maat L woog 2300 gram en B 1800 gram. Ze hebben goed te eten gehad in mijn buik haha nu snap ik ook waarom ik zo mega dik was.... @Bbibi geniet van je voorbereidingen @Mikka succes nog even de laatste loodjes zijn het zwaarst
Botola, mooie kindjes hoor. Ik hoop dat ze snel sterk genoed zijn om naar huis te mogen. Het lijkt me idd erg zwaar deze hele situatie. Pas goed op jezelf. Bibi, wat leuk dat je eindelijk jullie meisje hebt gevoeld. Vandaag hebben we een kinderwagen gekocht bij de babydump. We hebben een Transit genomen. Niet te duur ( 450,-) klein in te klappen en een maxi-cosi en verzorgingstas gratis. Begin oktober kunnen we de kinderwagen ophalen en hoeven dan ook pas te betalen.
@mikka jij loopt echt alweer tegen het einde zeg wooow fijn hoor! Is alles klaar in huis aan voorbereidingen meid? Balen van je blaasontsteking hopelijk voel je je gauw beter! @botala sow dat is best behoorlijk idd qua gewicht! Vooral 2300gr zo zwaar wegen sommige kindjes bij de geboorte.. Maar dat is alleen maar goed dan zijn ze wat sterker! Denk aan jezelf! @ knorretje ohh dat is echt een gewilde kinderwagen geloof ik! Bij mij in november topic mamas hebben er veel dames ook die oinderwagen gekocht/besteld! Leuk hoor! willen jullie trouwens weten wat het wordt? Zo ja wacht je daarmee tot de 20wkn echo? Of moet het een verassing blijven
Bibi, wij willen graag weten of het een jongetje of meisje is. We wachten wel tot de 20 weken echo, maar dat schiet al mooi op. Ik vind het ook wel leuk om straks dingetjes in roze of blauw te kopen. En jullie mogen het geslacht ook gewoon weten hoor, daar maak ik echt geen geheim van.
@Bbibi: bijzonder dat je je meisje nu kunt voelen. Reken maar op een heel trappelfestijn binnenkort. Dat mis ik wel, hoor. Die heerlijke bewegende buik. Toen wij gingen trouwen was ik 23 wkn zwanger. Het was zo bijzonder dat toen we voor de ambtenaar zaten en ik de hand op mijn buik had, ik mijn zoontje toen ook voelde trappen. Heel bijzonder. Geniet ervan! @Knorretje: jullie zijn lekker op dreef geweest zo te horen. Dan wordt het ineens wel heel echt allemaal. Heb je zelf een voorgevoel wat je denkt dat het gaat worden. @Mikka: ik heb zelf ook een blaasontsteking gehad tijdens mijn laatste zwangerschap. Eigenlijk niet echt klachten (tenminste niet de bekende klachten als vaak plassen of branderig gevoel). Ik moest mijn urine laten nakijken omdat ik menstruatie-achtige pijn had in mijn buik en toen bleek ik blaasontsteking te hebben. Heb toen ook een kuurtje antibiotica gehad en later nog een keer mijn urine na laten kijken en toen was het 'schoon'.