@Knorretje welkom en heel veel succes in DD @Loontje ik hoop eind deze week de uitslag te hebben... Leuk dat jullie aan het kamertje gaan beginnen succes ermee... @Sneeuwmees heel veel plezier vandaag bij de echo altijd leuk om weer even naar de kleine uk te kijken... @Lets ohh wat spannend zeg ga voor je duimen.... @Ploon ik had in het begin ook erg veel last van mijn liezen dus wie weet... Blijft ook zo enorm spannend he
Lets: Spannend meis! Ik duim voor je! Loontje: nog 22 dagen werken... dat schiet ook al op... al zul je dst zelf niet zo ervaren... Sneeuwmees: Nog f en dan heb je ook heeerlik verlof! Ik mag vanmiddag weer op controle.. heb folders gehad over de bevalling.. daar gaan ze het met me over hebben ben benieuwd! Wil graag thuis bevallen... zijn er meiden die daar ervaring mee hebben? Krijg namelijk v omgeving alleen maar neg reacties.. Slapen gaat een beetje lastig de laatste dagen.. Veel last van mijn heupen als ik lig... Xx
@Monatoetje: Succes bij de vk vanmiddag. Ik heb geen ervaring met thuis bevallen, heb zelf ook geen keus. Mocht ik wel keus hebben zou ik persoonlijk toch voor het ziekenhuis/kraamhotel kiezen, vind dat gewoon prettiger.
@Mona: veel succes vanmiddag. Ik had de vorige keer ook foldertjes meegekregen om vandaag over de bevalling te praten. Maar kwam er vanochtend achter dat ze nog ongelezen in mijn vk-boekje zaten. We hebben het er ook niet meer over gehad, omdat ik toch naar het zkh over moet. Ik wilde bij mijn zoontje graag thuis bevallen, maar kreeg toen ook veel verbaasde en negatieve reacties. Of ik mijn kind heel wat aan wilde doen en dat het onverantwoord was. In principe als alles volgens het boekje verloopt (en het kindje is niet al te groot) zou het geen probleem hoeven of moeten zijn. @Stiertje: kan me voorstellen dat het toch weer even spannend was om weer te gaan testen. Het zou toch wel heel bijzonder zijn als het zomaar ineens raak had kunnen zijn. Ben weer terug van de vk. Groeiecho kwam (net als vorige keer) niets geks uit. Hoofdje en buikje, net als de vorige keer, groter dan gemiddeld (ruim een week voor op schema) en de beentjes korter. Exact eigenlijk zoals bij mijn zoontje, want die had ook een groter hoofdje en kortere beentjes (die hij nu nog steeds heeft, want hij kan altijd langer in de broeken van een maat doorlopen dan in zijn truitjes). Kindje lag met het hoofdje naar beneden en nog niet ingedaald. Wat ik voel zijn dus blijkbaar de voetjes en de knietjes. Hb-waarde e.d. waren allemaal keurig. Ik had eigenlijk over 2 wkn nog teruggemoeten voor de lig-echo. Maar de vk stelde voor dat ik nu alvast over zou gaan naar de gyn. Dus we hebben alles nu afgesloten bij de vk en heb een verwijzing meegekregen voor het zkh, waar ik nu dus alvast een afspraak mag gaan maken voor over 2-3 wkn.
Hey meiden, ik heb ook weer echo gehad en onze mini is weer helemaal goed gekeurd! De blijheid begint een beetje de overhand te krijgen op de angst! Oh ja en we hebben er een dag gratis bijgekregen, ben nu volgens de echo 9wk6
@Jippie: gefeliciteerd met weer een mooie echo! Kan me voorstellen dat de angst-wolk nu langzaam aan weg begint te drijven. En een dagje cadeau ook nooit weg. Ook weer een dagje dichterbij de 12 wkn grens. Ben heel blij voor je!
Jippiej wat fijn om te horen dat de echo goed was. Jullie zullen het niet geloven maar we weten nog niks. Het lab heeft de hcg waarde nog niet, wel de oestradiool die is 0,15 en progesteron is 24, allebei laag. Maar de hcg is de belangrijkste en net die hebben ze nog niet. De huisarts en wij nog erg ons best gedaan deze vandaag te krijgen maar is niet gelukt en we moeten tot morgen wachten... Pff... Het zal wel niet zwanger zijn, maar ik wil t nu dan ook af kunnen sluiten...
Lets: wat vervelend zeg dat je nu nog geen zekerheid hebt! Ik blijf nog even duimen.. Controle was goed... uitleg over bevalling gehad en instructies over wanneer te bellen.. bloeddruk was prima en de vk dacht dat ons kindje iets boven het gemiddelde zou wegen maar rond de 38w kon ze dat beter inschatten.. Kindje ligt ingedaald en hoofdje zit vast in bekken. Zoals we er nu over denken hebben we er vertrouwen in dat we thuis willen bevallen.. Over 2w mogen we weer terug en dan moet ik elke week komen. Sneeuwmees: Super dat alles goed was en dat kindje met hoofdje omlaag ligt... Xx
@Mona: zo te horen is jullie kleintje er al klaar voor! Ben je er al uit wat je doet? Nog steeds voor de thuisbevalling? Hoe gaat het nu met je bloeddruk? De mijne was nu zelfs aan de lage kant (verklaart ook dat ik af en toe wat duizelig ben). @Lets: balen dat je nog geen duidelijkheid hebt. Net de hcg nog niet binnen. Hopelijk laten ze je morgen niet al te lang wachten.
JEETJE LETS, meen je niet, wat erg, belachelijk dat de hcg nou niet bekend is... pfff nog een dag spanning... Mona, wauw wat ga jij ineens snel (voor mijn gevoel dan hè...) Kan me voorstellen dat je na zo'n gesprek wel het gevoel hebt van dat het nu écht dichtbij komt, de bevalling. En Sneeuwmees ook helemaal goedgekeurd! Fijn dat je nu over mag na de gyn, is toch waar jij op je plaats bent denk ik!
Sneeuwmees: We gaan toch voor een thuisbevalling... kunnen op elk moment nog beslissen om toch naar ziekenhuis te gaan.. maar verloskundige heeft me vandaag goed voorgelicht en me het gevoel gegeven dat ze veel thuis kunnen en bij twijfel ze altijd je doorsturen naar ziekenhuis... X
@Mona: tuurlijk kun je prima thuisbevallen. En inderdaad kun je alsnog naar het zkh gaan als er aanleiding voor is. Gewoon je gevoel volgen, want het moet jullie 'feestje' gaan worden.
@Lets: Jeetje meid nog langer in spanning. Hoe gaat het nu ? @Monatoetje: Fijn dat alles weer goed was. En inderdaad als ze ook maar iets niet vertrouwen sturen ze je door en je kan altijd zelf tot het laaste moment beslissen om naar het ziekenhuis te gaan. @Sneeuwmees: Fijn dat de echo helemaal goed was en dat de kleine met het hoofdje naar beneden ligt. Onze kleine heeft ook kortere beentjes, T.ygo had dat trouwens ook altijd bij elke echo en nu merk je het inderdaad nog steeds. @Jippiejee: Heerlijk weer een goede echo, je komt steeds dichter bij de magische 12 weken grens . Wanneer mag je nu weer ?
Jeetje Lets wat een spanning. Hopelijk heb je vandaag snel uitslag. Vanochtend nog getest? En ik lees allemaal goede echo's. Super zeg! Zo moet het..... Hier gister hele dag steken gehad in de lies links. En nu weer....
Fijn om te lezen dat de echos allemaal goed zijn. Ploon het blijft spannend. Hier vannacht lekker geslapen dankzij een half slaaptabletje van de dokter. Even niet zo liggen malen e.d. Al voel ik me nu nog vrij belabberd maarja. Nog steeds geen uitslag maar ik denk dat het sliertje bloed toch wel genoeg zei. Hoop dat de huisarts snel belt maar vrees dat ik tot na het spreekuur moet wachten voordat die eens rond gaan bellen...volgende keer iig in een ander ziekenhuis bloedprikken....
@Lets: ik had zelfs 2 dagen helderrood bloedverlies en dacht dat ik ongesteld geworden was. Ik hoop dat het bij dat sliertje blijft en dat je snel uit je lijden verlost wordt met positief nieuws. @Ploon: spannend, meid! Lastig ook om van alles te voelen (en te denken) en dan nog zo lang te moeten wachten tot je mag testen.