ICSI in Düsseldorf deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ddees70, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @tassie groot gelijk meid! Het is een hele onderneming lichamelijk en psychisch om naar je oma te gaan ... Dus logisch dat je dan echt niet meer kunt maar dat zal ze vast begrijpen! Stuur haar een lieve kaart weet zeker dat ze dat ook leuk vind als verassing! En zet je daarop dat je de volgende keer met de baby langs komt bij haar :)
    Idd het geeft me zeker een stukje zekerheid! Meek dat ik de laatste dagsn er al heeel af en toe een klein beetje van kan genieten van het zwanger zijn! Stapje bij beetje groeit mijn vertrouwen!

@stiertje hihi als je dichterbij had gewoond had ik het gedaan! Dan kwam ik even kroelen met je meisje en thee met beschuitje aarbeien doen ! Maar naar jou ks het echt 3 uur rijden vanuit mij ( enkele reis) hahaha

@lets hoe ging het gesprek meissie?

@hier zon bijzondere ervaring! Ik had intake bij de cerloskundige voor na de bevalling! Ze vroeg of ik de beeb voelde en ik zei dat ik twijfelde ! Ze ging mn baarmoeder
    Voelen en die was echt extreem hoog/ groot al volgens haar.( dat verklaart mijn al grote buik) .. Maar daardoor lag de baby ook heel hoog en kon ze haar al helemaal goed voelen! Ze pakte mijn handen en begon te duwen in mijn buik! Ik voelde echt harde bollen dus vermoedelijk hoofdje en beentje! Wauwwww wat was dat bijzonder! Daarna was mevrouw helemaal boos! En begon te trappen en ik voelde het ploppen in mijn buik! Heerlijk dus JAAAA dat was ze! Toen pakte ze de doppler om even hartje te luisteren! Ze was allemaal aan het weg zwemmen dus je hoorde haar bewegen en belletjes blubben! Haha zo schattig daarna nog even duidelijk een hartje gehoord zo leuk ! Meek dat ik eindelijk hierdoor wat durf te genieten en ietsjes zekerder wordt! Vertrouwen begint een klein beetje te groeien nu... :)

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Arie, wat heb je toch lief op iedereen gereageerd.
    Ga ik even niet doen...sorry;)

Fijn gesprek gehad in dd. Ze nam echt even de tijd. Heeft ook nog gekeken op de echo, het vruchtzakje was nog wel erg groot. Dus of het er vanzelf uitkwam twijfelde ze over. Heb nu bloed laten prikken (ze vond het raar dat dat in nederland niet gebeurd was!!!) en dan waarschijnlijk de miskraam opwekken dmv medicatie. Die medicatie is in duitsland verboden dus dat moet ik weer hier regelen...zij was daar wel een voorstander van omdat je dan niet meteen curretage hoefde. Fijn dat ze zelf dat advies gaf.

Volgende poging toch nog wat meer medicatie, echt vreemd dat ik zo weinig eieren kweek met mijn goede amhwaarde. Als de hcgwaarde na de daadwerkelijke miskraam onder de 1 is moet ik weer een maand aan de pil en daarna kunnen we meteen weer beginnen met poging 4.(als we terug zijn van vakantie)

Vond t wel vreselijk daar gewoon weer in die wachtkamer te zitten, weer bloed te prikken, etc.. Wetende dat het hierna nog veel vaker moet...al dat wachten bah...

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    @Lets; knuffel, meid! Ik maak wel op uit je verhaal dat het toch een goed gesprek was. Maar jee, dus nu weer naar je ziekenhuis in NL voor medicijnen en dan afwachten:(. In ieder geval wel fijn dat je met de arts in DD op één lijn zit qua andere aanpak de volgende keer.

@ego; Ik baal als een stekker........de monteur is geweest en helaas er moet een onderdeel besteld worden. De motor doet het wel, maar hij koelt niet. Als het goed is zal deze er woensdag zijn zodat hopelijk met wat mazzel een andere monteur langs kan komen eind deze week om dit nieuwe onderdeel te plaatsen. Ik baal echt zo!! Nog steeds geen koele drankjes of verse groente en vlees en vleeswaren en salades en, en, en.......Aangezien onze koelkast nog jong is (nog geen 3 jaar) maken wij aanspraak op een coulanceregeling zodat wij echt heel weinig hoeven te betalen. Tja, daar heb je geen nieuwe koelkast voor.
    Dan toch maar liever wachten.....Ik had zo'n zin in koude sinaasappelsap en een slaatje.
    Het is zelfs zo erg dat ik echt niet meer weet wat ik moet eten 's middags. Ik baal van 's middags zoetigheid, dat eet ik 's ochtends al. Ik heb net maar een bakje appelmoes zitten eten, maar ja, dat is veel te weinig. Naar de winkel kan ik echt niet, ik voel mij te slapjes. Bah. En nu ik toch aan het klagen ben, het is hier binnen ook al warm! Hihi, ik moet er nu wel een beetje om lachen.

4. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, wel fijn dat je bij de volgende poging een hogere dosering hormonen krijgt.
    Maar balen dat je nu de medicatie om de miskraam op te wekken nog via een omweg in nl moet halen. Beetje vreemd dat dat verboden is in duitsland.
    Maar voor de volgende poging lekker op vakantie.

Tassie, wat balen van de koelkast, vooral nu het warm is.
    Wij hebben voor de behandelingen er een koelkast hij gekocht. Die we al hadden heeft er al wat jaartjes opzitten en we wilden het risico niet lopen met al die medicatie.
    Vooral in de zomer is het erg handig zoveer koelruimte.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: fijn dat het een goed gesprek is geweest. Nu maar hopen dat medicatie niet nodig hoeft te zijn en dat het lichaam het zelf 'oplost' (vreselijk woord eigenlijk). En ook fijn dat de dosering omhoog gaat. Het moet toch mogelijk zijn om meer eitjes bij jou te krijgen. Maar dat zijn allemaal zorgen na je vakantie.
    @Tassie: wat een gedoe met je koelkast. Ja, als een zwangere vrouw ergens trek in heeft, is die niet meer te houden. Kun je niet via de AH bezorgservice boodschappen thuis laten bezorgen. Scheelt voor jullie allebei weer!
    @Bbibi: wat heerlijk dat je de kleine meid al bijna kan 'vastpakken'. En aan de plopjes te horen zijn dat inderdaad geen darmen meer.... Geniet ervan. Het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker. Ik had het op mijn werk ook wel eens. Een saaie vergadering en een kop vol watten. En dan onder de tafel voelde ik heerlijk getrappel in mijn buik. Dat is dan het enige wat belangrijk is op dat moment.
    @Stiertje: smoothies, jam en misschien nog wel aardbeienijs. Klinkt allemaal heerlijk. Helaas woon je te ver weg, anders had ik je ook graag een handje geholpen ervan af te komen...hihi..

Hier weer een ochtend gehad van mijn tweede werkweek. Net mijn zoontje gevoed en wacht nu op mijn man die onze oudste naar school aan het brengen is en dan kan ik weer vertrekken. Mijn man was nog naar het cb geweest om de kleine te wegen en hij was maar 35 gram in 10 dagen aangekomen. Dat was even slikken. Je staat natuurlijk al op scherp door het werk en hoopt dan maar dat die stress de productie niet verstoort. Op zich oogt hij vrolijk en tevreden en lijkt hij niet hongerig. Op het cb hadden ze er ook niets van gezegd. De vorige keer 10 dagen geleden was hij juist iets boven de lijn uit en nu zat hij weer op de lijn. Maar moet bij mezelf nog weer even die 'onzekerheid'-knop uit zien te schakelen.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @sneeuwmees: zet die onzekerheid-knop maar weer uit hoor! Als hij vrolijk en tevreden is, krijgt hij genoeg. Anders zat je wel met een huilend kind. Misschien moet hij ook gewoon wel even wennen aan de nieuwe situatie. Als hij lekker op de middellijn zit qua gewicht is het echt prima!!
    @tassie: he, wat balen joh van die koelkast. En dat het zo lang moet duren allemaal!
    @knorretje: echt nooit over nagedacht, een reservekoelkast voor de medicijnen ;) Heb trouwens nog steeds de puregonspuit erin liggen en een spuit cetrotide. Misschien is ie nog wel houdbaar, dan heb ik er mooi eentje op reserve, mochten we weer naar DD gaan.
    @lets: fijn dat je een goed gesprek had. Ook al is de aanleiding natuurlijk verdrietig. En vervelend dat je dan weer zo'n omweg moet maken om aan je medicijnen te komen. Knuf voor jou.
    @Bbibi: wauw, je meisje gevoeld. Heerlijk!

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ koelkast hier ook een reserve in de garage! Hadden we al in vorige huis gewoon een 2e hands van de kringloop waar extra drinken in kan! Vonden wij ideaal :)

@sm hahaha dat lijkt me idd heeerlijk! Als je tijdens de vergadering lekker je kleintje bezig voelt .. Al zou ik me dan totaal niet kunnen concentreren!

@tassie kun je niet net als ik lekker eitje bakken met wat tommaatjes en of champignonnetjes erin? Doe ik bijna dagelijks! Heb je ook weer
    Voldoende zink en andere mineralen binnen :)

@lets meissie knuf! Lijkt me ook vreselijk daar weer te zijn en dan met die gedachten! Vind het zo erg voor je!
    Wat zeiden ze wat betreft verzekering?

@FA ik vraag me al heel lang af hoe het met jou is en met je zwangerschap meid! Kom je gauw een keer kletsen? :)

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah tassie, jammer dat je zo ver weg woont, wij hebben een tweede koelkast in de garage....mocht je zo lenen!

Sneeuwmees, ik probeer even op je onzekerheidsknop te drukken...lukt het?

Helaas komen vandaag mijn bloedwaardes nie meer binnen..maja weet toch wel dat ze nie goed zijn of juist nog te hoog.. Hoop dat ik het in nederland nu weer een beetje geregeld ga krijgen qua medicatie. Wat een gedoe ook steeds..
    Ga morgen weer proberen te werken. Kan wel wat afleiding gebruiken.
    En nu ff flink op dieet want mijn beeld van zwanger in bikini op vakantie moet helemaal worden bijgesteld...dus dan moet t met een dunnere buik want ben flink aangekomen... Ben benieuwd of ik na de medicatie dat het eruit ga ook vanzelf wat afval? De baarmoeder moet ook weer krimpen natuurlijk...

9. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Nou lets ga nu ook ff niet zo lief zijn.
    Buuf tegenover mij waar ik ruzie mee heb. Zwanger.
    Kijk net tegen megabuik aan.
    Gaat dus komende tijd een hel worden.
    Ik hoopte dat ze gewoon was aangekomen.
    Dan denk ik dat her goed met me gaat en dan boem
    Het is hier mega gehorig dus ik ga hier veel mee geconfronteerd worden.
    Ik wou dat ik nu in een megahol kon wegkruipen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: kan DD ook geen recept voor cytotec meegeven? Je haalt het toch bij een NL apotheek, dus dan zou het toch kunnen? Anders misschien via de huisarts proberen? Al hoop ik niet dat je het nodig gaat hebben.
    @Bbibi: als je zwanger bent is de concentratie toch al ver te zoeken. Dus bij een vergadering was ik niet op mijn scherpst (dus dan was het wel lekker om lekker van het getrappel in je buik te genieten ipv naar saai gezwets luisteren).
    @Arie: knuffel, meid! Inderdaad zo af en toe maar even onder een dekbed wegkruipen als de confrontatie even te veel wordt. Of lekker tegen ons spuien.

11. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Och Arie, ik kan me voorstellen dat je dan het liefst zo ver mogelijk weg wilt kruipen.
    Ik herken dit maar al te goed. En dan was ik in gedachte ook heel gemeen hoor. Ik hoopte bij sommigen wel dat ze een heel lelijk kindje kregen ofzo.
    Normaal gesproken ben ik wel lief hoor, maar op die momenten zat er een duiveltje in mijn hoofd.
    Een dikke knuffel.

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow arie, dikke knuffel, die gedachtes heb ik ook vaak hoor., volgens mij redelijk normaal;)
    Ga je mee borden kapot gooien???

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, wat mij betreft is het er nu liever gisteren uit dan vandaag... Daarbij wil ik niet meer langer dan deze week wachten, over vier weken gaan we op vakantie en dan wil ik het toch proberen een klein beetje achter me te laten....dat leek de dokter ook wel een goed idee. Maar zij mocht de medicatie niet voorschrijven..

Pff wil ook nog een keer met iemand praten, maar het idee dat het weer zoveel afspraken kost staat me tegen. Eerst naar de huisarts bellen, dan er naar toe, dan naar een psycholoog of zoiets...blegh..
    Morgen ga ik een poging doen tot werken...

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets, misschien is er bij jou in de buurt wel een psych oid te vinden via google en dat je daar eerst heen belt en kort verteld hoe en wat, en dat je niet wekenlang elke keer langs hoeft te komen. Alleen als je daar behoefte aan hebt.
    Het is maar een idee hoor;)
    En ik kan me voorstellen dat je het hele gebeuren 'miskraam' achter je wilt laten. Dan kun je weer zo langzamer hand afsluiten en verder gaan.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets: kan ik me helemaal voorstellen. Toen ik een MA bleek te hebben, vond ik het zo'n naar idee dat ik 3 wkn met een dood vruchtje in mijn buik had gelopen dat het voor mijn gevoel niet snel genoeg uit kon. Bij mij kwam het wel zelf op gang, maar omdat ik nog niet schoon was na een paar dagen heb ik 2 keer cytotec in gebracht gekregen. Kun je niet via de ha een verwijzing voor de gyn vragen. Grote kans dat je al deze week terecht kan. Ik heb zelf mijn mk op vakantie gehad en ondanks dat het in NL was, was het inderdaad niet prettig dat mee te moeten maken in een vreemde omgeving (niet wetend waar je een arts of zkh kon vinden als het nodig mocht zijn).

16. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lets doe met je mee hoor hihi.
    Vind nog steeds dat je je goed staande houd.
    Ik kan me alleen maar indenken hoe het voor jou moet voelen.
    Jij ook dikke knuffel.

Thanks sneeuwmees en knorretje. Maak ook laatste tijd dankbaar gebruik van jullie klankbord.
    Het is gewoon of er geen eind aan ellende komt.
    En ja het kan allemaal vele malen erger maar op dit moment vind ik het gewoon heel moeilijk om dat lichtpuntje te zien. Voel me zo ongelofelijk instabiel.
    Ook bijv op werk.
    Had gehoopt dat vakantie ff rust zou geven maar niet gelukt.
    En dan ja wat nu?
    Denk helaas ook wel herkenbaar voor jullie zwanger of niet.

Ik ga maar mijn bedje in..voetbal is nu wel een goede afleiding gelukkig.
    Oh en vriend hoort morgen meer..schijnt met een week al ongeveer te kunnen.
    Des te sneller des te beter.
    Trust allemaal

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Arie: meis, je hebt ook zoveel op je bordje gehad. Je eigen ziekte, de hele mmm, je vriend en dan ga je op vakantie en worden jullie ook nog eens aangereden. Kan me voorstellen dat je gewoon geen lichtpuntje meer lijkt te zien. Normaal maken mensen dit in jaren niet mee en jij krijgt het achter elkaar te verstouwen. Dat vond ik ook van de hele mmm periode het frustrerende. Je zou zo graag willen dat iemand je kon vertellen dat je uiteindelijk zwanger zal worden, zodat je weet dat het het allemaal waard is. Misschien anders toch even ziek melden op je werk als het je allemaal teveel wordt. Je hebt er alle reden voor om even pas op de plaats te maken. Knuffel, meid! Ik wou dat er iets was wat ik voor je kon doen.

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @lets knuffel meid!

@arie voor jou ook een knuffel meid! Ohhhh wat herken ik het! Bij nij ook tijdens ons traject 3 "rivalen" die zwanger waren! Boos boos en jaloers pffff het was ze zooo niet gegund! Uiteindelijk zakt dat wel weer en als ik dan mijn boosheid te boven was dacht ik tja hun zijn ook maar mensen en eigenlijk gun je ze "onze hell" ook niet... Maar op zon moment... Vreselijk *knuf*
    Wat dat je man bericht krijgt!

@knorretje hoe gaatie met jou meid? Nog kooie buikfotos?

@sm hoe was je eerste werkdagje weer? Overleefd? En allemaal weer gelukt met voeden?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bbibi: dag 1 inderdaad weer overleefd en inmiddels weer op het werk aanbeland voor dag 2. Mijn man moet vannacht weer werken, dus vanmorgen stond ik er weer alleen voor, maar het is gelukt en mijn oudste zoontje was netjes op tijd op school en ik ook op het werk. Op school gaat er weer een juffrouw weg en de kinderen (of de ouders in dit geval) moesten uiterlijk gisteren :) een bladzijde inleveren voor een of ander vriendenboek dat ze gaan maken. Natuurlijk helemaal vergeten. Heb ze plechtig beloofd dat het tussen de middag alsnog komt. Maar betekent dat mijn man en ik straks nog even mogen knutselen. Zo blijf je bezig met een kleuter op school.
    Morgen gelukkig weer een dagje vrij.;)

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lets, even bemoeien. Hoe zwaar de balen je ook hebt van je ziekenhuis handel daar wel de complete miskraam af.

Je kunt lelijk in de problemen komen als de miskraam onvoldoende opgevolgd wordt. Als je straks met een baarmoeder onstekening of Ashermann zit door een niet goed opgevolgde miskraam ben je verder van huis.

Terug naar je gyneaecoloog en cytotec vragen + nazorg in plannen is echt mijn advies.

Deel Deze Pagina